knecht plaats niet het juiste aantal velden

Discussie in 'Help archief' gestart door ayla2008, 13 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ayla2008

ayla2008 Regelmatige auteur

Het onderstaande antwoord op de vraag, suggereerd, dat er geen probleem is met het plaatsen van velden met de knechten.
    Dit is echter wel het geval. Alleen de woelige weide werkt correct.
    De akker geeft wel het juiste aantal, maar plaatst er 1 minder, terwijl ik er wel 44 op krijg.
    Hetzelfde geld voor het de open plek (plaatst 39 in plaats van 40), terwijl er op toch niets op staat. Op de volledig Baharamas, plaats hij er maar 40 (geeft hij ook aan), maar er passen er 41 op.

B32: Bis wann wird die Routine des Baumeisters überarbeitet, damit 4er Felder und Ställe in der möglichen Maximalzahl gesetzt werden? When you will rework the routine of the builder to make it possible to set 4er fields and stables to the max possible amount? The maximum amount of the 2*2 fields is 44 (main farm and wild meadow), that’s exactly the amount of fields/stables the builder can place when the farm is empty. If slots required for these fields are blocked it should be clear that the builder won’t be able to place the maximum amount.

2. -Remy2013-

-Remy2013- Forum prof

f5 al geprobeerd.

3. ayla2008

Het heeft zover ik me herinner, nog nooit gewerkt.
    Het zou raar zijn, dat elke keer dat je je veld leeg maakt, f5 moet doen, voor je weer velden kunt plaatsen. En dat voor elk veld

4. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik heb bij de akker nooit gemerkt dat er eentje te weinig wordt geplaatst.
    Bahamarama en het bos hebben het probleem dat de velden niet economisch worden geplaatst. Altijd zover mogelijk naar rechts. En dat komt niet gunstig uit. Vermoedelijk is dat ook het probleem bij de hoofdakker, al dacht ik dat die precies dezelfde indeling heeft als de woelige weide.

Wat mij het meest verbaasd, is dat in het bos en op Bahamarama, wanneer je ruimte hebt voor het maximum aantal velden en de bomen aan de randen hebt staan, er gewoon een groot veld leeg blijft en je daar nog een akker neer moet leggen.

5. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Daar heb ik ook last van en dan niet bij een compleet leeg veld. Ik heb daar veel bomen staan maar hij laat inderdaad 1 veld leeg.
    Ik dacht dat ik de enigste was. Hahahahahaha waar een forum al niet goed voor is. xD
    Misschien doen ze er wat aan als alle grote veranderingen/toevoegingen af zijn. ;)

Grtz Fam.Farmer

6. -Remy2013-

-Remy2013- Forum prof

ik heb het vandaag ook geprobeerd bij mij gaat alles zoals het hoort heb nergens last van

7. ayla2008

heb op de akker mijn huisdier verplaatst, en nu worden er wel 44 geplaatst. Toch konden er 44 op, dus er intelligent is de knecht niet.
    Maar dit gaat niet op voor de open plek en de baharamas. Daar zijn mijn velden bij inrichten altijd volledig leeg.
    Op de baharamas geeft hij ook aan, dat er maar 40 geplaatst kunnen worden. En dat is niet waar.

8. ikky999

ikky999 Gelegenheidsauteur

Dit is al heel lang zo en ook al eerder gemeld op het forum, maar nog steeds niet veranderd.
    De knechten zijn inderdaad niet erg intelligent en schoppen er maar een zooitje van.

9. ayla2008

ik weet dat het een oud probleem is. Maar het antwoord van BP suggereert, dat zij denken dat er geen probleem is. Vandaar dat ik het nog maar eens meld.

10. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Het is geen kwestie van "Is er een probleem of niet?". Zoals ook in het verleden geantwoord is de bouwknecht optimaal, dat wil zeggen beter dan dit kan het niet worden.
    Dat je met het blote oog mogelijkheden ziet die een simpele bouwknecht niet kan vinden komt omdat je een mens bent en de bouwknecht geen SuperRekenComputer.

Als de bouwknecht alle mogelijkheden zou moeten berekenen en dan de meest gunstige kiezen dan zat je elke keer dat je iets op je veld wilde plaatsen een paar dagen te wachten voor de juiste optie was bepaald. Immers, zodra er één item op het veld staat wordt het aantal combinaties om te testen enorm.

In plaats daarvan is de bouwknecht een simpele uitvoerder.
    Beginnend bij positie links-1 wordt telkens geprobeerd of daar (bijvoorbeeld) een 2x2 akker past. Bij ja wordt geplaatst en naar de positie (L1+2) gegaan, bij nee wordt naar de eerstvolgende positie (L1+1) gegaan.
    Daarbij lopen de rijen van links diagonaal omhoog.

Is er een obstakel dan wordt op dezelfde rij verder gezocht, uiteraard tot einde rij en dan gebeurt hetzelfde met de volgende rij.

Dus het is logisch dat je na plaatsing altijd even zelf moet kijken of er nog niet een verschuiving mogelijk is waardoor je een akker, stal of fokmotel meer kwijt kan.
    Het maximale aantal velden plaatst de bouwknecht alleen als er op het hele veld geen enkel item is, dan wordt een vooraf geprogrammeerde indeling geplaatst.

En zoals ik al zei, meer kun je van een simpele bouwknecht ook niet verwachten.

11. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Zou je het bos eens uit willen proberen?
    Wanneer je er niets hebt staan, legt de bouwknecht er 39 grote akkers neer. Wanneer je je bomen wel in de hoekjes hebt staan, legt de bouwknecht er ook 39 neer. Zelfs als je er handmatig 40 van maakt. Er blijft dan nog ruimte voor een groot veld over. En daar wil de bouwknecht dan nog wel een grote akker neerleggen.
    Hetzelfde telt op Bahamarama.

Je eerste deel van de uitleg klopt. De zin betreffende maximaal aantal velden bij een leeg veld, klopt niet. En dat laatste zouden veel spelers graag veranderd willen zien. Dus dat er bij een leeg veld een vooraf geprogrammeerde indeling komt met het maximale aantal velden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.