Open brief aan Big Point

Discussie in 'Overig archief' gestart door tootje, 27 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Nee hoor, nog lang niet :music:

Straks eerst om vers brood!​

2. kerkdijk

kerkdijk Forumkenner

Ik zeg maar zo......ik zeg maar niks.
    Het heeft toch geen zin :(.

Ik blijf "nog" spelen...5 jaar "feest" al mis ik wel een lekker stukje taart bij de koffie :p

3. tootje

tootje Commandant van het forum

Een nare manier van onrust stoken Ron?

Dit zou betekenen dat iedereen dus zijn mond moet houden ‘omdat de vakmensen die het spel maken ook eer in hun werk leggen en hun stinkende best doen om het spel zo goed mogelijk te laten lopen’.
    Nogmaals…dat lijkt me niet meer dan normaal. Dat doen de mensen van de elektriciteit maatschappij ook als het licht uitvalt.

Ik heb dit op het forum geschreven omdat ik er van uit ga, dat dit de snelste weg naar BP is. Zoals je al aangeeft staan jullie via mail dagelijks in contact met Hamburg.
    Je zou beter doorgeven dat er een grote groep betalende spelers is, die het meer dan vervelend vinden dat er zo vaak iets mis loopt en zo langzamerhand behoorlijk geïrriteerd raken. Het lijkt mij dat de moderators er net zo goed voor de spelers zijn….en niet alleen ter meerdere eer en glorie van BP.

Je schrijft dat: ‘de mensen die zo hard werken (jawel daar worden ze voor betaald, maar toch!) om het spel leuk en levend te houden niet bij elke tegenslag zo ontzettend afgekat hoeven te worden’.
    Dat is een beetje overdreven Ron. Er is helemaal geen sprake van afkatten. Meer van een constateren dat dingen fout gaan en dat we daar niet tevreden over zijn.

Dat het bij de ING vaker mis zou gaan dan bij BP durf ik te betwijfelen. Het verschil zit hem in het feit, dat de fouten van de ING op alle journaals en in alle kranten kritisch worden bekeken en besproken.
    De fouten van BP echter halen het 8 uur journaal niet. Die worden slechts besproken op een forum en dat heeft helemaal niets met onrust stoken te maken.
    Ik denk zelfs dat we nog zeer coulant zijn. De journalisten van diverse kranten zouden het waarschijnlijk nog wel wat scherper geformuleerd hebben.

Laatste bewerkt: 28 Januari 2015
    janniekwak, leni1955, omaatje75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. stien56

stien56 Alwetend orakel

Vooral de laatste zin - besproken op het forum - die mogelijkheid moet er gewoon blijven - er is geen enkele sprake van opstoken of wat dan ook!
    Het gaat erom dat, veelal betalende spelers, hun idee/mening moeten kunnen geven, zonder mensen aan te vallen. Beter hier dan elders, (sociale media of zo) toch? Het kan heerlijk opluchten om in een draadje zoals dit je mening even te kunnen ventileren en dan het spel weer oppakken; in plaats van afhaken.
    Als je, zoals ik, al jaren geld steekt in een stel pixels, wil je ook wel graag dat e.e.a. werkt. Stel nou dat al die betalende spelers afhaken?? Geen geld, geen spel en voor een aantal geen werk - zo simpel is het.

Overigens, misschien is het handig door te geven aan 'Hamburg' dat veel spelers constateerden dat, zodra Renzo weg was, het spel weer beter werkte??? Wie weet is daar toch een stuk van de oplossing te vinden.

Carlijn99, leni1955, omaatje75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

ING haalt het nieuws ook alleen bij echt grote problemen. Maar afgelopen maandag kon ik bij iemand nog inloggen bij de bank, en vervolgens geen transacties downloaden omdat er onderhoud was. Zomaar, rond half acht s'avonds.
    Ik heb dus niet echt de neiging om over te stappen naar de ING, en moet daarvoor wel apart weer terug naar deze persoon.
    Of ING mij daar een tegemoetkoming voor geeft? Ik betwijfel het ten zeerste, dus ik probeer het niet eens.

