plantenveredeling

Discussie in 'Help archief' gestart door Borkie, 18 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Ik kom er niet helemaal uit... Ik ben bezig met anjers veredelen en heb nu een aantal keren een veredeling gevonden. Slimme SM-liefde, vroegrijp, hersenvoer en eco-liefde. o_Oit in een ver verleden heb ik toen ik nog maar pas speelde wat geprobeerd met sla. Daaruit heb ik ook een aantal keren een veredeling gevonden, o.a. vroegrijp en hersenvoer.

Nu heb ik op het tabblad Plantenverdeling 6 slots staan, waarvan 2 inactief die nog gekocht kunnen worden voor TG. De 4 actieve slots zijn bezet met vroegrijp met een sla erboven, hersenvoer met een sla erboven, slimme SM-liefde met een anjer erboven en hersenvoer met een anjer erboven.

Telkens als ik een veredeling had gevonden, werd er gevraagd of ik die wilde behouden. Dat heb ik iedere keer bevestigd. Maar als de slots allemaal gevuld zijn, waar blijven die andere veredelingen dan? Moet ik dan een veredeling die ik niet wil gebruiken verwijderen uit het slot? Dat kost BD zie ik en het duurt 24 uur voordat die veredeling is uitgewerkt. Kan ik daarna het slot weer gebruiken? Begrijp ik dat goed? En hoe kies ik dan een nieuwe veredeling voor het vrijgekomen slot?

Hoop dat ik het duidelijk genoeg verwoord heb en dat iemand mij wijzer kan maken. De FAQ geeft wel duidelijk weer hoe je moet veredelen, maar ik kon niet vinden hoe ik verder met de veredelingen moet omgaan.

2. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

De veredelingen ben je niet kwijt ..die staan dan dacht ik bij het gewas/bloem..in jou geval bij de anjers..
    je kan de veredelingen er gewoon uitgooien en na 24 uur idd is hij weer beschikbaar...
    In jouw geval mik je de sla er uit en morgenavond kun je dan er een veredeling van je anjers erin zetten
    In de lijst kun je boven in dan anjer in typen en dan komt hij te voorschijn...
    en die van de Sla ..kun je dan weer eens gebruiken wanneer je wil...ze blijven bewaard...
    hoop dat beetje duidelijk is...:)

Oh ik zie ..je moet dan op de lege slot klikken daar staat dan beschikbaar...daar op klikken en de lijst wordt vanzelf al weer gegeven..en kun je scrollen naar jouw gewenst gewas..

Borkie vindt dit leuk.
  3. Borkie

Bedankt, Hof! Dacht al zoiets... maar voordat ik zomaar wat doe, beter ff navragen. :D

Weet je dan misschien ook of de veredeling dan alleen geld voor het oogsten van dat gewas wat boven die veredeling staat?
    Dus bv. de vroegrijp met een anjer erboven verkort dan de groeitijd van de anjers die ik heb gezaaid op dat moment?

HofvanDromen vindt dit leuk.
  4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

ja dat klopt...Maar het slot of veredeling moet wel al ..aan ..staan of hoe je dat ook zegt..
    Dan doet hij het gewoon altijd voor anjers..

Borkie vindt dit leuk.
  5. Borkie

Ok... ga ik proberen!

Edit:
    Nogmaals bedankt! :)

Nogmaals edit: mag slot op...

Laatste bewerkt: 18 Januari 2016
    HofvanDromen vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.