Kletstopic Koraalrif

Discussie in 'Geruchten & speculaasjes' gestart door Het Orakel, 17 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. tinus138

tinus138 Teller

Nee hoor BaukeS , dit is overgebleven hout van onze verbouwing afgelopen jaar,de spijkertjes en schroeven zitten er nog in, dus alles word gerecykeld en hergebruikt;).

BaukeS, popje4, pandarum12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Geweldig Tinus, niet alleen voorkomen we zo overbodig afval maar we drukken ook nog de kosten.

We zullen een goed afvalsysteem moeten opzetten. We kunnen al heel veel doen door zelf op te letten wat voor verpakkingen we zelf gebruiken. Biologisch afval kunnen we gratis laten afhalen door de boeren van farmerama. Die kunnen dat prima gebruiken op hun boerderijen.

popje4, pandarum12, tinus138 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

Dat is een goed idee:D. Naast water en mest gaan we een compost introduceren. We maken er een exportproduct van en verschepen het naar Farmerama. Vanaf nu groeien onze gewassen nog sneller en misschien leveren ze ook nog wel extra veel opxD:inlove:

123Pien, pandarum12, schaapje52 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Op het dak van het centrale gebouw kunnen we zonnepanelen plaatsen. Verder stel ik voor dat we net zoals bij bepaalde waddeneilanden geen auto's toelaten. Vervoer kan per fiets en bolderkar die zijn dan allemaal te huur. En er komt een busdienst met bussen die op gas rijden. En passagiers voor de bootexcursies worden opgehaald met de huifkar. En voor degenen die slecht ter been zijn kunnen met een taxi worden opgehaald.
    Voor de koraalrif excursies moeten we zorgen voor fluisterboten. De boot van Jack is een zeilboot dus verbruikt nauwelijks brandstof.
    Verder hoeven we weinig voedsel en andere dingen aanvoeren omdat we zelfvoorzienend zijn. Effect is ook dat ons eten heel lekker en vers is.

In onze haven mogen alleen zeilboten en roeiboten aanmeren. Speedboten en jachten zijn verboden die mogen sowieso niet naar het koraalrif.

Echt een eiland dus om tot rust te komen.

123Pien, tinus138, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. tinus138

tinus138 Teller

En alle gebruikte bordjes , bestek, en potjes en pannetjes van het ontbijt,lunch,brunch, picknick en bbq"s,wil Speurneus wel schoonmaken hebben we direct een goeie afwashulpjexD.

Hoe word het met Daxter en het volgende boekdeel,al een poosje niks meer gehoord/gezien.
    Nu gaan speurneus en ik weer naar t vaste land, heb de bouwvakkers even goed toe gesproken;) en wij gaan even helpen met een verhuizing. Tot laters.[​IMG]

123Pien, popje4, Sintra98 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Tinus,

Ik ben al aan het redigeren.

123Pien, tinus138, pandarum12 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

oefff...:wuerg:2 dagen weg en het spoor al bijster...:eek:zucht...ga eerst even slapen:sleepy:

123Pien, tinus138, schaapje52 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal,
    Het ontbijtje weer klaargezet, de koelvitrine is weer aangevuld, ook voor de Black Paerl.
    Een fijne dag allemaal :) en tot de volgende keer.

-Nigelle-12, -Nigelle-, Anne.1980 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Cornelly52

Cornelly52 Forum-baron

Ik schuif even aan , een fijne dag allemaal:)

-Nigelle-12, -Nigelle-, Anne.1980 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. popje4

popje4 Levende forumlegende

heerlijk ontbeten net... top, altijd fijn dat begin van de dag.....
    goed idee trouwens om boten met motor te weren van het koraalrif deze maken meer kapot.....dus prima idee.

pandarum12, 123Pien, tinus138 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik ben het spoor al wat langer bijster. Er gebeurt zoveel en zo snel dat schaapje is het spoor aan het zoeken xD. Ik ben deze week even wat minder op zoek naar het spoor, erg erg druk in RL met werken, zieke man en verhuizing zoon. Druk, druk. Hoop binnenkort alles weer even bij te lezen en op zoek te gaan naar het al zo lang wachtende koraalrif ;)

