Kuikenschool/Mentoren

Discussie in 'Overig archief' gestart door -Megalo-, 2 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Megalo-

    -Megalo- Junior expert

    Wanneer wordt er nu eindelijk eens iets gedaan aan de oneerlijke verdeling van kuikens over mentoren!!!
    Dit speelt nu al een jaar dat bepaalde spelers iedere keer weer nieuwe kuikens krijgen en andere spelers nog nooit een kuiken hebben gezien.
    Verdeel dit nu eens een keer gelijk over alle spelers die zich hebben aangemeld als mentor.
    Hoe moeilijk kan dit nu zijn. Ik heb gemerkt dat sommige spelers 3 tot 4 kuiken hebben terwijl andere spelers er in een heel jaar nog nooit een hebben gehad.

    Een aantal spelers is nu al bijna een jaar bevoordeeld door een constante aanvoer van 3 tot 4 kuiken terwijl andere spelers helemaal niets krijgen.
    Verder heb ik gemerkt dat het voornaamste dat deze spelers doen is het zeuren om dienstenpunten/pakketjes. Er zullen ongetwijfeld ook goede mentoren zijn maar daar heb ik nog geen bewijs van gezien. Helaas van de slechte wel.

    En kom alsjeblieft niet met een of andere slappe smoes, zoals technisch heel moeilijk. Dan moet je het gewoon helemaal stoppen maar deze oneerlijke bevoordeling van een zeer beperkt aantal spelers is belachelijk, te meer daar dit al een jaar aan de gang is.

    Verder is het natuurlijk ook geen aanbeveling voor het spel als nieuwe spelers op een dergelijke manier "geholpen" worden waarbij zij alleen maar goed zijn voor de dienstenpunten. Misschien moet je de kuikens ook eens om feedback vragen na hun ontvangen "hulp".
     
    Laatste bewerkt: 2 November 2014
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  2. buikie1512

    buikie1512 Forum-baron

    Ik ben al meer dan 1½ jaar mentor. Bij een nieuw kuiken leg ik wel uit over de kado's die ik dagelijks stuur en vermeld daar bij dat wanneer ze tevreden over mij zijn ze me ook wat terug kunnen sturen. Wat ze dan sturen is aan het kuiken.
    Lange tijd heb ik geen kuikens genomen omdat er heel veel eendagsvliegen waren waar je niets van hoort en die soms 2 weken niet meer speelden. Ik ben net weer begonnen met 1 kuiken die het mooi rustig aandoet (speelt elke dag) en bijna in level 13 zit. BP mag de kuikens die ik gehad heb best vragen over hun periode als kuiken.
    Ben het met je eens dat door de kuikenschool er een ongelijkheid is ontstaan tussen degene die wel mentor zijn en die het niet zijn. Mede door die punten kun je er wel voordeel uit halen.
     
  3. -Megalo-

    -Megalo- Junior expert

    Dat is dus precies wat ik bedoel. Blijkbaar ben jij een van de "gelukkigen" die zomaar kuikens krijgt of zelfs kan nemen!!!!!
    Terwijl er heel veel spelers zijn die zich ook aangemeld hebben als mentor maar nog nooit een kuiken hebben gekregen.
    Nu blijkt zelfs. door jouw verhaal, dat een mentor er dus ook nog eens voor kan kiezen even geen mentor te zijn en dan vervolgens opnieuw voorrang krijgt boven andere spelers die zich ook aangemeld hebben maar nog nooit een kuiken hebben gehad.
    Het is dus zelfs nog erger en oneerlijker dan ik me had kunnen voorstellen!!!!!!!!!
    Blijkbaar zijn sommige spelers gelijker dan andere spelers. :(
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  4. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Ik ben een kuiken sinds afgelopen vrijdag en het enige advies dat ik krijg, ondanks dat ik heel gericht vraag om tips en advies, dat ik maar op het forum moet kijken of vragen moet stellen. Huh? Hoe kan ik dingen vragen die me onbekend zijn? Dat is zoiets als een 4-jarige in een schoolklas zetten waarbij de juf zegt: "als je wat wilt weten, moet je maar vragen". Ik ben nu met mijn 3e mentor bezig, maar ook deze heeft nog geen vraag van me beantwoord. Hoe kom ik bijvoorbeeld aan een schaar voor een angorastal.
    Zodra ik hem/haar eruit kan wippen, zoek ik weer een nieuwe. Ze maken "misbruik" van mij door de dienstenpunten te ontvangen, dan maak ik net zo goed misbruik van de mentor. En ik realiseer me, dat ik daardoor de goeden onder de kwaden laat lijden.
     
  5. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    ik vind het echt vervelend hoe het gegaan is met het mentorschap. bp had goede bedoelingen maar dat is helemaal mis gegaan. voor mentoren en kuikens. het gaat helemaal op de schop. maar wanneer het nieuwe systeem er is dat kan nog een tijdje duren. het heeft geen prioriteit bij bp. dat stond in de nieuwsbrief van een maand of zo geleden. laten ze het maar helemaal stoppen is mijn advies.
     
  6. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Dat is wat -Megalo- ook zegt, nu hebben de mentoren een voordeel ten opzichte van de "normale" spelers en deze mentoren kunnen zichzelf dus ook nog eens tijdelijk af- en aanmelden. Afmelden is achteraan in de rij aansluiten, dan kunnen nieuwe mensen een kans krijgen.
     
  7. boer-Harms60

    boer-Harms60 Forumleerling

    Via het forum kun je naar de "spel FAQ" en daarna naar "Boer'n Feit'n" waar je veel info vindt over het spel.
    Een schaar kun je krijgen tijdens het oogsten (komt uit de grond als drop item) en het kan in gereedschapkistjes zitten die je van je buren kado kan krijgen.
    Je zou je mentor ook kunnen vragen om een angora scheerhok als je in level 13 zit. Hij/zij kan je dan dit kado doen via de kuiken school.
     
  8. buikie1512

    buikie1512 Forum-baron

    De tijdelijke stop kwam doordat ik kuikens heb gehad die volgens mij alleen de kado's wilden en verder niet speelden (2 weken hetzelfde level) en daar wilde ik niet meer aan meewerken.
    Dat BP het aantal mentoren niet meer uitbreidt daar kan ik niets aan veranderen, maar ik wil nieuwe spelers wel helpen met info ( die je wel via de FAQ's kunt vinden) om het spelen wat makkelijker te maken zodat ze niet alles zelf moeten uitzoeken.
     
  9. Klaartjuh

    Klaartjuh Levende forumlegende

    Helaas is het op dit moment niet anders en heeft BP besloten zich eerst op andere zaken te richten. Je draadje staat in de idee/update hoek maar voorlopig zit het er gewoon niet in.

    Ik begrijp de frustraties en daar mag best over gesproken worden, hier is nog een draadje over dit onderwerp: https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/mentor-gezocht.11972/

    Omdat 1 draadje ook meer dan genoeg is zal ik deze nu sluiten.

    ~gesloten~
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.