Marktprijs nieuwe dieren

Discussie in 'Overig archief' gestart door .Kiko17., 15 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. .Kiko17.

.Kiko17. Doorzetter

Nou heb ik een paar kolibries gemaakt en wil ik ze best verkopen, maar ik kan ze aanbieden voor amper 3.000 BD. Daar kan je nog niet eens een kip voor kopen, de gemiddelde marktprijs voor dieren ligt vele malen hoger.

De prijzen waarvoor we nieuwe dieren, producten of gewassen mogen aanbieden zijn niet in verhouding met de rest van de markt. Ik hoop dat BP dit stukje kan updaten en de prijzen bijvoorbeeld baseert op een actueel gemiddelde.

Borkie vindt dit leuk.
  2. Borkie

Borkie Levende forumlegende

De marktprijs is in het begin nog niet zo hoog... die moet je opvoeren:p Zo heb ik de kamerdenappel telkens per stuk op de markt gezet... elke dag eentje. Elke dag loopt de prijs op en na een aantal dagen is de prijs bij mij op de markt nu ongeveer 50.000 BD8)

ienemienie, kakelot69 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  3. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Oh ben jij die grapjas geweest xD

Borkie en .Kiko17. vinden dit leuk.
  4. .Kiko17.

.Kiko17. Doorzetter

Ik snap echt wel dat een prijs moet worden opgevoerd, het gaat er juist om dat dat het probleem is. Maar als je het geen probleem vindt, verkoop jij je kolibries toch voor 2.700? :p

Wou dat ik de gek tegenkwam die ze voor die prijs aanbiedt, dan koop ik ze gelijk op.. :music:

Borkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  5. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Ik ben dergelijke 'gekken' wel eens tegengekomen hoor. Hele leuke meevallertjes zijn dat xD

En iemand moet ergens mee beginnen he, wat dat betreft is het net een echte markt. Dat vind ik nou juist zo leuk van dit spelletje. Maar je kunt natuurlijk ook wachten tot anderen de prijs voor je hebben opgedreven (en er een quest is waar om kolibries wordt gevraagd, dat wil altijd ook wel helpen).

Zelf ben ik nog helemaal niet zo handig met die markt dus ik verkoop hoofdzakelijk dingen waarvan ik zeker weet dat ze op dat moment gewild zijn vanwege een quest of event. En dan ga ik expres een beetje laag zitten met mijn prijs, zodat ik de boel lekker snel kwijt ben. En ik let ook op de verlooptijd van de aanbiedingen. Als een bepaald artikel bij bijna alle aanbieders al zowat een week in de aanbieding is zal het wel niet zo gewild zijn dus dan hou ik het lekker zelf.

ienemienie, Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  6. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Zo hebben boertjes met wat minder bd en zonder de nieuwe stallen ook nog even de kans om nieuwe dieren aan te schaffen.