Kletstopic Koraalrif

Discussie in 'Geruchten & speculaasjes' gestart door Het Orakel, 17 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. tinus138

tinus138 Teller

Dit is al een boekwerk op zich, gelukkig is het nog geen 23.00 uur vanavond en hebben we nog even om dit door te spitten en uit te pluizen .;)8)

Cornelly52, 123Pien, sanne22334 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Het verhaal van Fairie sluit naadloos aan bij wat ik geschreven had in mijn vorige posting #5613
    dat sommige details anders uitpakken, kon ik niet weten , ik heb alleen doorgegeven wat het witte boek in het havenkantoor daar over had prijs gegeven. Ik wens jullie TOY TOY en S6 bij het uitvoeren van zo'n belangrijke taak
    en hoop natuurlijk jullie weer terug te vinden op ons eilandje. Pien en ik zijn al begonnen met de voorberijdingen
    te treffen.Gouw tot ziens op ons grote feest :p:wuerg:

-Nigelle-, Cornelly52, 123Pien en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Ik heb vannacht een gigantische storm gehoord. Het regende, hagelde, bliksemde enorm.:wuerg: Ik heb geen idee wat er allemaal gebeurde maar ik heb de deur van het huisje stevig op slot gehouden. Nu is het bladstil. Er ritselt geen blaadje, ik hoor helemaal niets......o_O
    Ik ben dus heel nieuwsgierig hoe het afgelopen nacht gegaan is.
    Kan je ons al iets vertellen Fairie:)

4. Sintra98

Ik vermoed dat alle poortjes weer zijn waar ze moeten zijn, maar verder heb ik er ook geen ideeën overo_O:oops:

5. tinus138

tinus138 Teller

Oeps het boek was zo spannend[​IMG] dat we helemaal de tijd zijn we vergeten:oops: Waar en hoever zijn we in de ontknoping?8) Gezien de omgeving zitten we nog steeds in de koffer, of hebben Speurneus en ik de terugtocht gemist:wuerg:

6. fairie

fairie Commandant van het forum

Het was inderdaad nogal veel herrie om alle poortjes weer op hun plek te krijgen. :wuerg: Ik ben alleen verbaasd dat het helemaal bij jullie was te horen. Achteraf moesten we met z'n allen de spreuk opzeggen om hem krachtiger te laten worden. Dat het zover te horen was dat hadden we niet verwacht. o_O

De poortjes zijn inderdaad weer allemaal op hun plek. De dame van het nachtvolk moest inderdaad ook nog wat dingen doen maar daar mochten we niet bij zijn. -.- Daar kan ik dus helaas niets over vertellen. Daarna toen alles zover was geregeld moest alleen het poortje nog gesloten worden. Dit moest dan in bijzijn gebeuren van de Bewaker van de andere kofferwereld, de vervanger van Mikmak en ik. De rest kon toen alvast teruggaan naar het nachtvolk. Waarom wij nog nodig waren weet ik niet. De bewaker moest tenslotte het poortje sluiten. 8)

Met het sluiten van het portje zag ik een grote flitslicht en ik weet niet of het daardoor kwam maar ik zag nog de 2 volgende dingen. Was het verbeelding of heb ik vluchtig iets gezien van de andere kofferwereld? :(

[​IMG] [​IMG]

Nee, we zijn nog niet terug. Na bovenstaande ben ik denk ik zo moe geweest dat ik schijnbaar in slaap ben gevallen en net wakker geworden.o_O Ik denk dat we maar eens moeten gaan kijken waar de rest is en dan onze terugreis gaan plannen. Ik denk dat we het beste morgenochtend maar op weg moeten gaan. Ik weet niet hoe snel we de rest hebben gevonden. Buiten het nachtvolk om wordt het in de andere delen over een paar uurtjes al bijna donker. 8)

