Meer voorraad planken in de schuur.

Discussie in 'Update- en ideeënpool' gestart door Streptocarpus1, 26 November 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Streptocarpus1

    Streptocarpus1 Forumleerling

    Alhoewel er in 2016 ook zoiets is besproken, maar er inmiddels veel ambachten zijn bijgekomen in die 2 jr., wil ik toch voorstellen en paar extra planken te plaatsen in de schuur voor ambachten (buffs).
    Gewoon bijvoorbeeld 2 extra "lege" plankjes die we zelf kunnen sorteren door het slepen met de muis. Zo zouden we bijvoorbeeld het meest gebruikte vooraan kunnen zetten of de volle maan buffs bij elkaar te zetten. Wat er in de voorraad bijkomt zou dan op dezelfde positie gezet moeten worden en nieuwe buffs zoals nu achteraan, die we dan zelf weer op de voorkeursplek zetten.

    De buffs sorteren/activeren uit de "special" (vaasje) werkt voor mij niet. Ik activeer daar alleen de gereedschaps- / kisten en deze items zijn ook toegenomen wat het zoeken ook wat lastiger maakt.

    Goed idee??
    Streptocarpus1 ID49502864
    Lev.120-Baha 385
     
    Sintra98, EllaBaila, ansimon en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    heel goed idee;)
     
    Sintra98, jolanda13 en Streptocarpus1 vinden dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    goed idee
    ik klik me een rotje om iedere keer de juiste ambachtsproducten actief te krijgen
     
    Sintra98, jolanda13 en Streptocarpus1 vinden dit leuk.
  4. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Als je op een leeg slot klikt krijg je al alleen de ambacht producten die daar in passen,
    is een stuk makkelijker om de juiste te zoeken dan via het vaasje.
    .
     
  5. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Dit wist ik niet bedankt voor de tip. :D
     
    Sintra98 en jolanda13 vinden dit leuk.
  6. Streptocarpus1

    Streptocarpus1 Forumleerling

    Ja bedankt, wist ik ook niet. Hier echter per 1 stuk activeren en dan eventueel weer 1, i.p.v. gelijk een aantal.

    Vind met plankjes die zelf in te delen handiger. Hopelijk vind BP dit ook!:D
     
    Sintra98 en jolanda13 vinden dit leuk.
  7. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Inderdaad, via de slotjes werkt beter, zo doe ik het meestal, maar dan nog.
    Je kunt ook bij het blauwe vaasje de naam van het product intikken, dan krijg je het meteen.
    En als je weet waar in de ambachtsbuurt het gemaakt wordt, kan je het daar van het plankje halen. Dan zie je ook veel minder producten.

    Maar het blijft omslachtig en een hoop klikwerk. Het kan een stuk makkelijker.
    Vooral die pinkie pie pie vind ik lastig, die kan je niet via een slotje pakken.
     
    Laatste bewerkt: 28 November 2018
    Sintra98 en jolanda13 vinden dit leuk.
  8. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Zou handig zijn als je die kunt toevoegen door nogmaals op het slot klikken. Dus vullen met WAC en dan nog een keer op dat slot klikken voor Pinkie.
     
    Sintra98, farmermikkie en harm-jan70 vinden dit leuk.
  9. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

     
    Streptocarpus1 vindt dit leuk.
  10. Streptocarpus1

    Streptocarpus1 Forumleerling

    Dus bij de slotjes is dan ook niet handig, geen aantallen en ook niet de pinkie pie. Eigenlijk moet in één keer alles te activeren zijn i.p.v. naar een andere plek te gaan. Bij het blauwe vaasje staan er teveel andere zaken tussen en bovendien weet ik niet (op een paar na) hoe de ambachten heten. Naar verschillende fabrieken in de ambachtsbuurt is denk ik geen snellere manier. Dat is ook een zoekplaatje, er staan bij mij best wel veel producten bij bijv. de jammaker. Mss moeten de ambachten zelfs weggehaald worden bij het vaasje, want op teveel plekken is ook onoverzichtelijk. Maar boeren die dit gebruiken zijn vast niet blij met dit idee.:);)

    Zijn er nog meer boeren die meer plankjes fijn zouden vinden? Of zal ik een enquete houden?;)
     
    Sintra98 en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. aleksandra

    aleksandra Forumbeginner

    ja, i zou het ook fijn vinden
     
  12. harriejose

    harriejose Forum freak

    Ik ben zowiezo voor.
     
  13. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Het hoeven geen planken te zijn ben al blij als er een keuze knop komt voor de verschillende ambachten.(fabrieken jam bakker e.d)
     
    -freedom5555- en hendrika73 vinden dit leuk.
  14. Marjan61

    Marjan61 Forumleerling

    ik ben voor. meer plankjes en ook meer uitleg bij de items.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  15. Tuintje57

    Tuintje57 Forum-expert

    Ik vind het ook super irritant dat je iedere keer moet klikken om bij iets te komen wat je in wilt zetten of om cadeau te doen. Heb dat voor een hele tijd terug al eens gevraagd of dit niet anders kon, zo ook een schuur op de open plek en werd door een mod met een ... excuus afgewimpeld.
    Heb daar maar niet meer op gereageerd. Dacht stop mijn energie wel in iets anders dan vechten tegen de bierkaai.

    Dus ik ga voor JA, graag een ander systeem dan dat het nu is.
     
  16. Streptocarpus1

    Streptocarpus1 Forumleerling

    Het kan niet anders dan ergens op te klikken om iets te activeren/selecteren, dat zal altijd zo blijven.
    Een schuur/molen op de open plek is handig, maar daar staat een boom. Verder staat het op alle andere velden. Enfin dit is een ander onderwerp.
    Wat bedoel je met een ander systeem?
     
    Tuintje57 vindt dit leuk.
  17. Tuintje57

    Tuintje57 Forum-expert

    Rechtsboven in staat een leuk huis met waterrad en daar zou dan ook iets van gemaakt kunnen worden zodat je in de schuur uit zou komen, dus de boom der wijsheid zou er niks mee lijden.
    Een ander systeem, om het simpel te houden, misschien een schuifsysteem onder de producten maken. Als je dan bij het product bent beland dat je wilt hebben, er dan op klikken om te activeren of te schenken. Dat zou mij en ik denk vele andere mensen een hoop ergernis schelen.
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Of een zoekwoord kunnen intikken? Meestal weet ik de naam van het product wel dat ik wil activeren.
    Dus een zoekvenstertje zou voor mij ook al een grote verbetering zijn.
     
    Leo.netten en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  19. EllaBaila

    EllaBaila Forumleerling

    Dat zou wel heel handig zijn. Goed idee, @Streptocarpus1.
    Dus Farmerama-mensen: graag een paar extra planken om een mooier/beter overzicht te krijgen van de buffs.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  20. yvonne0402

    yvonne0402 Forumbeginner

    Prima idee! Ik maak nu enkel gebruik (af en toe) van pompoenjam of wortel-appelchutney, omdat ik het erg onoverzichtelijk vind, best zonde wel.... Doorvoeren die verandering!
     
    Streptocarpus1 en Sintra98 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.