Open Brief aan alle medewerkers BP / Moderatie Team

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 1 November 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemorgen ,

Hofje leest vanmorgen vroeg tot haar grote verbazing, stille verdriet en met pijn in haar hart dit bericht ergens van onze BA Ron :

Er wordt voortdurend marketing onderzoek gedaan en alhoewel de sfeer op het forum anders doet vermoeden, blijkt de huidige koers in het algemeen goed te bevallen.

Ik kon het niet geloven, Beste Ron hoe kun je dit schrijven ? En nee het is geen persoonlijke aanval op jouw of wie dan ook van het Team.
    Hofje zal voor de duidelijkheid nog maar eens melden , dat wat ik schrijf nooit maar dan ook nooit een persoonlijke aanval is zal/zijn ..
    Alleen als iemand het naar mijn mening te bont of te vijandig maakt grijpt Hofje zoals de meeste van jullie wel weten in ..
    Verder schrijft Hofje niet om populair, interessant, te stoken, discussie uit te lokken , aandacht te trekken, pesten en weet ik al meer ..Nee dat allemaal niet ..

Hofje schrijft vanwege dat zij vind, dat Farmerama een spel voor iedereen hoort te zijn, zo wordt het ook aangeboden. Dan kom ik graag op voor de belangen van iedereen .
    Voor alle Boeren en Boerinnen, rijk of arm , werkend of thuis zijnde, jong of oud, beginnend of vergevorderd, buren of geen buren, vrienden of geen vrienden.
    En dan schrijf ik van uit mijn hart . Misschien niet altijd de meest wijze manier van schrijven. Maar ik kan het ook niet op een andere manier.

Dat heeft niets maar dan ook niets met de sfeer op het forum te maken, die is wel wat stiller als voorheen, maar vooral bovengemiddeld goed ..Men kan zijn/haar zegje doen ,en dat gebeurd gelukkig ook meestal in respect en wordt ook in respect naar de ander toe ontvangen . De meeste Boeren en Boerinnen zijn altijd bereid om een ander te helpen.
    Staan klaar met goede adviezen , nemen daar ook de tijd voor . Als BP en Team mogen jullie daar ook wel eens trots op zijn .

Nu er met bosjes te gelijk de meest fanatieke, langspelende, zeer trouwe Boeren en Boerinnen wegvallen, kan Hofje niet anders, dan blijven vragen om verandering ,antwoorden ook op het waarom, , waarom moet dit zo doorgaan .

Het forum is ook mijn enigste weg, om te vragen, op te merken en commentaar te leveren. Met de hoop dat het allemaal gelezen wordt en doorgegeven.
    Dat het niet zomaar terzijde wordt geschoven en afgedaan als...Ach daar heb je haar weer .....

Marketing onderzoek of niet ,mij en vele anderen hebben ze niks gevraagd. En als Hofje zo leest zijn wij hier in Holland niet het enige land van Boeren en Boerinnen die vinden dat het
    wel iets minder mag allemaal. Dat je keuzes moet maken in het spel, ja dat is zo. Maar als die keuze altijd en eeuwig al voor je gemaakt is en dat je dus weer niet aan een event kan meedoen, dan klopt er volgens mij iets helemaal niet meer .

Als je dan als Hofje ineens zulke berichten leest van degene van wie je toch verwacht, dat die ook voor de belangen van ons Boeren en Boerinnen opkomt .
    Dat die dat dan denken, denk ik dan, dat ik en wellicht ook anderen alleen maar schrijven om de sfeer op de forum te verpesten. Dan komt dat hard aan.

Liefs Hofje.

Laatste bewerkt: 1 November 2018
    sudosa, rikmark, Katinka1700 en 19 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Eens met Hofje:

Quote wikipedia: "Marketing heeft traditioneel betrekking op alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om de verkoop van producten of diensten te bevorderen".

In dat licht gezien, schept de opmerking van Ron Schoof helderheid. Hofjes punten, lijken in het marketing onderzoek niet te zijn meegenomen.

