Kletstopic Koraalrif

Discussie in 'Geruchten & speculaasjes' gestart door Het Orakel, 17 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

Uuuhhh, Okkie en Hoss zijn op de vlucht geslagen voor een kudde op hol geslagen bizons en zijn een huis binnengevlucht:wuerg::wuerg:

Of... zit het toch iets anders in elkaar:inlove::inlove:

Daxter1966, sproetje06, schaapje52 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Pien@: En de konijntjes zijn een beetje van ons allemaal, maar ik voel me inderdaad wel echt de "eigenaar" :D

Hahaha, dat heb ik precies zo met onze papegaai die ik gevonden heb bij één van de schatzoek avonturen..... Ik ben dan wel officieel zijn baasje, maar ondertussen zit hij meer bij Jack.... of de bezempjes.... of...... Gelukkig kan ik daar echt van genieten want zo beessie moet je niet opsluiten. Die heeft de vrijheid nodig. Die vrijheid zou ik de Nijntjes maar niet geven want dan zie je ze niet meer terug...;)

Nu ik aan Sun en Shine denk, besef ik ineens dat de papegaai ook nog altijd een naam moet hebben. Hij luistert de laatste tijd slecht en dat komt misschien wel omdat iedereen maar wat tegen hem roept.:wuerg:

Ik heb er even een paar opgezocht:
    Pedro,
    Lorre,
    Paco,
    Rico,
    Pablo,
    ...........
    Welke vinden jullie het leukst of weet nog een leukere?

@Schaapje: xDxDxD, Je bent geweldig. Er zit duidelijk veel ruis op de lijnxD Ik zal je een sneeuwuiltje sturen met het schriftelijke verslag;)

@Tinus, dat naamgeeffeestje is volgens mijn zaterdag:music:
    Wanneer we op blz 250 zijn gaan we dat natuurlijk vieren met een mega feest..... :music:Wij laten geen mogelijkheid voorbij gaan op feestjes te vieren8) Misschien gaan we binnenkort ook wel een feestje vieren voor Okkie en Hoss....... wat er ook gebeuren gaat, met of tussen hen, een reden voor een feestje is er al gauw:music:xD

Daxter1966, sproetje06, schaapje52 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. tinus138

tinus138 Teller

Hebben onder ons rondje lopen puzzelen met de rebus van okki: Uitkomst=Een musicale feestje met krenten bollen na het vangen van de buffels of zijn het bizons en onder gebracht in hun nieuwe stal. xDof krijgen we een verlovingsfeestje;) Even nagedacht over de naam voor de papagaai vind paco of pablo wel leuk klinken. En dan Schaapje met haar ruis verhaalxDheeft ze vergeten om het apparaatje op teladen.Als dat allemaal maar goed komt daar in het hoge noorden:wuerg:

Daxter1966, schaapje52, pandarum12 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Vers nieuwtje:

Ik ben een tijdje niet op het eiland. We hebben net besloten dat ik meega met Hoss en Ben voor een zakentrip naar Amerika. Hoss en Ben gaan ook naar hun familie vlakbij Chicago.
    Ik ga dan naar een paar jamsessies (als ik me moedig voel, doe ik misschien wel mee) en ik overweeg een paar lessen te nemen bij een goede saxofonist. En natuurlijk ga ik met Hoss een keer naar een jazzclub en een keer naar een countryclub.

Weet nog niet precies wanneer we terugkomen. Hangt van de zakenbesprekingen af.

Maar aangezien er daar ook internet is, zal ik niet helemaal van dit draadje verdwijnen.

Ik heb een grote voorraad krentenbollen achtergelaten in het winkeltje. Eet smakelijk!

Daxter1966, schaapje52, tinus138 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. sanne22334

Veel plezier Okkie. Geniet van je reis, dat wordt een super belevenis als ik zo lees:D.
    We horen tussendoor graag je verhalen

Daxter1966, Sintra98, sproetje06 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. fairie

fairie Commandant van het forum

Ik zat eigenlijk te denken dat Hoss heeft gevraagd of Okkie bij hem op de ranch komt wonen. De eerste plaatjes hebben met Okkie te maken, de 2 rij plaatjes met Hoss en de 3e rij plaatjes met de ranch. Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben maar dit was het 1e waar ik aan moest denken.

Als namen voor de papegaai vind ik Paco en Pablo ook de mooiste namen uit het rijtje. Mocht ik nog een ander idee hebben dan laat ik dit later nog weten.

7. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Lorre vind ik niet zo leuk. Bijna elke papagaai heet Lorre. Pablo is mijn eerste keus.
    De andere drie vind ik ookleuk

8. 123Pien

123Pien Forum freak

Fairie; je haalt de woorden uit mijn mond.
    Dat dacht ik dus ook meteen: ze gaan samenwonen. Exact dezelfde redenering als jij. Dus.....2 x onafhankelijk van elkaar tot die conclusie gekomen..........dan wordt statistisch gezien de kans groter dat het klopt ;) (of zoiets)

En Okkie die alleen reageert op de naam voor de papegaai en HELEMAAL NIETS zegt over jouw uiteenzetting van de rebus:

VERDACHT!! ZEER VERDACHT!! En dus zal het wel kloppen. :D

Fairie, als het inderdaad klopt, beginnen we samen een detectivebureau. Want dan zijn we echt goed...xD

Oh enne...........wat vinden jullie van Ringo, als papegaaiennaam :inlove: Ik heb een papegaai gekend die zo heette en dat was een schatje.

Sun en Shine laten weten dat ze "Moon" of "Star" ook wel leuk vinden voor een papegaai.....:D

Daxter1966, Sintra98, sproetje06 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Hmmm, tot nu toe was Pablo ook één van mijn favoriete namen, Ringo is ook leuk...., ik ga er nog eens een nachtje over slapen. Iedereen kan nog tot morgenavond namen en voorkeuren inleveren dan ga ik morgenavond beslissen.

10. tinus138

tinus138 Teller

Okkie veel plezier daar in het verre Amerika.........Iemand nog weer wat gehoord van schaapje na haar verwarrende verhaal gisteren;)...Zo wij gaan onze hangematje opzoeken, kunnen we weer vroeg ons rondje maken morgen.:)

Jack-pablo
    Jack-ringo
    Jack-pedro
    Jack-rico Hier maar een nachtje over slapen wat het leukste/stoerste klinktxD

11. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Zoals ik al eerder zei: Ik mag helemaal niets zeggen. Heb ik bij geen van de reacties gedaan. Er is dan nl. een risico dat ons plan niet doorgaat. Maar leuk dat speculeren. Zitten we in ieder geval terecht in het speculatiedraadje.
    Kan jullie garanderen dat ik me kostelijk amuseer met de speculaties.

Als het meezit kan ik waarschijnlijk iets meer vertellen als we uit Amerika terug zijn. We zijn net in Chicago aangekomen We worden zo door een neef van Hoss opgehaald. Morgen al meteen een zaken afspraak in de ochtend. In de middag heb ik een saxofoonles (spannend, hoop dat ik tips krijg voor een betere klank). Daarna gaan Hoss en ik steak eten en meteen daarna bezoeken we een jamsessie. En dan vroeg slapen om zo snel mogelijk de jetlag de baas te worden.

Misschien vind jullie Amerigo leuk voor de papagaai? Of Didgerido? Vuela?
    Is de papagaai eigenlijk een jongen of een meisje? Tot nu toe zijn het alleen maar jongensnamn.

Laatste bewerkt: 16 Maart 2016
  12. tinus138

tinus138 Teller

Zo wat een heerlijk zonnetje,echt heerlijk om over het strandje te rennenxD.
    Zien we vanmiddag toch allemaal kikkes met emmers water sjouwen:wuerg:

@Okkie je somt daar een vol programma op dat ik denk, dat vroeg slapen zoals je zegt komt vast niks van;)maar je weet iedereen wel nieuwsgierig te maken hoor.
    De papagaai een jongen of meisje heb eerlijk gezegt geen flauw ideexD

Daxter1966, Sintra98, sproetje06 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. sanne22334

Ik denk dat niemand weet of de papegaai een jongen of meisje is maar zijn gedrag lijkt toch eerder een jongen. Dat komt natuurlijk omdat zijn leven bij de piraten niet een voorbeeld was voor vrouwelijk gedrag. :wuerg:

Toch lijkt mij een jongensnaam bij deze papagaai passender. Namen als Sophie of Charlotte vind ik op de één of andere manier niet zo passen bij onze belhamelxDxD

14. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Gisteren was zeker hectisch maar vandaag is het wat rustiger. De saxles was fenominaal. De jamsessie zijn we maar heel even geweest. Was meer om sfeer te proeven. Bij die sessie kan ik zeker niet meedoen. Ze zijn veel te goed, maar mijn leraar gaat kijken of hij een sessie kan regelen met een aantal mensen van ongeveer mijn niveau. In de ochtend gaan Hoss en Ben een aantal papieren uitzoeken en moet ik zelf ook nog wat zakelijke dingen doen. Vanmiddag in een hangmat liggen, wat oefenen en een nieuwe les afspreken. Vanavond lekker naar een jazz-club. We amuseren ons wel.

Mag alleen niet te laat worden pmdat het morgen weer een drukke dag wordt.

