Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussion in 'Overig archief' started by Farm_F.A.Q, Jan 3, 2014.

Dear forum reader,

if you’d like to actively participate on the forum by joining discussions or starting your own threads or topics, please log into the game first. If you do not have a game account, you will need to register for one. We look forward to your next visit! CLICK HERE
  1. Hesje

Hesje Levende forumlegende

goede morgen allemaal
    ja het is weer stil of rustig
    ik hoefde vandaag niet om 7 uur in de winkel te zijn om boodschapper te doen
    gewoon op mijn eigen tempo
    er staat nog wel een vracht hoor
    meer dan dat hij denkt
    kan wel grote schoonmaak gaan houden op die kamers maar ...... daar is het te warm voor en ontbreekt de energie
    de wil alleen is niet sterk genoeg

2. enk52

enk52 Levende forumlegende

Rustig aan hoor Hesje. Het is veel te warm om veel te doen.
    Begin van de week was het 20 graden in huis, nu alweer 25.
    Ben je al weer op de fiets geweest?

Sandra heerlijk dat uitslapen. Ga lekker genieten van het weer nu.

3. Hesje

ja elke dag even oefenen
    het gaat beter dan lopen
    mag over een paar weken naar een podoloog

o...o...hondje bij freedom in de tuin en ze houd niet zo van honden

4. enk52

Fijn dat het lukt Hesje

Hoop dat de podoloog je kan helpen. Het zal vast nog wel verbeteren

5. Hesje

ja misschien een zooltje erin
    voorvoet doet nog steeds niet mee
    en bij de fysio is het veel krachttraining voor de benen

6. Aloryan

Aloryan Commandant van het forum

hoi allemaal,

wat een lekker weer he!!..
    de hondjes rennen vrij rond lees ik :)

HIer is de tuin juist een chaos. ze zijn de straat aan het ophogen.. nou ik kan beter zeggen dat ze een dijk aan het bouwen ofzo haha ik leg ver onder zeeniveau ofzo :) denk dat het een halve meter is van mijn tuin naar de stoep nu. Ze komen volgende week ergens zand en grond in mijn tuin storten en het basis pad opnieuw doen.. tja en de rest van de tuin dan???
    heb nu maar de belangrijkste planten gered en dan zien we wel even wat er gebeurd.. 1 voordeel.. het onkruid ligt straks ook onder die laag aarde :)

moet ik nou die 3de week wel of niet leveren in de cooperatie??? ik heb maar 1500 plantjes ofzo. het schiet echt niet op. mis wel eens een oogst door het ongunstige tijd en snachts ga ik er niet voor op.

7. enk52

Goedemiddag Yvonne

Niet inleveren dan want je hebt er volgende week 6750 nodig en 300 stokken.

Wel fijn dat je tuin opgehoogd wordt maar zo midden in de zomer niet geweldig.

8. Aloryan

Aloryan Commandant van het forum

6750?? hoe kom ik daar aan...

uhmz ja en al mijn plantjes weg enzo.. ze kijken nergens naar storten het er zo gewoon op.

9. Hesje

zaaien en oogsten

jee Yvonne ik las gisteren in het krantje dat ze bij ons ook de straten gaan doen er is nu vergunning voor afgegeven
    nu weet ik dat al een jaar want ze komen hier als de renovatie klaar is
    en die hebben vergunning tot eind van dit jaar
    hummm zou het dan klaar zijn?
    dus dat is voor volgend jaar
    er komt ook nieuwe riolering in de straat en hij wordt anders ingedeeld
    wat straat en gras en parkeerplaatsen aangaat dan
    en mijn straatje en tuin word de eerste meter meegenomen
    ik heb al twee jaar alleen twee hortensia's en 1 hulst en nog 1 boompje staan
    en dat allemaal door steigers die er stonden en weer komen
    en opgraven van riolering
    en al die mannen die niet kijken waar ze hun grote voeten zetten
    omdat ze toch moeten werken