Natuurlijk trekt de verkoop aan, bij meer en het stelsel matig opvoeren van evenementen, het slecht verkrijgen of uitgeven van knechten coupons. M.i. komt daar wel het spreekwoord om de hoek kijken van: de kruik gaat te water tot hij barst.

Of wel, een nog meer of grotere leegloop van spelers, die het spel aan de wilgen hangen. Spelers die het wel willen betalen, maar gewoonweg niet meer kunnen betalen, of niet meer willen betalen.

jolanda13, Katinka1700, omatrein en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

De huidige koers bevalt BigPoint uiteraard goed. Die is tenslotte flink omzet bevorderend. xD

't Is de kunst om te weten tot hoever je kunt gaan voordat mensen afhaken.....

Dat doen grote bedrijven en diensten die we moeten bellen ook. Húp we doen het met drie in plaats van vier mensen aan de telefoon. dat tikt lekker aan op jaarbasis.
    Wij horen dan 'piep.....er zijn nog vier wachtenden voor u', terwijl we gewend waren dat er maar twee voor ons waren.
    Dat pikken mensen gewoon.
    Pas als er weer iemand verdwijnt en er opeens 6 wachtenden voor ons zijn gaan we boze brieven schrijven. Dan weet dat bedrijf. 'okee de grens is bereikt'.

Dat systeem hanteert BP dus ook. Zo van 'Hoe ver kunnen we gaan om geld te verdienen'. Nou.....tot hier dus BP, tot hier. :music:

Laatste bewerkt: 1 November 2018
    Katinka1700, omatrein, AnRo en 14 anderen vinden dit leuk.
  4. inox1952

inox1952 Junior expert

Vind van het goede teveel, zoals op de bahama,s nu,2 events door elkaar, je weet niet meer waar te beginnen, straks moet je alles kopen ,want met wacs geraak je er ook niet meer,het spel komt te commercieel, niet meer aan te raden voor beginners, ik begin er ook aan te twijfelen waarom ik het nog doe,ken vrienden die er ook zo over nadenken en zelfs er tegen aanzien om nog mee te doen

Katinka1700, boemer49, jolanda13 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. the_liberty

the_liberty Forum-ambassadeur

ik reageer erg weinig want ik ga mijn eigen gang maar afgelopen week met al die events door elkaar en nu 2 x circus events en er zijn mensen die nog aan carnaval meedoen vind ik het ook te gortig worden. ik heb dan wel knechten en koop af en toe een pakket maar er zijn mensen die dit graag spelen en daar geen geld voor hebben / of willen uitgeven. alle planten worden hoger en di's steeds meer dus ik kan begrijpen dat er veel mensen gaan afhaken en er weinig nieuwe boeren bijkomen. als je thuis bent en niet werkt gaat het nog maar de werkende onder ons gaan dat allemaal niet halen. ook ik schrijf dit uit mijn hart omdat ik deze week er over gedacht heb om te stoppen. speel al 10 jaar. en het forum van ons is gezellig dus daarom blijf ik nog.

Katinka1700, omatrein, AnRo en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. inox1952

inox1952 Junior expert

Hopelijk komen er meer reactie,s dat ze eindelijk eens goed beginnen te luisteren, denk dat veel die mening hebben

Katinka1700, omatrein, jolanda13 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Ik vind het nu toch ook echt veel worden, ben wel weer begonnen met de nieuwe events, maar hier begint het probleem van de knechten op te spelen. Denk dat ik binnen 2-3 events door mijn coupons heen ben, door het strakke schema geen tijd om te zoeken of er questen zijn waar nog wat uigehaald kan worden. Geen TG's om ze aan te schaffen als de losse knechten voor halve TG in de aanbieding zijn, omdat de bios al weken/maanden niet draait. Draai het rad alleen nog maar als daar knechtencoupons, missende items of oogstbonus in staan, maar ook dit levert al weken niets op.
    Als de coupons straks op zijn moet ik ook gaan bedenken wat ik met het spel doe. Ik weiger echt geld aan een spelletje uit te geven, geef dat liever uit aan iets leuks met mijn gezin. Wordt dus straks of op halve kracht boeren, of helemaal stoppen. Geen andere keuze mogelijk.

ansimon, Katinka1700, omatrein en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Nou ja, dat die carnaval er nu tussendoor is gepiept komt natuurlijk alleen maar doordat ie op het daartoe bestemde moment niet door kon gaan, maar ik geloof niet dat het de bedoeling is om nu vaker meerdere zaaievents op één farm tegelijkertijd te laten lopen. En dat circusevent kun je gewoon op de farm doen, of helemaal niet, dus ik zie dat probleem niet zo.