Ik ben het wel helemaal met Stien eens dat zoiets besproken moet kunnen worden op het forum. Ben je tevreden, vertel het anderen, heb je klachten, vertel het ons.
    Met je openingstopic kan ik zelf weinig. Renzo is al eens meer dan een jaar in de ijskast geweest, het lijkt redelijk goed te gaan, maar inderdaad wel een belasting van de servers te zijn. Vermoedelijk dat Renzo mede daarom weer 1 dag langs kwam.
    Dat er topprogrammeurs aan het werk gezet moeten worden klinkt alsof je vind dat het spel door een stelletje prutsers in elkaar is gezet, of misschien dat je bedoeld dat ze het opsporen van deze problemen niet aan de beginnelingen over moeten laten terwijl de technische kenners van het spel doorgaan met de nieuwe ontwikkelingen. Ik denk dat ze er echt wel hun beste technici op hebben gezet.
    Daarnaast, zoals Ron ook aangeeft, zijn de meeste problemen misschien voorbij na het vertrek van Renzo, maar waren er voor de komst van Renzo ook al verhoogde klachten over gewassen die niet van tijd veranderen, knechten die niet of slecht hun werk doen en andere zaken. Toen werd het nog afgedaan als zelf je computer opschonen, nu na vertrek van Renzo zijn de klachten niet weg.
    Ik blijf de indruk houden dat de problemen komen door alle ontwikkelingen waar ze mee bezig zijn, en met al deze problemen en reacties erop, denk ik dat het koraalrif nog wel een paar maanden gaat duren.

6. tootje

Coco, ik denk helemaal niet dat het spel door een stelletje prutsers in elkaar is gezet. Ik constateer alleen dat er zo langzamerhand wel veel kleine en grotere problemen zijn. Als die lastig zijn op te lossen door de huidige werknemers dan is het misschien een idee er iemand anders op te zetten.

omaatje75 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik denk niet dat nieuwe (ervaren) programmeurs die het spel niet kennen een snelle oplossing kunnen bieden.
    Als ik kijk hoeveel tijd het in beslag neemt om Renzo of het ruilevent aan te passen omdat het oude programma niet meer werkte binnen vernieuwde Farmerama onderdelen, dan kost het tijd om een dergelijk omvangrijk spel technisch te leren kennen.
    Met uitzondering van Bahamarama 2.0 kan ik me van de tijd van de vorige producer ook geen problemen herinneren. Voor mij was het inderdaad al zo standaard dat een event precies op tijd precies goed van start gaat, dat ik er eigenlijk al geen rekening meer mee houd dat het mis kan gaan. 4 jaar geleden ging het ongeveer standaard mis. Werd er heel veel geroepen dat er wat aan het spel gedaan moest worden, dan maar geen events.
    Ik ben zelf gek op de events, niet op de problemen, maar ik accepteer ze wel. Maar ja, ik betaal natuurlijk ook niet mee aan die, misschien wel onderbetaalde, dure programmeurs.
    Dus ja, ik vind het jammer dat we in de afgelopen 5 maanden weer duidelijk meer problemen ondervinden bij het normaal kunnen spelen van het spel. En dat mag, zoals de aanvallen op de server, best als een probleem van buitenaf worden genoemd, maar alles bijelkaar heb ik de indruk dat Varun veel meer creatief is en kijkt naar een toekomst voor het spel dan dat hij de techniek voorop stelt.
    En natuurlijk wil hij ook een goed werkend spel en geeft hij daar het team wel de opdracht toe. Maar er gebeurd gewoon heel veel achter de schermen. Er is een standbeeld naast het havenstandbeeld gezien, een slotje op de haven bij spelers die het al vrijgespeeld hadden, de kameleonfok waar ze druk mee zijn. Daarnaast vragen we om Renzo zodat spelers hun ambacht vrij kunnen spelen (misschien daar een andere mogelijkheid voor geven), een ruilevent met het liefst een aangepaste zeppelin, de San Gigantica, maar dan wel met nieuwe reuzenstallen, etc.
    Een stilstaand spel is een doodbloedend spel, een spel dat technisch niet goed te spelen is, helpt een spel ook in korte termijn om zeep.
    Het blijft afwegen en vooral doorgaan.

Dus alle technici die gisteravond na hun gebruikelijke werktijd door zijn gegaan, bedankt, voor de inzet, voor het oplossen van de ergste problemen en voor het opgeven van vrije tijd, die vast wel gecompenseerd zal worden, maar wat een privé leven aardig onder druk kan zetten.

leni1955, omaatje75, harm-jan70 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. stien56

stien56 Alwetend orakel

Coco, je hebt gelijk wat betreft het gebruik van het woord 'goed' in mijn voorgaande stukje - ik heb het inmiddels vervangen door 'beter'.

o_Ok het woord 'prutsers' is ergens in een draadje gebruikt - ik weet alleen echt niet meer waar ik dat gelezen heb.
    Wel weet ik zeker dat het niet Tootje was, maar iemand anders - voor zover ik me herinner, iemand die lijkt op een man, gezien de avatar/naam/schrijfstijl.

