Praatgroep - Alice, koningin der hellingen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 13 December 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Bespreek hier wie de skipiste op durft te gaan of wie liever aan de kant blijft kijken.
     
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Voor de ongeduldigen onder ons heb ik de volgende aantallen van het Duitse forum geplukt:

    ...Piste 1Piste 2Piste 3Totaal
    Skihandschoenen64636133
    Skibril63556124
    Skistokken656413143
    Skipas--400400

    Ik heb ook al gezien dat er veel sterretjes te verdienen zijn, dat is misschien wel leuk voor de mensen die nog aan het sparen zijn voor het alpine gebeuren.
     
  3. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Heb mijn fokmotel nog vol staan, zitten wel zoogdieren en geleedpotigen in maar geen reptielen:music:
    Die dus maar morgenavond na het werk tijdens de BB:p
    Ondertussen gewoon lekker farmen... en heel rustig aan die Edelweissvallei verkennen;)
    #lekkerfarmen:inlove: Veel plezier!
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. Boerke1000

    Boerke1000 Gelegenheidsauteur

    Vraagjes; zijn er alleen drops nodig van het fokken? Moeten we ook nog een eventgewas gaan planten?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee, geen eventgewas.

    Het is misschien wel handig om morgen meteen gebruik te maken van de babyboom, want de skipassen die in de derde piste worden gevraagd komen van autoproductie vakjes die je eens in de acht uur kunt oogsten. Dus als je op het laatste moment begint aan het event heb je geen tijd meer om die skipassen te verzamelen.
     
  6. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Goed om te weten. Moet ik ff kijken of ik het eventscherm open krijg en werkt op tablet, laptop gaat vrijdag niet mee op vakantie. Fokhotel staat klaar van de vorige korting, met een mix van categorieën.
     
    Boeretrien1 en jolanda13 vinden dit leuk.
  7. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Zover ik begrepen heb uit de Duitse FAQ, heb je de skipassen niet nodig voor de wolkenrij en de bijbehorende items.

    Enkel als je veld / piste nr 3 ook wil (uit) spelen.
     
    hendrika73 en jolanda13 vinden dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Precies. Dat scheelt je in ieder geval 50 SV en wellicht nog veel meer, maar dat hangt een beetje af van de volgen route. Als je die autoproductievakjes gewoon over kunt slaan in je jacht op de rij hoef je veel minder vaak te fokken, maar dat heb ik uit de Duitse faq niet kunnen opmaken.

    Zelf ga ik gewoon voor het hele event, want SV genoeg al heb ik dan geen gebruik gemaakt van de laatste kortingsdag en ik heb nog heel wat fokquesten open staan. Morgen ga ik dus in 1 keer de eerste twee pistes doen, dan zijn alle autoproductie vakjes maar open en dan heb ik nog tijd zat om die skipassen bij elkaar te klikken.
     
    LucieSchreurs, hendrika73 en jolanda13 vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Nee ik ook niet, heb wel de vertaler aanstaan, maar vertaald niet hunnie daarro gemaakte FAQ tekeningen :wuerg:xD

    Ken zowiezo niet meedoen, heb de dieren niet op voorraad:music:
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  10. nouk64

    nouk64 Doorzetter

    Wat is een babyboom? En er staat dat je Bahamarama nodig hebt, maar ik zie niet waarom?
     
  11. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Dit is een apart event die vaak bij fok event's (zoals deze) tegen komt. Het babyboom event houd simpel gezegd in dat, als je een (basis) dier gaat fokken kans maak om deze 2 of meer stappen omhoog gaat qua dieren. Bv. je maakt gebruik van 4 (basis) apen dan kan je er (mogelijk) 1 chimpansee en een aantal basis apen eruit krijgt.

    Luxe parfum is ander event die daarbij kan helpen bij een fokevent.

    En voor babyboom maakt het (in principe) niet uit of je dit nou doet bij de Farm, Baha of VM velden doet.
     
    Laatste bewerkt: 13 December 2022
  12. john-j

    john-j Forum-hertog

    heeft iemand een goeie route?
    of is er mar 1 route te volgen?
    mvg john-j
     
  13. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Als ik de FAQ van dit event moet geloven is het alleen mogelijk via helling 1 naar 2 naar 3 en niet anders. Alleen kan je bij route al op een gegeven moment via een helling naar 2. Van helling 2 naar 3 vind je die bij de laatste opdracht van helling 2 btw.

    Alleen klopt het aantal in te leveren skipassen niet met de te verkrijgen aantal skipassen.
     
    Laatste bewerkt: 13 December 2022
  14. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Na het vrijspelen zijn de automaten die de skipassen geven elke 8 uur te oogsten
     
  15. rien63

    rien63 Junior expert

    Waar kan ik de skipassen vinden.
     
  16. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Als je op het event klikt staan er bij Helling 1&2 totaal 3 automaten per helling (die zwarte kasten) voor de skipassen. Die kun je vrijspelen door skihelmen, stokken en brillen in te leveren. Zodra je die vrijgespeeld hebt kun je ze om de 8 uur oogsten en dan krijg je dus skipassen.
     
    janniekwak vindt dit leuk.
  17. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik kan geen begin maken?
     
  18. SnakeheadIII

    SnakeheadIII Gevorderde

    Beginnen bij helling 1 vakje 13.
     
    Tonnie-Hovenier vindt dit leuk.
  19. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Op helling 1 klikken en dan op het punt waar de skiër staat. Daar moet je handschoenen leveren.
     
  20. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    wie heeft er nog een overzicht van de fokdieren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.