Mijn besluit

Discussie in 'Overig archief' gestart door simmeke54, 15 Augustus 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

ik snap je volkomen
    ik weet ook wel dat je keuzes moet maken in het spel, maar ik heb geen keuzes
    als je weet dat ik met geluk 4 zaai events haal in een jaar daar mag ik blij mee zijn
    ik heb maar 59 wolken rijen en de rijen waar je snel mee levelt of de kastanje rij mis ik al
    het laatste deel van het eiland vrij spelen, sorry geen tijd voor
    zelfs de tempel is nog niet leeg gehaald door mij, heb daar te weinig gb voor, heb ik genoeg komt er nieuwe spullen of fok dier erbij
    ik verwacht ook pas over een jaar de tempel af te hebben, als er niks nieuws bij komt

weet je waar ik niet tegen kan nutteloze events, bijv. na een bb muntjes krijgen tijdens het fokken, of luxe parfum in zetten
    ik heb zat van deze parfums maar in zetten ho maar, want het is na een bb
    weet je wat ook niet leuk is mini events en dan toe vallig dat je werkt en zelden in je vrije weekend
    net als het ruilen van de week, had geluk dat ik vrij was, anders kon ik er maar even aan mee doen
    kijk ik speel dit spel nu gewoon zo, ik zaai niet, hokken erop en bomen en dan gewoon elke dag oogsten en klaar

rikmark, charme63, simmeke54 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik begrijp wat je bedoelt.

Ik zaai en oogst, fok dieren en pluk fruit van de bomen. Dat lever ik weer in bij een quest. Of het nu haver is of appels of iets heel wat lang duurt, maakt niet uit. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken want dat is boeren op je farm. Dat vind ik juist het leuke van dit spel. Ik weet wel dat het heel lang duurt dan, maar dat vind ik ook niet erg. Ik heb nu nog iets van 120 guests staan. Daarom heb ik ook 15 truffelstallen gemaakt van het gereedschap om weer verder te kunnen. Maar dan moet je ook weer voer en varkens hebben en dat is dan juist zo leuk om hier mee bezig te zijn. Als er dan weer een ruilevent is en ik heb een nieuwe stal of extra gewone stal of oranje kunnen ruilen ect, dan ben ik helemaal in mijn nopjes want dan kan dit schaap weer verder. Ik heb geen grote voorraden in de schuur aangezien ik bijna alles in de questst stop. Dat is ook wat ik probeer aan te geven hoe ik dit spel speel. Het zou leuk zijn als er meer gewassen, dieren, fruit gebruikt wordt, maar dan niet alleen dumpen uit je schuur, maar dan ook werkelijk moeten zaaien. Want alleen dump vind ik persoonlijk niets aan. Dan mag je bijv 500 uit je schuur aan gewassen leveren en de rest moet je echt verbouwen. Dat lijkt mij wel erg leuk. Als het alleen maar dumpen is met grote aantallen tussen de events gewassen door dan gaat iedereen het kopen op de mart en dumpen maar. Je bent een paar tig BD kwijt en dat is het dan. Dat vind ik persoonlijk helemaal niets en haak ik af. Het is natuurlijk erg lastig om iedereen van level 1 tot level xxx het tot de zin te maken. Ik zou het bijv leuk vinden als je op de farm 3 velden gebruikt met een event en dan 1 veld om gewas te verbouwen voor voer voor de dieren. 2e veld de stallen neerzetten en dieren kweken. 3e veld met bomen om die ook weer aan de dieren te kunnen geven of om in te leveren bij het event. Zo kan je heel veel bedenken toch. Zo kan je ook een event maken en 2 inlever mogelijkheden. 1e is makkelijk voor de beginners en werkende bijv, de 2e inlever is voor de spelers met meer tijd en hogere levels bijv en ben je echt van alles, dan doe je deze 2 allebei. Voor ieder wat wils, lijkt mij. Zo maar een idee hoor.

Laatste bewerkt: 7 Oktober 2018
    charme63, simmeke54 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  3. hwjstolwijk

een apart event veld had voor mij ook gemogen
    dan kan gewoon door gaan met spelen, om je voorraden op te bouwen
    ik snap wel dat spelers gek wordt van het om bouwen zeker met de hand
    trouwens een event te spelen zeker zoals deze lukt gewoon niet als je niet veel bd bezit
    je kan geen dieren kopen op de markt en zoveel stallen neer zetten voor de dieren gaat ook niet altijd even goed
    als je wilt weten ik heb stink dieren op de markt verkocht rond de 100000 bd
    en dan snap ik ook waarom er beginners zo snel er mee stoppen
    het fokken ook het volgt elkaar zo snel op en sv draaien in de molen, bijna 2 weken later heb je amper 50 stuks daar van
    en hoe kom je aan voer voor je dieren dan

rikmark, simmeke54, charme63 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Schaapje,

Zelf vond ik de punten van Simmeke zeker stand houden!

Meestal verzand e.e.a in persoonlijke wensen, en of betalende en niet betalende spelers.

De mening die ik zelf ook deel met Simmeke, is de scheve verstandhouding die er groeit is op een divers aantal punten in het spel. Die heeft Simmeke m.i. haarscherp aangestipt.

Niet tegenstaande, er zijn genoeg trickers, bewust in het spel gebracht om mensen over te halen om iets te kopen. Geef de mensen dan ook iets terug, die niet overal aan mee kunnen doen. (Mensen die niet zoveel kunnen betalen, of gewoon weg minder tijd hebben om te spelen) Zodat zij ook op hun manier "hun eigen" spel kunnen blijven spelen.

Het gratis spelen hoeft van mij ook niet. Daarin is mijn mening voor mij zelf sprekende dat een hobby best wat mag kosten. Wel wil ik zelf graag bepalen hoeveel ik er aan uit wil geven, niet wat ik er aan "uit moet geven"!.

Laatste bewerkt: 7 Oktober 2018
    stien56, rikmark, simmeke54 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Is waar hoor en dat heb ik ook aangegeven in mijn eerste post. Ik reageerde nu op haar volgende post met hoe ik er naar kijk betreffende je farm gebruiken en events en haar punten even hier buiten gelaten.

6. hwjstolwijk

weet je waar ik ook tegen aan loop
    ik begon ooit dit spel en bp zei dit is je markt en dat blijft je markt voor altijd
    ik kan niet van deze markt, zou wel willen want het is geen leuke markt, maar bp zegt gewoon jammer pech
    wat ook opvalt bij het ruilen, dat er bijna geen spelers zijn die net begonnen zijn en nog stallen of bomen nodig hadden
    en je mag ideeen geven er is een draadje, maar daar wordt toch niks mee gedaan

simmeke54 en charme63 vinden dit leuk.
  7. janniekwak

janniekwak Levende forumlegende

Ik sppel het spel sinds januari 2011 mer plezier en op mijn eigen manier. De vele events doen me duizelen en vaak snap ik er niets van maar ik heb lol in de manier waarop ik speel. Ik laat me ook niet verleiden tot het kopen van mandjes, supervoer o.i.d. . Ik gebruik knechten omdat de artrose me in de weg zit. Het is ook geen obsessie om te levelen en natuurlijk stop ook ik ooit, maar dan alleen als het niet meer leuk is op het forum of als de uitdaging er niet meer is. Ik heb heel veel quests open staan en heel veel nieuwe dingen niet maar het vult ook mijn loze uurtjes. Gedachten of ergernis over BP heb ik niet, ze doen wat mij betreft maar lekker wat ze willen, ik kan gelukkig zelf kiezen. Natuurlijk zou er beter naar de feedback van de spelers, die vaak al jaren spelen en er ook veel geld in gestoken hebben, geluisterd kunnen worden maar het lijkt alsof de spelers “roependen in de woestijn” zijn.

leni1955, gelderblom, -freedom5555- en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

kort maar krachtig....zoals jullie weten ben ik om het weekend weg.....zal je vertellen....mis het totaal niet. meer..:p

-Coco1968-, rikmark en jolanda13 vinden dit leuk.
  9. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Voor mij mag ook wel een extra veld kan ik weer eens verder als er events zijn met voorraad en de cooperatie
    En het fokken komt nu veel te veel voor in events niet mee eens en ze beloven van alles maar krijgen niets zoals sloten erbij . Ik ben het hiermee eens
    Gr Tineke

jolanda13 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  10. john-j

john-j Forum-hertog

Ik maak ook alles zelf.
    Vind ook het leuke van dit spel.
    Maar het bijna onmogelijk met alle events en natuurlijk het draaien van sv. (een extra molen voor het draaien sv zou ook mooi zijn.
    De beide molens draaien 24 uur per dag.

