Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. enk52

enk52 Levende forumlegende

Goedemorgen dutchboy.

Ik heb ook een veld Hortensia's. Alleen nog niet veredeld.

2. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal

Hier staat de amelkoorn op, en op de weide nog een rondje eventgewas om een voorraadje te maken voor queest IV.
    Als het goed is kan ik straks een vliegende start maken met III, ook daar heb ik al een voorraadje gewas van.

Straks maar eens een rondje wandelen, manlief gaat de keuken verven en om nu toe te gaan staan kijken;)

3. enk52

Goedemorgen Lucie

Ik heb de laatste gewassen opstaan. Voor de volgende heb ik ook al gewas staan. Wel een nieuw dropitem erbij.

4. LucieSchreurs

Ja, vandaar de amelkoorn, als er net zoveel rietjes vanaf komen dan truffels, zou het goed moet komen. Vind de opzet leuk. beetje vooruit plannen en slim omgaan met de velden. Maar geen stress voor het weekend

Was je verjaardag gisteren nog gezellig?

5. Hesje

Hesje Levende forumlegende

ik heb ook de hortensia op het hoofdveld
    hier was het een beetje regenachtig daarnet

6. LucieSchreurs

Hier voorspellen ze ook nog regen, maar op dit moment ziet het er prima uit

7. enk52

Was heel gezellig. Voordeel nu dat je ook nog rustig kon praten zonder aldoor rond te rennen.

Hier geen regen. Heb al heel wat gesproeid. Maar eens kijken of ik al weer een stukje tuin kan doen.

RoelofAnton vindt dit leuk.
  8. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

goeie morgen iedereen
    hier heel sappige regen. ben er blij mee,
    het duurt maar een halve dag en de planten zullen tevreden zijn.

-freedom5555- vindt dit leuk.
  9. Snijderboerderij

Snijderboerderij Commandant van het forum

Goedemorgen allemaal,

Lea, nog gefeliciteerd met je verjaardag

Gisteren een aparte dag niet zo plezierige dag gehad, dus weinig tijd aan de boerderij besteed
    Hier een vaal zonnetje die door de wolken schijnt

10. enk52

Goedemorgen Tine en SB

SB jij vandaag gefeliciteerd met je jarige dochter.
    Knuffel voor jou. Hoop dat het nog een beetje meevalt.

11. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Goede morgen iedereen,

Ach tja, hoogst noodzakelijke verplaatsingen, ik verdeel die zo een beetje, de ene keer eens rekeninguittreksel halen, is of en af 10 km.....dan boodschappen, is ook een dorp te ver dat ik ga, maar tja...…..in de kleine supermarkt hier zijn weinig maatregelen getroffen.....
    Dus toch 2 keer per week rij ik rond, nou ja rond is veel gezegd natuurlijk...….en laat de auto warm draaien op de oprit...…

Ben blij dat ik eens weg kan, aangezien de buren constant radio op hebben staan in hun tuin o_O en aan de andere kant joelende kinderen...….voor de rest is het stil in de buurt...…..als ik zo ga wandelen is iedereen wel bezig of velen, maar dan zonder veel lawaai te maken...….

Deze nacht heeft het hier blijkbaar geregend...….niets van gemerkt maar de pels van men kat was wel een beetje nat, zal vanonder de boskes gekomen zijn...……;) maar voor de rest van nat niets te zien, enkel dat men auto properder is geworden...….de pollen zijn er een beetje af......alle auto's zien er hier niet uit hoor...….

Een bij heb ik ook al binnen gehad, zet dan een glas op het raam en steek er karton achter.....die bijtjes zijn wel nuttig, maar laat de buren met de radio aan, nu verschillende "bijenhotels" hebben hangen :cry: voor de bevruchting van hun fruitbomen...…..

-matthias1952- vindt dit leuk.
  12. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Goede morgen.

Bijen of hommels hebben bij mij last van zolang ze mij met rust laten, muggen en vliegen zijn bij mij nooit veilig want die vallen mij altijd lastig. Ik had de laatste dagen steeds s'morgens last van een bij of hommel als ik (van hun) wakker werd (vlogen steeds tegen de slaapkamer raam) en als ik dan het slaapkamer raam open deed waren ze ook vaak snel weg. Vanmorgen geen last van bijen of hommels gehad.

Doet me denken aan een vlinder die een paar jaar terug in woonkamer zat en niet naar buiten wilde (ik help zulke dieren een handje) en ik was op een gegeven moment de vlinder vergeten en ik zat tv te kijken (op zo'n meter van de balkon deur die ik open had gezet voor het geval de vlinder toch naar buiten wilde) en op gegeven moment iets vlak voor m'n gezicht langs zag vliegen naar de vrije buitenlucht. Was die vlinder die eerst niet naar buiten wilde.

RoelofAnton en bobobear vinden dit leuk.
  13. bobobear

bobobear Levende forumlegende

goedemorgen allemaal
    ik heb lekker uitgeslapen,maar nu wel hoofdpijn.

ik begeleid dieren die binnen zijn ook altijd naar buiten.en natuurlijk werken ze bijna nooit mee.

14. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Goede morgen,
    Toen we hier net kwamen wonen zat er nog een openhaard in de woonkamer, alleen geen goed afgeschermde kap op de schoorsteen. 2x een hoop herrie in de pijp van een vogel die erin was gevallen. Eerste keer schuifpui, die vlak bij de haard zat opengezet. Toen de schuif van de pijp open. Vloog de vogel eerst nog tegen 3 andere, dichte ramen aan voor hij doorhad dat de schuifpui open stond.. 2e keer hiervan geleerd. Alle gordijnen dicht, dus alleen schuifpui als zicht naar buiten. Toen ging het wel in 1x goed.

15. fricor

fricor Commandant van het forum

goedemiddag,

hier ook al een paar keer een bij of hommel de weg naar buiten gewezen.
    vandeweek al de horren beneden gemaakt en vandaag maar eens op onze slaapkamer doen.
    zo blijven we bezig he? :p
    zoon heeft gisteren de tegels met een hogedrukspuit schoongemaakt.
    je kunt wel het verschil zien hoor.

dag-event dankzij eerdere bonussen al in de kelder.
    nu rietjes voor morgen alvast maken, dan hoef ik alleen nog maandag pop papavers te maken.
    wel fijn dat het overschot blijft staan.

fijn weekend allemaal,
    groetjes en knuf.

16. Hesje

Hesje Levende forumlegende

lekker fricor

hier moet ik alleen nog een doos rietjes
    en op andere farm een doos rietjes en een veld met gewas dus als die klaar zijn quest ook in de kelder
    morgen nog wel wat bezems zetten maar dat is een makkie de helft al binnen

fricor vindt dit leuk.
  17. enk52

Heerlijk fricor dat je zoon met de hogedruk bezig is geweest.

Hier gaat de quest ook voorspoedig.

Net een tijdje buiten gezeten maar de zon is flink heet.

fricor vindt dit leuk.
  18. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Hier geen zon gezien vandaag is alleen maar grijs.

19. fricor

fricor Commandant van het forum

het miezert hier al een tijdje...:(

20. enk52

Dan zit ik aan de goede kant hoewel een flinke flens water heel welkom zou zijn.

Het was eerder op de dag wel wat bewolkt.