Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. doj34

doj34 Forum freak

ja om eerlijk te zijn, de opleiding is heel duur.
    Alles wordt wel door studiefinanciering geleend maar dochter begint wel met een flinke studieschuld.
    heel klein gedeelte wordt weggescholden als ze diploma heeft.
    maar de keuze tussen nu een klas met 7 studenten of op saxion en dan 25 tot 30 studenten.
    dochter heeft nu 1 op 1 les Frans, haar uitspraak was begin vorig jaar zeer belabberd, daar heeft ze nu geen last meer van.
    Soms krijgt ze les met ook andere richtingen maar de klas zal niet groter zijn dan 16 studenten zodat er genoeg aandacht is.
    Op de havo was ze de grijze muis... stilletjes en niet opvallend tussen de 30 leerlingen.
    Nu kan ze zich niet meer verstoppen.

Op dit moment is ze op zoek naar een stageplaats voor volgend jaar... ze wil naar Tokyo de olympische spelen en paralympics.

beterschap SB

2. Hesje

Hesje Levende forumlegende

goede morgen

Rita wat een mooie foto's

gecondoleerd met je tante
    ze is in ieder geval op tijd met zoeken
    kan jij vast gaan sparen om haar op te zoeken

nu eerst maar thee
    beetje laat

-freedom5555-, fricor en doj34 vinden dit leuk.
  3. enk52

enk52 Levende forumlegende

Goedemorgen Hesje

Lekker geslapen?

Rita dat zijn wel leuke plannen maar zullen ook wel meer kapers op de kust zijn.
    Fijn dat ze hier zoveel aandacht krijgt.

4. Hesje

Hesje Levende forumlegende

nou lekker....
    de laatste uurtjes wel;)

5. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

GOedemorgen allemaal

Tokyo...Dat zijn mooie plannen, laten we hopen dat dat lukt.

SB, beterschap

6. enk52

Goedemorgen Lucie

Die uurtjes heb je dan toch binnen Hesje

SB beterschap

7. LucieSchreurs

Iemand tips om maden te bestrijden? Mijn hele grijze bak zit vol:cry:

8. enk52

Even open zetten. Daar houden ze niet van.
    Hier zitten ze als ik ze heb in de groene. Wanneer komen ze hem legen?

9. doj34

doj34 Forum freak

hoi lucie, ik heb gehoord een panty met mottenballen in de kliko hangen... als je hem vast maakt aan de achterkant (scharnier van de deksel) dan kan je er langer mee doen.
    mijn buurvrouw werkt namelijk zo.
    ik spoel mijn kliko om zodra hij geleegd is. heb gelukkig een kraantje naast het huis aan de voorkant.
    Daar zit een splitter op met aan de ene kant een tuinslang van 1,5 meter puur voor het schoonmaken van de kliko en de hangplantjes naast mijn voordeur.

doordat dochter deze school heeft, heeft ze ook een streepje voor met stage plekken. Deze hbo staat hoog aangeschreven in de toeristische wereld. In Rio 4 jaar terug waren ook veel TIO studenten aanwezig.
    1 opleiding is speciaal voor events te organiseren of begeleiden. Dochter heeft een wat algemene richting betreffende toerisme. Maar daar hoort ook events bij zoals Olympische spelen.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  10. enk52

Ik heb zelf altijd een plastic zak in mijn kliko's. Kan je gewoon bij de action kopen en scheelt veel schoonmaakwerk.
    Het helpt dan weer niet tegen maden.

PLINK PLOINK

Babyboom, supervoer en de rest

11. LucieSchreurs

Helaas, komen ze pas volgende week:cry:
    Ik denk dat iemand heeft willen"helpen " bij het opruimen van de bbq resten. Zelf doe ik namelijk alles eerst in vuilniszakjes die ik goed dichtknoop voordat er ook maar iets in de kliko belandt.

Maar die mottenballentip lijkt me wel wat, ga eens op jacht. VErder schijnen ze ook niet tergen klimop te kunnen las ik net, dus maar een flink stuk afgeknipt en in de bak gegooid
    E ndan hopen dat het niet al te warm wordt de aankomende dagen

Zodra de bak geleegd is ga ik hem dan flink schoonmaken

12. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Goede morgen,

Lucie, wij hebben pas geleden een info folder gekregen van de reiniging, zij adviseren inderdaad een takje klimop (dit is giftig voor de maden) of een beetje (strooi)zout of kalk erin strooien (hiervan drogen ze uit).
    Om maden te voorkomen: oude krant of stro onderin de container (voorkomt aankoeken). Schoonmaken mrt water en azijn of groene zeep, etensresten verpakken, mottenballen in panty aan het handvat (vliegen houden niet van de geur, dus blijven weg).

Rita, gecondoleerd met je tante.
    Dat zijn leuke plannen, die je dochter heeft. Hopelijk gaat het haar lukken.
    Hier net bericht gekregen, dat de boeken van mijn dochter onderweg zijn. Dan kunnen die van mijn zoon nooit lang duren, want we hebben ze direct na elkaar besteld. Zou wel fijn zijn als ze voor de vakantie binnen zijn.

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  13. enk52

Goedemorgen Sandra

Zou handig zijn. Wanneer vertrekken jullie?

PLINK PLOINK

Party-tickets

14. doj34

doj34 Forum freak

waar gaan jullie heen, sandra?

15. fricor

fricor Commandant van het forum

goede middag,

SB beterschap.
    Rita mooie foto's en gecondoleerd met je tante.

hier heb ik ook wel eens een stuk klimop erin gedaan, maar dat hielp niet...
    het schijnt ook ideaal weer te zijn voor de vliegen.

fokevent gelijk helemaal afgemaakt zonder er ook maar een fokdier erin te hoeven gooien.
    ja..in de motels wel dan.
    libellen tikken lekker aan evenals varanen en krokodillen.en voor de zoogdieren had ik zeehonden.

verder maar wat gewassen aanvullen, dan komen de drops vanzelf wel voor ander event.
    vanmiddag zal mijn nieuwe droogmolen geleverd worden. hopelijk is ie net zo handig in gebruik als mijn vorige.
    nu eerst maar een was in de machine doen dan, kan ik 'm uitproberen straks.
    mij kennende hang ik die eerst nog op de oude molen en blijft de nieuwe vandaag binnen....
    alhoewel.....nu zijn de jongens thuis, dus die dan maar even de oude in laten klappen.

fijne dag allemaal.
    groetjes en knuf.

-freedom5555- vindt dit leuk.
  16. enk52

Goedemiddag fricor

De jongens meteen aan het werk zetten dan. Hier wappert de was ook lekker.

17. fricor

fricor Commandant van het forum

hij is al gearriveerd.nu maar uitpakken dan.

18. enk52

Super. Kan mooi je was eraan:)

19. bobobear

bobobear Levende forumlegende

fijn dat je nieuwe molen er is fricor.:D

ik heb vanochtend de vruchtenbowl event afgerond,blij toe.

20. enk52

Hier staat hij ook in de kelder