mesthoop - aanpassingen

Discussie in 'Overig archief' gestart door deerman54, 6 Mei 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enk52

enk52 Levende forumlegende

Je kan niets meer bijkopen tot je voorraad weer onder die 600 is. Er wordt niets verwijderd van je huidige voorraad dus die kan je gewoon opgebruiken of verkopen.
    het terugboeken van water telt meer voor de andere ambachten waar water gebruikt wordt. Die krijg je dan ook niet terug als het boven de limiet van je watertank uitkomt maar dat was altijd al zo.

Sintra98, Oldwief en Leo.netten vinden dit leuk.
  2. tootje

tootje Commandant van het forum

'k Vind het ook jammer.... De handel in mest was leuk.:music:

Sintra98 en Oldwief vinden dit leuk.
  3. bibi9999999

bibi9999999 Teller

En ondertussen is het resultaat van deze mededeling dat de mest nu alweer onbetaalbaar is omdat er opgekocht wordt
    want ja alles wat je nu koopt blijft op je mesthoop staan .......

4. Wendie

Wendie Forumbewoner

terug naar een prettige situatie noem ik dit

en nu maar hopen dat de prijs ook weer normaal wordt

snap alleen niet waarom er maar max 100 aangeboden kunnen worden... als je dus met een event een lege mesthoop hebt, dan moet je 3 keer 100 kopen (en dus 3 keer klikken) eer je hem weer aangevuld hebt...dat mag van mij overboord, die restrictie

5. bibi9999999

bibi9999999 Teller

Of in mijn geval 6x klikken

6. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik denk dat de 100 is ingesteld ivm de kleinst mogelijke mesthoop
    dat die spelers ook mest kunnen kopen zonder mest te verspillen

7. bibi9999999

bibi9999999 Teller

tja zou mooi zijn als ze dan ook een minimum aan aantal instellen

Sintra98 vindt dit leuk.
  8. |-|ans

|-|ans Forummeester

Punt 4 van de aanpassingen vind ik compleet gestoord.. mag ik alsjeblieft zelf bepalen of ik ineens tenminste een volle akker (ca.200 stuks) koop of niet?!

9. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Het kan best zijn dat de prijs vandaag vanwege de overgang extra stijgt maar op mijn markt zie ik dat niet. De prijs is zelfs iets lager als gisteren rond deze tijd, 150 bd.

Dat is overigens (veel) meer dan de maximumprijs die er gevraagd werd voor de wijziging die onbeperkt opkopen mogelijk maakte. Want voor die tijd was de prijs maximaal 120 BD en als er veel events direct op elkaar volgden (zoals de afgelopen anderhalve week) eventueel net 145 bd.

Voor de onbeperkte mesthoop zakte de prijs tussen twee events naar ca 3 bd.
    Na die wijziging kwam de prijs niet meer onder de 80 bd.
    (Nogmaals, ik heb het over de prijzen op mijn markt, op andere markten kunnen de getallen wel iets anders zijn maar het principe blijft hetzelfde.

Wie vandaag nog mest opkoopt voor prijzen boven de 100 bd in de hoop er aan te verdienen vergist zich deerlijk. Mogelijk dat de prijzen deze week nog wat hoog blijven, maar ik verwacht met enkele dagen dat het gaat dalen omdat de mensen met de overvolle hoop gaan proberen te redden wat ze kunnen.

En vanaf morgen zal er dus nieuwe stabiliteit komen op de markt.

Eén van de argumenten voor de onbeperkte mesthoop was dat spelers met een hoopmax van 100 anders onnodig benadeeld werden omdat rijke boeren alle kleine partijen uit de markt haalden en ze in partijen van 300 of 600 terugplaatsten. Die werden verplicht om teveel mest te kopen (en de rest verloren laten gaan) of konden geen mest kopen omdat er geen kleine partijen meer werden aangeboden.
    Dat wordt met de nieuwe regels voorkomen. Een maximale aanbieding van 100 mest maakt het speelveld qua mest voor iedereen gelijk. En ja, dat betekent ook bij het kopen van mest dat je gelijk iedere boer meerdere partijen nodig hebt en voor meerdere akkers ook vaker op en neer naar de markt moet. (Hoewel dat laatste erg meevalt omdat je vanaf de akker direct op de markt komt als je mest op is).

10. Leo.netten

Leo.netten Teller

Ron ik zit op markt 14 en moet zeggen met de nieuwe regeling die gekomen is is de prijs met events gedaald maar er voor en er na bleef de prijs hoger. Met de oude regeling die nu hersteld word heb ik prijzen gezien van meer als 400 bd voor mest tjidens sommige events.
    Tussen de events zal de prijs zakken tot 5 of 6 bd en eerlijk gezegd ik ben niet voor of niet tegen begreep de verandering niet en ik begrijp dit herstel niet.

Sintra98 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  11. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Mensen konden met slim handelen véél questen met BD afkopen.(Lees de gevraagde goederen van de markt inkopen/) (er waren letterlijk miljoenen BD,s te verdienen met wat simpele mest handel) zonder inzet van suzie, aankoop van supervoer, TG!

Waarom fokken met betaald supervoer voor een gouden dier in een quest, als men het met een beetje mesthandel kan verdienen/afkopen door het dier te kopen met BD.., en vele andere questen af kon kopen met BD...Zonder inzet van TG!!

