Praatgroep 5e verjaardag

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 26 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik lees de FAQ en de reactie van Breston anders.
    In de FAQ staat wat je bij iedere ster in moet leveren. Je begint bij iedere kamer met nr 1. Als je die geleverd hebt, ga je gelijk door met fase 2 van die kamer. Wanneer je het gevraagde niet kunt/wilt leveren, kun je 2 uur wachten. Dan blijven de gevraagde eventgewassen en drops hetzelfde, maar het random gedeelte veranderd na die 2 uur. Wanneer je geen 2 uur wilt wachten, kun je met behulp van wekkers het random gedeelte gelijk laten veranderen.
     
  2. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Ik bedoel eigenlijk meer dat je een knop in moet drukken om een nieuwe opdracht te krijgen en niet dat er standaard elke 2 uur een nieuwe opdracht staat.

    (Had gehaald neergezet ipv geannuleerd ;) )
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat werken. Als je gelijk hebt, kun je bijvoorbeeld s'nachts de gevraagde stallen opzetten en de volgende ochtend leveren. Als het gaat zoals ik denk, ben je na 2 uur je opdracht kwijt, net als bij de bestellingen in de coöperatie na 24 uur.
    Dus dan gaat de nieuwe tijd pas in als je op het event klikt, maar moet je wel binnen 2 uur leveren.

    Je hebt dus gelijk dat er nog wel onduidelijkheden zijn. In de FAQ is ondertussen toegevoegd dat we buren alleen maar wekkers kunnen sturen, geen batterijen. Die 880 zal iedereen dus zonder hulp van buren moeten halen.
     
  4. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    misschien kan een mod ons ff meer duidelijkheid geven hoe het zit ???
     
  5. RennieG

    RennieG Forumleerling

    helaas!!! in de Duitse FAQ staat heel duidelijk dat je de opdracht alleen af kunt breken als je de gevraagde spullen niet kunt leveren. Als je ze wel hebt moet je ze ook leveren, dan kun je niet afbreken. Uit de discussie op het forum daar (met MODS) heb ik begrepen dat je, als je de spullen niet hebt, rustig weer de opdracht kunt verlaten en naar de markt gaan om ze te kopen, of ze zelf te produceren. De derde mogelijkheid is dan de afbreekknop gebruiken en wachten op een nieuwe opdracht. o_Ok is het zo dat het random gedeelte mogelijk verandert na 2 uur, maar dit is niet gegarandeerd. Kan ook weer hetzelfde zijn.

    edit: was een paar uur weg en ontdek dat het ook bij de buren inmiddels allemaal anders geworden is: het schijnt nu dus wél te kunnen, dat je afbreekt, ook als je genoeg waren hebt.
    Sorry voor de onnodige commotie :-(
     
    Laatste bewerkt: 26 Januari 2015
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  6. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Nee ik denk niet ,dat je na 2 uur je opdracht kwijt bent...
    Je kunt kiezen of je wil annuleren ...dat duurt dan 2 uur en kun je met de wekkers zeg maar afkopen..
    je levert wekkers om een nieuwe opdracht te krijgen..
    Die 2 uur heeft niets met het gevraagde level te maken...
    en moet je bijv 50 kippen inleveren ,en die heb je niet... blijft de opdracht gewoon open staan ..en kun je ze ff maken of kopen...

    oh lees net dat je moet leveren..je kunt alleen resetten als je het spul niet hebt ...tja dan ben ik gauw klaar natuurlijk ..
    Ik wil wel een vrije keuze hebben....:wuerg:
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  7. polkey

    polkey Oudgediende

    Gelukkig ben ik niet de enige die het een hele puzzel vind, ben blij met alle uitleg die steeds voorbij komt.
    Blijf gewoon lezen lezen en lezen, ergens valt dan nog wel het kwartje.
    Kan pas morgenavond beginnen en dan staan er vast wel 10 pagina's met een schema :)
    Bedenk nu ook wat als je iets niet kunt leveren omdat er niet voldoende is, je een wekker inlevert en een nieuwe opdracht krijgt maar misschien heb je die ook wel niet voldoende...............dan blijf je daarop hangen toch of moet je stug doorgaan met wekkers leveren tot er iets komt wat je wel hebt of sla je die dan over en kun je verder naar een andere kamer ?
    Nu nog nadenken wanneer die bonuscode moet worden ingevoerd om optimaal gebruik van te maken, en dat allemaal op de maandag waarop die hersencellen niet willen werken.
     
