niks meer uit de gaarkeuken

Discussie in 'Overig archief' gestart door marinusia, 5 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marinusia

marinusia Forumbeginner

Hallo,

Het valt me erg op dat er niks nieuws/veranderingen maar plaats vinden. alleen questen.
    maar niks nieuws. voorbeeld: mensen hebben soms veel sterren, ik zelf meer dan 3000 er zou iets komen zodat we deze kunnen inruilen of iets anders. maar je hoort niks meer.

Dus is mijn vraag: ligt de gaarkeuken een beetje stil met nieuwe dingen te ontwikkelen.

Mvg M.

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Er wordt al maanden gesproken over het koraalrif, en dat daar veel tijd en energie in zit.
    De sterretjes zou gekeken worden naar een oplossing, die is gevonden in het afschaffen van sterretjes bij tijdelijke quests.
    Daarnaast komt er vanmiddag een compleet nieuw fokdier, waarvan we pas sinds een aantal maanden het gewone dier in het spel hebben. Daar kun je een deel van de sterren weer kwijt.

Ik weet dus niet wat je bedoeld met niets nieuws. De laatste keren komt er steeds een nieuwe mysterieuze stal of boom bij en dan gelijk ook maar een blijvende quest in de coöperatie.
    En binnen de events zijn ze volop bezig met nieuwe dingen proberen en zo goed mogelijk luisteren naar de wensen van de spelers.

Speculaasjes niet meegerekend is het de afgelopen dagen maar saai geweest op de boerderij, en met 24 uur volle maan en de komende week alleen een fokevent, is er ook weinig tijd nodig voor de boerderij, dus ik zit ook uit te kijken naar iets spannends. Ik heb wel het vertrouwen dat er aan gewerkt wordt.

3. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Waar is het dan gemeld dat de sterretjes bij tijdelijke events afgeschaft is? Ik heb het nergens nog gelezen. Maar ben er ook niet blij mee met de afschaffing.

Sintra98 vindt dit leuk.
  4. Leo.netten

Leo.netten Teller

Ik heb nergens gelezen dat er geen sterretjes meer bij de tijdelijke questen te verdienen zijn.
    Nu alleen 2 maal niet bij een tijdelijk event en denk dat BP op de reacties wacht.
    Ik kan echt het nut er niet van inzien omdat sommige sterren over hebben de sterren af te schaffen.
    Het zou inhouden dat nieuwe spelers veel onthouden gaat worden en die willen nu al zo snel mogelijk in level 100 zijn.
    Wat wel mogelijk zou kunnen zijn is dat er sterren nodig zijn voor het rif en dat je nu daarom geen sterren meer krijg.
    Maar zelfs dan blijft het een vreemde beslissing. Ik zelf had de boom net vol en heb nu er nog 155 nodig voor de kameleon dus even kijken wat voor questen ik nog wil afmaken.

Sintra98 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  5. .Fisherman.

.Fisherman. Levende forumlegende

Ik blijf het ook een raar gegeven vinden , dat er geen sterretjes meer te verdienen zijn , voor mezelf maakt het niet uit , heb er genoeg over , maar wel voor de nieuwe spelers .

Sintra98 en Leo.netten vinden dit leuk.
  6. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Ik ben geen nieuwe speler maar kan nog menig sterretje gebruiken. Ik hoop dat een MOD een antwoord heeft over de reden van afschaffing van de sterren bij tijdelijke events. Het is toch een event met zilver/goud/diamant.