LucieSchreurs likes this.
  10. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Freedom houdt wel van honden of hondJES, maar is bang van honden die niet aan de leiband zijn....baasjes zeggen allemaal hij doet niets. Maar toen ik 10 jaar was ben ik eens gebeten door een hond in men voet en ik kwam er reeds 3 jaar...dus hondje kende mij.
    En nu komt het, kijk ik door raam van balkon boven, wat zie ik dus voorbij komen hahaha, dat hondje, ik naar beneden, maar voordeur nog niet open met men 80 sloten erop.....dus tegen de tijd dat ik op de straat was, hondje weg, niet te zien.....ik hoorde hem wel even blaffen in de verte....maar tja......buurvrouw zei ook gisteren : het is het probleem van mijn schoonbroer niet dat van ons in weze……
    Nou ja wat moet je nu, als hondje zomaar rond rondloopt, ik kan het niet over men hart krijgen om die aan zijn lot over te laten hoor, hij kent(naar het schijnt :music:) perfect de weg terug naar huis.....maar er zijn hier wel hardrijders in de straat hoor......kat van het RVT is ook overreden....:cry: deze week, ttz . ze veronderstellen dat het de kat van daar is.....

Yvonne, ligt jouw huis dan zo hoog?? zo ja, eis dan maar dat ze de rest ook storten, kan jij niet aan doen hé.....

Sanham tuin is nog niet in orde hoor, zal nog even duren is nog maar 1/4 gedaan, vooral de achterkant tegen het heg, maar dan moet ik een proffesioneel laten komen, ivm. te hoog..die verhakselen dan alles en voeren het weg …….is jaren door de ziekte van men moeder niets aangedaan bijna......behalve dat ik 10 bomen heb laten vellen...…:oops: ofzo.....

En nu zit ik binnen, rede : huis achter mij is verkocht en daar zijn ze blijkbaar gans de tuin aan het verbouwen !!! met eerst alles weg te doen, met een benzine kettingzaag......denk een versleten ding, maakt hels lawaai...…:oops:

En toch ga ik ik een beetje slapen.

Och Hesje, laat de boel de boel zijn...…..hij komt er zelf wel achter dat er nog wat bij zijn mama ligt xD

11. enk52

Dan mag je toch hopen dat ze eerst de riolering doen en dan pas gaan herbestraten . Als zal het dan wel alsnog 2 x moeten omdat ze er eerst een noodbestrating ingooien. Maar dat kan er dan misschien vlak achteraan. Je bent dus voorlopig niet uit de rommel.

12. Hesje

freedom ik vind het prima
    alles wat ik nog tegen kom gaat in een doos en dat komt wel een keer
    ik ga nu een dutje doen buiten in de schaduw

ja Lea dat doen ze
    duurt wel een paar maanden geloof ik:(

ze doen af en toe een wijk ooit is het hele dorp wel klaar
    soms zijn de bewoners het niet eens met de plannen dan duurt het weer wat langer

13. Snijderboerderij

Snijderboerderij Commandant van het forum

Goede middag,

Zo te lezen ben ik niet de enige die een dutje heeft gedaan.
    Eerst gewacht tot de pijnstillers een beetje gingen werken en heb toen een uurtje geslapen :)

Yvonne, ik heb ook lang nog geen 6750 plantjes, zit nu op 2750 :)

Nu even kijken wat ik ga doen met volle maan.

Daarna koffietijd

14. Hesje

zelfs in de schaduw werd het te warm

ik kom maar op die koffie af

15. enk52

Heerlijk. Ik lust ook wel een kopje koffie:)

het is zeker warmer als gister.

16. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

hier alleen de noordkant open, verder alles dicht. veel te warm. nu er geen wind staat kunnen we toch niet buiten. over de 30 ° in de schaduw. 't is altijd wat hé.

