Mysterie stal Polkastippen

Discussie in 'Beginners' gestart door Feelosopher, 28 September 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    Hallo,

    Ik heb deze stal gekregen tijdens het Krakelingsseizoen en het veranderde in Bizonranch I geel. Als ik deze verwijderen wil van mijn erf, is het dan zo dat ik het niet meer opnieuw kan plaatsen later omdat je dan eerst de "gewone" stal moet hebben? (die ik dus niet heb en ook niet zie in de lijst van stallen op het moment)
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    De bizon is een bijzondere stal, die je niet gewoon kan kopen. Hij kan alleen uit de mysterieuze stallen komen.
    Daarom kan je hem gerust van je akker verwijderen. Je kan hem later weer gewoon neerzetten.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  3. mmans

    mmans Forum-hertog

    als je hem verwijdert, splitst hij in 2: 1x een gewone en 1x een gele. Je kunt de gele inderdaad alleen plaatsen nadat je de gewone hebt geplaatst. Maar die staat na verwijdering ook gewoon in je opslag.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  4. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    OK bedankt voor uitleg - ik was nml bang dat ik m kwijt zou raken omdat ik eerder ook een gele varkensstal had gekregen maar die daarna niet kon plaatsen omdat ik de gwone niet had - hij splitste zich ook niet dus deze is wel zeker bijzonder.!!!
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Bij mysteriestallen krijg je de basisstal er altijd bij. Dat is logisch, want je zet hem op het land en een upgrade kan nou eenmaal niet los op het land staan. Upgrades die je aan het rad wint worden wel zonder basis geleverd. Zo kon het gebeuren dat ik op dit moment 11 basis scheerstallen bezit en 52 gele xD

    Hetzelfde geldt trouwens voor raadselbomen.
     
    Feelosopher en janniekwak vinden dit leuk.
  6. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur


    Bedankt - ja dat is logisch. Dat is denk ik wat er is gebeurd met de varkensstal, dat ik die bij het rad heb gekregen. Dus alle raadselbomen kunnen wel gewoon verwijderd worden en zonder probleem weer terug gezet worden. BV een raadselboom die XL of XXL wordt hoeft dus niet eerst weer een gewone te hebben. Ik heb nml een gewone boom en een XL daarna gekregen en vroeg me dus af als ik ze beiden verwijder ik dan alleen de XL neer kan zetten. Op het moment heb ik ze beiden op het erf omdat ik bang was om ze weg te halen en dan er maar 1 weer neer kan zetten.
     
  7. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Voor bv. gele stallen en werkplaatsen en XL of XXL bomen geld, dat je eerst de gewone stal, werkplaats of boom neer moet zetten voordat je bv. de gele stal, werkplaats of de XL of XXL boom er overheen kan zetten. Alleen de gele of XL/XXL variant is niet mogelijk. Dan krijg je de melding, dat de upgrade niet gebruikt kan worden en dat je eerst het basisitem (gewone om jouw woorden even te gebruiken) te plaatsen.
     
  8. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    Ok - dan haal ik dus niet mijn basis en XL boom weg want dan ben ik dus die basis kwijt als ik ze weer neer wil zetten. Nu krijg ik dus dubbele omdat ze er beiden staan. Bedankt voor de reactie!
     
  9. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Als een boom of stal op je land staat met een upgrade zit er altijd de basis onder en die kan je dus ook weer veilig verwijderen. Je raakt dan niets kwijt.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee hoor, je raakt helemaal niks kwijt. Ze komen gewoon in je inventaris terecht. Als je je XL weer neer wilt zetten moet je eerst de basis neerzetten, en dan de XL er overheen.
     
  11. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    Dat begrijp ik - maar ik bedoelde dat ik nu en de basis en de upgrade heb staan. Als ik ze beiden nu weg haal en weer terug wil zetten dan raak ik dus de basis kwijt in de zin dat de upgrade OVER de basis heen komt dus zie ik de basis niet meer staan op het erf, alleen de upgrade. Dat bedoelde ik met dat ik nu dubbel oogst heb.
    Ik heb nml die upgrade bij iets als kado ofzo gekregen. Geloof raadselboom - en toen had ik deze geplant en kwam er een XL - had de basis van die boom al op het erf staan dus hoefde niet de upgrade er over te doen.
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
  12. mmans

    mmans Forum-hertog

    Nee, je hebt het toch nog verkeerd begrepen.
    Je hebt 2 bomen staan. 1 gewone en een XL. Onder die XL zit óók nog een gewone verstopt.
    Dus als je ze allebei verwijderd, heb je in je inventaris 2 gewone en een XL staan.
    Als je ze terug wilt plaatsen, zet je dus eerst 2 gewone neer en kun je daarna over 1 van die 2 nog een XL heen zetten.
    En dan zie je dus op je land weer een gewone en een XL staan.
    Onder IEDERE XL/XXL boom zit altijd een gewone boom.
    Onder iedere gekleurde stal (geel, oranje, rood, roze of neon) zit ALTIJD een gewone stal.

    Ik hoop, dat het duidelijk is :)
    En anders lezen we het wel weer hier :)
     
    Feelosopher en janniekwak vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.