Daxter1966, sanne22334, sproetje06 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Wat zijn jullie toch allemaal aan het wauwelen. Ik snap er helemaal niets meer van. Ruis ruis en nog eens ruis. Hoor iets over Amerika, allemaal plaatjes raden en allemaal namen voor ?.

over de plaatjes: Eerste 2 plaatjes zie ik okkie dan een plus teken, dan 2 paaltjes dat is Hoss, dan een pijl, dan bisons en een huis. Nou volgens mij gaat Okkie samen met Hoss in het bison fokken met fokcertificaat en daar bouwen zij een nieuwe stal voor. In Amerika regelen zij met een bisonfokkerij de koop voor mooie jonge dieren. Daarnaast oefent Okkie in Amerika voor het grote huwelijk tussen x en y, weet nog steeds niet het zijn aangezien alles steeds weg valt. Daarnaast begrijp ik uit het verhaal dat Jack vader wordt van een x-ling, die de namen krijgen Pablo, Piblo, Publo, Peblo enz. Dan nog iets over een papegaai of het een jongen of een meisje is. Kijk effe onder snavel en weet wat het is. Uit het verhaal met ruis op te maken, denk ik dat er getrouwd wordt in Amerika en de bisons zijn getuige. Nou dat is mijn verhaal weer, geen touw aan vast te knopen.

Daxter1966, Sintra98, sanne22334 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. 123Pien

123Pien Forum freak

Schaapje, volgens mij heb jij een vat rum van Jack meegenomen naar de Noordpool en ben je dat nu aan het leegdrinken.....
    Het is in elk geval een mistig verhaal.........hoop dat jouw brein snel niet meer zo mistig is.

Ik heb Jack overigens wel verteld dat hij binnenkort vader wordt van een heel nest. xD Hij keek heel verschrikt en vroeg van wie ik dat had gehoord. Toen ik zei dat het bericht van Schaapje kwam, keek hij zichtbaar opgelucht. Volgens mij heeft hij iets te verbergen....;)

Schaapje, nog even zo doorgaan en je stoot Daxter van de troon; dan word jij onze opper-roman-schrijver :D
    En als dat zo is, dan vieren we ..............EEN FEESTJE xD

Oh ja, je krijgt de hartelijke groeten van Sun en Shine; of je ook op hun feestje komt a.s. zaterdag?

Daxter1966, Sintra98, sanne22334 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Pien, wil jij van het vat rum afblijven, ik hoor het allemaal wel hoor. xD Wat versta ik nu toch? Jack wordt een verschrikker, o, hihihi je bedoelt een vogelverschrikker bij een heel nest :wuerg:. Wat mummel je nu toch over schaapjes en een schaap dat opperhoofd wordt bij de indianen. Wie zijn Sun en Shine? o, je zegt dan de zon schijnt. Dan ook nog een feestje, pfffff alweer een trouwerij. xD
    Nou ik weet het niet meer hoor. Maar volgens mij is er van alles aan de hand daar op Baha. Ik neem maar een groot glas met sneeuwwater, lijkt mij wel een goed plan. 8)

Laatste bewerkt: 16 Maart 2016
    Daxter1966, Sintra98, sanne22334 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

xDxDSchaapje, je bent weer goed op dreef. Je gedachten en verhalen zijn zeer verfrissend;)
    Door jou weer ik nu echt dat de papegaai voortaan Pablo gaat heten.
    Hoewel ik je heel erg mis, vind ik het toch niet erg als je nog een poosje op de Noordpool blijft...... tenzij je ons blijft vermaken met je geniale verhalen:inlove:xD

Okkie, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet je ook wel van het samen zijn met Hoss, neem daar ook de tijd voor hoor:) (hoor mij nou, ik lijk je opa welxD)

Daxter1966, schaapje52, sanne22334 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Paniek!!!!

Mijn koffertje is weg, of doet het niet meer. Ben verward.

Even opnieuw. Ik heb een koffertje maar er komen geen krentenbollen meer uit. Dus hij zou kapot kunnen zijn.

Maar als ik het koffertje goed bekijk, zie ik dat het slot van chroom is en niet van ijzer. Is het ergens verwisseld?
    Een Ramp

Daxter1966, Sintra98, 123Pien en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. tinus138

tinus138 Teller

OH Oh wat gebeurt er allemaal daar in Amerika,heb je op het vliegveld de verkeerde koffer gepakt Okkie? En Schaapje die volgens mij vreselijk bevangen is door de kou daarboven in het hoge noorden,want dat verwarrende verhaal van haarxDDenk daarom ook dat Daxter beter kan blijven schrijven en Schaapje vertellen.;) Wij duiken voor nu het hangematje in, morgen maar weer kijken waar en wie we moeten helpen8)

Daxter1966, Sintra98, 123Pien en 5 anderen vinden dit leuk.