pandarum12, popje4, 123Pien en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Wij nemen het stokje wel van je over Schaapje. Het is wel bij te benen hoor. We hebben besloten om de winkel om te bouwen tot een echt toeristen-/cultureel centrum. In het midden een terras met bomen en vliegende papagaaien. Daarom heen een galerij met diverse winkeltjes. Een boekwinkel met vooral koraalrif gerichte boeken, een winkel met lokale eetprodukten, een winkel voor de quilts en het houtsnijwerk, parasols in dezelfde kleuren als de luifeltjes van de winkels. Er komt een multifunctionele ruimte waarin we o.a. kookcurussen kunnen geven. Dit kookgedeelte kan afgeschermd worden van de rest. In de multifunctionele ruimte staat een podium dat gebruikt wordt voor toneelvoorstellingen en concerten. Dus langsreizende kunstenaars krijgen zo een podium. Maar het kan ook gebruikt worden als feestruimte.
    We gaan boeren die naar het koraalrif reizen amuseren. Maar tegellijkertijd willen we ook voor het milieu zorgen. Dus aanmelden als beschermd natuurgebied, hiervoor wordt de stichting gebruikt. Verder compost maken van het biologisch afval en verkopen aan de farmerama boeren, zonnepanelen daar waar mogelijk. Weren van auto's op het eiland. Vervoer wordt geregeld met bussen, fietsen en huifkarren. Geen speedboten toegestaan, wel zeilboten en wel fluisterboten voor het koraalrif. Heel weinig permanente bewoning. In feite alleen de Cartwrights en de expeditie en huidige fanclubleden.
    Voordelen: het eten is echt heel vers want komt zo van het land. We trekken niet-agressief publiek aan.

13. 123Pien

123Pien Forum freak

Thanks Okkie...........handig zo'n samenvatting....xD

Ik heb het conceptplan voor onze stichting bijna klaar.
    Zullen we een vergadering (ahum....) beleggen, waarbij we alles doornemen?

Als we het dan eens zijn, moeten we volgens mij naar een notaris of zo. Om alles officieel te laten maken.
    Of hebben ze een KvK op Baha....?xD

tinus138, schaapje52, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. -mikmak-

15. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Mikmak, wat is er???

tinus138, pandarum12, 123Pien en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  16. -mikmak-

boehoe......ben mijn hele fantasie kwijt..:cry:

tinus138, 123Pien, schaapje52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Hoezo, vind het nogal meevallen!

En als het al zo is, dan neemt de rest het even over. En ga jij je lekker laten verwennen met de fantastische ontbijtjes en van al de andere mooie dingen op Baha . Wij letten dan wel op Carlijn.
    Ga lekker vliegen met bezempje. Dan komen de ideeen van zelf weer. En helemaal als je een tijdje met CatWeezel optrekt. Hij lijkt en is wel vaag maar juist daardoor krijg je juist prachtige ideeen.

Kun jij als heks niet iets betekenen voor het bewaken van milieu op Baha en het koraalrif?
    En zo niet,(hetgeen ik betwijfel) danb blijf je nog steeds MikMak die veel voor ons betekent. Met en zonde magische krachten.

tinus138, 123Pien, schaapje52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. fairie

fairie Commandant van het forum

Het lijkt mij leuk om met MikMak een magische show te maken. :music: Ik weet alleen niet of we dit samen met Catweazle moeten gaan doen. o_O Niet om hemzelf hoor maar om niet te weten wat er gebeurd en of we het dan gelijk kunnen oplossen. :( Nu ik dit zeg is het misschien juist wel goed. Elke voorstelling is anders en misschien zijn er dan mensen bij die iedere dag naar de voorstelling komen kijken. Ik denk dat het toch juist wel goed is om Catweazle erbij te hebben. Leuk. :D

Erg druk gehad met de wellness-cave. Moest van alles regelen. De bouwvakkers hebben tijdelijk wat extra krachten gehad en zijn nu weer met het eigen ploegje overgebleven. Als alles volgens planning loopt kunnen we aankomende zaterdag de opening gaan doen. Vrijdag zouden ze dan helemaal klaar zijn en zaterdag kan dan alles klaar gezet worden voor het feest. Morgen komen als het goed is de laatste spullen binnen voor de bouwvakkers. Ik kom hier morgen dus nog op terug.

tinus138, 123Pien, schaapje52 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Okki Trooi, je bent idd een buitengewoon talent zo goed heb je alle plannen samengevat. :D Nu ik het allemaal zo helder voor me zie gaat het nog mooier worden dan ik dachtxD. Ik heb er allemaal zo zin in!
    Enne ...Mikmak, als je het leuk zou vinden dan zou het ideaal zijn om ook iemand in de lucht te hebben om van boven af het overzicht te houden als er groepen toeristen komen. Je weet maar nooit of er mensen zijn met slechte bedoelingen zoals smokkel van zeldzame dieren. Een pandabeertje levert op de zwarte markt een fortuin op:cry:. Ons doel is om niet agressieve toeristen te trekken maar je weet maar nooit wat er tussen zit. Misschien wil speurneus wel met je mee, hij heeft uiteindelijk een goede neus voor dit soort zaken;)

tinus138, 123Pien, schaapje52 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  20. -mikmak-

dit is erg lief..:inlove:

tinus138, pandarum12, 123Pien en 1 ander persoon vinden dit leuk.