Wat ik wel irritant vind is dat die knechten op de bon zijn tegenwoordig. Als je langer speelt zijn de knechten uit de vaste quests wel zo'n beetje op en dan ben je zo ongeveer verplicht om een abonnement te nemen, en niet iedereen kan of wil dat. Terwijl die mensen wellicht best incidenteel bereid zijn om een pakketje te kopen of wat TG, maar die mensen heb je dan dus weggejaagd door min of meer een maandelijkse betaling te eisen. En de mensen die wel elke keer een knechtenabo kopen kopen geen pakketjes meer, want ze zijn geen gekke Henkie.

Kijk, het is heel simpel: als je pretendeert een spel te zijn dat gratis te spelen is moet dat ook zo zijn, en dan moet je niet via een achterdeurtje toch maandelijkse betalingen binnen harken. En natuurlijk zijn er ook mensen die al die zaaievents op kwartjes met de hand spelen, maar als je ook nog een betaalde baan ernaast hebt en iets van een real life wilt overhouden is dat haast geen doen. Om nog maar niet te spreken van de mensen voor wie met de hand spelen geen optie is vanwege lichamelijke problemen of een brakke computer.

9. inie95

inie95 Forumleerling

Ik wil niemand aanvallen o zo, maar sinds bekend werd dat er 2 events gelijk zouden starten inc het carnavalsevent dat nu nog bezig is wordt je dood gegooid met negatieve berichten.
    Ik ben na lange tijd weer begonnen, maar ik ga mijn eigen gang, heb geen knechten doe het met de hand, lekker bezig zijn is mijn optie,
    heb de kristalwaterval nog geen eens open gespeeld, mis veel bomen en stallen
    maar ik maak mij er niet zo druk om
    alles op zijn tijd
    o_Ok ik heb een gezin, met 2 kinderen, werk 2 dagen buitenhuis, maar ik ga mijn eigen gang,
    vindt het een veels te leuk spel en een enorm tijdverdrijf in mijn zo drukke gezinsleven
    maar ik erger mij aan al die negatieve berichten,
    zoals ik al zei ik val niemand aan, en klagen mag, natuurlijk, maar ik wil toch 1 stelling zeggen,
    stel dat BP zegt, oke altijd negatieviteit, we stoppen in zijn geheel met Bahama en farma, dan wil ik nog wel eens zien wie er negatief is.
    Dan is het ook weer niet goed.
    Ik keek altijd al weinig op het forum, en zie pas events als ze net begonnen zijn, nou jammer dan.
    maar nogmaals ik val niemand aan, maar moest dit toch eventjes kwijt.
    Ik wens iedereen succes die toch met beide events zijn begonnen, zoals ik,
    En ik reageer verder ook niet meer.

10. .Kiko17.

.Kiko17. Doorzetter

BP weet gewoon dat het verslavend werkt en maakt een soort junkies van ons. Nou vrees ik dat ze op een dag te ver gaan en niet iedereen de overdosis overleeft.