Oh ja, voor ik het vergeet. Ik heb nog wel te horen gekregen dat er in koffer 4 en 5 geen wereld(en) zit(ten) en heel wat anders zijn dan de 3 koffers waar we nu vanaf weten. Ik zag hier eerder ook al een reactie om de andere kofferwereld te bezoeken. Ik kreeg te horen dat dit alleen mogelijk is als we die koffer vinden. Dan komen we in principe ook bij de bewaker uit maar dan niet aan de kant van het schemervolk maar aan de andere kant. Het gebouw van de bewaker en de bewaker zelf zien er dan anders uit. Het schijnt dat hij dan in elk deel er anders uitziet. Hij is wel dezelfde persoon maar dan qua uiterlijk wat dan bij dat deel past. ;)

123Pien, pandarum12, Sintra98 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  7. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

Het is wel een hele belevenis zo. Ik ben blij dat ik niet bij het overzetten van de poortjes hoefde te zijn. Dat is voor de gewone mens een beetje heftig:wuerg:. Als het bij ons al tekeer ging met donder en bliksem...... hoe moet het dan bij jullie tijdens het overplaatsen wel niet aan toe gegaan zijn. :eek:

Nog even een paar vraagjes: Wie zijn precies de "rest" die we nog moeten vinden. Zijn dat de kofferbewoners die in de loop der tijd verdwenen zijn? Of zaten die bewoners ook op het luchteiland gevangen?

De koffer van Okkie, is dat een koffer 4 of 5, omdat er in Okkies koffer geen wereld zit. Ben je er al achter wat voor functie Okkies koffer heeft. Hebben we die koffer soms nodig om terug te keren naar de bewoonde wereld?

Cornelly52, 123Pien, pandarum12 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. fairie

Met de rest bedoelde ik de anderen van ons reisgezelschap in de koffer. Ik en de vervanger van Mikmak moesten langer blijven en de rest kon dus eerder weggaan dan ons van de plek van waar het allemaal gebeurde en Tinus vroeg zich af of hij de enige was die nog in de koffer was achtergebleven. De nummers van de koffers heb ik maar in de volgorde gedaan zoals ze bij ons bekend zijn geworden. De koffer van Okkie is dan koffer 1, deze kofferwereld is koffer 2 en die andere kofferwereld is koffer nummer 3. Hoe de volgorde van het maken/ontstaan van de koffers is geweest weten we niet. Deze volgorde kan dus alle kanten op. Wat de functie is van die andere 2 die ons nog onbekend zijn weten we dus niet (er zit bij beide in elk geval geen wereld in).

9. tinus138

tinus138 Teller

Speurneus en ik zitten dus op koffer 1 van Okkie ,omdat Okkie terug moest en ons de koffer heeft achter gelaten hebben Speurneus en ik die met ons leven bewaakt. Pandarum had zich opgesloten in het huisje wegens de storm en weerlicht;)Sanne is ook in de buurt dus eigenlijk zijn we compleet,om de terugreis in te zetten.:music:Mikmak en Fairie vliegen dan wel voor ons aan of komen wel na vliegenxD........Morgenvroeg maar op pad om het poortje te zoeken waardoor we uit de koffer kunnen komen.:wuerg: Of willen Speurneus en ik nu te snelxD

10. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Geen idee hoe lang het duurt voordat we de koffer uit kunnen, maar.....voor kerst wil ik thuis zijn8)
    En dan een heleboel lekkers van de banketbakkers eten.:inlove:
    Gezellig met iedereen feest vieren en wat vaatjes leegdrinken:music:
    En bovenal wil ik terug naar mijn schip en dan ga ik de hele grijze parel weer glanzend wit schuren:D

11. Sintra98

Ik zal de banketbakkers voor je uitnodigen :inlove:
    De taart is allang gesmolten en als het banket niet door de toeristen
    genuttigd was, dan zou het nu al lang bedorven zijn geweest.:eek:
    Moet ik nog een ploeg schoonmakers voor je inhuren?:music:

12. tinus138

tinus138 Teller

Is er ook een aanknopingspunt hoe het poortje of luikje er uit moet zien,waardoor we heen moeten om eindelijk weer op ons eilandje te komen8);)

13. fairie

Ik denk dat we door dezelfde opening weer terug moeten waar we naar binnen zijn gegaan, alhoewel? Dit was via een scheurtje in de koffer. Misschien moeten we nu de sluiting opzoeken en daar naar buiten gaan. Laten we het er maar op houden dat we via 1 van deze 2 plekken wel weer terug komen.