Oh en wat je bovenstaande stukje betreft (komt binnen terwijl ik zit te typen) -
    Natuurlijk vragen de spelers om vernieuwingen en heb je helemaal gelijk - een stilstaand spel is een doodbloedend spel - alleen.......
    Technische problemen - hoe men ook zijn best doet die zo snel mogelijk op te lossen en dat ook probeert! - geven nu eenmaal reacties.
    Ruimte voor die reacties moet dan ook mogelijk zijn en niet alleen in technische draadjes.

leni1955, omaatje75, harm-jan70 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Nou wof Renzo zelf niet maar het is een verouderd script wat eigenlijk niet meer kan als ik kijk hoe snel de cache vol loopt met Renzo in het spel is het begrijpelijk dat de boel vastlopt. Binnen 5 minuten stond mijn cache al op 105.000 MB
    Dit probleem doet zich in mindere mate ook voor bij de wolkenrij waar ik er inmiddels al 66 van heb daarna moet ik als ik het spel snel wil houden alweer uitloggen Ccleaner en dan weer inloggen om verder te kunnen.
    Ik heb een Core i5 machine en een Core i7 machine en een Apple en op alle 3 heb ik er last van op de Apple nog het minst omdat Safari anders werkt dan Firefox

leni1955, omaatje75, harm-jan70 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. djamie1967

djamie1967 Forum-hertog

Ron Schoof er is nu al vele malen gezegd door mij en anderen,dat we niet posten om onrust te stoken,we vertellen gewoon ons gevoel
    over de problemen met het spel sinds Renzo er is,bij mij 100% vertraging van het spel,en 100% verbetering toen het weer verdwenen was,maar dat had ik al aangegeven in een ander draadje en deze !
    nu ook weer schrijf je dat er mensen afgekat worden,en weer ! gebeurt dat niet,jij doet aan stemmingsmakerij !door dit telkens te schrijven,afblaffen,afkatten ?
    over de ING is al genoeg geschreven,dat is werkelijk geen vergelijking
    er zijn gewoon ontzettend veel problemen als Renzo er is,en niet zoals jij schrijft een kleine rol heeft gespeeld
    nee het is/was de grootste rol,dat heb je toch zeker wel gelezen op het forum !

leni1955, omaatje75, harm-jan70 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. tootje

Na wat rondgekeken te hebben op het forum van Duitsland en Engeland blijkt dat ik niet de enige ben die de afgelopen weken een draadje heeft geopend over de slechte werking van het spel.
    Wat me ook opvalt is dat de reacties van de moderators nogal afwijken van de reacties die ik kreeg op mijn posting.

Het feit, dat er gereageerd wordt alsof ik onrust zou willen stoken vind ik eigenlijk meer dan schrijnend.
    Men zou dus moeten zwijgen omdat de problemen zelfs aangekondigd waren…..
    De mededeling: ‘Helaas is het systeem nog steeds traag. Men is nog druk zoekende wat hiervan de oorzaak is’, zou dus afdoende moeten zijn? Wel dat is het niet.

Als jullie het op de man gaan spelen Toon en Ron, dan kan ik dat ook. Wat meer begrip en wat meer uitleg zou niet misplaatst zijn.

leni1955, roodkeelduiker, omaatje75 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Wofrij

Wofrij Teller

Het zou leuk zijn als er nu ook zo'n invasie van mod-likjes zou komen!

Sintra98, leni1955, nabejara en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. nabejara

nabejara Forum-generaal

Wof, je bent geweldigxD
    Een paar dagen niet geweest en je kunt t bijna niet meer bij lezen. Oke. t spel kent zijn haperingen. De aandacht is daarop gevestigd en dat zal, zoals het hoort, doorgegeven worden.
    Kunnen we nu weer doorgaan? Ik word er af en toe zo moe van:sleepy::sleepy:

stien56, leni1955, harm-jan70 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. tootje

Nab, nu ik weet dat het doorgegeven zal worden ben ik volkomen gerust gesteld. -.-

We wachten de gouden likken, waar Wof zo hoopvol over is maar niet af.....xD
    Je hebt helemaal gelijk.... 't Is inderdaad vermoeiend allemaal.:sleepy:
    We doen eerst nog een koffietje en dan mag er een slotje op :music:

Sintra98, janniekwak, nabejara en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Goed idee vrouw8)

Sintra98, nabejara, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Iedereen heeft duidelijk kunnen lezen wat Toontje en wat ik hebben gezegd namelijk dat we de toonzetting in dit draadje erg overdreven en bovenal onnodig vinden. Unfair ook tegen mensen bij BP die zichzelf hier niet kunnen verdedigen.
    En iedereen heeft hier, net als in alle reguliere draadjes waar dit onderwerp werd besproken, kunnen zeggen wat ie wilde over dit onderwerp.
    Er is niemand wat in de weg gelegd en elke suggestie dat wij het vrije woord hier of elders hebben verhinderd werp ik verre van mij.

Op verzoek van TS zal ik dit draadje nu sluiten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.