opheffen

Discussie in 'Overig archief' gestart door eendje52, 22 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eendje52

eendje52 Forumbeginner

Met pijn in mijn hart en na vele jaren een fanatiek speler te zijn geweest twijfel ik of ik verder moet spelen op farmerama. Wat eerst een plezier was om te strijden om een quest tot een goed einde te brengen, wordt steeds meer een strijd met mijzelf of ik dat moet blijven doen. De quests die er tegenwoordig worden uitgeschreven zijn helaas zelden helemaal tot een goed einde te brengen. Steeds meer wordt er gebruik gemaakt van stallen en bomen die je met moeite of door het betalen van veel geld om schatkisten te kopen, kunt volbrengen. Beseft Farmerama wel dat steeds meer spelers het moeilijk hebben of krijgen in het dagelijkse leven hun hoofd boven water te houden. En dus geen geld over hebben om aan spellen te spenderen. Ik merk ook dat steeds meer spelers het voor gezien houden. Misschien moet farmerama eens terugkeren naar hoe ze de eerste jaren bezig waren en questen uitschrijven die je met plezier volbrengt en waar je niet eerst veel geld in moet steken. Het is maar een idee, maar ik denk dat het veel spelers aanspreekt.

2. bloem

bloem Oudgediende

eendje,
    niet leuk, maar een duimpje.

HofvanDromen, Sintra98 en stien56 vinden dit leuk.
  3. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Helemaal mee eens eendje.

HofvanDromen, stien56, Sintra98 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

eendje52 jij zegt wat veel van ons denken :cry:helemaal gelijk

HofvanDromen, omaatje75, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. -ymked55-

-ymked55- Gelegenheidsauteur

Af en toe voel ik me net een melkkoe, die nodig gemolken moet worden, maar de boer vraagt er teveel euro's voor. Ik heb het nog steeds kunnen spelen zonder er geld in te steken, maar dat houdt wel in dat 'fanatiek' spelen niet meer kan. Ik vind het heel jammer dat je stopt, maar ik snap precies wat je bedoeld Eendje52. Succes bij wat je hierna verder gaat ondernemen.

HofvanDromen, dutchboy en Sintra98 vinden dit leuk.
  6. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Daar sluit ik me helemaal bij aan

HofvanDromen, dutchboy en stien56 vinden dit leuk.
  7. Venicia

Venicia Junior expert

Eens en ook als je werkt kun je geen event halen, dat is echt jammer.

Sintra98, HofvanDromen en dutchboy vinden dit leuk.
  8. sanne1000

sanne1000 Forum-baron

ik ben het er ook helemaal mee eens eendje. nu ook weer een quest van bomen die ik niet heb. en zo staan er vele questen nog half open. ik koop wel stekjes maar steeds krijg je weer die oude meuk. doe er dan ook die nieuwe bomen bij dan maak je nog een kans. nooit eens een quest van al die troep die we in de schuur hebben. die puilt uit en er word niks mee gedaan. zoals nu met die sterren. spaar je bananen voor een extra veld moet je sterren inleveren. een dag voor dit naar voren kwam heb ik vele sterren in die boom gekiepert. ik dacht heb ik die ook maar gedaan. wie denkt nou dat je sterren bij bahamarama moet inleveren? nou ik niet. ik ben nu zover dat dit mijn laatste euries waren bij het kopen van de stekjes. allemaal oude bomen. beuken esdoorns enz. dus ik stop er mee om er geld in te steken. schiet niet op. en ik kom nog een keer per dag om mijn gewassen enz er af te halen. want daar puilt de schuur ook van uit. op de markt kopen ze niet veel dus blijf je er mee zitten zoals ook de mest. nee de lol gaat er voor mij ook af. vroeger vond ik het toch leuker om te spelen

Sintra98 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Mee eens hoor, helemaal..

Als ik nu alweer hier en daar op het forum lees over de uitkomst van de stekkies..En dan als reactie ,dat je dan maar het pakket had moeten kopen..omdat je dan zekerheid hebt dat je de nieuwste boom hebt :wuerg:
    Das dan grofweg 20 euro !!..Zonder knechtjes ist nu met die nieuwe veld nog moeilijker geworden..das dan ook weer 10 euro per maand..Bij opgeteld minimaal 1x per maand M-stallen ..das dan ook weer ruim 20 euro..om de nieuwste te kunnen verkrijgen..Komt nog de vele fok-events bij..supervoer verkoop..molenabbo kun je tegenwoordig ook niet meer zonder..speciale wolkenrijen verkoop.. enz.. en enz..En zo kan ik nog wel even doorgaan..Daarom heb ik al een tijd geleden besloten er geen geld meer in te stoppen..Ik heb geen geldboom in me achtertuin staan..Ik heb zelfs geen TG-boom-.-
    Het wordt steeds meer een gok en kans koopspel..Fanatiek en slim spelen alleen is niet meer genoeg:wuerg:
    Om over ontspanning maar te zwijgen..De dwang en dwingsfeer wordt steeds groter...Je moet je bijna wel door de levels heen kopen..
    Wat veel spelers dan ook doen..
    Tuurlijk je kan het nog steeds helemaal gratis spelen:music: Maar dan kom je steeds verder achterop, bepaalde dingen zijn ook niet meer haalbaar..Of je moet dag en nacht het leuk vinden om te gaan zitten klikkerdeklik klikken:wuerg:
    De events zitten ook op een nieuwe manier zo inelkaargeknutseld , dat je vooral gestimuleerd wordt om te kopen..Je buren heb je ook heel hard nodig..op zich prima , maar als jij nou net geen vriendelijke buren hebt en geen geld te besteden.. kun je dus wel vergeten..
    Jammer ... Wat eens begon als een superleuk ontspannend spel .... Is nu voor mij althans iets geworden..waarbij ik mij soms nog echt wel mee kan vermaken..maar meestal niet meer8)
    Oh en voor de opmerkingen komen ,dat er ook geld in het laatje van BP zal moeten komen , om het spel te laten voorbestaan..Ja ...Daar ben ik mij heel goed van bewust..Maar je kan ook overdrijven..zal ik maar zeggen:wuerg:

