Nieuw ingame-minispel in Farmerama !!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farmerama_World™, 28 Augustus 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Farmerama_World™

Farmerama_World™ Forum prof

Beste Farmerama medespelers & moderators,
    Ik kan jullie aannemelijke blijde en verheugde gezichtjes natuurlijk niet zien nadat jullie onderstaande allemaal hebben gelezen dus doe ik vooraf graag een beroep op jullie om achteraf inhoudelijke reacties te geven !
    Belangrijk want alleen dan kan iedereen achteraf zien of een idee kans van slagen heeft of niet.
    Wat vinden jullie van onderstaand idee, vind je dit goed of slecht maar vooral ook waarom.
    Probeer in dat geval aub zo goed mogelijk uit te leggen wat je bedoeld.
    Eventuele aanvulling(en) geven aan dit idee mag ook.

Iedereen kent die momenten wel, dat je Farmerama zit te spelen, verder even niets anders te doen hebt of geen zin, en je zit te wachten tot je gezaaide gewassen klaar zijn.
    Zo had ik van de week dus ook zo`n moment dat ik zat te wachten tot er `n lampie ging branden over een idee, want wat is nog beter dan ook deze tijd op een leuke manier te kunnen opvullen.

Verder in mijn idee meegenomen dat ik zelf, maar ook andere spelers met regelmaat ervaren dat de bioscoop (of een tekort aan sponsors) niet altijd even handig meewerkt aan het verdienen van onze broodnodige TG.
    Ik ga dus proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen hoe ik het voor me zie en hoe ik de
    huidige bioscoop probeer te verweven in een minigame.
    Tegelijk doe ik hiermee een verwoede poging om met een kleine draai aan het
    film/TG-systeem te geven, negatieve effecten voor spelers zoveel mogelijk op te heffen.
    Verderop kom ik hierop terug.

Velen onder ons zullen het wel herkennen wanneer ik het spel 'Bulldozer' noem.
    Al ken ik het zelf ook nog van vroeger op de kermis, een geweldig leuk spelletje maar evengoed zijn dezelfde spellen ook bekend van op het internet.

Aldus ontstond het volgende idee om de huidige bioscoop om te toveren in een
    continue te spelen mini-game genaamd 'Bulldozer'.
    Ik stel me zo voor om in de trend van Farmerama te blijven en een Farmerama-style tractor met een Stier (<--- jaja, da`s de Bull) ;), achter het stuur te creëren en met voorop een schuiver gemonteerd.

Zoals men nu op dezelfde plaats de bioscoop aanklikt, klik je dan op de tractor en je komt terecht bij het minispel Bulldozer.
    Op de kermis moet je muntjes aankopen om erin te kunnen gooien.
    Hier hoeft dat niet want we hebben hier allemaal onze eigen Boerenduitjes.
    De prijs van 1 inworp (in BD) valt over te twisten, denk hierbij ook aan beginnende spelers.
    Ikzelf dacht aan zo`n 250 BD of misschien 500 BD, (uiteindelijk zal een redelijke BD-waarde hiervan bepaald moeten worden).
    Je doet dus 1 inworp waarbij er 250 BD van jouw BD`s word afgeteld maar..., elk BD muntje welke je over de rand schuift geeft je ook weer een X-aantal BD terug.
    Onthoud wel, er zullen genoeg munt inworpen zijn waarbij je geen prijs hebt.
    Dat is bij een echt Bulldozer spel op de kermis ook niet zo want de muntjes kunnen zich behoorlijk opeen stapelen voordat ze gaan vallen.
    Graag zie ik jullie reacties hierover ten aanzien van de hoogte van de BD-waarden en welke jullie redelijk lijken.

Tot de mogelijkheden behoort ook om aan dit spel eventuele verschillende Jackpots toe te voegen of op andere wijze aan uitbreidingen te denken.
    Dit maakt het minispel zelf, maar ook het gehele Farmeramaspel nog aantrekkelijker en leuker.
    Hierbij denk ik aan bv BD Jackpots of andere prijzen en/of Jackpots.
    o_Ok kunnen eventueel de ontwikkelaars zelf speciale effecten toevoegen tijdens het vallen van
    bv. een dergelijke Jackpot. Tenslotte willen het oog & het oor ook wat;) xD.
    o_Ok zie ik graag hierop jullie voorstelling of ideeën over andere mogelijke prijzen en/of Jackpots !

Echter ga ik er vanuit, dat de verhoudingen tussen wat erin word gegooid en wat het prijsgeeft
    wel moeten kloppen, vanzelfsprekend zijn.
    Uiteindelijk denk ik dan ook dat dit bepaald moet worden door de ontwikkelaars zelf,
    die kunnen dit ongetwijfeld als geen ander.

Natuurlijk ligt het voor de hand dat het voor de schuiver al vol ligt met al die BD muntjes maar …, er liggen nu ook Gouden TG-muntjes en die moet jij zien te vergaren door elke dag het spel te spelen.
    Voor elke dag zijn er per speler 5 TG te verdienen, dit lijkt me redelijk ten opzichte van onze huidige bioscoop waarmee ongeveer p/dag hetzelfde aantal TG zijn te verdienen.
    Eènmaal de 5 TG binnen gehaald, dan komen er voor die speler op die dag dus ook geen
    Gouden TG muntjes meer voorbij in dit minispel Bulldozer !

Rekening heb ik proberen te houden met zoals de nu te verdienen TG`s in de bioscoop,
    welke voortkomen uit sponsoren en om deze mogelijkheid voor de ontwikkelaars te behouden.
    Wanneer je namelijk een Gouden TG muntje over de rand schuift, zie ik het zo voor me dat
    er 'automatisch' een pop-up scherm tevoorschijn komt,waarin je een reclamefilmpje word getoond van de sponsor waaruit je de betreffende TG hebt verdiend.
    Schuif je misschien 2 TG muntjes tegelijk over de rand wat natuurlijk zomaar zou kunnen,
    dan krijg je dus automatisch 2 filmpjes achter elkaar.
    Kortom, bij elke verdiende Gouden TG munt in het minispel behoort een reclamefilmpje.
    Zelfde verhaal geldt indien er nog meer TG muntjes tegelijk over de rand vallen.

Mocht het nu zo zijn dat er voor de sponsoren meerdere filmpjes nodig zijn, dan kunnen ontwikkelaars er zelfs voor kiezen dat elk Gouden TG muntje in het spel Bulldozer een ½TG vertegenwoordigd zodat er dan per speler p/dag 10 Gouden muntjes van ½TG = 5 TG te verdienen zijn met de daarbij behorende 10 filmpjes.
    Enkel tenzij getoonde filmpjes langer duren dan 30 seconden, kan de film pas na deze 30 sec.
    indien gewenst door de speler wel worden afgebroken door het reclamevenster weg te klikken.

Een klein verschil maar wel ook een belangrijk voorstel voor de ontwikkelaars is, om dit systeem zo te ontwerpen dat bij elke Gouden TG munt welke de speler over de rand doet laten vallen, tegelijk de TG al word bijgeschreven.
    Mijn bedoeling is daarom ook dat je tijdens de film(s), als speler even niets kunt en/of hoeft te doen totdat de film is afgelopen, tenzij deze dus langer duurt dan de aangegeven 30 sec,
    waarna je gewoon weer terugkomt bij de Bulldozer en verder kunt spelen.

De speler kan zich er dus op die manier, niet van ontdoen om geen film te laten afdraaien omdat een film automatisch opstart na het vallen van een Gouden TG munt.
    Belangrijk vind ik indien deze verandering op deze wijze zou kunnen worden gerealiseerd, dat dit dan inhoud dat spelers niet meer de dupe kunnen zijn of worden van wel films bekijken en geen beloning ontvangen.
    Tegelijk heb ik hiermee ook direct een voorbeeld gegeven van een negatief effect van de huidige bioscoop welke spelers nu soms wel ervaren.
    o_Ok de bioscoop punten kunnen hiermee komen te vervallen dus problemen met
    niet bijgetelde bioscooppunten zijn daarmee ook uit de wereld.

Of dit speltechnisch haalbaar is moet ik helaas aan de ontwikkelaars overlaten,
    (al schat ikzelf in van wel) maar indien dit wel mogelijk is, dan zou dit een groot gemak voor de spelers betekenen.
    o_Ok zullen hiermee problemen van nu maar vooral ook sommige ergernissen van spelers, achterwege blijven.

Indien er geen sponsors aanwezig zijn en daarmee ook geen films, dan komen er in het
    minispel Bulldozer ook geen Gouden TG munten voor, dat is in evenredigheid met hoe de bioscoop van nu werkt.
    Er van uitgaande dat dit minispel te realiseren zou zijn en zelfs als er even geen sponsors mochten zijn, dan hebben de spelers wel als een kers op de taart dat ze een superleuk Bulldozerspel kunnen spelen.
    Dit in tegenstelling van nu waar we soms tijdens het wachten, tegen groeiende wortels zitten aan te kijken. xD

Verder ben ik ook enorm benieuwd wat andere spelers en/of moderators hiervan vinden.
    Het maakt niets uit of je het een goed of slecht idee vind, belangrijker is dat je dat even laat weten
    en graag ook waarom.
    Excuses voor eventuele fouten of onvolkomenheden maar dan hoor ik dat ook graag.