Dit is er langzaam ingeslopen en we lijken het bijna normaal te vinden dat we non-stop met het spel bezig zijn. Om te voorkomen dat we zouden afkicken knallen ze er snel weer een nieuw event in. Om te voorkomen dat we deze overslaan zorgen ze dat de prijzen zo mooi zijn dat we toch vol ervoor gaan. Eenmaal in die rush is een event skippen bijna onmogelijk, alsof je als een ezel achter een wortel aanloopt :p

wendyferwerda, Katinka1700, AnRo en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. thea1963

thea1963 Forum freak

iedere speler mag zijn of haar eigen mening hier geven op het forum dus gewoon blijven reageren :)

Dat er meerdere events tegelijkertijd zijn is al maanden aan de gang, afgelopen maand was er op de eventkalender zelfs ruimte voor 7 events en ook deze maand is het weer raak dat er minimaal 2 events tegelijkertijd zijn en dat klagen is denk al minimaal een jaar aan de gang, de reactie vanuit BP was destijds dat er meerdere events waren omdat ze zo de kosten van de overgang van de flasplayer wilde bekostigen, volgens mij hebben ze die kosten allang terugverdiend -.-xD

Het is ook te merken op de markt, heb vanmiddag voor miljoenen bd aan mest gekocht om vandaag 2 keer de kwartakkers eventgewas te kunnen oogsten, mest koste hier 3000 bd en die gaat voorlopig niet omlaag omdat er geen ruimte met de events is om stallen neer te zetten omdat ze op dit moment steeds hogere aantallen eventgewas aan het vragen zijn

Katinka1700, farro, AnRo en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Hoewel ik ieders reactie begrijp wil ik 1 ding even duidelijk stellen. Er zijn heel veel meer spelers in het geheel dan dat er op het forum posten. Alleen al bij mij in de familie gaat het om drie niet postende spelers tegen 1 wel. dit doet niets af aan de forumreacties maar geeft uiteraard wel ruimte aan de gedachte dat niet postende spelers er een andere mening op na houden, dan regelmatig gepost op het forum.

En ja ook ik vind meerdere events niet altijd fijn. Maar het statement van ruimte op de kalender voor zeven events tegelijk is ook kort door de bocht. o_Ok de stallenhandelaar en de halloweenkalender zijn daar benoemd als events. En dat valt bij mij tocht echt in een andere categorie. Dus ja zeven verschillende activiteiten, maar zeker geen zeven dingen tegelijk ie even tijdrovend zijn

-imagine-1, Katinka1700, Huhmmie38 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. kakelot69

Dat vind ik ook hoor. Ik heb sowieso geen problemen met veel activiteiten, dan valt er tenminste wat te kiezen. En je kunt er ook altijd nog voor kiezen om aan geen enkele activiteit mee te doen en lekker verder te boeren aan je quests. Dat doe ik wel eens een weekje en ik kan je zeggen dat het erg rustgevend werkt (en het is echt heel goed voor je voorraden). En na dat weekje is het weer extra leuk om aan een event te beginnen, dus win-win.

Alleen met die knechten zouden ze wat mij betreft dus wat moeten. Leuk dat die zaaievents zonder knechten ongeveer niet meer te spelen zijn, maar dan moet je wel zorgen dat er af en toe een knecht te winnen valt. Anders gaat de lol eraf en mensen die geen lol meer hebben in het spel stoppen ermee, of ze besluiten van chagrijn helemaal niks meer te kopen en dan verdien je er ook niks aan toch.

Katinka1700, boemer49, Huhmmie38 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. theav71

theav71 Levende forumlegende

Het komt er eigenlijk op neer dat we willen:

- vaker knechten(coupons) als beloning
    - vaker events waar we uit voorraad kunnen leveren
    - af en toe vrij om ook eens wat op de farm te kunnen doen zonder event
    - events op minder velden zodat het ook voor spelers te doen is zonder knechten
    - events waar minder eventgewas word gevraagd zodat het voor werkende ook eens te halen is
    - geen 2 events tegelijk op een veld zodat je geen keuze`s moet maken
    - geen ingewikkelde of langdurende mini games

