Praatgroep - Aan Noordelijke Kusten

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 15 September 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Bespreek hier het event en eventuele handige tactieken.
     
  2. boermars

    boermars Forum-hertog

    oh ik ben de eerste, het draait om hoofdakker en woelige weide, eerst maar eventgewas maken begrijp ik.
    en geen bijltjes gooien vind ik jammer, daar was ik goed in.
    Succes all!
     
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Mijn Vikingschaap vriend is er weer. :music: Daarnaast ook nog een mooi item :inlove: scherp en stijlvol die ik wel graag graag zou willen halen. Lijkt mij dat je heel veel drops nodig hebt of valt dit mee.
    Ik ga het in ieder geval proberen om links te halen voor het mooie sieritem. :inlove: Eerst even koffie en dan eens even goed lezen waar wat op het land moet. Hopelijk komt miekje met tips, trucs en speelwijze. 8)
     
    boermars en gelderblom vinden dit leuk.
  4. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Nou een leuk event maar dan moet je wel alles doen zeker ??? geen schrijfveer te koop en ben nog geen 3 maanden bezig pfff
    maar wel een mooie wolkenrij
    helaas hoe kom ik aan 75 schrijfveren ?
    Is een schrijfveer van een adelaar ? Ik kan hem niet vinden
    S6 iedereen
    Is niet in de schuur ?
    Gr Oma
     
    Laatste bewerkt: 15 September 2020
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik ga mijn lees bril er bij opzetten en eens goed alles doorlezen

    Schrijfveren zal wel een probleem zijn
    Die zullen wel heel erg duur worden op de markt
    Als je de stal niet hebt dan kun je die alleen op de markt kopen

    Ik ga beginnen met 1 veld bomen en het arboretum erop zetten
    ANdere veld gewas langste

    Dan kan je bij aanvang de 2 eventgewassen maken in de molen

    Het rechter deel vraagt veel producten eieren geitenmelk schrijfveren (lastig voor beginnende spelers)

    het middelste deel vraagt boomvruchten Die zijn vaak ook nog aan te vullen via de markt of zelf maken (appel pruimen kersen)
    het linker deel vraagt veel dieren (konijn kalkoen schaap)


    Een andere optie om te starten is alles bomen en dan bij het begin drops bij maken met de kastanje rij en veredelde gewassen. Maar dat is helaas niet voor iedereen een optie.

    En je kan als je zat supervoer hebt ook gaan fokken gegarandeerd 1 drop uit een fok
     
    Laatste bewerkt: 15 September 2020
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    De schrijfveerstudio is inderdaad de werkstal van de adelaar. Die is helaas niet zelf te bouwen.
    Dus dan zal je het van de markt moeten hebben. De ervaring leert dat de schrijfveren wel te koop komen, maar ze zullen wel peperduur worden.

    Je kunt het event ook gedeeltelijk spelen, en dan bijvoorbeeld bij het rechtergebouw stoppen waar de schrijfveren gevraagd worden.
    Dan haal je de wolkenrij niet. Maar er zijn onderweg heel veel leuke prijzen te verdienen, met ook veel mysterieuze stallen.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  7. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Oke dank je... wel raar hoor dat je niet hem niet kan bouwen maar hoe kom je er dan aan ????
     
    Laatste bewerkt: 15 September 2020
    farmermikkie vindt dit leuk.
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    We hebben hem kunnen krijgen uit mysterieuze stallen en/of het treintje.
    Misschien ook wel een keer bij een event.
    En hij is vast ook ergens bij een blijvende quest te winnen, maar ja, welke....
    Maar nu nog snel 1 werkplaats bij een quest verdienen, zet ook geen zoden aan de dijk voor dit event, dus jouw enige optie is schrijfveren op de markt kopen.

    Omdat je 3 maanden speelt, is het niet gek dat je deze werkstal nog niet hebt.

    Dit event is weer een beetje zo gemaakt, dat de gevorderde spelers ook een uitdaging hebben. Want voor 'ons' zijn schrijfveren ook niet heel gangbaar.
     
    Laatste bewerkt: 15 September 2020
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb 120 schrijfveren ingeleverd in de quest Eilandheld. xD Dus nu niet genoeg.xD Ik ga toch eerst voor het linkergedeelte want daar zit het item. Daarna zie ik wel verder wat er nog voor leuks te halen valt. Als mijn madeliefjes klaar zijn dan de 2 velden verbouwen.

    Ik heb 2 schrijfveren rood op het veld staan en volgens mij gekregen bij de trein. :music:
     
  10. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Oke bedankt voor je snelle antwoord heel jammer... maar ik heb gelukkig inmiddels 80 veren kunnen kopen ...wel blut maar helaas
    Gr Oma
     
    janniekwak en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende


    Goed gedaan! Veel succes met het event.
     
  12. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dit event is inderdaad alleen maar haalbaar voor (gevorderde) spelers die veel bd, sm en of sv hebben en daar krijg je alleen veel ep en bd voor terug -.-

    de totalen:

    6.590 bitter zwaard ( ongeveer 5,5 oogst van je hoofdakker en woelige weide)
    6.525 scharlaken schild (ongeveer 5,5 oogst van je hoofdakker en woelige weide)

    1.290 Mjolnir (1.200 + 90 voor startvoorraad eventgewas) komen alleen uit je gewassen
    535 Aambeeld (400 aambeeld + 135 voor startvoorraad eventgewas) komen alleen uit je bomen

    125 konijnen
    125 kalkoenen
    125 schapen

    400 appels
    400 pruimen
    400 kersen

    75 eieren
    75 geitenmelk
    75 schrijfveren
     
    -farmerbert-, boermars, lonnie57 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. the_liberty

    the_liberty Forum-ambassadeur

    het event is op het vasteland dus hoezo bij aankondiging ingang baha
     
  14. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Doe deze keer niet mee . Te weinig tijd .
    Succes iedereen.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  15. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Volgens de geruchtenkalender is er dit weekend een ruil event. Misschien is hij op deze manier te verkrijgen.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  16. Ruby74

    Ruby74 Forumleerling

    Gaat mij niet lukken, met level 85 voel ik me nog steeds beginner. Wel bijna al mijn konijnen, schapen en kalkoenen op de markt gezet. In een mum van tijd verkocht en nu 8 miljoen aan boerenduiten :) o_Ok lekker
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  17. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ga aan deze niet meedoen. Ik kan alles leveren en met heel veel kunst- en vliegwerk (en een beetje SM) zijn de gewassen en de drops ook nog wel haalbaar, maar ik vind het veel te veel gedoe voor een rij die alleen maar EP geeft xD
     
  18. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik hoor mijn kassa al rinkelen. Hier een dubbele voorraad schrijfveren. :music:xD
    Maar twijfel of ikzelf meedoe. Ik vind het net als Kakelot, wel heel veel voorraad en gedoe, voor een wolkenrij die alleen wat EP geeft. Vooral omdat het wel inhakt op mijn knechtencoupons (veel ombouwen, omdat er ook ergens bomen op moeten voor de drops).
    Aan de andere kant vind ik een lastig event wel altijd een uitdaging.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  19. Maris2020

    Maris2020 Forum-expert

    Deze gaat het voor mij in leveltje 66 niet worden...ik heb net 11 konijnen hahaha.
    Ik ga kijken wat ik eventueel wel kan doen, en anders geld verdienen door beestjes te verkopen
     
  20. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    ik doe wel weer mee. Heb alles voldoende op voorraad dus de wolkenrij moet haalbaar zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.