Kliekje & Co. 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Aloryan

Aloryan Commandant van het forum

oke mooi ben benieuwd of ik de 900 haal, maarja ben maar gewoon lekker aan het boeren.

leuk al die sint feestjes.. wij vieren het amper hier. op zich komt dat wel goed uit met al die discussies, hebben we daar ook geen last van.

2. bobobear

bobobear Levende forumlegende

nou,ik denk dat iedereen zich afvraagt of we het halen,want ze zijn vrij zuinig met de drops.

dat scheelt dan inderdaad discussies.hier in amsterdam komt de sint wel,eerst in het centrum zelf en dan in de stadsdelen de week erop.ik weet eigenlijk niet hoe de pieten er nu uitzagen dit jaar

3. Aloryan

ik heb het hier gewoon allemaal genegeerd eigenlijk haha.. wij doen 1 keer schoenzetten.. en op de avond zelf doe ik wat extra pepernootjes enzo in huis halen :p hahaha
    nooit veel mee gehad. de oudste 2 vierde op meerde plekken 5 dec waardoor wij ervoor kozen kerstmis met pakjes te vieren.. de kleinste wist heel snel hoe het in elkaar zat.. al in groep 2 en sinds dien doen wij het dus zo :) prima hoor!

4. bobobear

gelijk heb je.vroeger deden wij dan wel met sinterklaas met kadootjes,maar dat is nu ook al jaren niet meer zo.met de kerst doen we soms gewoon een aardigheidje.ik vind de gezelligheid rond de kerst belangrijker.gewoon lekker gezellig samen gourmetten ofzo.

5. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Hier thuisdoen we ook al lang niet meer aan Sinterklaas, vind de kerst veel gezelliger
    de enige uitzondering is de intocht hoer in de wijk, die ik mede organiseer. De blijde kindersnoetjes zijn het waard. Maar doe het ook voor de onderlinge gezelligheid, het had ook een ander event kunnen zijn:p
    Hier gelukkig geen pietendiscussies, we doen het heerlijk traditioneel

eevee60 vindt dit leuk.
  6. detje81

detje81 Forum-overlever

Hier wordt sinterklaas zeker gevierd, aan beide kanten. o_Ok toen er nog geen kinderen waren vierden we het altijd met onze familie, maar sinds er kinderen bij zijn is het wel weer leuker.

Eventgewassen gaat hier prima, DI's iets minder. Wat ik wel vervelend vind is dat je zometeen dus eventgewassen moet blijven maken waar je niks meer aan hebt, maar alleen voor de di's. En een 6 uur gewas zet op werkdagen als ik alleen 's avonds kan oogsten geen zonden aan de dijk. Dus hoop dat ik daardoor dit event ga halen.

7. Aloryan

ja vind ik ook hoor detje, heb nog veel voorraad die ik op te bouwen heb.. dus tja.. baal ook wel dat de drops alleen daaruit komen, maarja zo is het nou eenmaal :) hier dus ook werken met 6 uurs gewassen.

8. bobobear

wie oh wie weet hoe je echte verse hachee maakt,maar niet iets met suiker of wat wordt omgezet naar suiker.ik maakte het altijd gewoon met van die hachee mix zakjes,maar dat mag dus niet meer

9. Aloryan

ik eet echt NOOOOIT hachee ik zal eens kijken.

Hachee (voor 4 personen)

Ingrediënten: 1 kilo runderpoulet, 4 uien, 3 el olijfolie, 2 groentebouillonblokjes, 600 ml heet water, 2
    appels (geschild en in stukjes), 2 el tomatenpuree, takjes verse rozemarijn, verse tijm, 3 kruidnagelen, 2
    blaadjes laurier, 3 jeneverbessen, 1,2 kg aardappels (geschild), 150 ml melk, 1⁄2 rode kool (fijngesneden),
    2 appels (geraspt), 1 el appelazijn, zout en peper naar smaak
    Bereidingswijze:
    Verhit de olie in een braadpan en bak hierin de runderpoulet aan.
    Snijd de uien in ringen.
    Voeg de uien toe aan de runderpoulet.
    Voeg het water toe zodat het vlees net bedekt is.
    Voeg de appelstukjes, tomatenpuree, rozemarijn, tijm, kruidnagelen, laurier, jeneverbessen toe en breng
    het aan de kook. Voeg peper en zout toe naar smaak.
    Zet het vuur laag en doe de deksel op de pan. Laat dit zo’n 2,5 tot 3 uur zachtjes pruttelen. Schep af en
    toe even om.
    Kook de aardappels gaar. Stamp ze fijn en voeg de melk toe voor een gladde puree. Meng goed.
    Kook de rode kool gaar met de appels en de azijn in een laagje water met de deksel op de pan. Voeg
    peper en zout toe naar smaak.
    Verwijder voor het opdienen de rozemarijn, tijm, kruidnagelen, laurier en jeneverbessen uit de hachee.
    Serveer de hachee met de aardappelpuree en de rode kool.

mamaU2 vindt dit leuk.
  10. LucieSchreurs

Ik heb nog het recept van mijn oma

Stoofvlees
    uien
    laurierblaadjes
    kruidnagel
    zout en peper en een scheutje azijn om het vlees zacht te maken
    zoveel water dat het vlees krap aan onder staat

en dan heel lang laten stoven, hoe langer hoe lekkerder

mamaU2 vindt dit leuk.
  11. bobobear

kijk gelijk antwoord,wat moet ik toch zonder jullie:D

12. LucieSchreurs

:p
    Het was echt ons lievelingsrecept, niemand kon dat zo goed als oma. ik vind het simpele recept van oma nog steeds het beste. Laat de goede ingrediënten tot zijn recht komen:inlove:

13. Aloryan

kijk ik zou voor die van lucie gaan, want de mijne heb ik niet geproeft :p

RoelofAnton vindt dit leuk.
  14. bobobear

ja,ik merk nu ook inderdaad wel met dat vers koken zeg maar,dat je ook meer de verse groente enzo smaakt.normaal deed ik een potje of pakje en klaar was bobo,was niks mis mee hoor,want was ook wel lekker,maar nu ik echt moet opletten,zie ik pas echt wat er eigenlijk allemaal in die pakjes enzo zit.ik wordt nog eens een gezondheidsfreak,lolll

15. Aloryan

het is wel lekkerder hoor alles vers! echter lijkt het me wel onhandig dat je niet ook naar een pakje kan grijpen als je haast hebt.

16. bobobear

dat is inderdaad wel lastig.nou,ben ik nog niet helemaal over op vers,omdat ik nog alles moet leren te maken,maar het begint erop te lijken.

17. Aloryan

lekker een kruidentuin.. en al sje weinig ruimte hebt... gewoon van die zwarte grote bouwemmers.. aarde erin.. plantje kopen bij de liddle.. zo'n grote.. erin zetten.. met rust laten, zodat hij flink kan wortelen.. en je kan het hele jaar (nu is het wat koud, maar zodra het warmer wrodt) verse kruiden gebruiken!

-freedom5555- vindt dit leuk.
  18. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Goedenavond,

Levelaars gefeliciteerd en jarigen gefeliciteerd.

Lucie heb je recept even gekopieerd die lijkt me wel wat.

19. bobobear

goede avond eevee:)

dat is wel een slim idee van je yvon,om verse kruiden te gaan verbouwen.ik heb geen tuin,wel 2 balkonnen,maar daar moet het ook best goed te doen zijn.

ik heb nu de cyaan en magenta gewassen compleet,er staat nu gele gewas op,maar daar wacht ik niet op,duurt nog 3 uur.dus die is morgenochtend klaar.dan ga ik maar eens de molen laten draaien en dan inleveren voor hoever dat kan.en dan maar weer door met eventgewassen voor de dropjes

ik ga afsluiten,nog een fijne avond en tot morgen maar weer.weltrusten voor straks

Laatste bewerkt: 19 November 2016
  20. fricor

fricor Commandant van het forum

goedenavond,

mamaU2 van harte gefeliciteerden nog een fijne avond.

gefeli met weer een level erbij freedom en hesje.

dank voor de zilverdauw, maar als jullie mij dan toch een cadeautje willen geven, dan graag wat gereedschap.
    want ik sla echt dit event over.

hachee maak ik ook zoals de oma van Lucie.
    alleen wordt het hier gebakken in cr van oma- boter. de uien fruit ik wel eerst aan en gaan dan bij het rundvlees in de grote juspan.
    als het gaar is na 2 uurtjes pruttelen bind ik het met een beetje maizena.

even bijgelezen. veel lief en leed. een knuf voor wie wil.
    fijn weekend allemaal en veel plezier met alle leuke bezigheden.
    welterusten voor straks.
    groetjes.

mamaU2, LucieSchreurs en eevee60 vinden dit leuk.