Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. jennie79

jennie79 Forum freak

owja nou ik ben daar erg nieuwsgierig na dan hihi

2. detje81

detje81 Forum-overlever

Goedemiddag

Hier ook mooi weer. Gister in de tuin de hortensias aan het snoeien geweest. En zojuist drie kwartier met de kleine kerel te fietsen geweest.
    Heb besloten mijn pauwen niet bij het event in te leveren. Spaar liever mijn SV voor als er weer een event met neonstallen komt. Met wat ik wil fokken kan ik toch max tot de 2 gele pauwenstallen. Dan doe ik die pauwen liever in de vast quest.

3. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Dat ben jij dus ;)

Er lijkt nog een haringstad te zijn nl. Vlaardingen.
    Lijkt die op een golden retriever ?? dan zijn ze héél lief........in rusthuis waar men moeder verbleef, was er zo een therapiehond.....moet je weten dat ik schrik heb van honden, maar die was meteen, na enige aarzeling van mijn kant, men beste maatje.......maar vrees dat ze nogal hard trekken aan de lijn.....

Als het een hond is zoals die van bobo........olala, in de prutsloten springen, in de koude in de sneeuw gaan rollen....

De stad met uien kan ik niet vinden in de lijst......o_O

4. fricor

fricor Commandant van het forum

hier kom ik voor uienstad uit op Sloten. dat ligt in Friesland.

5. jennie79

jennie79 Forum freak

oke zoek eens op kamper ui dan komen jullie er wel uit denk ik dan heb ik de plaats ook al wel bijna gezegd hihi

uuh ja ze kunnen wel ravotten maar trekken aan hondenriem doen ze dan weer niet want toen ik er 1 kocht moest deze naast de kinderwagen lopen en zo leerde deze hond om niet te trekken.
    het zijn ook honden die daar erg geschikt voor zijn net als een blinde geleidehond en heel lief voor kinderen

6. fricor

fricor Commandant van het forum

opgezocht en dacht dat er hele uienvelden te vinden waren in Kampen. maar lees nu iets heel anders.xD

Wie Kampen zegt, zegt Kamper Uien. Daarmee bedoelen we niet het bolgewas waarvan je tranen in de ogen krijgt, maar verhalen die de domheid van de inwoners van de stad Kampen zouden aantonen. Het gaat hierbij om een bepaald genre van folkloristische vertellingen. Mensen hebben er altijd genoegen in geschept om een andere stam, dorp, stad of compleet volksdeel belachelijk te maken. Niet op basis van rationele argumenten, maar op basis van fantasierijke verhaaltjes en anekdoten. Deze vorm van leedvermaak vinden we al bij de Grieken en Romeinen, bij de Spanjaarden (Don Quichotte) en de Belgen (Tijl Uijlenspiegel) en bestaat tot op de dag van vandaag. Waarom dit leedvermaak? Dat heeft ongetwijfeld te maken hebben met een bepaalde vorm van rivaliteit, met afgunst. Wat Kampen betreft: een theorie is dat de rijkdom en de macht van Kampen tot grote jaloezie heeft geleid. De stad gold in de middeleeuwen als een van de machtigste steden in de Noordelijke Nederlanden. Dit leidde tot allerlei verhalen over de vermeende domheid van de Kampenaren. Door de tegenstander belachelijk te maken ondergraaf je immers zijn positie.

pppfff....wat een verhaal..xD

btw.; dank voor het vele sv wat weer over de heg gegooid is.
    zodoende kon ik nog even doorfokken en jawel...:D ik heb weer een jokerpauw. uit 4 gewone weer.

zit ik nog even te kijken naar Tijl Uijlenspiegel de serie uit mijn jeugd....hhhhmmmm, ik vind 'm zelfs nu nog leuk :music:

Laatste bewerkt: 12 Maart 2017
    enk52, -freedom5555- en jennie79 vinden dit leuk.
  7. enk52

enk52 Levende forumlegende

gefeliciteerd fricor, dat zijn leuke stappen

Sommige films blijven leuk:)

Ik draai net de geheimzinnige nachtmerrie, kan dus weer rustig slapen:p
    En dan ook nog de oogstbonus erachteraan:D

fricor en -freedom5555- vinden dit leuk.
  8. doj34

doj34 Forum freak

jeetje jennie, ik mocht gisteren waterpolo coachen tegen het team uit Kampen.
    De Kampenaren hebben er ook voor gezorgd dat de Zwollenaren blauwvingers worden genoemd.
    Kampen heeft/had het zwembad met het dak dat open en dicht kan.
    Vroeger toen ik tiener was, moesten we altijd zomers naar Kampen om alle schoolboeken op te halen.
    Kampen heeft een prachtig centrum.
    En toch ken ik Kampen vanwege de Kogge en de Koggedagen.
    Van uien had ik nog niet gehoord.

Onze Deventer koek recept bestaat al ruim 500 jaar... dus vandaar koekstad, Freedom.
    (helaas ben ik op deze koek uitgekeken omdat dit "bijtje" altijd bij de koffie wordt geserveerd bij condoleance.
    (hierdoor heten ze voor mij condoleancekoekjes)

Had net een regenboogpauw uit 4 gewone.

jennie79 vindt dit leuk.
  9. jennie79

jennie79 Forum freak

in de zomervakantie hebben we altijd de kamperuitdagen vandaar kamper ui
    dat zwembad met open/dicht dak is er niet meer en hebben we daar een geheel nieuw zwembad voor gekregen die is niet zo mooi als ons oude zwembad

mooi resultaat hoor doj en fricor

fricor vindt dit leuk.
  10. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Grappig Jennie ,bij uien stad denk ik ook gelijk aan o_Otmarsum;) En echt niet aan Kampen.
    Weer wat geleerd.

11. the_liberty

the_liberty Forum-ambassadeur

goedeavond. even vlug muts gefeliciteerd met je zoon. welterusten allemaal

muts70 vindt dit leuk.
  12. enk52

Goedemorgen allemaal,

13. Hesje

Hesje Levende forumlegende

goede morgen

ook van mij een mooie maandag

14. enk52

Goedemorgen Hesje,

de weersvoorspellingen zijn in ieder geval goed:)

15. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

goedemorgen allemaal
    Hier 'ziet het er ook mooi uit Nu eerst een kopje thee en dan gaan werken

16. Hesje

Hesje Levende forumlegende

werkze dan maar weer Lucie

17. enk52

Goedemorgen Lucie, werkze vandaag:)

18. LucieSchreurs

Ondertussen op kantoor gearriveerd, bij ee nkpoje thee eens kijken wat er vandaag allemaal moet gebeuren

19. enk52

Moest je nog krabben Lucie?

Schuurdak is bevroren en hoorde in de winkel ook dat er mensen moesten krabben

20. LucieSchreurs

Moest hier inderdaad krabben, niet veel..maar toch niet iets dat je graag in de ochtend doet.