    -ymked55-, schaapje52 en -mikmak- vinden dit leuk.
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt. Het kunnen annuleren als je ontevreden bent, zoals bij ons in het tekstblok van de FAQ staat, of alleen als je de spullen niet hebt, zullen we dan maar afwachten.
    En na de reactie van jou en Stoffie en het aandachtig kijken van het instructie filmpje over resetten, ben ik er ook van overtuigd dat de opdracht blijft staan zolang je deze niet annuleert. We hoeven dus niet bang te zijn dat we een leuke levering missen omdat we de drops nog niet hebben, en kunnen s'nachts stallen opzetten voor de gevraagde dieren.
    Morgenavond kun jij in 4 kamers kijken wat je in wilt leveren, en als je eerste eventgewassen over zijn (dus je voldoende zaaigoed over hebt) kun je de eerste bestellingen leveren. Wanneer je morgenavond bij 3 kamers denkt: die bestelling lijkt me niet echt leuk om te maken en heb ik niet voldoende, (en voorzover ik de tekst goed begrijp, ook als je de opdracht gewoon niet leuk vind) de opdracht annuleren, s'avonds voor het slapen gaan nog een keer kijken en dan eventueel weer annuleren. Dan heb je woensdagochtend zonder inleveren van wekkers de 3e keus te pakken. Wanneer je donderdagavond na werktijd vind dat je nu wel eens voldoende gewassen en drops hebt en toch echt wilt leveren, kun je met behulp van 5 wekkers per keer de boel resetten om gelijk een nieuwe opdracht te hebben.
     
  9. Toontje2

    Toontje2 Global Team Leader Team Farmerama NL

    Er worden NIET automatisch na 2 uur andere zaken gevraagd. Je KAN dit handmatig doen, dat kost je dan 2 uur of 2 TG of 5 wekkers. Indien je na bijvoorbeeld 1 uur alsnog wil afkopen en niet wil wachten dan kost het uiteraard minder.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Maar dan heb ik ook een vraag? Hoe vaak kan de dan resetten bij een opdracht? Stel er wordt steeds gewassen gevraagd die je niet op voorraad hebt, wat dan? Dan zal je toch een keertje of moeten verbouwen of kopen want als je steeds blijft resetten kom je weer bij de eerste uit lijkt mij. Ik ben dus benieuwd hoe vaak je kan resetten in dezelfde opdracht?
     
  11. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Mag je dan resetten als je de opdracht niet leuk vind en/of de gevraagde spullen niet wil leveren. Of kun je alleen resetten als je de gevraagde spullen niet hebt?

    Het ziet er trouwens allemaal weer erg leuk en anders uit. Leuke variatie. en gefeliciteerd, farmerama!
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt. Dat is duidelijk. En het af kunnen kopen, is dat vrije keuze? Of kan dit alleen als je de zaken niet hebt?
     
  13. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Leuk een verjaardagsevent voor MIJN verjaardag!! Alleen niet mijn 5e verjaardag, maar mijn vijfen......ste.

    Farmerama, jullie ook gefeliciteerd!

    We gaan ervoor.
     
    popje4, daisy17858, penny1944 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. Toontje2

    Toontje2 Global Team Leader Team Farmerama NL

    Zo vaak je wil / tijd, wekkers, TG hebt.

    Dit is onafhankelijk of je de zaken wel of niet hebt.
     
    BoerAnnelies, schaapje52 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  15. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Eigenlijk vind ik dit wel een rare regel. Want...waarom zou je er niet voor mogen kiezen om gewassen, dieren, producten, boomvruchten niet te leveren omdat je ze om welke reden dan ook nog even vast wil houden. Volgens mij is dit event al moeilijk genoeg, deze regel zou het volgens mij nodeloos nog moeilijker maken. Ik wacht het wel af, maar ik vermoed toch, dat deze regel niet zal gaan gelden. En zo wel, dan ben ik het er toch niet mee eens!:p. Zou dat dan nog helpen?;)xD
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Kijk even naar de reactie van Toontje, net boven je. Ik heb er vertrouwen in dat onze teamleider niet zo maar iets roept.
    Verder heb ik in het Engels en Duits best wel moeite met de vertaling van kunnen/willen/mogen/graag willen. En in dit geval draait het daar wel om. De tekst in onze faq zal dus ook wel over nagedacht zijn.
     
  17. -Mijnboerderijtje-

    -Mijnboerderijtje- Actieve auteur

    Zijn veel mysterieuze stallen te winnen, daar maar voor gaan en de rest zien we wel.
    Moet nog een wolf en een ooievaar, hopelijk zit hij er een keertje tussen !!
     
  18. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ja ik las die reactie pas,nadat mijn reactie geplaatst werd. Dus..... inderdaad gewoon een vrije keuze om te resetten. Dat vertrouwen heb ik zeker in Toontje! Vind het ook veel logischer op deze manier!
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel Toontje voor het antwoord.
     
  20. farmervrouwtje

    farmervrouwtje Regelmatige auteur

    Vanochtend de faq bekeken en nog eens. Ziet er wat ingewikkeld uit, maar wordt vanzelf duidelijk als het event van start is.
    Net dacht ik ga even lezen bij de praatgroep, voor slimme technieken, adviezen, gedachten enz, enz. Hoe verder ik kom deze te ingewikkelder lijkt het voor mij te worden.
    Bovendien zijn er inmiddels zoveel mogelijke schepen gestrand dat mn Baharama haven er vol mee ligt:cry::p:eek:.

    Anyway, laat alles rusten tot morgen, verbouw wat gewassen staan wat stallen en ga om 14.00 uur gewoon in alle rust de kamers bekijken en na 7 dagen zien we wel waar ook mn schip is gestrand.:D

    Suc6 en veel plezier met het event.

    En Farmerama gefeliciteerd.

    farmervrouwtje
     
    penny1944, schaapje52 en -mikmak- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.