Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. BaukeS

BaukeS Halfgod

oke, ik heb een hoop bomen, maar 60000 ep aan bomen binnen 24 uur is wel heel erg veel.
    ik heb nou ook weer niet zoveel bizondere bomen

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Je komt een heel eind. Maar morgen de eerste 3 fases af, gaat volgens mij te ver. Als het klopt dat je met 5 eventgewassen moet beginnen, kun je met witte onschuld, supermest, WAC en suzimest (+water) na 5 kwartier 45 hebben. De volgende ronde zonder suzi 315.
    Deze kun je op kwartveldjes zaaien. Dan heb je er om kwart voor 6 al 1260. En om 7 uur kun je er op die zelfde veldjes dan nog eens 945 bij hebben. Genoeg om die 2000 in te kunnen leveren. Dus heb je ongeveer ruimte om 90 stallen te laten staan.
    Het kan handig zijn om alle reuzenstallen op te zetten en de oranje pandabeer en andere lange oranje stallen te laten staan. Dan ben je al een mooi eind op weg met de 60.000 ep voor de stallen.

3. BaukeS

BaukeS Halfgod

ah, de berekeningen, het kost wel een hoop moeite zeg.
    en dat terwijl je er vanuit gaat dat iedereen voldoende bomen en stallen heeft (not).

4. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Sorry Bauke, ik ga er niet vanuit dat iedereen voldoende bomen heeft. Maar bobobear speelt al een paar jaar langer, dus ik denk dat die wel een aantal mammoetbomen heeft en dit aan kan vullen met xxl-bomen en een aantal gewone bomen met hoge ep.
    Als ze niet in 1x de ep voor de bomen bijelkaar kan halen, hoeft ze niet na te denken of het handig is om de stallen niet te oogsten. Terwijl er voor het halen van fase 1 niets op tegen is om de xxl bomen 2x te oogsten, en met een beetje turbomest kun je die ook 3x oogsten in 24 uur.

5. bobobear

bobobear Levende forumlegende

dit moet ik even rustig opnieuw lezen hoor dringt nog niet door,haha.maar ik heb inderdaad meer dan zat superbomen en xxl bomen,ben nu al aan het berekenen hoeveel bomen ik erop moet hebben om hem metteen bij het begin te kunnen voltooien,level 1 dan.maar ik twijfel dus nog wel over die stallen of dat ik die er later op gooi.ik ben namelijk wel van het liefst alles zo snel mogelijk af:oops:xD

6. Hesje

Hesje Levende forumlegende

ik reken ook nooit zo erg ben ik ook niet zo goed in

7. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Ik vertel me alleen maar ,verder valt het wel mee:oops:xD

8. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Ja hier ben ik dan weeral hé, hulp help.......hoop dat de bomen van bahamatje ook meedoen......:wuerg::wuerg: anders zie ik dat niet zitten....stallen gaat ook een probleem worden....pffffff....heb juist men kameleons eten en drinken gegeven....kan die er moeilijk gaan afgooien, dus ww, hoofdakker en bahamatje met bomen, al dan niet met xll'kes erop is dan maar enkele hoor.....tja we zien wel waar het schip eindigt ....:music:

Bobo ik wil ook zo snel mogelijk van alles vanaf wat met tijd te maken heeft, en heuuu di's ook :D

9. fricor

fricor Commandant van het forum

alle bomen doen mee freedom. en na aanpassing faq krijgen we 10 plantjes ipv 5.
    je hebt ook vast mammoetbomen, die tellen ook.
    geen werkstallen , maar wel de reuzestallen doen mee.
    even niet vergeten om ze vanaaf er nog op te zetten. heb er niet veel.
    fijne avond iedereen ;)

10. bobobear

ik lig hier helemaal dubbellllll!!!!!!ik wil ook zo snel mogelijk alles bij elkaar hebben en af hebben:pxD
    ik ben nog aan het rommelen met me bomen,aan het rekenen geslagen enzo,wat doen ze ons aan met dit event:wuerg:maar ik ga hem halen,moet gewoonxD

11. BaukeS

BaukeS Halfgod

hier even een lijst met bruikbare hulpmiddelen:

voor het verzamelen van ep voor de bomen:
    hoge bomen op de open plek, turbomest, suzimest, paasjam, lentekrans, (geluk om bij rad en/of bommel %ep bonus te krijgen), appeljam, gelei van de eilandhoofdman, rozenjam, chocoladeshake, groene mateato, pinkie pie-pie

voor het ep verzamelen voor de stallen:
    hoge stallen op de open plek, eierpunch, water, supervoer, kaasballetjes, lentekrans, (geluk om bij bommel/rad % ep bonus te krijgen), paasjam, valentijnsverrassing, rozenjam, pinkie pie-pie

voor het krijgen van voldoende eventgewassen:
    water, supermest, mest, supermest, ananastaart, pinkie-pie-pie, pompoenjam, stollen, WAC, witte onschuld, wortelbrood,

ik neem aan dat jullie dit niet allemaal gaan gebruiken, maar dit zijn in elk geval de mogelijkheden

Laatste bewerkt: 15 Januari 2015
  12. Hesje

ik heb nu baha helemaal vol gezet met bomen
    daar gebruik ik niets extra voor
    op de open plek staan de super bomen en reuze stallen
    verder heb ik stallen en bomen staan ook goed voor de di
    ik zie wel het zal wel goedkomen

13. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Neem eerst de bomen met hoogste waarde en ga zo lager en lager, tot ik tot de vaststelling komt dat er suzibomen zijn.....die dan te lang duren :wuerg:, dan wat mest geven....

Ja boboke, wat doen ze ons weeral aan....8)
    Heb te weinig slotjes om dat allemaal te gebruiken, dat is het probleem :wuerg: en tellen dit maal de ambachtsprodukten mee?? dus een paasjammetje kan geen kwaad en rozenjam, dan eraf kieperen en stol en onschuld erop .....dan Cat, maaar heuuuu ananastaart telt niet meer op bahamatje dacht ik zo-.-

14. enk52

enk52 Levende forumlegende

Ambachtsproducten en natuurlijk je huisdieren Freedom

15. Hesje

ik weet het niet meer heb veel bomen staan moet goedkomen

tot morgen droom fijn maar niet over boompunten xD

16. bobobear

ik heb mijn plannen gewijzigd:oops:ik heb op al mijn veldjes bomen gezet,vanaf de hoogste waarde dan steeds wat lager,ook baha staat vol.als ik dan nog niet genoeg punten heb weet ik het ook niet meer.moet ik alleen niet vergeten om dat klokje aan te zetten want dat zal echt iets voor mij zijn.:wuerg::oops:en als ik dan genoeg punten heb,haal ik de bomen eraf en leg dan grote veldjes neer met alles erop en eraan,tot ik genoeg heb voor kleine veldjes en dan als ik genoeg heb voor level 2 kwa eventgewas,gooi ik denk ik voor de nacht al mijn hoge stallen erop,voor level 3.dat is tot nu toe mijn planning.:pik denk dat dat het gunstigst is.ook natuurlijk niet vergeten alle jammetjes enzo te eten,dan moet het toch wel goedkomen met mij:D8)

17. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

De reuzestallen zet ik morgen middag anders zijn ze te vroeg klaar denk ik.

18. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Goedenavond
    Na een hoop rekenen en lezen, zowel hier als in de leuterclub ben ik eruit. Alle bomen die ik heb erop en verder veldjes. Als ik morgenavond thuiskom oogsten met alle huisdieren, paasjam en lentekrans.(pinkie pie niet vergeten)
    Dan alle bomen turbomest en op de resterende veldjes aan het event gewas beginnen.

vrijdagochtend dan voor de tweede keer alle bomen ( op tijd zodat de jammetjes nog werken) Ik ga er vanuit dat de bomen dan wel klaar zijn en ga dan eerst verder met het event gewas zodat ik optimaal gebruik maak van de WAC.

Zodra ik alle( of bijna alle) eventgewas heb ga ik starten met de stallen. Niet vergeten allerlei mogelijke ambachten te eten, eerst voor snellere stallen daarna voor meer EP;)

Moet haalbaar zijn! En niet alle EP dan krijgen we als ik het goed heb begrepen toch een deel van de beloning, maar hebberig als we zijn ga ik voor alles:oops:

pff maar op tijd slapen voordat ik dit allemaal weer vergeet, wel te rusten!

O ja .. niet vergeten ergens nog 8 aapjes te fokkenxD

19. enk52

enk52 Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal,

Zoals al voorspeld was waait en regent het weer. Gaan we ons maar binnen vermaken. Vanmiddag weer genoeg te doen met het nieuwe event.. Mag straks nog wel even sportief doen.

20. Hesje

goede morgen

ik moet weg tot later