:music:

Laatste bewerkt: 7 Mei 2015
    Oldwief, omaatje75 en Leo.netten vinden dit leuk.
  12. deerman54

deerman54 Forum freak

Hadden dan beter maximumaanbod van 100 per aanbieding ingevoerd ( iedereen evenveel kans).
    Misschien nu stabiliteit , maar binnen paar maand terug naar af - dan terug mestprijzen als voor de vorige aanpassing van 600 - 700 of meer bd per mest ?? , zoals weleer

Oldwief vindt dit leuk.
  13. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Dat wordt nu dus ook ingevoerd.

En de mestprijzen waren op alle markten lager voor de onbeperkte mesthopen als daarna.
    Al kan er best een eventreeks zijn geweest dat het op enkele markten niet aan te slepen was omdat iedereen met het event meedeed en niemand zelf mest maakte.

We zullen moeten afwachten hoe het zich nu gaat ontwikkelen maar ik heb er alle vertrouwen in.

14. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dit is voor de actieve handelaren weer leuke handel en minder opbrengst voor de gemiddelde mestproducerende boer.
    Ik denk niet dat veel spelers met grote mesthopen het risico van verkoop zullen nemen, de handelaren zullen echt wel een groot deel hebben verkocht en spelers die het voor zichzelf kochten genieten ervan zolang ze die mest nog hebben.
    Nu te koop zetten en niet verkopen omdat anderen besluiten toch hetzelfde te doen is vernietiging van mest, want dan krijg je de mest niet terug.

Sintra98 vindt dit leuk.
  15. copyshasta

copyshasta Grote forummeester

Hoe laat gaat deze vernietiging van juist een interessant en leuk stukje "de handel" van het spelletje in.

Sintra98 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  16. Butsmuts

Butsmuts Oudgediende

Nou ik kan niet zeggen dat ik hier zo gelukkig van word. :(

Vind de huidige situatie juist wel prettig.
    Het stimuleert de handels geest en op onze markt worden ook nog gewoon kleine partijtjes aangeboden.

17. deerman54

deerman54 Forum freak

boerenhandel mag niet meer.
    Je mag enkel nog zaken kopen en verkopen (gewassen en boomvruchten) die even verschijnen en dan weer verdwijnen.
    o_Ok mag je handelen in gewassen die je misschien eens om de 3 jaar gaat nodig hebben.
    Boerenmarkt is volgens mij nog steeds , betalen voor je plaats 10%, en handelen zoals je wilt zonder beperking.
    Markt = vraag en aanbod of ben ik nu zo mis.

Je mag zelfs geen mest voldoende hebben in de schuur om alle velden ineens mest te geven.

Sintra98 vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Tja, er werd ontzettend geklaagd, gezeurd en gemopperd toen de onbeperkte mesthoop mogelijk werd. Nu heeft het weer nut om premium te zijn. En nu heeft een extra mestrune ook weer nut. Daar werd in de oorspronkelijke situatie ook volop om gevraagd omdat je niet voldoende mest op voorraad kunt hebben voor alle velden. Nu dat een tijdje wel mogelijk was, is de wens dat weer te kunnen alleen maar groter.

Persoonlijk vond ik het leuk om de mest doorlopend met goede prijzen te kunnen verkopen. En als de prijs onder de 40 BD zakte, kocht ik inderdaad op om het voor maximale prijzen weer aan te bieden. Nu met 2 events achter elkaar was het risico van opkopen voor mij te groot.
    Ik heb het altijd vervelend gevonden om mijn mest voor een paar BD aan te moeten bieden omdat de mest anders verloren ging, terwijl je weet dat de mest na een week weer het tienvoudige is. In de oude situatie ging er erg veel mest verloren. En die situatie krijgen we nu terug.
    Het betekend wel gegarandeerde handel. Voorlopig hebben een aantal grootverbruikers nog voldoende mest. Maar na een paar events is het vanaf 6 dagen voordat een zaaievent komt de mest opkopen en 1000 stuks voor maximale prijs te koop zetten. En daar weer mee door gaan tot een event 2 dagen bezig is. Door die handel wordt de prijs met 3 van zulke zaaievents achter elkaar zoals we nu hebben echt wel weer 200 BD of meer. Zoveel handelaren zitten er op de meeste markten wel. En geproduceerd wordt er niets meer of minder.

19. Lieve

Lieve Halfgod

ik vind als je zo mest aan het kopen bent met verschillende aantallen je geweldig goed moet kunnen hoofdrekenen
    nu zegt hij nog je kan niet meer maar na 14 mei is dat ook gedaan
    dat ze dan ineens laten zien hoeveel we al gekocht hebben nu moet je telkens terug
    Vond die grotere berg mest handigere kon ik voor alle velden ineens kopen

en dat werkt niet als met knechten werkt
    dus is telkens klikken grrr
    aanvullend: en ook niet als je op mest klik in het rondje komt enkel melding dat je naar de markt moet niet dat je ineens op de markt sta

Laatste bewerkt: 8 Mei 2015
  20. theav71

theav71 Levende forumlegende

BP had er beter voor kunnen kiezen om het zo te laten als het was, maar met de verandering dat alle mest die je zelf maakt ook gewoon zou worden opgeslagen. Dan maken spelers zelf ook genoeg mest en zou de vraag ook wel minder worden. Het maakte het spel een stuk leuker dat je niet voor elk veld naar de markt moest maar gelijk genoeg voor alle velden kon kopen.

Sintra98, omaatje75 en Leo.netten vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.