17. Snijderboerderij

Snijderboerderij Commandant van het forum

Hier is het heerlijk in de schaduw, er waait een zacht windje :)

-matthias1952- likes this.
  18. bobobear

bobobear Levende forumlegende

goede avond,ik kom even langshuppelen.

ik heb wel even snel bijgelezen,maar weer alles vergeten.

nu even wat tijd voor de farm,voor de rest geprobeerd zoveel mogelijk lange gewassen neer te zetten.moet nog wel even dobbelen,vind ik trouwens erg leuk om te doen.mischien straks nog.

was vandaag gezellig nar de markt geweest,alleen was het een mini markt,dus zo klaar,toen maar souvenirs winkeltje onveilig gemaakt,ach hun blij met ons want we kopen altijd van alles.

voor mijn hondje een badje neergezet in de tuin,hij vind het prachtig om uit te drinken of met een bal te spelen in het water,maar zelf gaat ie er niet in,hij wil een sloot of de zee,vind ie veel leuker,morgen gaan we sochtends met hem naar de zee,dan is het nog niet zo warm.al is het hier niet zo heel warm als de rest van nederland.het is hier nog goed te doen.

ik zag net trouwens pas dat de volle maan weer bezig is.ach,je kunt niet alles hebben.ik gooi er maar wat op,want weet niet wat ik nodig heb.gewoon maar ophogen,zit het altijd wel goed denk ik.

fijne avond allemaal

19. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Boboke, raar hondje dat jij hebt hoor...….in de sloot in de zee, maar niet in een badje.....

en hier is men kat doodsbenauwd, achter zijn ze nog steeds met de kettingzaag bezig als sedert 10.00 uur deze ochtend......op zeker ogenblik een uur of 4 geleden, zag ik plots iemand boven men tuinhuis uitsteken.....ging die op hun terrein de laurierhaag doen.....nou heg, bomen zijn dat geworden...dacht o jeetje men tuinhuis....ikke daar naartoe : zeg ik " mijnheer aub. voorzichtig zijn voor mijn tuinhuis hé" geen probleem zegt die!!! ....beetje later, ga ik zien, ligt het vol met takken van een andere laurier, a ja de ene houdt de andere in evenwicht natuurlijk...….allez mijn buurman erbij gehaald(dik tegen zijn zin blijkbaar was voetbal xD) tja dan met die zijn vrouw naar de nieuwe achterburen gestapt, (want hun pand is voor een paar meter grenzend aan die nieuwkomers)......vrouw is gewend van veel te stappen, ik niet dus, en gaan aanbellen....jaja de nieuwe eigenaar deed open..... :) weet zijn naam en alles al hoor....lol...….dan vriendelijk uitgelegd wat en hoe. En toen ik terug in mijn tuin kwam was het reeds bijna gedaan...…
    Heb hun dan maar ook diets gemaakt, dat ze moeten opletten met het groen allemaal weg te doen, aangezien achteraan beide tuinen vroeger een "gracht" was......zei die tuinman :" ha zo vandaar die bamboe," ik zei :let op dat is wel een invasie exoot hoor !! die bekeken me beide als of ik een nieuwe planeet had ontdekt ;) ...…..dacht och jongen hou je mond, die bamboe staat er pas sedert 2013 :music:is aangeplant dat komt zomaar niet aanwaaien hoor, meestal toch niet en gracht is toegemaakt in 1958 naar het schijnt.....xD

Mathias hier ook enkel de noordkant open...…...is vreselijk die droge hitte...

20. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Goedenavond, vanmiddag heeft mijn dochter gezellig een picknick voor het hele gezin georganiseerd, van alles zelf gebakken: bananenpannekoeken, eieren, worstebroodjes en chocoladebroodjes, met een kant- en klaarbodem nog een lekkere taart. o_Ok had ze zelf smoothie gemaakt. Met alle spullen lekker naar het park geweest (grasveld in de schaduw en op de wind). o_Ok al waren we maar met zijn vieren, bijna alles is schoon opgegaan.
    Kinderen hadden ook nog waterballonnen meegenomen, maar met dit weer waren we zo weer droog allemaal. :)
    Freedom, als ik dat zo lees heb jij wel een hele grote tuin, denk dat ons stadstuintje van zo'n 6 x 10 meter daar wel een aantal keer in past :music:
    Hesje, vandaag toch echt geen weer om veel in huis te doen. Ik moet ook nog heel veel achterstallig doen, wat is blijven liggen door het vele heen- en weer pendelen naar het ziekenhuis. Ik zeg dan altijd: Als er iemand binnen komt die klaagt over de rommel of dat het niet schoon genoeg is, dan wijs ik ze met alle liefde waar de schoonmaakspullen staan :music: