Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Dat is een "Covid Safe Ticket".........krijg je na 2 vaccinaties. Of na een negatieve test voor diegenen die nog niet gevaccineerd zijn wegens te jong. Of recent genezen zijn van Covid.
    CST(afkorting dus) kan je op je smartphone hebben als app. zoals Hesje aangeeft. Of op papier, ik heb het op papier.....speciaal aangevraagd bij de bevoegde dienst. Krijg je dan per brief in de bus. Er zijn er nog met een smartphone die het papier gebruiken of bij hebben aangezien smartphone kan vallen of batterij leeg is. Anders kom je oa. niet binnen op een evenement.....zoals de herdenking vandaag in Ieper, ook al was het in openlucht....ook wordt het hier gebruikt om op restaurant te gaan en andere dingen zoals bioscoop.
    In Frankrijk ook hoor.

Ja ik ben blij dat het herdacht kon worden onder de min of meer normale vorm, vorig jaar was er maar 4 man toegelaten......nl. de eerste ministere van bij ons, de gourverneur van West- Vlaanderen, de burgemeester van Ieper en nog iemand......

En elke avond spelen ze sedert 1928 de "last post".....onder de Menenpoort......voor de honderduizenden gesneuvelden daar, uit alle windstreken.

Sandra ze zal haar werk hebben, letter per letter appen.....xD echt héééél schattig. ;)))))

2. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Ok dank voor de uitleg. Wij kennen het hier (in Nederland en vergelijkbaar) als een corona pas.

Maar ja, dan zou het voor mij nog steeds (ondanks 2 vaccinaties en zonder QR code) een probleem wezen, want ik heb geen internet op mijn GSM.

3. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Kunnen jullie geen papieren versie krijgen?? Daar staat ook een QR code op hier in Belgie.......moet toch mogelijk zijn, niet iedereen heeft smartphone....

4. vanDijk1970

Ik heb trouwens een Registratiekaart coronavaccinatie, maar daar staat geen QR code op. Over de pas moet ik je het antwoord dus schuldig blijven. Sorry voor misverstand.

5. anita-144

anita-144 Regelmatige auteur

Jawel hoor...
    Ik heb ook een papieren QR-code, omdat ik geen zgn corona-app op mijn telefoon heb.
    Het is even zoeken, maar die kun je gewoon zelf afdrukken en dat papiertje is (als ik me niet vergis) dan een jaar geldig.

6. enk52

enk52 Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal

Fijn freedom dat ze er aandacht aan konden geven en toch vieren nu. Hier is het de start van het Carnavalsseizoen.

Sandra ik hoop dat je dochter weer op tijd terug was.

Die QR code is er ook in papierenvorm. Mijn moeder heeft hem ook. Je kan hem zelf opvragen en uitprinten via je digid. Je kan hem ook op laten sturen en ik geloof dat je hem zelfs op kan halen bij de gemeente.

fricor, bobobear en -freedom5555- vinden dit leuk.
  7. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Goedemorgen ,
    Zo weer klaar voor vandaag en boodschappen ook weer binnen uit de winkel.
    Zet de broodjes alvast klaar.

fricor en bobobear vinden dit leuk.
  8. enk52

Goedemorgen John

Lekker hoor alles weer klaar en heerlijke broodjes.
    Nu nog even wachten op een kopje thee erbij.

9. Hesje

Hesje Levende forumlegende

goede morgen

dan even naar de gemeente bellen of de GGD vandijk
    is toch wel handig dat je die hebt

de thee is ook klaar

Sandra wakker gebleven?

overigens is je dochter net op tijd aangekomen daar
    regels zijn weer verscherpt

nog druk geweest met kinderen voor sint maarten?

fricor, bobobear en -freedom5555- vinden dit leuk.
  10. enk52

Goedemorgen Hesje

Eerst vanavond afwachten

Het was razend druk met kinderen. Ik had tekort. Om half 8 het ganglicht uit gedaan en de gordijnen dicht en een briefje op de deur.
    De laatste 2 van een groep hoefden wat ik nog had niet. Was niet hun smaak. Hoe erg is dit.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  11. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

Goedemorgen allemaal .

Even lekker kopje thee meenemen .
    Wij zijn ook aan event begonnen ik oogst en zaai ook af en toe.
    Zo fijn er weer bij te zijn .
    Fijne dag allemaal.

12. enk52

Goedemorgen dutch

Wat fijn dat je dat weer kan doen en zo samen lukt het zeker.
    Wij zijn ook blij dat we je hier weer zien.
    Geniet van alle kleine dingen die weer kunnen.

13. Hesje

Hesje Levende forumlegende

oei dat is jammer Lea
    ook voor jou je wil toch graag iedereen geven

Dutch we vinden het fijn je te zien als je het kan
    alles goed met je hondje?

14. enk52

Hesje ik heb zeker 70 kinderen aan de deur gehad. Dus genoeg
    Daarna komt er toch alleen nog maar grotere kinderen

15. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal

Wat leuk om te horen dat bij jullie St Maarten zo groots gevierd wordt. Gezellig die kindersnoetjes

16. enk52

Goedemorgen Lucie

Vooral die kleintjes zijn zo leuk. Er was een buurjongetje van de overkant van nog geen 3 met een ander klein meisje samen. Hij kan nog bijna geen woord Nederlands maar toch verschillende woorden meezingen. Zo dapper.
    En een ex buurmeisje wat speciaal een liedje zong wat ze nog niet gedaan had omdat haar broertje het niet kon.
    Daar kan ik echt van genieten.
    Ik had mijn schepnet weer tevoorschijn gehaald voor de afstand.

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  17. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Dan heb jij er een hoop gehad Lea , hier viel het tegen kwamen er maar 23 aan de deur.
    Heb dus nog een hoop over maar lust het zelf ook wel dus komt op.

18. vanDijk1970

Goedemorgen.

Hier geen sint maarten kinderen aan de deur geweest.

Ik werd met schik wakker vanmorgen, want de zon scheen zo maar ineens (na dagen geen gezien te hebben.)

Het ontbijt hebben de dieren al op en de boer zit er nog aan en niet vergeten de koffie natuurlijk.

Max maar weer eens volgen vanavond.

Fijne dag verder en alvast een fijn weekend.

19. bobobear

bobobear Levende forumlegende

goedemorgen allemaal

het weer ziet er nu wat beter uit dan de afgelopen dagen.ik heb wel elke dag met hondje goed gewandeld.toch wel heerlijk dat ze hier nu is hoor.dan moet je wel naar buiten.zondag gaat ze weer naar mijn zus,dan mag de grote ook weer meer doen.en dan als het goed is haal ik ze na een paar dagen weer,want vind het toch wel gezellig.

lea,dan heb je het druk gehad met sint maarten.de kleintjes zijn toch het leukst inderdaad.zo schattig als ze dan proberen het liedje te zingen.hier is niemand langsgeweest.

nu tijd voor een kopje thee en een lekker broodje .

sandra nog wakker gebleven?

20. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

goedemorgen

dacht eerst ook dat het zonnig zou worden echt niet zit dicht van de mist :sleepy: