Praatgroep 5e verjaardag

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 26 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het ziet er behoorlijk ingewikkeld uit, maar dat komt omdat het allemaal losse delen zijn die met elkaar verbonden zijn. Als ik het goed begrijp kun je dus stapje voor stapje dit event afwerken en kijken waar het schip strand.

    Wat ik nog niet helemaal snap is het resetten? Je krijgt een opdracht en die kun je dan bekijken? Heb je de gevraagde hoeveelheden niet dan lever je iets in en reset ie, of na 2 uur en dan krijg je weer een nieuwe opdracht? Maar kan dit ook als je halve wege bent en toch ziet dat je een bepaald iets niet kunt leveren en het op de markt erg duur is???

    Ik maak mij het meeste zorgen om de producten. Boomvruchten en planten heb ik wel en mijn dieren staan alweer een aantal dagen op zodat die weer mooi op peil zijn. De prodcuten, waaronder de werkplaatstproducten zijn bij mij zeer karig omdat ik die nog aan het inleveren ben.

    Ben erg benieuwt hoe het event gaat werken. Eerst nog de groothandel en Renzo :)
     
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het sieritem van het eerste deel levert iedere 8 uur 800 TEP.

    En het random gedeelte vind ik ook nog wel spannend. Als ik denk aan de 100.000 sla die bij een vorig event "random" ingeleverd moest worden, dan vraag ik me wel af wat dit gaat worden. Bij dat event was er voldoende tijd om de benodigde gewassen te verbouwen. Bij dit event heb je 2 uur. Dus verbouwen omdat je niet voldoende hebt, gaat niet werken omdat als het gewas klaar is, er al weer een andere gevraagd wordt.
    Aan de andere kant hoef je dus ook nooit een specifiek gewas te leveren wat je niet hebt, want met een wekker of 2 uur wachten heb je een nieuwe vraag.
    Daarom ga ik ook niet de kamers 1 voor 1 afwerken, maar kijk ik steeds bij alle kamers welke ik op dat moment het liefst lever.
    Tja, er staat in de FAQ bij dat de ep/bd niet zeker is, omdat deze ook afhankelijk is van wat je moet inleveren. Ik denk dat er makkelijker een formule op los te laten is met de waarde van de te leveren gewassen en dan alleen ep/bd dan ook met andere beloningen te werken.
    Persoonlijk zit ik met bijna 1800 suzi daar ook niet echt op te wachten, maar deze zit er wel in, net als de supermest en het supervoer. Meer knechten was leuk geweest, maar 3x12 uur ook niet echt slecht. De WAC zit er wel weer in.
    Je kunt zeggen dat er niets bijzonders in zit, maar wel 10 kansen op een wolf. Net als 10 stekjes.
    Bij ieder deel event met TEP was leuk geweest, en dan een level waar ook iets "random" van Bahamarama gevraagd wordt.
    En de hoofdprijs is toch een volle wolkenrij. Met daar blijvend een leuke beloning.
     
  3. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    yep, de bonuscode is er
     
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik heb vermoedelijk heel wat wekkers nodig om iedere keer op eieren ,honing ,melk of geitenmelk te komen:music:.
    Ik zie nog wel wat ik doe ,misschien ga ik wel in de handel ;).Spelt en haver kosten kapitalen op mijn markt8).
    De boomvruchten pak ik wel een stukje mee
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  5. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    zo is het schaapje je kun het ook van de leuke kant bekijken de lagere levels doen op deze manier ook mee. je kunt kiezen wat je wel en niet wilt doen das een voordeel, toch.....
     
  6. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ho begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat er niks bijzonders inzit in tegendeel, ik was alleen voor wat meer variatie gegaan.
    Waarschijnlijk is dat programmeer technisch waarschijnlijk een stuk moeilijker. ep/bd gaat waarschijnlijk wat eenvoudiger???

    Grtz Fam.farmer
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat event herinner ik me ook, ik ben blij dat we na 2 uur een nieuwe opdracht krijgen.
    Start en eindtijd om 2 uur, maar dat komt inderdaad daardoor. 6x24 uur verdeeld over 7 dagen.
    Als ik de gevraagde hoeveelheden niet heb, lever ik voor de zekerheid ook niets in voor die fase.
    Dus als voorbeeld de produkten. Als er 30 schapenwol worden gevraagd, dan heb ik die niet, en lever ik ook niets in. Als ik denk dat ik wel graag binnen 2 uur verder wil met de opdracht, en ik heb voldoende wekkers, dan vraag ik gelijk om een nieuwe opdracht. Als het aantal wekkers erg groot is, probeer ik misschien wel om alleen maar boomprodukten in te leveren.
    Bij de categorie boomvruchten heb ik alleen een ernstig tekort aan dadels en amandelen. Dan wacht ik de 2 uur wel gewoon af tot de volgende opdracht komt.
    Iedere 2 uur kijken, en op die manier een stuk meepakken, kan natuurlijk ook.
     