Farmerama was altijd een spelletje die niet ingewikkeld en lekker rustig was om te spelen, nu heeft BP het aangepast naar het niveau van jongere spelers die snel en veel willen en de gemiddelde speler is toch al wat ouder. De spelers die al lang spelen en dus alle hulpmiddelen (wac, mammoetbomen, kastanjewolk, howies) zonder hier voor geld uit te geven ter beschikking hebben hebben hier geen moeite mee omdat ze vaak snel klaar zijn en dan genoeg tijd hebben om gewoon te farmen. Ik koop altijd de knechten of gebruik coupons en heb door ziekte ook veel tijd om te farmen dus voor mij maakt de hoeveelheid events niet uit want ben vaak snel klaar door dat ik dus die hulpmiddelen heb en dan ontspannen kan farmen. Maar snap best dat voor spelers die elk event moeten knokken om het af te krijgen de hoeveelheid events te veel word. Nu sla ik zelf wel gerust een event over als ik de beloning niet interessant genoeg vind, maar niet iedereen wil dat.

wendyferwerda, LadyPig73, ansimon en 26 anderen vinden dit leuk.
  15. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Thea, daar sta ik helemaal achter ! Mooie en duidelijke punten :inlove:

Wat er goed bevalt aan dit soort van geld kloppen ? Nope die zie ik niet, ik heb ook al gedacht om te stoppen...

Katinka1700, farro, boemer49 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Ik denk dat deze punten inderdaad de verschillende meningen samenvatten, en het spel leuk houden. En daar kan niemand op tegen zijn;)

Katinka1700, -Coco1968-, farro en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Prachtig samengevat Thea :inlove:

Katinka1700, -Coco1968-, farro en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. dulcepontes

dulcepontes Actieve auteur

ik speel al menig jaar dit spel heb er nog steeds plezier in. heb wel een grens getrokken. heb 2 boerderijen en op elke boerderij stop ik 10 euro. niets meer niets minder per maand. koop hiervoor de knechten halve prijs aan bieding. en de molen die draait op volle kracht voor het supervoer. hou ik tg over is het mee genomen voor als ik iets extra wil kopen.
    maar ik bedenk wel bp aan de ossenhaas en ik aan de smeerworst dat zal toch echt niet gebeuren hier.
    maar ik begrijp het wel dat er mensen zijn die afhaken. het spel moet leuk blijven voor iedereen arm of rijk maakt niet uit.
    dus bp denk even na en vergeet een keer die com achter je naam. het maakt het allemaal dan een stukje leuker.

jolanda13, Katinka1700, lovely en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. CorinneB

CorinneB Forumkoning

Mooi verwoord. Voor mij geldt hetzelfde. Ik merk overigens dat ik steeds minder fanatiek word. Als ik het niet haal dan is het maar zo. En dat was een jaar of twee geleden nooit het geval. Zodra de FAQ kwam begon het rekenen zodat ik zo goed mogelijke resultaten had. Nu ben ik het soms zo beu dat ik de FAQ niet eens lees omdat je zo nu en dan hogere wiskunde gestudeerd moet hebben om het te begrijpen. En ik heb rechten gedaan dus ik snap er zo nu en dan helemaal niets van. Maar als ik het toevallig interessant vind dan wordt ik door de hulp van Miekje gered;).

jolanda13, -imagine-1, Katinka1700 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. kakelot69

Ik kijk altijd wel naar de FAQ voor ik begin, al is het alleen maar om te zien of ik het haalbaar vind. Zeker bij Baha-events waar je uit voorraad moet leveren is het voor mij uitkijken geblazen, want ik heb nog lang niet alle gewassen, bomen en stallen daar open. En het zal me toch niet gebeuren dat ik 100 (Susi) supermest ertegenaan gooi om na drie keer leveren tot de conclusie te komen dat het ophoudt omdat ik die stomme Java appelboom nog niet open heb xD

En soms heb ik er ook geen zin in, in wéér die riedel van anjers neerzetten en de hele ochtend niks kunnen omdat het nog geen twee uur is en dan die eeuwige stollen en witte onschuld en alle soorten mest... nou dan doe ik het lekker niet. Want dat vind ik dus wel een beetje, als we dan toch aan het feedbacken slaan: het is wel veel van hetzelfde. Een keer een leuk uitdagend event zonder die obligate eventgewassen, dropitems en molenproducten zou me heel welkom zijn.

pipelepo, Guppy_34, jolanda13 en 4 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.