Gisteren heeft het nachtvolk nog een klein afscheidsfeestje georganiseerd. Ze doen nooit aan feestjes dus dit was gewoon gezellig bij elkaar met wat hapjes en drankjes. ;) Vanochtend hebben we samen met alle kofferbewoners die terug naar huis gaan de overgang gehad van het nachtvolk naar het dagvolk. Daar hebben we nog een leuk cadeautje gehad voor het oplossen van de problemen van de poortjes. Tot onze verbazing stonden mijn viervoeter en zijn soortgenoten op ons te wachten. We hoeven dus gelukkig niet alles te lopen. We hebben afscheid genomen van het dagvolk en de overige bewoners (die ook naar hun eigen volk teruggingen). Na een stuk gereisd te hebben zijn we aangekomen in een ander deel en daar moeten we nu heel goed uitkijken waar we lopen. :wuerg: We durven niet van het pad af te gaan. Waar we ook kijken we zien zoveel vlinders. Grote, kleine, effen kleuren en hele bonte kleuren. Je weet gewoon niet wat je ziet en waar je kijken moet. o_O Na de 1e verbazing maar geconcentreerd op de weg. Hoe mooi de dingen hier ook zijn we willen nu toch wel weer eens terug naar ons eilandje. Wat hebben we die gemist en die we nog steeds missen.

Cornelly52, 123Pien, tinus138 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Het is wel erg sprookjesachtig hier. Zelfs bij de banketbakkers is het niet zo zoet;)

Maar toch wel erg leuk en mooi:D

15. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

xDxD

Haha Panda..... dat zijn wel hele zoete plaatjes:inlove:

Cornelly52, 123Pien, fairie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Sintra98

Ik hou daar wel van :inlove: en ze zijn zo zoet als merenge drops.(suikerdruppels) :inlove:

17. tinus138

tinus138 Teller

Het is hier ook heel mooi, hier gaan we vannacht over nachten[​IMG] doe me denken aan het begin van onze reis in de koffer,was ook zo magisch;)En dan hopen we toch morgen weer voet op ons eilandje te zetten:inlove:

Cornelly52, 123Pien, Sintra98 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. 123Pien

123Pien Forum freak

Ik zit in het havenkantoortje op de uitkijk....maar ik zie nog niks-niemand-nada komen...:cry:
    Sintra zou ook komen.

Zijn jullie er al bijna?
    De koffie staat klaar.......en de thee...........de taart...............de borrels................de hapjes...............de drumband.....xD

Sintra, als ze vanavond niet komen dan zijn wij morgen hartstikke ziek en ladderzat....xD

Cornelly52, pandarum12, sanne22334 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Sintra98

Je moet de andere kant op kijken Pien, Richting de Tiki bar er zijn daar nog genoeg toeristen,
    die je graag van de drank af willen helpen, zo dat wij nuchter blijven ik in ieder geval wel,
    voor het geval dat ik ze ergens moet gaan oppikken ;) -.-

Neem je hele handeltje maar mee op de electric car die staat naast de reddingssloep en is geladen.
    Wel de stekker er af koppelen tot zo :music:

Laatste bewerkt: 11 December 2016
    -Nigelle-, Cornelly52, pandarum12 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. 123Pien

123Pien Forum freak

Tja....het was een leuke avond.
    We zijn inderdaad van onze drank afgekomen (hebben zelf een beetje meegeholpen...:p) en alle hapjes zijn ook op.

Maar..............waar zijn jullie???

Wij willen onze vriendjes terug!!! We zijn al die weken redelijk geduldig geweest, maar nu is het genoeg!

KOM TERUG !!! -.-

Cornelly52, pandarum12, sanne22334 en 3 anderen vinden dit leuk.