Kletstopic speculaasjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door schaapje52, 30 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Het Orakel

Het Orakel Forum Moderator Team Farmerama NL

2. 123Pien

123Pien Forum freak

Oh ik sta te popelen.
    Wat een goed plan; alle huwelijkskandidaten gaan mee; kameraadjes voor Speurneus. Super.
    Ik ga mijn hutkoffer alvast pakken. Dragers genoeg deze keer........xD

En zojuist nog een plaatje over Baha binnengekomen via het Orakel....................er komt van alle kanten beweging in.....
    Alleen, wat ik nou van dit plaatje moet denken??

tinus138 vindt dit leuk.
  3. nicolle73

nicolle73 Levende forumlegende

kunnen we bomen kado geven????

4. 123Pien

123Pien Forum freak

Ja daar lijkt het op.
    Maar waarom staan die bomen zo keurig op een rijtje? Het lijken wel fasen die elkaar opvolgen....?

tinus138 vindt dit leuk.
  5. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik weet niet exact wat dit betekent, maar als ik kijk, zie ik links een cadeau-doos staan en de volgorde van de bomen lijkt mij een boom, een xl, een xxl. Alleen aan de rechterkant ontbreekt dan de xl boom. Misschien wel een nieuwe boom aan de rechterkant???

De expeditie moet maar gauw van start gaan. 8) Wie weet wat wij onderweg voor speciale bomen tegen komen. Misschien komen wij dan sneller bij het Koraalrif. :D Is er een van de kandidaten die bomen expert is? ;)

123Pien en tinus138 vinden dit leuk.
  6. BaukeS

BaukeS Halfgod

het zijn geen nieuwe bomen, het zijn bananen en kokospalm.
    ik denk dat er een mogelijkheid komt om ze cadeau te doen.
    het valt mij wel op dat bij de laatste boom geen xl staat, waarom dat is weet ik niet

7. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Aha dan hebben we het eerste doel van onze expeditie. Het zoeken naar een boom. We hebben in ieder geval boomverzorgspullen nodig. Als we een stekje vinden, moeten we dat natuurlijk koesteren.

Nr 1 is in ieder geval een natuur man, dus weet waarschijnlijk een en ander van bomen.
    Maar ik heb mijn hoop gevestigd op 3. Hij zou wel eens heel veel van bomen kunnen weten.

Wel vreemd om die bomen in volgorde te plaatsen. En dat missen van een XL boom??

Misschien moet je deze nieuwe XXL boom wel op Baha plaatsen, en er in klimmen. Dan kun je kijken waar het koraalrif ligt.

Heeft iemand een verrekijker of een telescoop?

123Pien, tinus138, schaapje52 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. schaapje52

Misschien is het wel handig om een uitkijktoren te bouwen in de boom. Kunnen wij alles goed in de gaten houden wat er om ons heen plaats vindt. Is er iets verdacht op zee of bij een ander eiland dan is dit zo te zien en kunnen wij meteen actie ondernemen.

tinus138 vindt dit leuk.
  9. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

Word ik dan werkeloos :wuerg: ikke, de verplaatsbare uitkijktoren ? de koele vlieger ? de de....
    sorry, liet me even gaan :sleepy:

123Pien, tinus138, schaapje52 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Och Mikmak dat is nou ook erg dat we zomaar vergeten wat jou kwaliteiten zijn;)

123Pien, tinus138, -mikmak- en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Volgens mij is zo'n vast uitkijkpunt alleen maar een uitbreiding van jouw kwaliteiten. We hebben dan een vast uitkijkpunt waar we in toerbeurt dienst kunnen doen. Echter we kunnen dan maar een beperkt gedeelte van de omgeving in de gaten houden. Maar dat kunnen we dan wel 24/7 doen. Het idee is dan dat jij dan de boel in de gaten houdt, buiten het gedeelte dat de uitkijktoren kan doen. En door je ervaring in speuren met je in de gaten houden of de torenuitkijkers hun werk wel goed doen.

123Pien, -mikmak- en schaapje52 vinden dit leuk.
  12. fairie

fairie Commandant van het forum

Nee hoor Mikmak, een verrekijker kan niet alles zien en wij kunnen ook een kijkje gaan nemen als ze iets met de verrekijker denken te zien. Ik denk dat ze het makkelijker vonden om zelf even de verrekijker te pakken i.p.v. te gaan vragen of wij willen gaan kijken.

tinus138, schaapje52 en -mikmak- vinden dit leuk.
  13. -mikmak-

Oefffffffffff :p bezempje was al helemaal overstuur. Arm ding :oops:

123Pien, tinus138 en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. schaapje52

Natuurlijk wordt jij niet werkloos. Het is juist de bedoeling van de uitkijktoren, dat als er iets gezien wordt, dat jij dit doorkrijgt via gebarentaal van de aapjes en jij dan vliegensvlug actie onderneemt. Je wordt een supervrouw die overal heen vliegt.

123Pien, tinus138 en -mikmak- vinden dit leuk.
  15. -mikmak-

8) ben vermomd

123Pien, tinus138 en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. schaapje52

Als je liever een superman ;) wil zijn, mag ook hoor 8).

Ik dacht is wel handig, vermomd :wuerg:, herkent niemand je, anders krijg je misschien Arius of Bavarius achter je aan of piraten -.-.

123Pien en tinus138 vinden dit leuk.
  17. BoerinRietje

BoerinRietje Forumkenner

Betekend dit dat het koraalrif er aan komt? ik sta op het punt om mijn bananen in te leveren, maar zo te lezen kan ik beter wachten. Misschien moeten we wel bananen inleveren voor het rif?

schaapje52 vindt dit leuk.
  18. BaukeS

BaukeS Halfgod

een koraalrif klinkt niet als iets waar je de oude bahabomen voor nodig hebt, maar het is een feit dat het rif bijna af is en je dus beter je GB kan bewaren

19. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Het rif zit eraan te komen, maar wanneer is nog onduidelijk. Het schijnt in de testfase te zijn. Maar ja dan is natuurlijk niet bekend wanneer het goed door de testen is gekomen.
    Het lijkt verstandig om bananen te bewaren. Toontje heeft een tijd geleden wel gezegd dat hij niet verwacht dat je iets van 100 bananen nodig hebt.
    Wat ik zelf doe is ongeveer 50 bananen bewaren en met de rest verder spelen.

Wij zijn hier in het draadje gewoon gekheid aan het maken. Al die verhalen komen uit onze eigen mouwen.

-mikmak-, Carlijn99, schaapje52 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. 123Pien

123Pien Forum freak

Check Okkie; verrekijker zit in de hutkoffer.

Hebben we al een vertrekdatum geprikt? En hoe gaan we?
    Schaapje, mag ik hopen dat jij niet per waterscootergaat deze keer? :oops:
    Ik hoop je heelhuids aan land te zien komen............

schaapje52, -mikmak- en Daxter1966 vinden dit leuk.