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hoeveel wekkers heb je nodig, ik ben al onderweg op de fiets om wekkers in te slaan xD. Ik moet 4 dagen werken, dus het zal lastig worden, maar ik doe gewoon weer mee omdat ik het altijd zo leuk vind. de stallen en bomen en sieritem vind ik wel erg interessant en dan ben ik weer dik tevreden. :music:
     
    daisy17858, -mikmak- en popje4 vinden dit leuk.
  9. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Zal er wel aan beginnen, maar tot nu toe zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat een gedoe allemaal. Ben vast nog niet goed wakker, maar we zien wel morgen.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  10. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ik zie wel waar het schip strand...ook ik snap er nog niet zo heel veel van maar lijkt me wel een leuk event...:)
     
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    De stallen en de stekjes vind ik ook interessant :p.Als je toch wekkers gaat halen ,doe mij dan ook maar wat:D
     
    popje4, schaapje52 en -mikmak- vinden dit leuk.
  12. LandOfFladdertjes

    LandOfFladdertjes Forumleerling

    Gefeliciteerd BP/Farmerama!!:inlove:

    Klinkt allemaal erg spannend. Waar ik vooral benieuwd naar ben is het random geselecteerde gewas/boom/dier/product.
    Als het net zo is als eerder met als voorbeeld de 100.000 sla, dan is het gauw bekeken. Dus laten we maar hopen dat het bij een 100 tal blijft ;)
    Als de aantallen meevallen ben ik blij met dit event, blijkt dit toch vies tegen te vallen, dan ga ik jammer genoeg niet voor alles.
    Dan wordt het namelijk meer investeren dan dat je ervoor terug krijgt ben ik bang. Maar goed effe afwachten.
    Verder ben ik erg blij met de mysterieuze stallen/bomen en de 3 knechtencoupons van 12 uur. En BD is nooit iets mis mee:music:
    In ieder geval genoeg keuze.
     
  13. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    gefeliciteerd farmerama, als eerste ....
    ik moet het nog even laten bezinken en nog eens goed lezen , want het dringd:oops: niet goed tot me door deze keer ....
    maar ik kom er met mijn maatje wel uit hoop ik .....
     
  14. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Gefeliciteerd Farmerama;)
    Leuk event, en denk zelf dat het wel goed te doen is, ook al ziet het op het 1e gezicht erg ingewikkeld uit, maar denk dat, dat best mee valt, succes allemaal;)
     
  15. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Gefeliciteerd Farmerama met jullie verjaardag! Maak er maar weer een mooi jaartje van.

    Het event ziet er super uit. Ik verheug me erop. Elke keer weer een verrassing wat je leveren moet, en in kleine stapjes. Goed bedacht, vind ik.
    Voor iedereen aan mee te doen, voor de lage levels natuurlijk niet helemaal te halen vanwege de dropitems.
     
  16. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Gefeliciteerd Farmarama. Tuurlijk ga ik weer mee doen zie wel waar het schip strand.
    Denk dat het morgen als het event begint het wat duidelijker wordt van hoe en wat.
     
  17. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Ben heel benieuwt hoe dit event zich ontvouwt. Leuk dat het nu een nieuwe opzet is :)
    Nu maar wachten tot morgen....iemand had toch blikjes geduld te huur :p
     
    .babouska. vindt dit leuk.
  18. breston18

    breston18 Forumkenner

    Gefeliciteerd Farmarama,
    Lijkt me een leuke quest,altijd wel een verrassing die random dingen die je in moet leveren.
    Als ik het goed gelezen heb! dan kun je met die wekkers de wachttijd verkorten als je een opdracht reset.
    Zoals ik het lees kun je voor bijv. 5 wekkers gelijk de nieuwe opdracht dan krijgen.
    Ben wel benieuwd of ik het goed gelezen heb hoor.
     
  19. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Zo had ik het ook gelezen. Volgens mij krijg je niet elke 2 uur een nieuwe quest. Alleen als je een opdracht geannuleerd hebt duurt het 2 uur voordat de volgende opdracht beschikbaar is en dat kan je dan korter maken met de wekker.

    Leuk opgebouwd, maar gezien alle reacties nog niet helemaal duidelijk wat de bedoeling precies is.

    Farmerama in ieder gefeliciteerd met je verjaardag.
     
    Laatste bewerkt: 26 Januari 2015
  20. penny1944

    penny1944 Actieve auteur

    Gefeliciteerd Farmerama/BP.
    Leuk en spannend wat ons morgen te wachten staat.
    Ik ben heel benieuwd wat we random moeten leveren en hoop dat de aantallen een beetje meevallen.
    Het enige minpuntje voor mij, zijn de 8 uurs gewassen waar ik altijd tegen aan hik.
    Iedereen veel suc6 gewenst met het spelen van dit event.
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.