Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. bobobear

bobobear Levende forumlegende

goedemorgen allemaal

ik drink gezellig een kopje thee met jullie mee.broodje bewaar ik voor later.

sandra,had ze geen studentenkaart?eigenlijk kan zij er ook niks aan doen dat ze om moet rijden.

ik ga best lekker met het event,ik denk dat het vandaag wel afkomt.zonder oogstbonussen.mogen wat mij betreft wel vaker zulke events zijn.niet al te moeilijk.

2. enk52

enk52 Levende forumlegende

Goedemorgen Bobo

Gezellig samen thee drinken
    Event is zeker niet moeilijk

3. Hesje

Hesje Levende forumlegende

zo plastic aan de straat gebracht
    inmiddels hier ook heel vies nat weer

event gaat hier ook lekker hoor

4. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Goedemorgen.

Over het weer is al genoeg gezegd dus die laat ik maar achter wegen.

De boerderij draait weer volop en de boer gaat zo aan zijn ontbijt met koffie beginnen.

Fijne dag verder en alvast een fijn weekend.

5. enk52

Goedemorgen vanDijk

Geniet van je ontbijt en ook vast een fijn weekend

6. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal.
    grijs en miezerig is het hier op dit moment. Ik blijf maar droog binnen.

7. enk52

Goedemorgen Lucie

Hier lijkt het op te klaren

PLINK PLOINK

Happy stallendag

8. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Goede morgen allemaal,
    Hier komt er een voorzichtig zonnetje door.
    Dochter heeft een studenten OV, maar daarmee moet ze de toeslagtreinen officieel gewoon bijbetalen. Ze heeft al een paar keer vanwege storingen van de conducteur toestemming gekregen om zonder toeslag mee te reizen, nu had ze helaas een pennenlikker die zich wel aan de regels hield. :( Wat betreft de NS-app, die heeft ze en ze gebruikt ook de site van 9292 en voor hier nu het weer slechter is die van de RET om naar het station te gaan. Maar omdat ze hiervoor zelden tot nooit met het ov heeft gereisd (deed bijna alles met de fiets), weet ze zo snel niet welke site/app er op welk moment het handigst is om op te kijken en waar ze dan die info vandaan moet halen. Zoals gisteren zat ze in de dienstregelingen te kijken ipv. onder het kopje storingen, waarin al snel werd aangegeven dat er vanaf Leiden bussen werden ingezet en dat de IC-direct met vertraging wel reed. Ach, al doende leert ze. ;)

9. enk52

Goedemorgen Sandra

Inderdaad leert ze het door het te doen. Ik reis niet heel veel maar gebruik wel altijd de app. Je ziet dan ook meteen of er storingen zijn.

10. vanDijk1970

@Sanham: Als ze gewoon route van huis naar school (of omgekeerd) via de door jouw al genoemde app opzoekt, dan vind ze (als het goed is) ook gewoon de route terug. Geldt ook voor tram, metro en/of bus.

Dit geldt alleen voor de website, of dit ook voor de app geldt geen idee. Want ik heb geen idee, want ik heb geen internet op m'n GSM namelijk.

11. bobobear

ach sandra,die heb je er altijd wel tussen zitten.wat is eigenlijk een toeslagentrein?ja stomme vraag mischien hoor.maar ze is er gelukkig gekomen en ze heeft in ieder geval geen boete gehad.
    ik weet nog toen we onze vorige hond met de trein gingen halen,toen hadden we voor hem een kinderkaartje gekocht,weten wij veel,moesten we bijna uitstappen,kwam er een conducteur.hondje lag onder de bank.en vroeg hij waarom is het kinderkaartje,ja voor de hond,ja daar zijn honde kaartjes voor,wij nog ja wist ik niet en we moeten er hier uit enzenz.en hij wilde al een bon uitschrijven.toen zag hij later de pup,en toen owww hij is nog klein.en toen was alles goed.hadden we bijna met de trein verder gereden omdat hij een bon wilde schrijven.

oja,bij dit event,is het dan de bedoeling dat je alles 2 keer moet kopen ofzo,de sieritems dan,want dat stukje snap ik even niet.

12. vanDijk1970

@bobobear: Op de Hoge Snelheids Lijn (afgekort HSL) Amsterdam Centraal via Schiphol en Rotterdam Centraal naar Parijs of Londen als mede Intercity Direct (tussen Amsterdam Centraal en Brussel of Breda) geldt een toeslag. Deze toeslag geldt alleen in Intercity Direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol en terug.

De treinen naar Parijs (Thalys) als Londen (Eurostar) kom je alleen met een reservering in. Daar zit de toeslag al in de prijs inbegrepen.

Ben wel geen Sandra.

Btw. Mocht zo wezen dat de namen van de verschillende treinen niet mogen vermeldt, dan mogen die ook weg gegumd worden.

Laatste bewerkt: 15 Oktober 2021
  13. enk52

Je moet de wolkwnrij en de sieritems kopen. Je krijgt dan een upgrade voor de sieritems bij de laatste fase ocveral. Met de upgrade kunnen de items op de nieuwe rij.
    Het kan zijn dat je ze nog van een vorige keer hebt. Alleen de spokenwals hoefde toen niet op de rij dus die heb je misschien op een siertuin (spookhuis) staan of op een andere rij. Die zou je dan kunnen gebruiken voor deze keer en hoef je dan niet aan te schaffen.

14. bobobear

lea,bedankt voor de info,dan ga ik ze alleen 1 keer kopen,de spookwals had ik inderdaad gevonden.
    van dijk,jij ook bedankt voor de info,zo leer ik toch weer wat bij.

15. vanDijk1970

16. Sanham

Sanham Levende forumlegende

VanDijk bedankt dat je de uitleg naar Bobo heb gegeven. Hij klopt helemaal. :)
    Dochter reist dagelijks van Schiedam naar Amsterdam (CS of Zuid, kan allebei). In principe stapt ze hier in een gewone IC, maar als er problemen zijn zoals van de week is het handiger voor haar om eerst naar Rotterdam CS te gaan, omdat daarvandaan toch meer mogelijkheden zijn met omreizen of de IC-direct. De toeslag daarvan is € 2,60 per enkele reis, dus voor een student, die met een bijbaantje zonder lening probeert te studeren toch wel een redelijk bedrag.

17. vanDijk1970

18. enk52

Goedemorgen allemaal

fricor, bobobear en -freedom5555- vinden dit leuk.
  19. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Goedemorgen,
    Week zit er weer op kan weer opladen voor de volgende.
    Boodschapjes gedaan en wat langs meegenomen voor bij de thee als die klaar is.[​IMG]

20. Hesje

Hesje Levende forumlegende

goede morgen
    de thee was iets later vandaag