mesthoop - aanpassingen

Discussie in 'Overig archief' gestart door deerman54, 6 Mei 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieve

Lieve Halfgod

als al de velden vol staan met stallen heb je zelf niet genoeg plaats op de mesthoop en moet je tijdens stal mesten even naar de markt wat gaan dumpen of je bent het kwijt, zowel in de een als in de andere richting is het geen vooruitgang
    je zou op zijn minst eenmaal alle velden moeten kunnen bemesten
    wat een vooruitgang we gaan meer over en weer naar de markt dan wat anders

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Voor het mesten van je stallen is er niets veranderd. Een paar maand geleden niet, en nu niet. Als je met de rune een mesthoop hebt van 300, dan heb je die nu nog. Het heeft geen nut meer om met mest op de markt zetten te wachten tot je de 300 vol hebt. Als je boven de 200 zit met een veld, kun je ze voor de zekerheid op de markt plaatsen voordat je een volgend veld doet.

3. polkey

polkey Oudgediende

Zou je nou ook een stuk quoten waar ik op reageerde dan zou je het niet uit het verband trekken of alleen lezen wat je graag wilt lezen.
    Als je honderden sterren hebt dan komt er vast wel een moment dat ze iets bedenken waar je ze mag inleveren, misschien krijg je er dan wel een weide bij en dat gun ik je van harte.
    Maanden geleden gaf ik in reacties aan dat men aan de gevorderde hogere levels moest denken omdat er geen uitdaging voor ze was en er veel buren er de brui aangaven die boven level 85 waren.
    Dat heeft toen geresulteerd in zeer veel events waar er ook bij zaten die alleen voor die hoge levels waren, prima toch.
    Zo is de ene weer blij met de markthandel betreffende mest, de ander ziet dat als geen winst kunnen halen of teveel op en neer moeten om aan te vullen of welke reden iemand heeft.
    Soms neemt BP een besluit en komt door veel reacties erachter dat het overhaast of niet overwogen is genomen en krijgt het een herziening en ook die geeft weer discussie.
    Maar ga mij geen etiket opplakken, ik speel het spel voor me plezier en help beginners om ook op die manier er naar te kijken.
    Dit spel is niet gemaakt met een eindhalte, het spel is oneindig en voor ieder overschot of het nou sterren zijn of gewassen dan bedenken ze daar ook wel een quest voor om je bezig te houden.

4. Lieve

Lieve Halfgod

weet ik wel
    wil enkel aankaarten dat de hoop te klein is en we telkens zoveel moeten klikken voor mest af te voeren als voor halen

5. lijebouwman

lijebouwman Forummeester

ik snap nog steeds niet waarom je eigen geproduceerde mest niet kunt en mag opslaan.
    de gewassen, dieren en de andere produkten zit toch ook geen limiet aan?

Sintra98 vindt dit leuk.
  6. eliot66

eliot66 Forumbeginner

idd, gewoon vrijgeven, net als de rest, alles is 9999 en mest 300, vond ik altijd al zot :wuerg:

Laatste bewerkt: 9 Mei 2015
    Sintra98 vindt dit leuk.
  7. [jeanet]

[jeanet] Regelmatige auteur

hoezo? is geen nutteloze reactie.
    als je vanaf het begin het spel gespeeld hebt, heb je alles kunnen winnen, dus ook alle sterren. Stroom je later in, ja, dan loop je achter.

Diegene met veel sterren (teveel misschien) hebben er even hard voor gewerkt als jij nu doet. Wellicht wel harder, wij hadden geen produktbomen of ruilevent om maar iets te noemen. Het feit dat er nou eenmaal spelers zijn met meer sterren, gb's en bd's zegt toch niets? Behalve dat ze wellicht langer spelen.

En zoals deerman schreef : er zijn toch niet voor niets levels.

Dat betekent dat je meer kunt in het spel, maar daarvoor heb je dan ook gewerkt. Dat hoeft van mij ook niet gelijk getrokken te worden, dat is onzin en oneerlijk naar de spelers die vanaf het begin bezig zijn.

Sintra98 en miekje9 vinden dit leuk.
  8. nachtpauwoog

nachtpauwoog Gevorderde

diepe buiging Jeanet

Sintra98 vindt dit leuk.
  9. -Coco1968-

Nu maak je duidelijk wat je ermee bedoelde. De zin "als je meer sterren had willen hebben, had je eerder moeten beginnen met spelen" was moeilijk te plaatsen. Ik ben in september 2010 begonnen, en heb toch minder sterren dan Sintra bijvoorbeeld die een jaar later is begonnen. (kun je zien in de ranglijst meeste boompunten). stannalux, of .martin37. zoals hij nu wel heet op het nieuwe forum, heeft de boom volgens mij ook al lang vol. Speelt ook al jaren en begrijpt dus ook niet waar je het over hebt.
    We hebben het hier over mest. Over maar 100 mest per keer kunnen kopen en geen uitbreidingen hebben om meer mest te kunnen opslaan. We willen niet meer sterren, maar de mogelijkheid van meer mest.
    Voor jouw reactie kwam een reactie dat er misschien meer mogelijk was met sterren, waarop een ander reageerde dat dat de gevorderde spelers nog meer voorsprong zou geven. En blijkbaar reageerde je daarop, en niet op de reactie van martin dat we weer terug bij af zijn die net boven jouw reactie staat.

10. deerman54

deerman54 Forum freak

Lost allemaal ons mestprobleem niet op. Wij blijven op onze molshoop zitten.
    Veel logischer aanpassing hierin zou zijn, eigen opslag geen maximum erop. Verkoop max. per 100 en aantal aanbiedingen volgens bestaand systeem. Niet meer of niet minder. Niemand benadeeld en iedereen kan kopen.

11. -Coco1968-

In dat geval zijn zowel de spelers die er sterren in geïnvesteerd hebben, als de spelers die premium zijn, hun voordelen kwijt.
    Het maximum kunnen uitbreiden met sterren is veel logischer. o_Ok al hebben spelers die veel van deze zaaievents hebben gespeeld dan het voordeel dat ze ook meer sterren hebben en dus gemakkelijker een grote mesthoop kunnen aanleggen.
    Als beginner is het niet zo'n probleem om 100 mest maximaal te hebben, en als dit het maximum op de markt is, ook geen probleem voor spelers om te kopen. Al denk ik dat spelers die nog niet zo ver zijn de mest beter kunnen verkopen dan kopen.
    Dus juist de spelers die gewend zijn om met zaaievents mee te doen en dan mest gebruiken op kwartveldjes, hebben baat bij een veel grotere mesthoop. Even alle velden achter elkaar kunnen zaaien en mesten is gewoon prettig. En dat je dan na het zaaien naar de markt moet om 1000 nieuwe mest te kopen is niet zo'n probleem.
    Daarnaast wordt er tijdens een zaaievent gewoon weinig mest geproduceerd. Dus als het de bedoeling is om de prijzen naar beneden te krijgen, is dat ook het gemakkelijkst door de rijke boeren de kans te geven een grotere mesthoop te hebben, zodat er minder mest in het niets verdwijnt. Door de verdubbeling van het premiumlidmaatschap, blijft ook dat voordeel dan intact.

12. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik heb NOOIT te veel sterren Jeanet :inlove:xD

13. [jeanet]

[jeanet] Regelmatige auteur

haha sintra ik ook niet

14. deerman54

deerman54 Forum freak

Spreek in het vorige wel over eigen mestproductie hoor, niet van mest aankopen.
    Vind het wel zonde dat we nu verplicht zijn als we wat stallen zetten tussendoor, we verplicht worden om onze eigen mest op de markt te gooien als we aan het max. van de eiegen mestopslag komen, kunnen dus gewoon onze eigen mest niet meer opsparen om zelf te gebruiken als we dat willen.
    Maar ja, dat zal dan weer teveel werk zijn voor BP, om dat weer bij te houden.
    Nu is het resultaat, dat wanneer je alle velden met kwartakkertjes zet je zelf niet voldoende mest hebt om een rondje mest te geven en je verplicht wordt op de markt te kopen.Dit is volgens mij de vraag ( dus ook de prijs) opdrijven of naar iets anders doen overschakelen.
    Maar ja, tijd brengt raad, we zullen wel zien hoe de prijs evolueert.

15. lijebouwman

lijebouwman Forummeester

er gaat zo bij mij heel wat mest verloren!
    je kunt nu maar 10 keer 100 op de markt zetten en het was 10 keer 300
    je moet ze dus zo goedkoop mogelijk aanbieden anders zit je zo aan het limiet van 1000

16. -Coco1968-

De buffer tussen de events is er inderdaad alleen maar kleiner op geworden.

17. deerman54

deerman54 Forum freak

Heb zelfs niet veel zin meer om mijn mest aan echte dumpingprijzen op de markt te gooien. Kan het evengoed laten verloren gaan zoals op een echte boerderij.
    Overproductie op een hoop en vernietigen die handel.

18. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Gewoon op je land gooien zou ik zeggen.:) Ik zet het niet op de markt voor dumpprijzen, zonde van de mest.xD

19. -Coco1968-

Ik heb meer dan 100 stallen staan, en zodanig veel oranje en andere stallen die meer dan 1 mest geven, dat ik de mest niet kwijt wordt op 20 grote velden op Bahamarama. Vanmorgen dus de mest voor 5 BD op de markt gezet. Heel gewoon voor het oude systeem. En met 500 mest per dag van 3 BD levert dat nog altijd 1500 BD per dag op. Dat laat ik niet zomaar liggen.

20. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

En 1500BD is toch een poot van een albinovleermuis deze ronde.;)

lammetjes en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.