Groetjes Farmerama_World™ ;)

blackscorpion64 vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Persoonlijk vind ik Farmerama al teveel een kansspel om de bioscoop in te willen ruilen voor een kansspel. En dat is het bulldozer spel.
    Daarbij stel je voor dat er alleen gouden munten in het spel zitten wanneer er sponsors zijn. Deze moeten dan met het bulldozer spel en eigen BD, dan wel eerst over de rand worden gespeeld.
    De inspanning wordt dus veel groter, de beloning veel meer een gokkans, net als wanneer Renzo in de stad is, zal het spel veel meer van de cache vragen, dus meer last van een haperend spel.
    Waarbij het de vraag is of de beloning inderdaad beter bijgeboekt wordt dan bij de bioscoop.

Persoonlijk heb ik vaak een simpel facebook spel ernaast wanneer ik geen zin heb om achter de pc weg te gaan en geen zin heb met de overige mogelijkheden van Farmerama bezig te zijn.
    Doordat ik zonder knechten speel, kan ik met het oogsten, regelmatig wisselen van stallen die klaar zijn, de zaadhandel dagelijks leegkopen en de markt bezoeken uren kwijt zijn aan Farmerama.
    Enig idee hoeveel tijd je kwijt bent om alle gewassen, dieren, fokdieren, producten en ambachten langs te gaan om 1 voor 1 te kijken of ze interessant te zijn om te kopen of te verkopen?

Daarnaast gebruik ik de paar minuten die ik soms nog moet wachten tot een stal klaar is voor het versturen van de cadeautjes, aandacht voor de kuikens, opdrachten geven aan de molen en de ambachtsbuurt aan het werk zetten.

Het bulldozer spel zou misschien best een keer op een leuke manier verwerkt kunnen worden in een event. Wanneer dan veel spelers enthousiast zijn, zou het misschien ook bij Renzo kunnen komen.

Gert-Jannetje en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  3. Farmerama_World™

Farmerama_World™ Forum prof

Bedankt voor je reactie Coco, ;)

Dat je van mening bent dat er in farmerama al een grote kansfactor zit kan ik me voorstellen.
    Maar toch wat je zelf al aangeeft, het meeste is al berust op inzet en kansen, en met Bulldozer krijg je er alleen kans bij om proberen wat extra`s te winnen.
    Stel je voor dat iedere speler daar elke dag per inworp 250 BD ingooit wat nodig is om de gouden munten over de rand te schuiven waarmee men de TG kan verdienen.
    Alle ingeworpen BD`s komen bv in een achterliggende spaarpot.
    Je zult begrijpen dat die pot snel heel vol zit.
    Onderdeel van wat ik aan spelers vraag is om aan te geven hoe hoog zij een BD Jackpot willen zien,
    maar dit zou automatisch ook random bepaald kunnen worden.
    Het is toch leuk om af en toe een Jackpot te kunnen winnen terwijl je toch bezig bent je TG te verdienen en dat terwijl je er ook niet zoveel in hoeft te gooien.
    De BD-Jackpots ontstaan dus uit de inworpen van alle spelers samen.
    De gouden munten liggen elke dag al klaar om zo over `t randje te schuiven.
    Wat is dan 5 minuten extra inspanning op een dag.
    Niemand is ook verplicht om het langdurig te spelen als diegene dat niet wil.
    Cache kan je legen !
    Het ligt er ook maar net aan hoe je speelt welke resulteert in hoeveel tijd je totaal moet besteden aan je spel.
    Er zijn inderdaad veel onderdelen in het spel die tijd kosten, toch zie ik de meeste als moment opnamen.

Ik stelde inderdaad voor dat er alleen gouden munten in het spel zitten wanneer er sponsors zijn.
    Dat maakt verder geen verschil met nu, zijn er geen sponsors dan hebben we nu evengoed ook geen films.
    Ik speel ook zonder knechten en houd dan nog genoeg tijd over.
    De enige momenten die ik herken als drukke momenten zijn die wanneer er een event speelt,
    juist dan moet je ff wat meer gaan opletten.

Je laatste suggestie zou inderdaad een goede optie zijn wanneer dit voorstel niet haalbaar zou zijn.

blackscorpion64 vindt dit leuk.
  4. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Te hoog kansspel gehalte. Dat is de molen al en daar hoef je niets voor in te leggen. De stekjes en mysterieuze stallen zijn al een kans op iets, de trein om stallen te ruilen, en, nog niet zo lang geleden is er iets dergelijks voor de bomen geïntroduceerd.
    Sorry, maar hier zie ik niets in.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.