meer met mest ==> een mestvergister?

Discussie in 'Overig archief' gestart door tholeda, 22 Mei 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tholeda

tholeda Forumleerling

Het idee is om een mestvergister in te voeren, welke energiepakketjes produceert. Die pakketjes zouden op allerlei wijze gebruikt kunnen worden.
    Bijv bij de ambachten, voor het produceren van wat specialere producten bij de alchemist om groeitijden extra te verkorten. Of voor een kleine versnelling van de molen. Voor (fok)stallen...
    Energie is op zoveel plaatsen inzetbaar...

2. miekekoning

miekekoning Veteraan

Het is mij nog niet helemaal duidelijk je idee. Bedoel je een soort zon- of windenergie maar dan van mest die we over hebben?

Het lijkt mij een goed idee dat je dit idee nog iets verder uitwerkt zodat het wat duidelijker wordt. Hoe wil je die pakketjes krijgen? Draaien in de molen? Kopen voor bd/tg/sterren/GB/gewoon omwisselen?
    Wat zijn de gevolgen voor de rest van de boerderij? Vanaf welk level wil je dit invoeren? Aan dit soort vragen kan je dan verder denken. Wellicht hebben andere spelers ook nog aanvullingen en komt er een heel leuk idee uit voort!

-Coco1968- vindt dit leuk.
  3. tholeda

tholeda Forumleerling

De vergister kan een 'gebouw' zijn, zoals de fabriek of de menagerie, welke je moet verdienen. Maar het kan net zo goed standaard tot je erf gaan behoren, zoals de molen of de schuur. De keus is aan de ontwikkelaars. In de vergister stop je mest en per hoeveelheid mest krijg je een energiepakketje terug. Stel dat 500 of 1000 mest een energiepakketje oplevert, die op de boerderij (op termijn) voor allerlei zaken gebruikt kan worden. Zoals voor bufs, zoals ze al te krijgen zijn bij de ambachten (sneller resultaat in je (fok)stallen), maar ook als extra ingredient voor de alchemist om drankjes met meer power te maken, of om de molen te ondersteunen. Je zou daarvoor zelfs een 'motor' kunnen introduceren. Of als 'batterij' voor de recycle-o-maat. De mogelijkheden zijn legio, jou oproep aan andere spelers voor aanvullingen ondersteun ik dan ook van harte. De vergister is dus een extra plaats waar je mest verzamelt, dus naast de mesthoop. En als je daar genoeg mest in hebt verzameld, levert je dat het energiepakketje op. En kun je weer opnieuw gaan verzamelen. De positieve werking van een energiepakketje moet natuurlijk een beetje in verhouding zijn met de hoeveelheid mest.
    Voorstel om mee te beginnen: Vergister is een gebouw, welke op gelijke wijze als de andere gebouwen is te verkrijgen. 1000 mest in de vergister levert een energiepakketje. Een pakketje is één van de ingredienten voor de alchemist om een powerdrankje te maken waarmee alle gewassen extra 4% versnelling van de groeitijd krijgen.

bepsels vindt dit leuk.
  4. neoshaydie

neoshaydie Gelegenheidsauteur

Ik vind het een heel leuk idee!

5. HannyBalleke

HannyBalleke Regelmatige auteur

Fantastisch idee. Bij 1000 mest een energiepakketje, 2000 een sterker energiepakketje en 3000 mest...een supermest misschien?

Sintra98 vindt dit leuk.
  6. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Geweldig

Sintra98 vindt dit leuk.
  7. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Sorry, ik vind het idee om iets met de mest te kunnen, zeker tussen de zaaievents door, heel erg leuk.
    Maar die energiepakketjes moet je kunnen maken met maximaal 100 mest, liever 50. En dan mogen er wat mij betreft 10 energiepakketjes voor nodig zijn om er verder iets mee te kunnen. Met 50 kun je er mest instoppen vanaf je gewone mesthoop. Met 1000 heb je het over een overloop van je gewone mesthoop, waarbij je iets krijgt als die is volgestroomd.

Sintra98 en petermaas vinden dit leuk.
  8. HappyChiefCook1

HappyChiefCook1 Levende forumlegende

300 mest inleveren en er een susi supermest ervoor terugkrijgen, vergistingstijd 3 uur?

Sintra98 en annigjen vinden dit leuk.
  9. tholeda

tholeda Forumleerling

• Dubbele postings zijn niet toegestaan. Wijzigen kan via de bewerk knop
    Laat ik het voorstel als schot voor de boeg maar wat concreter maken:
    - de vergister is een gebouw welke bij de boom der wijsheid voor 100(?) sterretjes is te verkrijgen.
    - elke 50 mest levert je een energiepakketje
    - alchemist lvl3: 10 pakketjes, 100 hazelnoot, 100 koolzaad 40 walnoot geeft powerdrank - versnelt groeitijd eventgewas 5% 2 uur
    - energiepakket toegevoegd aan stal, werkplaats, menagerie, arboretum, fabriek - versnelt productie met 50%
    - energiepakket toegevoegd aan fokstal - versnelt productie met 10%
    - energiepakket(ten) toegevoegd aan broeikas - versnelt resultaat met 5% per pakket
    - 5 energiepakettten, 20 hamers, 20 machine-onderdelen - motor voor de de molen, 24(?) uur lang turbomolen

Nogmaals, een schot voor de boeg. De balans moet natuurlijk wel in het spel blijven zitten, zulks ter beoordeling van de makers.