11. hwjstolwijk

weet je wat ook erg vervelend is sommige events
    je had glans poeder nodig bij afgelopen event. moet je toch 20 werkstallen maken of kopen op de markt
    wat onmogelijk is met de prijzen van 5-6 ton per stuk
    nu ook met event van straks 40 iep nodig hoe dan
    1 boom en dat dan in 5 dagen vind ik persoonlijk heel erg knap
    dan maar kopen, wat ook nodig is als je geen iep had, op dit moment 200000 per stuk
    en dat dan keer 40
    en dan moet je nog het geluk hebben dat ze te koop zijn

kijk dat je event niet mee doet of kan halen snap ik nog wel
    maar dat je niet mee kan doen vanwege een stal of boom snap ik totaal niet

rikmark, catootje65, jolanda13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. fairie

fairie Commandant van het forum

Afgelopen nacht op mijn markt voor 760.000 per stuk en 800.000. Ik zie dat het nu is gezakt naar 125.000.

13. Leo.netten

Leo.netten Teller

Hier nu 295000 ik verkoop ze voor 120000 vind ik genoeg ze zijn ook zo weg

jolanda13, gelderblom en harm-jan70 vinden dit leuk.
  14. [jeanet]

[jeanet] Regelmatige auteur

hoezo kan je niet meedoen? je kunt alleen de iep niet inleveren. de rest wel en dus ook de wolkenrij halen als je dat wilt.

15. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Dat is ook niet zo. Ik ga zelfs wel meedoen zonder pecan (dus laat staan de iep), en ik krijg alleen wat minder farmmuntjes per levering maar die rij haal ik gerust wel als ik maar flink doorzaai.

jolanda13 vindt dit leuk.
  16. sanne1000

sanne1000 Forum-baron

ik sluit me helemaal bij simmeke aan. zit ook niet veel meer op farmerama en events doe ik heel vaak niet aan mee. fokken doe ik helemaal niet omdat ik daar niks aan vind. ik dacht kijk eens bij die blijvende questen jeetje zeg hoeveel daar open staat wil je niet weten. en waarom? ik begin met alle plezier aan die dingen en wat blijkt dan? vragen ze bomen enz wat ik helemaal niet heb. dus stop ik daar ook maar mee ja zo komt er nooit iets af. dan nog volle maan dat vind ik echt een nachtmerrie. 24 uur krijg je en dan mag je in die tijd ook nog stukken vrij spelen. nou wat je daar weer voor nodig hebt schrik je helemaal van. schiet immers niet op. speel al jaren maar toen ik begon was het een stuk leuker. een event was toen prachtig kon je ook halen. en nu altijd een staak met wat items de schuur staat vol met items waar ik niks mee kan want geen ruimte er voor zoals al is gezegd geef eens staken die leeg zijn kan men ze daar in kwijt. kan nog wel veel meer kwijt maar ik hou op gelukkig kan ik afstand nemen van de farm. is wel anders geweest

charme63, hwjstolwijk, Leo.netten en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

jolanda13, popje4, rikmark en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Ik hoor steeds vaker om mij heen dat de boerderij op een laag pitje gaat i.v.m. werk/studie. De meeste evenementen behaal ik wel door samen te werken met andere boeren, buren die voor mij oogsten en zaaien wanneer ik werk en andersom. Ruilevenement? Daar kijk ik zeker al twee jaar niet meer. Het is belachelijk wat er voor dingen wordt gevraagd, sommige items zijn niet te krijgen om een wolkenrij compleet te maken. Dan nog de enorme hoeveelheden die worden gevraagd bij de evenementen en de dropitems zijn ook een dingetje.
    Een aantal vaste queeste koop ik af door de gevraagde goederen op de markt te kopen. Het is niet haalbaar om alles zelf te produceren als je ook nog mee wil doen voor de nieuwe items.
    Daar wordt veel over geklaagd, ook tijdens de evenementen maar B.P. doet er niets mee, integendeel, alleen maar meer evenementen, meer nieuwe gewassen, bomen en dieren. Hoe vaak ik niet heb gelezen dat boeren en boerinnen vragen om een pauze tussen de evenementen en niet teveel tegelijk is niet te tellen.
    Dit is erg jammer, ik vind het een leuk spel, speel het al zeer lang, waardoor het ook lastig is om er mee te stoppen, ik heb immers al zoveel bereikt hier, dat wil ik niet zomaar laten verdwijnen. Ik speel het ook (nog) ter ontspanning van het dagelijkse leven.
    Dat er boeren zijn die er mee stoppen begrijp ik wel, vind het wel erg jammer, ook doordat men het gevoel heeft te moeten stoppen omdat het niet meer bij te benen is.
    Ik ga voorlopig nog even door, zie wel waar het schip strand.

stien56, leni1955, rikmark en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Dat zijn waarschijnlijk ook precies het punten waar het om draait ...Dat gevoel ..

Het gevoel van het moeten om bij te benen ..
    En als dat dan om 1 of andere reden niet meer lukt , het gevoel te hebben en niet alleen het gevoel ,maar gedwongen te zijn te stoppen..
    Met iets wat zo leuk was ..

Bovendien ook het nooit eens een antwoord / reactie te krijgen van uit Hamburg-City of zelfs maar van de weet ik het hoe die heet ..
    Hofje noemt hem 'De Burgemeester' komt nooit meer enige respons of wat dan ook ...
    Dan ga je, je als Boer of Boerin toch in de steek gelaten voelen ... en denken , denk ik ..alleen mijn euroos zijn nog goed genoeg ..
    En verder kan ik de pot op ..We zijn een nummertje geworden , net zoals bij veel andere grote bedrijven ..
    Alleen kan je daar vaak nog wel een nummertje trekken en in de wachtkamer gaan zitten en lang op je beurt wachten ..Maar uiteindelijk wordt je dan toch vaak wel gehoord ...

BP doet dat niet , en moest zich naar mijn mening eens diep gaan schamen .. om zo met hun klanten om te gaan ...
    Alles is op hun voorwaarden en een foutje ? Ach dat stond er toch bij in de speel FAQ..Dus dat had je kunnen weten ...Nee /ja dat had je dan kunnen weten , maar ga je daar dan van uit ? Nee ..Kijk als het een belegging was of een gokspel ..Ja dan kun je daar misschien vanuit gaan ..Maar dat kun je als bedrijf niet maken tegen over Boeren en Boerinnen die hun beste hark voorzetten ..
    Die alles op alles zetten om een event te halen en dan met een L*llig wegzetten ...

Die er alles aan doen om ook het forum nog een beetje leuk te houden ...Want het geklaag zal alleen maar groter worden ..
    tot er niemand meer klaagt en dan ist Game-Over ...0ok voor BP ...
    Vraag me meteen af of ze dat fijn vinden voelen .. Zo,n mooi spel om zeep helpen alleen maar om de kassa schijnbaar te willen vullen.
    Om zoveel verdrietige klanten te moeten hebben ...Of ze ook weten dat er al is het virtueel zoveel mooie vriendschappen en of goede contacten ontstaan tussen de Boeren en Boerinnen en hoe het voelt als men die ziet verdwijnen ..Omdat het gewoon niet meer te doen is voor vele van die Boeren en Boerinnen..

Vraag me ook af of ze ooit de moeite nemen om al onze brieven en feed-back wel te lezen ...Onze schreeuwen om hoe het asjeblieft ook anders kan ..
    Het lijkt erop van niet ...en dat voelt dan voor Hofje weer niet fijn ...

Laatste bewerkt: 16 Oktober 2018
    stien56, .Fisherman., leni1955 en 10 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.