mijn aandacht nu even naar dieren

Discussie in 'Overig archief' gestart door tafeltennisster79, 4 December 2021.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi medeboeren..

    ik ga me even richten op dieren en werkstallen.
    ik heb bijna geen voer dus dieren produceren is dan lastig, mijn molens draaien overuren.
    hebben jullie tips?

    ik dacht ik maak een kleine hoeveelheid voer die snel klaar is... zet een aantal stallen op dit van verschillende dieren... meerdere stallen per dier. in de nacht grotere hoeveelheden voer per dier... ben ik wel even mee bezig want vooral op bahamarama heb ik mijn dierenpopulatie verwaarloosd :-0
     
  2. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Enige tip die ik heb, is gewoon zoveel mogelijk zaaien en oogsten om gewassen te verkrijgen.
    Zoveel mogelijk quests te voltooien waar je ook BD voor krijgt, zodat je dagelijks uit het rode mandje de gewassen kunt kopen die je nodig hebt voor voer maken. In het rode mandje kun je dagelijks 200 stuks kopen, dacht ik:music:
    Daarnaast is er een wolkenrij die de snelheid van je molen verhoogt, maar ik weet niet of die voor iedereen verkrijgbaar is. Misschien dat iemand weet hoe die wolkenrij heet.

    Maar vooral... de aanhouder wint! Uiteindelijk kom je op een niveau dat je langzaamaan een voorraad voer opbouwt, zonder dat die direct weer opgeslokt wordt door je dieren;)
     
    tafeltennisster79 vindt dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Mijn advies:
    Kijk eens goed wat die dieren kosten op de markt, en wat de ingrediënten van het voer kosten. Vaak kan je beter de dieren kopen op de markt, en wat anders verkopen.
    En bij de werkstallen is het vaak helemaal scheef: de kosten van het dier en het voer dat erin gaat, is vaak veel hoger dan het product dat je maakt. Water naar de zee brengen ;)

    Hier staan vrijwel nooit (werk)stallen op de akkers. De molen draait wel, voor als er bij een event een bepaald dier/product gevraagd wordt.

    Alleen dieren of producten die extreem duur zijn (meestal de nieuwe) staan hier wel op de akker.
     
    tafeltennisster79 vindt dit leuk.
  4. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Er zijn ook melk-/geit-/eier- en honingbomen. Deze bomen kun je "kopen" in de boom der wijsheid, linkertak onderaan.
    Voor Baha zou je kunnen proberen via ruilevent een papegaaiverenboom te bemachtigen.

    Als je deze plaatst scheelt het in voer maar ook in dieren. Want zo ben je deze dieren niet kwijt in het voer van de werkstallen. En ze nemen niet veel ruimte in.
     
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Niet te veel verschillende stallen neerzetten, en de stallen die je hebt staan favoriet maken in de voermolen zodat je in één oogopslag kunt zien of je nog voldoende voer hebt.

    En zo veel mogelijk oranje of hogere upgrades neerzetten, zodat één voertje meerdere dieren oplevert. Dat laatste is vooral op Baha van belang, want bijvoorbeeld panda- of kamelenvoer duren echt gruwelijk lang om te maken. Van die stallen zet ik alleen roze of neon neer, anders is het niet bij te houden.

    En als je de bijbehorende rune in de boom vrijspeelt kun je 300 gewassen van één soort tegelijk kopen bij het rode mandje, dat is altijd wel genoeg om een klein voorraadje van een bepaalde voersoort te maken.
     
    Laatste bewerkt: 4 December 2021
    schaapje52 en tafeltennisster79 vinden dit leuk.
  6. Goede tips! Dankjewel!! :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.