Sintra98, Leo.netten en .Fisherman. vinden dit leuk.
  7. polkey

polkey Oudgediende

Ik en vele medespelers zijn niet blij als er voorlopig geen sterren meer te verdienen zijn.
    Naast items in de boom die nog moeten worden verzilverd sparen we ook voor de 300 die met de bekers moeten worden ingeleverd.
    Die staan bij mij in ieder geval vastgeroest tot de bekers klaar zijn, daarna verder investeren in de boom.
    Sterren leveren voor alweer een nieuw fokdier doe ik niet aan, er staan er nog zoveel te wachten waar ik meer aan heb om de stallen een upgrade te geven.
    Krijg steeds meer het gevoel dat beginners en lage levels niet zo belangrijk meer zijn en men alleen nog kijkt hoe de gevorderde speler tevreden gehouden kan worden.
    Waar ik natuurlijk wel begrip voor heb en ook voor hun het spel aantrekkelijk moet blijven, maar doe dat op een andere manier dan obstakels neer te leggen die straks een berg zijn waar je niet meer overheen komt.
    Vergeet niet dat de laatste tijd met allerlei fouten of niet werkzame boerderij/bios het van de spelers het uiterste vraagt om spelplezier te behouden, ga daarom niet langzaam de vooruitgang uit het spel trekken m.a.w het doel waar je naar streeft onmogelijk te maken.
    Alleen nog stallen legen en zaaien en oogsten, events met karige beloningen die niet in verhouding staan ( standaard reactie op het forum ) en dan ook nog de sterren niet te verdienen is een farm om zeep helpen.

-Coco1968-, hendrika73 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  8. riekje111

riekje111 Forumkenner

Ik kan ook nog veel sterren gebruiken en zit toch in 93
    :music: van mij mogen ze dus ook blijven, riekje111 :)

Sintra98 en hendrika73 vinden dit leuk.
  9. vinc05

vinc05 Forum freak

ik zou ook graag de sterretjes terug bij de events ,ik heb de boom nog niet vol kan er nog wel wat gebruiken

Sintra98 en hendrika73 vinden dit leuk.
  10. ayla2008

ayla2008 Regelmatige auteur

ik snap ook niet waarom men klacht, dat men te veel sterren heeft. Ze staan toch niet in de weg. Een voorraad is altijd makkelijk. Je weet maar nooit.

Sintra98 vindt dit leuk.
  11. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Zo denk ik er ook over zonder sterren is het spel niet meer zo leuk als het was
    o_Ok vind ik de sterren een wezenlijk onderdeel van het spel en ik vind dat de sterren weer terug moeten komen

Cornelly52, harm-jan70 en hendrika73 vinden dit leuk.
  12. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

De moderatorteams hebben de afgelopen dagen stevig gepleit voor het behoud van de sterren.
    Op basis van onze argumenten is er bij BP afgelopen middag vergaderd en het resultaat staat in deze OA https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/opmerkingen-mest-en-sterren.14250/

Even geen sterren voor de tijdelijke events maar wel voor de nieuwe vaste quests.
    Ondertussen wordt er al gewerkt aan uitbreiding van de runes zodat er weer dingen zijn om sterren aan uit te geven, en nagedacht over hoe lagere levels extra sterren kunnen bereiken.

De discussie hierover is dan ook nog niet gesloten, er wordt echt nagedacht over hoe een evenwicht te bereiken. Voor nu echter zullen we het hiermee moeten doen.

-

Daarbij wil ik trouwens wel als persoonlijke noot toevoegen dat mensen die klagen dat ze sterren over hebben maar niet alle runes hebben vrijgekocht eigenlijk meer zichzelf moeten toespreken.
    Natuurlijk weet ik dat je ook met alle runes vrij op dit moment veel sterren over kunt hebben, er waren in het verleden tal van mogelijkheden om extra sterren te verdienen, zoals bij Renzo en door reset van een quest. Heb ik nooit gedaan en desondanks ruim sterren op voorraad.
    Toch, zolang er nog runes in je boom wachten op activering is dat de eerste weg om je aantal sterren te verminderen.

miepje40, snietje1 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  13. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

* pleurt van zijn stoel kaboem*

Ik ben het eens, eens met Ron..o_O

Hij heeft wel gelijk, in dit opzicht. Bij het spelen van Farmerama geldt de regel: Het is beter om een lange te adem hebben. Het alles en wel nu willen hebben, kost geld..., of het spel zal of heel veel vrije beschikbare tijd en/of geld blijven kosten... Anders zul je nooit alles en wel nu en direct in bezit hebben.

Het is een keuze die men zelf maakt... blijven doneren...achter de lap..tablet, blijven plakken... of een andere keuze..?

Genieten van een spel, waarbij men zelf de controle voert...ondanks de triggers..?

Vind het wel een pluim waard, dat de mods (ondanks dat ik weinig met de sterren op heb) de mod's zich hard maken voor de sterren..!!

Laatste bewerkt: 6 Maart 2015
    miepje40, leni1955, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. tootje

tootje Commandant van het forum

Dan heb ik in ieder geval wél een reden om die nieuwe blijvende quests af te maken....Sterretjes :inlove:

Voor de wolkenrij hoef ik het niet te doen....Daar moeten aldoor tweevaks-items op die in niet heb....:mad:
    Drie maanden wachten op een ruilevent om aan een paar onnozele sierspulletjes te komen..... en dan mag er in de tussentijd ook nog niet over een ruilevent gesproken wordeno_O Wél over sterren en mest, wél over onzin die niets met de boerderij van doen heeft, wél over iets wat nog komen moet, maar nier over ruilen....:eek:o_O
    Ben ik nou de enige die chagrijnig wordt van die lege wolkenrijen.....8)

Nu het woord 'ruilen' schijnbaar een vies woord is geworden kan ik misschien de aandacht beter op het woord 'tweevaks-item' concentreren.....
    Waarom kan er nou bij al die veranderingen en aanpassingen niet nog één aanpassingetje bij..... Een tweevak-item wat wél op de wolkenrij past als burencadeau....zó moeilijk kan dat toch niet zijn...
    Een leuke gaarkeukentje .....2x1 vakje :music:

Laatste bewerkt: 6 Maart 2015
    miepje40, snietje1, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik ben blij dit te lezen ik vind dat de sterren een deel van het Format uit maken en dus zeker terug moeten komen.
    Het is voor mij ook het enige wat ik er leuk aan vind omdat de levels leeg (lees niet ontwikkeld zijn vanaf
    level 96 en het dan nug alleen maar punten sprokkelen is.Ik zit in Level 97 moet ruim 72 miljoen punten
    bij elkaar sprokkelen je krijgt er niets voor als 1 steretje en 1 luchtig groeten geen nieuwe boom en geen nieuw gewas het is natuurlijk makkelijk om de levels door te trekken naar 200 maar de aardigheid gaat er wel af.
    Ik heb sterren zat vind het leuk en doe mee met de ranglijst met de meeste boompunten van renault63
    en heb de mazzel deze een keer per week te krijgen uit het huisdier vliegende rendier wat betreft een ruil even dat mag bij mij wel 4 keer per jaar komen net zoals de winkels ook vier keer per jaar uitverkoop houden aan het eind van seizoen

miepje40 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  16. marinusia

marinusia Forumbeginner

Hallo Ron,

Ik ben de topic begonnen, maar ik denk dat we afdwalen. de steren heb ik als voorbeeld genoemd.
    en begrijp me goed ik klaag echt niet speel het spel al 4 jaar. en vind het nog steeds erg leuk.
    wat ik meer bedoel is. komt er uitbreidingen of iets heel nieuws wat we nog niet weten. nieuwe land of iets anders.

Mvg M

17. Corrieveen

Corrieveen Oudgediende

Ik ben blij dat de mods voor het behoud van de sterretjes hebben gepleit.
    Maar volgens mij zitten op dit moment de grootste klagers niet bij degenen die een overschot aan sterretjes hebben maar juist bij hen die er nog veel nodig hebben. En dat zijn echt niet de spelers met alleen lagere levels!. Ik heb level 91, toch niet bepaald een laag level te noemen en ook ik heb nog heel veel sterretjes nodig. Ik pot ze dus echt niet op en runes die ik vrij kan spelen speel ik op een voor mij zo efficient mogelijke wijze vrij. Dus ik zit niet te wachten op runes om sterren aan uit te geven, maar op mogelijkheden om sterren te verdienen. Naar mijn idee is nu juist het evenwicht zoek! Mensen met een tekort aan sterren lopen steeds meer achteraan.
    Op het Duitse forum zijn er trouwens ook heel veel spelers die niet blij zijn met deze koerswijziging. Dus ik hoop echt dat er spoedig een acceptabele oplossing wordt bedacht, waar iedereen tevreden mee is. Of in ieder geval een groot deel van de spelers met een overschot aan sterren en die juist een tekort hieraan hebben.

Gert-Jannetje vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Daar heb ik gisteren gelijk antwoord op gegegeven, en ik denk dat Ron daar weinig aan toe te voegen had.
    Door de vraagstelling, 3000 sterren over en daar zou toch iets nieuws voor komen, hoor je bij de groep die loopt te "klagen" dat er niets met de sterretjes te doen is. Mede oorzaak van het besluit om daar bij de tijdelijke events mee te stoppen. Dan wordt jouw berg niet zoveel groter meer.
    Het lijkt me onmogelijk een evenwicht te bereiken tussen de spelers die er veel tijd en/of geld in stoppen en de spelers die een paar keer per week inloggen en nooit met events mee doen.
    Er zijn bijvoorbeeld suggesties geweest om de mest en waterrune uit te breiden voor behoorlijk wat sterretjes. Spelers die minder fanatiek zijn missen er weinig mee, spelers die wel fanatiek zijn hebben het voordeel dat er gemakkelijker achter elkaar door water en mest gegeven kunnen worden.
    Er zijn suggesties geweest om het aantal burencadeautjes uit te breiden, en ook bij de ambachtsbenodigdheden is het niet zo moeilijk om een paar runes achteraan te plakken. Dus iets grotere hoeveelheden suiker en zout tegen iets meer sterren.
    En natuurlijk kunnen spelers die zeggen dat ze veel sterren over hebben, deze eerst in de boom investeren, maar met een OA als deze zou ik zeker geen vakantierune, ambachtsbenodigdheden, meer ervaring bij ambachten, grotere mest of waterrune of fokrunes vrijspelen. Dat er spelers zijn die ook zonder deze OA geen zin hebben in een vakantierune of sterren willen investeren in meer ervaring bij de ambachten terwijl dat ambacht al in de laatste fase zit of er toch niets met dat ambacht wordt gedaan, kan ik me ook wel voorstellen.
    Klagen over een overschot en steeds weer met vragen over uitbreidingen komen, terwijl er netjes iedere maand een nieuwsbrief komt met daarin de laatste info over uitbreidingen snap ik ook niet.

19. Leo.netten

Leo.netten Teller

Ben het met je eens de klagers hebben hun zin gekregen.En nu hebben ze weer een reden om te klagen dat ze geen sterren meer krijgen.Maar vind het wel raar dat BP zich op dit punt zo makkelijk laat overhalen.

tootje vindt dit leuk.
  20. -Dobbertje-

-Dobbertje- Forummeester

Ik heb inderdaad sterren over ruim 1100, maar als ik bij de coöperatie kijk ,kan ik er nog maar 48 verdienen bij mijn vaste questen
    en dat zijn grotendeels de hoogste 2 dieren van een fokquest.
    Als je denk dat je te weinig sterren hebt, tel ze dan eens bij je vaste/blijvende questen en zie hoeveel je nog kan halen.
    Ik zou het wel fijn vinden om wat meer in de boom te halen , bv wolkenrijen, staan nu ongebruikte items in mijn schuur waar ik geen ruimte meer voor heb, daarom doe ik ook niet de nwst quest van kameleons deze keer, mis dan wel 2 oranje stalen, maar ach die komen wel weer, 2 sier-items kan ik niet kwijt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.