Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Goedemorgen.

Hier barste het onweer vlak na middernacht los, want toen ik rond half 1 naar m'n bed ging donderde het al en toen ik in bed lag (ik slaap meestal niet meteen) zag ik de eerste lichtflitsen al voorbij komen. En vanmorgen naar buiten gekeken hebbende zag ik dat er ook neerslag is gevallen. Het is nu wel bewolkt maar droog.

De boeren en de knechten moeten nog aan het werk hier, maar dat duurt niet lang meer.

Zo nu eerst eens opzoek naar een ontbijt met koffie.

Fijne dag verder.

2. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

goede morgen

wel wat geslapen

keek vannacht uit het raam in het oosten weer lichten het geen gerommel was heeeeel ver weggg

3. Hesje

Hesje Levende forumlegende

hier binnen afgekoeld tot 28.5
    door de goede isolatie koelt het slecht afduurt even voor de warmteecht binnen is
    maar dan krijg je het er ook slecht uit

heerlijk hoor die verse broodjes

nu is het lekker achter op het terras

Laatste bewerkt: 12 Augustus 2020
  4. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

goedemorgen ,
    hier zelfde problemen net als iedereen .
    climate control krijgt de temp . ook niet lager dan 27gr.
    wel haalt hij veel vocht uit de lucht gisteren 2, emmers.
    thee lekker daar ben ik aan toe de far vol werkplaatsen behalve plantage.
    vanmiddag weer verder

fijne dag

5. bobobear

bobobear Levende forumlegende

goedemorgen allemaal.

hier vannacht wel geregend,maar onweer niet gehoord.gisteren deuren open gedaan,maar had geen zin was te warm,dus vanochtend vroeg maar even gedaan,hielp wel voor even.nu weer stikbenauwd binnen.zit naast mijn ventilator,dan is het nog te doen.hitte vind ik niet erg,maar dat zweetweer wel.ik had gekeken hoe het zit met de open zwembaden hier.je mag alleen sochtends vroeg een uurtje banenzwemmen,maar magje nergens stoppen,en daarna is het alleen voor gezinnen of jongeren.hallo,en wij dan?ik voel me gediscrimineerd.hahaha.dus ik moet of om 7 uur in een uur de banen trekken of ik mag niet.dat vind ik niet netjes van ze.erg zwak uitgedrukt van me hoor,hihihi.nou stranden kunje over de hoofden lopen en de kans dat je daar uberhaopt opkomt is nihilen het privestrandje heeftook al iedereen gevonden.dus al met al,nietzwemmen dus.tis geen drama hoor,maar het klopt niet.

6. enk52

enk52 Levende forumlegende

Goedemiddag

0ok weer puffend thuis gekomen

7. Snijderboerderij

Snijderboerderij Commandant van het forum

Gelukkig ben je niet gesmolten xD

8. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Tijd voor IJsthee:D

9. enk52

Ijsthee is wel heel lekker. Heb nu al ijswater

10. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Goede middag allemaal,
    Hier heel rustig aan bezig met de vakantie voorbereidingen. o_Ok hier in huis warmt het door de goede isolatie (en dichte gordijnen) maar langzaam op. Helaas koelt het in de nacht ook niet echt af, dus iedere dag een beetje warmer binnen. Vandaag staat de teller op 28.5. Zo even de airco in de supermarkt opzoeken voor de laatste boodschappen voor de vakantie. Ik denk zomaar dat ik daar dit keer maar wat langer overdoe dan normaal. xD

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  11. enk52

Je zou er bijna je bed neerzetten Sandra

Wanneer vertrekken jullie?

12. Sanham

Nou, klopt Lea. Wat was het daar lekker. :)
    Vrijdag, dus schiet al op. Heb er echt zin in. Als ik eraan denk zal ik onderweg naar die en gene zwaaien. xD

-matthias1952- vindt dit leuk.
  13. enk52

Heerlijk hoor.

Ik hoop iets minder tropisch want dit is zelfs voor vakantie teveel van het goede

14. Hesje

hier schommelt het nu ook tussen de 28 en 29 graden
    ik ga morgenochtend de supermarkt bezoeken

tot nog toe geen zin gehad maar het raakt een beetje op
    ik heb wel op beide farms een oogstbonus gedraaid voor 24 uur
    daar ben ik toch wel blij mee

-matthias1952- vindt dit leuk.
  15. enk52

Dat is zeker lekker Hesje

Hier in de kamer weer 29 graden. Buiten nog boven de 30

16. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Ik vind het in huis (vergeleken met bv. afgelopen dagen) een stuk aangenamer. Ik heb geen idee hoe warm het nu is, maar niks plakt bij mij meer.

17. Hesje

wat heerlijk vandijk
    het is hier dus ook 29 graden en buiten nog warmer
    ik heb aan de voorkant s'morgens de zon daar is binnen de zonnewering dicht en buitenis het scherm naar beneden
    als ik op kom gaan de terras deuren open dan koelt het iets af
    dan gaat alles dicht en binnen de zonnewering en ik heb nog een zonnewerend doek voor de deuren en het grote zonnescherm naar beneden dus er komt geen zonlicht binnen
    ach het word wel weer koeler

18. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

goeie avond. hier ook nog 31 °C buiten. binnen ook niet koel te krijgen. nu 28.8, veel te warm dus. wat jullie zegen over isolatie is wel juist hoor. het warmt minder rap op, maar je krijgt de warmte ook niet meer uit het huis. 's winters is het dan ook omgekeerd.
    het is nu ook de eerste keer dat er zó lang een hittegolf heerst.
    ik bedacht net: als je warm eten op tafel brengt, dan warmt de hele kamer ervan op. dus, ik heb nu allemaal ijsblokken op schotels op tafel gezet en ja!!! het werkt. na een half uur is het al 1.5 °C minder warm, zonder ventilator.
    wat ik ook las is om niet alleen vóór de ventilator ijswater te plaatsen, maar ook erachter, zodat de ventilator koudere lucht aanzuigt.
    morgen maar eens proberen. nu nog even buiten afkoelen en straks proberen wat te slapen.

slaap lekker en tot morgen.

19. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

avond

hier nog flink warm zijn net naar binnen gegaan 28 gr

boven het bed hebben we een ventilator is wel lekker

20. Sanham

Vanavond lasagne gegeten, was achteraf geen goed idee. Met deze temperatuur de oven aanzetten, zorgde ervoor dat het in huis nog een graad warmer werd. :oops:
    Morgen maar weer vroeg opstaan om in te pakken en de laatste dingen in huis aan kant te brengen. Manlief moet nog even naar de notaris om een volmacht af te geven voor de overdracht van het huis. De koper heeft de financiering rond en wil er graag zo snel mogelijk in. Dus vlak voor de vakantie nu ook alles afgehandeld op dat gebied. :D
    Voor iedereen: welterusten, ik hoop dat iedereen goed slaapt ondanks deze wederom plakkerige nacht.

-matthias1952- en LucieSchreurs vinden dit leuk.