snietje1, leni1955, Yotteha en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. -ymked55-

-ymked55- Gelegenheidsauteur

Als je gewend bent om elk event helemaal binnen te halen en je komt er nu achter dat je elk event moet betalen, kun je er mee stoppen of je kunt het spel naar jouw hand zetten en relaxed meespelen met elk event, maar dan wel van te voren voor jezelf uitmaken welk niveau je wilt halen en waarvan je weet dat het haalbaar is. o_Ok dat geeft een kick. o_Ok hoef je jezelf niet schuldig te voelen omdat je, datgene wat je niet kon redden dan maar koopt, wat je eigenlijk niet wilde.

Ik heb 2 accounts en koop niets. Loop dus wel ergernis op bij de bioscoop, maar daar kom ik nog steeds overheen. o_Ok al duurt het dus wat langer om te behalen wat je jezelf had voorgenomen, dat hoeft geen probleem te zijn. ik heb met gratis TG 4 Tiki stekjes en 4 Uele stekjes kunnen kopen. Het pakte niet uit zoals ik gehoopt had, maar ik had er wel 2 x 4 bomen bij, waarvan ik er sommige bij het eerstkomende ruilevent weer kan ruilen. Ik kreeg ook eindelijk een sorbus waar ik al heel lang op zat te hopen.

Ik vind het geweldig als ik, ondanks dat het moeilijker gaat omdat ik er geen geld in stop, er toch in slaag om een event uit te spelen, voor zover ik mijzelf had voorgenomen. Ik krijg evengoed mijn stickers en mijn beloningen. Tijdens een tombola is er geen verschil tussen kopende spelers en niet kopende spelers en ontvang ik dezelfde prijzen als de spelers die er wel geld in steken. Je moet alleen niet verwachten dat je kopende spelers kunt verslaan. Is dat in RL niet hetzelfde? Hoe ga je daarmee om?

Dit is maar een spel en als het alleen maar ergernis en stress oplevert, zou ik ermee stoppen. Er is rust gekomen toen ik doorkreeg dat ik niet alles in een keer kon winnen. Des te leuker is het als ik na 4 of 5 keer toch op hetzelfde niveau uitkom. Dat wil niet zeggen dat ik de frustraties van spelers die er geen geld in stoppen niet ken of aanvoel. Ik wil alleen maar aangeven dat, als je eenmaal hebt leren loslaten dat je nummer 1 wilt worden, nog steeds een geweldig leuk spel zit te spelen.

ienemienie en Sintra98 vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Bovengenoemde reacties zie ik al 4 jaar voorbij komen. Voor mijn gevoel dus niets nieuws onder de zon.

En ik begrijp heel goed dat Farmerama zoveel tijd kost, dat je er zo nu en dan zat van bent. Een tijdje stoppen, helemaal stoppen, op een lager pitje gaan spelen, het zijn allemaal mogelijkheden.

Spelers die er zoveel voor over hebben kunnen er maandelijks honderden euro's in stoppen en spelers die geen geld en wel veel tijd hebben kunnen (met uitzondering van de kansspelen) ieder event halen. Het is gewoon onmogelijk om zonder geld in hetzelfde tempo te gaan dan de spelers die er net zoveel tijd in stoppen en daarnaast nog de nodige euro's. Maar ik denk een aardig eind te komen. En daar is ook nooit iets aan veranderd.

Sinds de nieuwe questen gekomen zijn van de bijzondere stallen en bomen, ben ik multi-miljonair geworden van de "oude troep".
    En dieren die meer dan 10.000 BD kosten, die wacht ik wel met inleveren. Die prijzen krijg ik nog wel een keer. Hetzelfde telt voor de producten van nieuwe fokdieren en voor boomvruchten van meer dan 1000 BD.

Toch staan er bij mij maar 15 questen open wanneer ik de fokdieren niet meereken. En dan gaat het nog vooral om volle maan en fokken en heb ik van al die questen al aardig ingeleverd.

In mijn handtekening heb ik de vraag staan of we deze week de 1000 spelers bijelkaar krijgen. Het is mij gelukt om 1000 spelersnamen van level 80 en hoger te verzamelen, daarvan zijn er ruim 500 al hoger dan level 90. Een grote groep spelers dus die heel lang Farmerama speelt. En er zullen steeds weer spelers (tijdelijk) uitgespeeld zijn, en er zal nog heel lang een vaste kern doorgaan, waar gelukkig ieder jaar toch ook weer nieuwe bijkomen die niet met een jaartje uitgespeeld zijn.

Sintra98 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.