En het idee van HappyChiefCook1 vind ik ook een prima aanvulling.

Laatst bewerkt door moderator: 23 Mei 2017
    Sintra98, LadyFamerieke en -Coco1968- vinden dit leuk.
  10. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Misschien is het leuk om het vergister gebouw net zo te doen als de bakker, de jammaker enz. Een gebouw dat in 5 levels weer omhoog te werken is. Je levert bijv mest, water en andere producten in voor een basis. Die basis heb je weer nodig om verder te komen. Zo kan je bijv level 1 energiepakket 1, level 2 energiepakket 2 enz tot je bij level 5 aangekomen bent. De energiepakketten worden dan bijv bij level 1 100, level 200, level 3 300. Ze worden dus steeds sterker. Deze pakketten kan je als een energieambacht inleveren in een windmolen. Bij de windmolen kan je dan kiezen waar je de energie naar toe wil inzetten. Zo maar een idee.:)

Laatste bewerkt: 24 Mei 2017
    Sintra98, bepsels en -Coco1968- vinden dit leuk.
  11. tholeda

tholeda Forumleerling

Vind ik inderdaad ook een prima invulling van de vergister, een energie-ambacht. En het concept van 'half-producten' zit bij ambachten al ingebakken. Los daarvan zou het half-product 'energiepakketje' op termijn wellicht ook op meerdere plaatsen ingezet kunnen gaan worden, naar ideeën zoals ze al eerder in dit draadje zijn langs gekomen of nog gaan komen. Het hoeft ook allemaal niet in één keer...

-Coco1968- en schaapje52 vinden dit leuk.
  12. LadyFamerieke

LadyFamerieke Forumkoning

Ik vind het een geweldig idee.

Sintra98 vindt dit leuk.
  13. bepsels

bepsels Forummeester

wat een onwijs leuk idee zeg!

Sintra98 vindt dit leuk.
  14. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik ben voor, ik vind het leuke ideeën waar een ieder iets mee zou moeten kunnen.:)

tholeda vindt dit leuk.
  15. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Ik heb alles eens door zitten lezen en ben toch erg positief over dit idee, een groene farm is ook nog eens actueel in RL.

Alleen 1 vraagje wat zou er gebeuren met de prijs van mest als we dit zouden introduceren. Nu is het af en toe al niet te betalen tijdens events laat staan als je de mest ook nog eens hiervoor moet gebruiken. Schaarste zorgt voor heel duur mest, en is dit denk ik ook alleen weggelegd voor de hele rijke boeren. Hoe wil je dit beschikbaar maken voor de startende boer/beginnende boer of de minder rijke boer??

Als hier iets meegedaan word ( prijs van mest) lijkt het me een heel leuk ambacht.

Of je moet denken aan iets zoals als je mest produceert in je stallen levert iedere mest bv een x aantal methaan op en dit methaan zou je kunnen omzetten in energie/energiepakketten. Dan heeft dit geen effect op de prijs van mest want dit blijf in het spel en kun je gebruiken of naar de markt brengen.
    Je introduceert dan een nieuw product dat los staat van de mest. Dus behalve mest levert een stal ook methaan bv. Levert een stal 1 mest bv 10 methaan levert een stal 3 mest bv 30 methaan enz. Volgens mij vang je 2 vliegen in een keer geen problemen met de mestprijs en het maakt dus niet uit als je over je mesthoop uitgaat (mestoverschot) er komt dan wel geen mest binnen maar wel methaan ;) Het blijft dus rendabel om stallen te laten staan voor de mest/methaan.
    Zomaar een idee!!

Laatste bewerkt: 19 Juli 2017
    Sintra98 en tikivogel vinden dit leuk.
  16. tholeda

tholeda Forumleerling

Ik heb daar wel over na zitten denken, voordat ik het idee heb gepost. Één van de redenen om dit voor te stellen was juist om minder/geen momenten van overschot te hebben. En, zoals je zelf al stelde, is groen actueel en noodzakelijk. Mijn idee daarbij was, dat juist beginnende boeren, beginnend met fokken van kippen/konijnen, bij de verkoop van mest hier juist behoorlijk aan kunnen verdienen. De vergister in welke vorm dan ook, hoeft niet meteen voor iedere beginnende boer beschikbaar te komen. Daarnaast kan in het spel de hoeveelheid mest per oogst ook worden aangepast, om zodoende meer mest in het spel te krijgen. o_Ok dat is volgens mij bij een aantal dieren al zo bepaald. Maar ik deel je 'vraag'; iets van regulering (bijv grotere silo's of categoriseren van mest ...) of het overlaten aan de markt... Het zou mooi zijn om te zien hoe het zich zou gaan ontwikkelen. Wellicht hebben anderen daar ook goede ideeën over.

Sintra98 vindt dit leuk.
  17. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Als het een klein beetje gereguleerd kan worden lijkt het me een heel goed idee. En inderdaad gewoon aan de markt overlaten zien wat er gebeurd en dan bij scheeflopen alsnog ingrijpen kan altijd.

IK ZEG DOEN !!!!!! xD

Sintra98 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.