Kletstopic speculaasjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door Sifaka, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. astrid1960

astrid1960 Forum-analist

Het wordt dus super spannend dat afwachten, ziet er wel weer heel leuk uit, er is nog geen officiéle aankondiging.

blackscorpion64 vindt dit leuk.
  2. stien56

stien56 Alwetend orakel

Varkentje Stien als waarzegster - hmmm - dat lijkt me wel wat :D

rikmark en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  3. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

De picknick faq is online in Duitsland, dus ik verwacht dat ook in NL sla en worteltjes gevraagd gaan worden.
    Ah, nu ook in NL te zien :)

blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  4. Het Orakel

Het Orakel Forum Moderator Team Farmerama NL

Dus goed gezien in mijn glazen bol, die sla en wortelen...

blackscorpion64, daisy17858 en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. Het Orakel

image.jpeg
    .

6. Farmer121965

Farmer121965 Veteraan

7. Het Orakel

8. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Dit draadje is natuurlijk niet bedoeld om hierover te kletsen of discussieren. Maar laat ik wel reageren zodat dit niet in de mist blijft hangen.

Doel van deze sectie is samen plezier te hebben in wat er mogelijk wel of niet gaat komen.
    Een en ander is omschreven in het sectiestatement:
    https://board-nl.farmerama.com/inde...-en-speculaas-draadje-forumrichtlijnen.19209/

Voor dit specifieke draadje geldt bovendien wat in post #1 is genoemd:
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/kletstopic-speculaasjes.8837/

Volgens mij laten deze beide geen onduidelijkheid bestaan over het doel en de regels voor de sectie en het draadje.
    En zelfs als het niet in de letter van de wet staat, de geest is toch onmiskenbaar:
    mondjesmaat informatie geven zodat er spanning over wat er komen gaat blijft bestaan.

Internationaal is hier al steeds veel ophef over, en de vraag of video's niet geheel geweerd moeten speelt.
    Temeer daar de video's illegaal verkregen informatie bevatten.
    Als Nederlands team kunnen wij geen maatregelen treffen tegen buitenlandse spelers die op buitenlandse fora posten, zodat de spaghaat ontstaat dat op zich illegale content hier geciteerd kan worden van een legale bron (nl ander BP-forum).

Ik verwacht wel dat we in ieder geval voor ons forum in deze sectie het plaatsen van video's zullen verbieden, of althans video's gebaseerd op werkelijke preview informatie.
    Maar liever heb ik dat onze spelers zelf een goede beoordeling maken of iets wel past in deze sectie.
    Politie-agent spelen over geruchten is toch een beetje absurd.

Anderzijds kan niemand verwachten dat er dagelijks een half uur tot een uur wordt gestoken in het voorzien van dit draadje van de toegelaten geruchten voor de Orakels, als anderen dan in één post alles zonder enige spanning of mystiek neerzetten.

Het leuk en spannend maken doen we samen, anders wordt het niks.

blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  9. Farmer121965

Farmer121965 Veteraan

;) boodschap begrepen.

10. Het Orakel

package50.png
    package100.png
    package150.png

.

11. Farmer121965

Farmer121965 Veteraan

@ron: mijn liefste Orakel. Ik begrijp niet waarom je de voorbije 6 maand alles toelaat en nu je vakantie hebt is er een probleem.
    De video's worden hier al maanden geplaatst en heb daar nooit 1 negatieve reactie over gelezen.
    Er zijn zelfs boertjes die vragen om ze te blijven plaatsen.
    Ik heb zelfs gewacht tot ze op officiele fora staan voor ik ze hier kom posten.
    Het leuk en spannend maken doe je niet door het Orakel 6 posts na elkaar te laten plaatsen en als een ander boertje dubbelpost, riskeert hij een ban. Ik krijg een waarschuwing omdat ik 4 plaatjes ipv 3 heb geplaatst in 1 post, maar jij plaatst ze alle 6 na elkaar.

rikmark en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  12. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Nogmaals, deze discussie hoort hier niet thuis.

Een ban? Waar haal je die onzin vandaan? Er heeft zolang ik moderator ben nog nooit iemand een ban gekregen voor dubbelposten, hoewel sommige hardnekkige overtreders wel strafpunten kregen die bij elkaar opgeteld tot een ban van een dag hadden kunnen leiden.
    En natuurlijk, iemand die hardnekkig iets opnieuw plaatst nadat het door een mod is verwijderd heeft recht op een ban. Maar zo makkelijk geven wij die niet. Kijk maar in je profiel, je hebt ook deze week geen strafpunten gekregen.

Je verwart mij met Het Orakel, dat moet je niet doen. Het Orakel handelt onder stricte, internationale, richtlijnen.
    Als BA is mijn taak heel wat breder.
    Vakantie heb ik ook al niet. integendeel, door de vakantie van familieleden heb ik het extra druk, en met de 89e verjaardag dinsdag van mijn vader, ben ik meer dan bezet.

Het Orakel post soms dubbel ja, niet echt achter elkaar, er zit tijd tussen om reacties van gebruikers mogelijk te maken, maar toch alle plaatjes te posten. Dat zit nog in een opbouwfase. Maar dat zal in de loop der tijd wel vorm krijgen.

Zoals ik je eerder dze week al heb gezegd, omdat het Orakel geen actieve rol speelde is hier ook niet heel actief op de regels gemodereerd. Maar ik zou mijn taak als BA verzaken als ik de ook internationale vraag hier juist wat stricter in te worden naast me neer zou leggen.

En tot zover mijn off-topic reactie.

13. hulst

hulst Levende forumlegende

Even off-toppic, Ron van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader!

14. Het Orakel

image.jpeg
    .

15. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Owww glitters die wil ik wel.....

16. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

@Ron bedankt voor het voor mij nu duidelijke antwoord en van harte gefeliciteerd met je vader die echt al in de leeftijd der sterken zit.

Ow dat ziet er leuk uit, maar is dat nou een smurf8)

17. Het Orakel

18. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Hmm orakel dat lijkt op een spook knikker:oops:

19. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Gelukkig geen smurf:music:

20. Boerinneke100

Boerinneke100 Gevorderde

Een blauw konijnxD Kan met die hitte :oops: toch niet blauw van de kou zijn