nieuwe velden

Discussie in 'Update- en ideeënpool' gestart door dylansboedereitje, 29 Maart 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dylansboedereitje

    dylansboedereitje Forumbeginner

    is het geen optie om meerdere velden te maken zowel siervelden als bahama als akkerland en dan te openen met boerenduiten of tg dat als de mensen wel velden erbij willen ze dat kunnen kopen, en de mensen die het niet willen doen het niet. er zijn zoveel van die leuke items nu met kistjes waar je wat aan heb die kan je bijna niet meer kwijt en als je begint net zoals ik en je doet wat questen in de cooperatie heb je eigenlijk geen ruimte meer om gewas te zetten want je hebt veel dieren en veel bomen nodig om uberhaubt de dieren te kunnen zetten dan zou een extra veld om gewas te zetten wel wekom zijn gr een vriendelijke boer
     
  2. Yzaura

    Yzaura Commandant van het forum

    helemaal mee eens!
     
  3. Roadrunner14

    Roadrunner14 Forum-expert

    Ik dacht dat ik zoiets al een keer eerder gelezen heb over extra velden, maar kan het zo niet meer vinden, maar goed idee natuurlijk:D
     
  4. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Sorry, maar ben hier geen voorstander van. Ik behoor tot de groep mensen die het spel spelen, zonder er geld aan uit te geven. Met het aantal velden dat we nu hebben is het nog net te doen om met de hand te oogsten. Alleen als er eventgewas op alle velden nodig is, dan zet ik een knechtencoupon in. Op het moment dat er meer velden komen, is dit niet meer mogelijk. Hierdoor krijg je een enorme scheefgroei in het spel tussen de mensen die wel en geen geld eraan uitgeven.
    Wie er wel geld aan uitgeeft, zal daardoor veel meer EP (sieritems) binnenhalen en daarmee dus sneller levelen. o_Ok de (event)gewassen, dieren en produkten zullen zij sneller halen. Om het voor deze mensen aantrekkelijk te houden, zullen de questen en events dus zwaarder moeten worden, maar voor mensen zoals ik zijn die dan echt niet meer te halen. Hiermee zou je dus een grote groep spelers wegjagen.
     
    -matthias1952- en Arvonvan vinden dit leuk.
  5. miekekoning

    miekekoning Veteraan

    Dit is niet echt een uitgewerkt idee maar ik snap de wens wel. Ik schat echter zo in dat dit er niet snel komt mede door wat Sanham schrijft. Iemand die geen knechten heeft kan nu al moeilijker meedoen met alle events en als we er nog een veld aan toevoegen kan de achterstand echt oplopen. Er zijn nu al spelers die met de hand oogsten en alles nog maar net of net niet af kunnen maken ten tijde dat bepaalde buffs lopen.

    Dit idee is niet iets wat ik door ga geven mede omdat ze bij BP op de hoogte zijn van het feit dat we steeds meer sieritems, bomen, dieren, werkstallen en gewassen krijgen voor hetzelfde land.
    Ikzelf vind het wel een uitdaging om te kijken hoe ver ik kan komen zonder al te veel BD uit te geven, slim handelen kan maken dat je toch goed kan boeren en zorgen voor je diertjes zonder TG of euro's uit te hoeven geven.
    Het is vaak een kwestie van keuzes maken en soms je velden anders in te delen. Mocht je echt achterlopen kan je ook beslissen een event over te slaan. Dat is geen leuke keuze dus snap dat je hier alleen maar voor kiest als het niet anders kan maar meedoen blijft hoe dan ook een keuze.

    En net zoals ik altijd schrijf als ik een idee door geef meld ik erbij dat het niet betekend dat het er ook echt komt of in dit geval niet komt. Misschien heb ik het helemaal mis en is er volgende week een aankondiging voor een nieuw veld en dan ben ik net zo verrast als iedere andere speler.

    Al met al probeer het als een leuke uitdaging te zien, wat zijn de mogelijkheden binnen de huidige situatie en gebruik die zo goed mogelijk.
     
    Arvonvan vindt dit leuk.
  6. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    De schuren van de meeste boeren en boerinnen puilt uit van de sieritems waar geen plaats meer is in de siertuin. Er komen steeds meer items bij die in de schuur verdwijnen om er nooit meer uit te komen.

    Ik weet het, een verzuchting die we al meer hebben gehoord maar sieritems verdienen, die voor goed in de schuur worden gestockeerd is eigenlijk niks verdienen of winnen of krijgen.

    Ik stel voor dat BP er eens over nadenkt om een soort opslagplaats te creëren, die op het land kan en waar sieritems kunnen worden geplaatst. Enkel items die EP geven en de opbrengst het gemiddelde van de totale EP.
    Wanneer items weer worden weggehaald dan kunnen er ook items in die BD geven, ook weer het gemiddelde van de totale waarde dat in de opslagplaats staat.
    Items die kistjes geven of partytickets enz… kunnen niet in de opslagplaats maar alleen in de tuinen.

    Het aantal items dat in de opslagplaats kan worden geplaats is aanvankelijk 8…10…12…stuks.
    De capaciteit van de inhoud van de opslagplaats (aantal items) kan worden geüpdatet door:
    Ofwel boerenduiten, of boerenrad, of farmmunten…
    Er zijn daar meerdere mogelijkheden voor.

    Een simpelere oplossing is: events waar eens geen wolkenrij met items kan worden verdiend maar
    Lege wolkenrijen die dan ook weer het gemiddelde van de waarde van de geplaatste items geeft.

    Er hoeven dan niet meteen extra velden worden gecreëerd.

    Een andere mogelijkheid om spelers toch iets te gunnen van de verkregen items die alleen maar bestaan om tot in der eeuwigheid in het inventaris te blijven en daardoor overbodig en waardeloos zijn is: sierprulletjes gewoon in het inventaris te laten en wanneer de vooropgestelde cool down verlopen is, de mogelijk om het item alsnog te ‘gebruiken’ vanuit het inventaris maar met bijvoorbeeld de helft van de normale waarde. Op die manier zijn die dingetjes toch niet helemaal waardeloos.
     
    Laatste bewerkt: 20 April 2020
    Butsmuts, Boeretrien1 en hendrika73 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.