Maximum ptijs

Discussie in 'Help archief' gestart door Fubar76, 11 Januari 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fubar76

    Fubar76 Forumleerling

    Waarom zijn de maximale prijzen waar tegen je gouden fokdieren aan kunt bieden zo laag en waarom stijgen die prijzen zo langzaam.

    Fokdieren 1 fase voor de gouden worden verkocht voor tientallen miljoenen, mijn gouden gans die ik wil verkopen kan ik maximaal voor 6.1 miljoen BD aanbieden.

    Iemand enig idee?
     
  2. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    De ganzen zijn nooit echt in zwang (algemeen gebruik) geweest. Ze we(o)rden ook bijna nooit in questen gevraagd. Ze zijn vrij snel (door de lage groeitijd) te produceren. Om die reden is er nooit veel handel in geweest. Wat dus de lage maximaal aanbied prijs bepaald.

    Hoe meer of vaker er iets verkocht word, hoe hoger de markt waarde.

    Zelf denk ik dat er genoeg mensen zijn die gouden ganzen in het bezit hebben, maar die juist vanwege die lage maximale aanbied prijs deze niet op de fokmarkt aanbieden. Om die reden zal dus ook de prijs voorlopig niet stijgen.
     
    Sintra98, hwjstolwijk en HofvanDromen vinden dit leuk.
  3. Fubar76

    Fubar76 Forumleerling

    Het heeft mij miljoenen BD gekost om de ganzenquest af te krijgen door al die waak en wilde ganzen te kopen.

    Nu krijg ik een keer een gouden gans uit een kistje had ik er wel wat meer van verwacht.

    Beetje tegenvallend.
     
    Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  4. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Je kan er natuurlijk ook straks een neon ganzenstal van maken. Ik vind het ook jammer dat sommige fokdieren zo laag in prijs blijven want op die manier komt er ook geen aanbod van deze dieren. Nu vind ik de beloningen van de fokquesten niet denderend dus die staan bij mij nog gewoon open maar ik maak wel graag werkplaatsen.
     
    hwjstolwijk, HofvanDromen en harm-jan70 vinden dit leuk.
  5. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Tip voor de volgende keer; Als je genoeg supervoer (sv) heb, de fok molen gebruiken. Heb ik ook gedaan en dat ging in 4 of 5 beurten dat de gehele fokevent klaar was. Zonder 1 (spreekwoordelijke) rode (spel)cent (los van de aanschaf sv) van de uitgegeven te hebben.
     
    Laatste bewerkt: 11 Januari 2020
  6. Fubar76

    Fubar76 Forumleerling

    Ik koop nooit SV, alleen met TG verdiend in het spel en met farmmunten.

    Had alleen meer BD verwacht van die gouden gans, dat had me namelijk weer een stuk verder geholpen in andere fokquesten.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  7. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende


    Dat is mij in een ver verleden ook eens overkomen.
    Dacht toen ook heel wat in handen te hebben met die gouden gans, tot ik er mee naar de fokdieren markt ging... Viel dat even tegen.-.-

    Btw, zelf koop ik ook bijna nooit (meer) supervoer, ik hanteer het zelfde systeem. Meestal koop ik de 3 en 4 na hoogste fokdieren, die fok ik door tot het hoogste of één na hoogste fokdier. Afhankelijk van mijn doel (verkopen bij de één na hoogste, ombouwen voor een roze werkstal bij de hoogste fokdieren)
     
    Sintra98, hwjstolwijk en HofvanDromen vinden dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Die markt werkt prima, zo lang er maar sprake is van een evenwicht tussen vraag en aanbod. En bij gouden fokdieren is dat evenwicht er niet, want er is nauwelijks aanbod. Hetzelfde zie je gebeuren bij gloednieuwe raadselbomen en mysteriestallen, en in dat geval bepaalt het systeem van BP de prijs die altijd vele malen lager ligt dan wat de gek ervoor geeft. Het verschil tussen mysteriestallen en gouden fokdieren echter is dat de voorraden mysteriebeesten bij sommigen uiteindelijk wel zullen stijgen, zodat ze ze toch maar eens op de markt zetten, en dan komt de marktwerking om de hoek kijken en stijgt de prijs. Bij gouden fokdieren is dat niet het geval, dus die prijs blijft bepaald worden door het systeem. Daar komt bij dat de beloningen van de fokquests nou ook weer niet zo aantrekkelijk zijn om er nou echt honderden miljoenen BD aan uit te geven.

    Als je BD-gewijs echt een flinke slag wilt slaan met fokdieren kun je beter een paar fases lager gaan zitten, zeg fase zeven of acht. Dan ben je in ieder geval aantrekkelijk voor de mensen die gekleurde (werk)stallen willen maken, en er is aanbod al is het niet veel dus de prijzen zijn aantrekkelijker voor de aanbieder. En tijdens fokevents zijn die hele hoge fokdieren al helemaal niet interessant, want te hoge inruilwaarde dus zonde BD. Dan kun je juist met fase 5 of 6 fokdieren heel veel geld verdienen.
     
    Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.