Praatgroep 24-uurs reeks questen De grote Verduistering

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 5 September 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debeus

    debeus Doorzetter

    waar kan ik de zonnemachine vinden
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. Lieve

    Lieve Halfgod

    Normaal onder het blauwe vaasje in tab met bomen, dierenstallen en vaasje (decor kisten enz)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    :D:D:D
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    pfff toch verkeerde plaatje ik bedoelde zo een aquarium ruit schoonmaak ding met een magneet
    Maar dat plaatje wilde niet plakken....lijm op dus;)
     
    LadyFamerieke, Borkie en pipelepo vinden dit leuk.
  5. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Deze heeft geen lijm nodig... blijft vanzelf plakken:pxD
    [​IMG]

    Event gaat lekker hier... de tweede quest gewoon uit voorraad kunnen doen;)
    Inmiddels iets meer dan 5000 eventgewas op voorraad en ongeveer 450 dropjes:D
     
    rikmark, LadyFamerieke, boermars en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. .corrie.

    .corrie. Teller

    hier ook lekker bezig
    gaat tot nog toe goed met de drops

    aan BP: het taalgebruik bij het benoemen van de sieritems stel ik zeker niet op prijs,
    zou dat graag anders zien ! En ik denk velen met mij.
     
    -Coco1968- en Borkie vinden dit leuk.
  7. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    o_O
    Ik begrijp niet wat je bedoelt, Corrie. Maar ik ga ervan uit dat wat je ook bedoelt, dat er niet opzettelijk verkeerde taal wordt gebruikt.
    Zal de FAQ nog eens doorspitten, maar heb echt geen idee:oops:
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  8. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Welke dan ??? Ik heb ook geen idee, tot nu toe geen rare benamingen gezien die aanstootgevend kunnen zijn, en als het al zo is zeker niet met opzet. .corrie. kun je eens een voorbeeld geven dan, ik zie/vind ze niet. :oops:

    Of bedoel je te ingewikkelde namen ivm opzoeken van de sieritems ??;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, een antiverdoemenismachine, ik wil dat ding niet op mijn land. Dus ik weet nog niet welke 2 questen ik ga overslaan, maar ik ga zeker niet alle gordijnen plaatsen.
     
    rikmark, Borkie en harm-jan70 vinden dit leuk.
  10. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Anti-verdoemenismachine
    denk dat ze dit bedoeld zo heet de zonnemachine op het laatst
     
  11. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Voor mij zelf schrijvende, zie ik het als een item, met een niet zo handig gekozen naam. Doch ik kan mij wel voorstellen, dat er een groep van mensen is, die niet blij zijn met de gekozen naam.
    Zeker als men naar de letterlijke betekenis van het woord: "verdoemenis", kijkt!

    Edit:

    @ Coco, mijn like (leuk) bij jouw tekst, was in de eerste instantie niet bedoeld als een leuke post. Meer van, ik begrijp en heb begrip voor jouw standpunt.
     
  12. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    ze hadden 'm ook gewoon zonnemachine diamant kunnen noemen lijkt me
     
  13. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ondertussen gaat het prima met het event... kan weer gelijk leveren en hou meer dan 5000 eventgewas over en zelfs meer dan 250 dropjes. Moet volgende week weer werken, dus ik ploeg nog ff lekker door dit weekend:p
     
    rikmark, LadyFamerieke en leni1955 vinden dit leuk.
  14. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Dat hadden ze kunnen doen . Het is wel zo dat er extreem veel sieritems zijn met een naam waar gelovige spelers een probleem mee hebben . Als je die allemaal een andere naam gaat geven heb je nog wel even . Ieder geloof heeft zijn eigen woorden die taboe zijn
     
    rikmark, LadyFamerieke, lonnie57 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Tot nu toe voornamelijk de gordijnen gescoord en nog 3300 gewas over, ik speel op 1,5 veld.
    Watervallen staat met bomen en regenwoud halfvol dieren.
    Vanaf dinsdag zie ik het wel.
     
    Laatste bewerkt: 8 September 2018
  16. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Mooi een pitangaboom binnen gehaald, miste nog op mijn landje.
     
    LadyFamerieke, boermars, woeffie71 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Tijdens het maken van de faq voor dit event gingen mijn wenkbrauwen ook wel even omhoog bij de naam “antiverdoemenismachine”.
    Zo, los van het verhaaltje gezien, zo uit de context gehaald, klnkt het als heel verkeerd.
    Maar als je het verhaaltje bij de questenreeks leest, en beseft dat het gaat over de mogelijke ondergang van de aarde door de ongebreidelde CO2 uitstoot, waartegen dan zonne-ernegie in stelling wordt gebracht om die ondergang te voorkomen, dan klinkt het helemaal niet verkeerd.

    Dus bij het verder lezen lijkt mij dat er niks mis met deze benaming.
     
    rikmark, LadyFamerieke, riekje111 en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Wanneer je na een paar weken het sieritem oogst, zie je alleen de naam, niet meer het event waar het bij hoort, dus zoals Corrie zegt zijn er wel meer die de benaming niet leuk vinden, want met het sieritem is niets mis. Het Boeda beeld dat bij een coöperatie quest hoort heb ik ook niet op het veld gehad, terwijl ik destijds volop ruimte had in de siertuin.
     
    riekje111, omahenny, Borkie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  19. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Nee ik ook niet die Boedabeeld ...die gaf ook niks :wuerg: Ik kan me wel voorstellen dat er spelers heel blij van werden ..

    Euhm Ik wou even zeggen , dat dit wel een spel is voor iedereen en alle gezinden ...
    een ieder heeft zijn /haar geloof - politieke overtuiging - tradities - ziektes - gewoonten ..
    Natuurlijk kan ik me voorstellen , dat je niet met alle namen van de spullen op de boerderij blij kunt zijn ...
    Dat is voor een ieder dan ook weer anders ..
    Persoonlijk houd Hofje niet zo van de Volle Maan dingen zoals grafkaars grafzerken en terreurgewas ...
    en bijv als je een dwang neurose zou hebben , zou ik ook het item Controle - Drang niet prettig vinden ....
    En zo zijn er nog diverse items met een rare of vreemde naam ..
    Maar je kunt er denk ik wel van uitgaan , dat de ontwikkelaars of degene die het allemaal verzinnen ..
    niet opzettelijk mensen zullen willen kwetsen ...
    Dat het ene item je wel aanstaat en het andere niet , dat blijft ...
    Tis zoals met alles geven en nemen en dan het liefst geven en gunnen ..daar wordt iedereen blij van ..:)
     
    rikmark, LadyFamerieke, -Coco1968- en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Zo dacht ik er ook dus over het is juist een machine die het negatieve omzet in iets positiefs. Tuurlijk zijn er wel wat namen waar je niet vrolijk van word, maar het is maar een spelletje. Ik geloof zeker dat iedereen bij BP mensen niet willen kwetsen met rare namen. Maar om items (vooral namen) uit hun context te halen zonder het hele verhaal...…….. Dan is geen enkele naamgeving meer veilig.
    BV. Noem hem dan zonnewijzer diamant, wat dan als je een allergie voor zonlicht heb dan vind je dat ook niet leuk, etc, etc zo kan je dan wel uren doorgaan. Relativeer en bedenk dat het een spelletje is, met de beste bedoelingen.;)
     
    Laatste bewerkt: 9 September 2018
    LadyFamerieke, lonnie57, Borkie en 5 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.