plantenveredeling

Discussie in 'Help archief' gestart door maad, 13 April 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maad

    maad Forum prof

    Hoi,

    Werkt die planten veredeling niet meer :oops::oops:

    Ik heb het de laatste dagen al zo vaak geprobeerd met uien, hazelnoten, vlas, nu zitten er weer uien in, en ik weet niet wat nog meer.

    Maar er komt niks uit:cry::cry:
     
  2. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Uit eigen ervaring: Langdurige gewassen (bedoel de tijd die het gewas nodig heeft voordat deze klaar is) duurt de veredeling veel langer tussen 2 veredelingen dan de korte gewassen.

    Zelf heb ik de afgelopen weken met hetzelfde probleem met spinazie en frambozen gezeten namelijk. Kreeg daar pas bij de achtste veredeling de benodigde Grijparm (framboos) en Ventilator (spinazie.)
     
    maad vindt dit leuk.
  3. maad

    maad Forum prof

    Dankjewel,dus hoop houden.
    Ik wilde het eigenlijk al opgeven.
    Ik heb al zoveel gewas gebruikt in die kas, maar er komt niks uit.
     
  4. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    En vooral GEDULD! :eek:o_O Zie ook m'n reactie's erover bij juichtopic.

    S6 iig.
     
  5. maad

    maad Forum prof

    Bedankt.

    Straks de uien en nog eens uithalen 8)
     
  6. fairie

    fairie Commandant van het forum

    o_Ok is het verstandig om elke verdeling die je krijgt te houden. Wijs je dit af dan kan je het weer tegen komen en duurt het langer voor je degene(n) krijgt die je graag wilt hebben.
     
  7. maad

    maad Forum prof

    Ja dat is het probleem er komt niks.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Neem je 1 2 of 3 potjes optie???
    eigenlijk als je de 3 potjes optie neemt krijg je altijd wel een veredeling
    zeker als je er nog geen 1 hebt gekregen
     
    maad en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. maad

    maad Forum prof

    Ja meestal 3 potjes.
    Maar het gaat me nu ook wel veel gewas kosten.
    Was nu begonnen met frambozen daar heb ik nu een paar veredelingen uit gekregen, nog niet de beste maar ja je kunt niet alles hebben
     
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Des te meer je er al hebt gevonden hoe kleiner de kans dat er nog 1 komt heb ik gemerkt
     
    maad vindt dit leuk.
  11. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Maak er eentje af die je heel graag wilt hebben.
    bij de laatste veredelingen komen ook vaak de beste opties.
    Iedere keer dat je weer met een ander gewas begint , komen ook eerst de " mindere" voordelen....
     
    maad vindt dit leuk.
  12. maad

    maad Forum prof

    Ik ben nu met de frambozen bezig, dat gaat beter dan uien, of hazelnoten.

    We gaan nog even verder.
     
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik heb alleen in het begin veredeld toen ik nog veel moeite had met drops verzamelen
    Ondertussen 5 wolkenrijen die op baha en farm extra drops geven en sindsdien geen problemen meer
    00k de howie die in de boom mag is erg fijn
    00k de veeteelt en die andere helemaal af en de bekers in de boom dat helpt ook enorm
     
    Laatste bewerkt: 18 April 2020
  14. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    klopt miekje ook ik ben allang niet meer met veredelenbezig.
    Heb voor tekort aan drops ( is ook al een poosje geleden ) ook de uien en hazelnoten.
     
  15. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik heb de krokus erbij gedaan.
    Als je de tijdverkortende veredelingen hebt (tijd, water) dan duurt de krokus nog bijna elf en een half uur, dus leuk om ‘s avonds te zaaien zonder stress. Met mest nog wat korter natuurlijk.
    En met de twee SM bonussen heb je de wolkenrij niet nodig, dan is je gewas met alleen WO en Stol ook gelijk klaar.

    08EDFDE0-E98E-4818-8EA4-F1C2725EEE90.jpeg

    Natuurlijk kost al deze veredelingen halen tijd, en dus veel gewas. Dus ik heb er maanden over gedaan, tussen events door en als ik het niet vergat.
    Maar door een behaalde verkorting van het gewas steeds in een slot te zetten werd de groeitijd wel steeds korter.

    En als gezegd, steeds de grootste potten gebruiken en een behaalde veredeling steeds behouden.
    De meeste kans maak je op de eerste drie veredelingen, maar eenmaal een veredeling bereik valt die af.
    Daarna vwb kans de tweede set van drie. Die kunnen ook komen als je de eerste drie nog niet hebt hoor, maar de kans op deze is wat kleiner.
    En zo is de kans op de laatste drie het kleinste. Kun je ook als eerste veredeling halen natuurlijk.

    Het vraagt dus wel wat geduld. Maar de aanhouder wint!
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb alleen de anjers helemaal gedaan. Was inderdaad een kwestie van lange adem, maar dan heb je ook wat. Met alle toeters en bellen zijn ze nu binnen drie kwartier klaar dus als ik een keer echt om drops verlegen zit is er altijd nog die uitweg. Maar eigenlijk heb ik dat al in geen maanden meer hoeven doen.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  17. maad

    maad Forum prof

    Er zitten nu nog frambozen in de broeikas, maar als deze klaar zijn stop ik er ook mee.
    Komt zo weinig uit, en veel gewas kwijt.
     
  18. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ik heb de sneeuwballen gedaan. Moet er nog 1 hebben. Iedere keer wanneer ik genoeg gewas heb gooi ik er een poging tegenaan.
    Lange adem, maar soms heb je gewoon geluk, dat gebeurt ook.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.