Nieuwsbrief Producer, september 2014

Discussie in 'Hoofdkantoor archief' gestart door Toontje2, 3 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Toontje2

    Toontje2 Global Team Leader Team Farmerama NL

    Nieuwsbrief Producer, september 2014
    Hallo Farmerama spelers!

    Omdat ik hier nog vrij nieuw ben, zal ik om te beginnen mezelf even voorstellen. Mijn naam is Varun, ik ben een man, geboren in India en pas onlangs verhuisd naar Hamburg om bij Bigpoint te gaan werken. Ik ben nu bijna 3 maanden bezig bij Farmerama en begin me zo langzamerhand al aardig thuis te voelen.

    Voordat ik naar Bigpoint kwam, was ik producer bij Zynga. Bij Zynga heb ik verscheidene casual, arcade en midcore spellen geproduceerd. Mijn thuisbasis was in Bangalore (India), maar ik moest voor mijn werk veel reizen naar San Francisco en Los Angeles. Ik ben nu voor het eerst in Europa en ik begin hier langzamerhand te wennen.
    Mijn vrienden en collegae van het Farmerama team hebben me erg geholpen. Ik ben mijn carrière ooit begonnen als forummoderator bij een paar role-playing en MOBA games. Deze ervaring kon ik gebruiken toen ik fulltime als Community Manager bij mijn vorige werkgever aan de slag ging.
    Door de forumervaring had ik een goede verstandhouding met de community. Als gepassioneerde gamer, begreep ik de community en de frustraties die er soms speelden. Ik zal mijn best doen om jullie allemaal zoveel mogelijk tevreden te stellen en hopelijk kan ik veel goeds voor jullie doen bij Farmerama.

    Deze nieuwsbrief is misschien een beetje kort en zal niet alle onderwerpen waar jullie vragen over hebben tot in detail kunnen behandelen. Ik kan jullie echter verzekeren dat deze nieuwsbrief iedere maand zal komen. De community managers en boardteams hebben alle nog openstaande vragen verzameld en geven die aan me door. Natuurlijk zullen ze dit ook in de toekomst blijven doen. In deze nieuwsbrief wil ik vooral mijn visie voor Farmerama uitleggen.

    Dit zijn de prioriteiten voor de komende maanden:

    1. Bahamarama 3 / Koraalrif: het doet me vreugd, dat ik mag melden dat we eindelijk met de volledige productie van deze enorme feature zijn begonnen. We hebben eerst de tijd genomen om alle taken te plannen en een degelijke technische infrastructuur op te zetten, voordat we met de volledige ontwikkeling zijn gestart. Ik ga in deze nieuwsbrief nog niet teveel details verklappen, maar in de nieuwsbrief van volgende maand ga ik hier dieper op in. Ik kan jullie wel alvast een klein voorproefje van deze feature geven.

    [​IMG]

    Deze afbeelding is gemaakt door onze 3D tekenaar, die hier de laatste weken erg druk mee aan het werk is geweest. We hopen dat jullie dit leuk vinden en jullie er net zo op verheugen als wij doen.
    Hier is een korte samenvatting voor jullie:
    Het koraalrif verkeert in een ecologische crisis. Vanuit de Bahamarama haven kunnen spelers expedities starten en de lokale bevolking helpen met het herstellen van het ecologisch evenwicht van het rif dat de eilanden omringt. Je moet op zoek naar overlevende organismen in de vervuilde zee, deze organismen in de lokale reddingscentra op de eilanden plaatsen en allerlei soorten gezonde zeeorganismen kweken om het ecologisch evenwicht van het koraalrif weer op te bouwen.
    Helaas kan ik jullie nog niet precies vertellen wanneer deze feature voor jullie als spelers beschikbaar zal komen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit eerder zal gebeuren dan de meesten van jullie denken. Ik hoop in de volgende nieuwsbrief een releasedatum te kunnen geven, maar ik doe mijn best om jullie geen valse beloften te doen.

    2. Evenwicht in wekelijkse events: We hebben hier de laatste weken hard aan gewerkt. Helaas vragen de wekelijkse events een heleboel inspanning, tijd en mankracht. Hierdoor kunnen we niet werken aan verbeteringen en spelfeatures voor de lange termijn.
    Samen met de technische producers en hoofdontwerpers zijn we op zoek naar een oplossing hiervoor. Hopelijk hebben we hier over een paar weken sluitende oplossing voor.
    o_Ok ben ik met de ontwerpers bezig om een goede balans te vinden in de events en verkoopacties. Ik weet zeker dat jullie al een paar veranderingen in ons verkoopschema hebben opgemerkt.
    Aan het ontwerpteam heb ik gevraagd om zoveel als mogelijk is door te voeren. Onze ‘oudere’ spelers moeten uitdaging vinden in het spel. Uitdaging die geleverd kan worden door de juiste variatie van bestaande en nieuwe inhoud in het spel. Daarnaast heb ik me gefocust op het verbeteren van bestaande mechanieken, de prijzen van ‘echt geld’ in het spel, gebruiksproblemen en een paar ‘historische’ bugs in onze wekelijkse events die worden veroorzaakt door oude codes.

    Mijn visie voor het spel:

    In de laatste maand ben ik druk bezig geweest met het vormen van een visie voor het spel. Ik wil dat het team op 1 lijn zit en het doel nastreeft voor het spel. Dit doel is om een optimale spelbeleving voor de spelers te creëren. We willen dat het spelen van Farmerama je leukste vrijetijdsbesteding op een dag is, iets waar spelers het meest naar uitkijken.

    Dit zijn mijn volgende prioriteiten:

    1. Balancing en prijzen: problemen oplossen

    We hebben meerdere keren gehoord dat spelers ontevreden zijn met de balans in het spel. Nieuwe spelers vinden sommige questen te moeilijk, terwijl oudere spelers geen uitdaging meer zien in dit spel.
    We zijn druk bezig om een oplossing voor beide problemen te vinden. Nadat ik het spel heb overgenomen, heb ik de prioriteit gelegd bij de ontwikkeling van bepaalde nieuwe features en mechanieken.
    We zijn ook bezig om een aantal populaire mechanieken (eventtechnieken), die onlangs zijn geïntroduceerd, uit te breiden naar een groter aantal questen.

    2. Content (inhoud) voor oude spelers

    In al mijn gesprekken met het team, ben ik er op blijven hameren dat onze oudere spelers onze grootste prioriteit zijn.
    We waarderen de hoeveelheid tijd en de inspanning die jullie geleverd hebben door ons spel door de jaren heen te blijven spelen.
    We werken momenteel aan een concept voor een nieuwe eventtechniek, die uitsluitend bedoeld is voor onze oude spelers. Wat dit event precies in zal houden? Dat hoor je binnenkort!
    Op onze langetermijnplanning staan ook meer content-updates en nieuwe questtecnieken. Daarnaast zijn we bezig met het bedenken wat de oudere spelers met de grote hoeveelheid sterren kunnen gaan doen. Dit is een oud verzoek uit de community en we doen ons best om een feature te bedenken waar jullie de sterren kunnen gebruiken.

    3. Meer ruimte leveren

    Doordat ik zelf de laatste maanden intensief Farmerama heb gespeeld, weet ik dat ruimtegebrek in het spel één van de grootste frustraties van de spelers is. Volgens mij is dit een probleem dat te lang is genegeerd. Maar als we nieuwe speelvelden zouden introduceren, zou dit maandenlang werk betekenen en zo’n invoering is niet eenvoudig.
    Wel zijn we momenteel bezig met het concept voor een feature genaamd “Storage Quarters” (opslag sectie) waar je al je stallen en fokstallen kunt opslaan, zonder dat ze inactief worden. Dit is momenteel alleen nog maar een concept, meer hierover horen jullie in de volgende Producer’s nieuwsbrief!

    Erg belangrijk vind ik het feit, dat er sprake is van eerlijkheid en transparantie tussen het spelteam en de spelers. In dat kader zal ik iets vertellen over het mentorsysteem. Helaas kwamen we een heleboel technische problemen tegen in het mentorsysteem. Deze problemen kunnen niet op korte termijn worden opgelost. Het team heeft gezamenlijk besloten om de verdere ontwikkeling (herziening) nu te stoppen.
    Ik wil dat al onze features van de allerhoogste kwaliteit zijn en ik wil niet dat we werken aan een feature die in de toekomst eventueel opnieuw zou moeten worden herzien. Ik kan jullie wel verzekeren dat we het systeem niet helemaal afschrijven: maar momenteel staat alles daar even stil. Zodra we een adequate oplossing en technische infrastructuur hebben, zullen we hiermee verder gaan.
    Het was een moeilijk besluit voor ons, maar we hopen dat jullie ons oordeel hierin vertrouwen.
    Hopelijk kan ik jullie beter nieuws over dit onderwerp geven in een volgende Producer’s nieuwsbrief.

    Heel erg bedankt voor jullie geduld en ik hoop vaker met jullie te kunnen communiceren. Op de Engelse fora zal ik zelf actief zijn en hopelijk ook daar met jullie van gedachten kunnen wisselen. Het team en ik zijn van plan om van dit spel het allerbeste en allerleukste spel te maken.

    Vriendelijke groet,
    jullie Farmerama Team

    [​IMG]


    Wil je al gezellig babbelen over deze nieuwsbrief dan kan je dat in onderstaande topic:
    https://board-nl.farmerama.com/inde...ep-nieuwsbrief-producer-september-2014.11101/
     
    Laatste bewerkt: 4 September 2014
    riemhelddag, nymphje en nicolle73 vinden dit leuk.