Kletstopic Koraalrif

Discussie in 'Geruchten & speculaasjes' gestart door Het Orakel, 17 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Ha die Pien,

Floris en ik zijn net terug van het vasteland. Mikmak komt zondag pas weer terug. Dus ik stel voor dat we zondagavond kampvuur houden. Misschien met een BBQ? Een varken aan het spit met een appel in zijn bek?

En dan de kennismaking met Floris. We kennen nu het mechanisme van zijn harnas. Hij heeft nu ook zijn harnas niet aan en is daar heel erg blij mee. Hij stonk een uur in de wind toen hij uit het harnas kwam. Logisch natuurlijk want het is lastig om jezelf te wassen als je in zo'n harnas opgesloten bent. En ja het water dat je drinkt zul je ook weer moeten lozen. Daar kun je je vast wel iets bij voorstellen.
    Hij is echter zichzelf gaan wassen en gaan zwemmen en ik heb samen met de vissen, eenden, ganzen en nog wat andere dieren het harnas weer schoongemaakt.

We hadden het idee dat hij in zijn harnas naar het kampvuur komt. Daar haal ik hem er dan uit (dit kan hij niet zelf). En daarna vertellen we het verhaal wat allemaal met hem gebeurd is, voor zover we dat hebben kunnen achterhalen.

123Pien, sanne22334, -mikmak- en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. fairie

fairie Commandant van het forum

Dan wacht ik tot bij het kampvuur om mijn verhaal te vertellen. Wat ik wel vast zal vertellen is dat de ring weer terug is bij de vrijmetselaars, net als het tinnen kruikje. Ik heb bij uitzondering toestemming om dit aan jullie te vertellen. Deze 2 items zijn al heel oud en is van iemand geweest die vermist is geraakt en waar ze nooit meer iets van hebben vernomen. Ze waren dus blij dat de ring is gevonden. Wel hopen ze dat we nog meer van die persoon zullen vinden, zodat ze er dan achter kunnen komen wat er met diegene is gebeurd. Dit is via via gegaan, want ze willen natuurlijk anoniem blijven. o_Ok hebben ze laten weten dat ze verder niets met onze zoektocht te maken hebben en dit op puur toeval berust dat we deze 2 dingen hebben gevonden. Van het kistje is gebleken dat dit een gewoon kistje is waar iemand afbeeldingen van de vrijmetselaars op heeft geschilderd.

Gelukkig dat het er allemaal niets mee te maken heeft. Wie weet wat ons dan allemaal te wachten heeft gestaan. We hoeven ons dus geen zorgen meer te maken. :D

Okkie, fijn om te horen dat er wat meer bekend is over de ridder. Waar ik wel benieuwd naar ben is of hij al wat van zijn geheugen terugkrijgt of dat dit nog steeds 1 groot raadsel is.

Sorry voor de late reactie. Ik had het erg druk om even weer helemaal up-to-date te zijn voor de winkel en de Wellness-grot. o_Ok heb ik iemand gevonden die voor vast aan de slag gaat in de Wellness-grot en het stokje overneemt van de tijdelijke kracht.

We hadden de lampen gevonden en ik heb er een paar gehouden voor de winkel (Embleem van de winkel erop gezet op de voet) maar de rest is al verkocht. Het is heel hard gegaan. De toeristen vonden ze zo mooi en vragen of we er nog aan kunnen komen. Ik zou dit navragen en het ze nog laten weten. Als je er nog aan kunt komen zou ik ze opsturen naar de vakantiegangers die inmiddels al naar huis zijn.

Laatste bewerkt: 29 Augustus 2015
    Cornelly52, 123Pien, sanne22334 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Hij had nooit een groot geheugen probleem. Er ontbreekt een kleine periode maar dat is normaal na een hersenschudding of vergelijkbaar. We hebben hem echter nooit begrepen. Dit heeft o.a. te maken met zijn accent, zijn verwarring over waar hij terecht was gekomen en omdat het nu eenmaal lastig communiceren is door een helm heen en wanneer je de mond van de ander niet ziet, Bij het kampvuur zal het allemaal duidelijker worden.

123Pien, sanne22334, -mikmak- en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal,
    fairie ik hoop dat je er ook nog een paar voor de fanclub hebt over gelaten.
    Want daar waren ze in eerste instantie voor bestemd.
    Ze komen van een van de eilanden waar we op vakantie waren.
    Maar daar hadden ze in ieder geval geen grote aantallen. dat je ze gemerkt heb is prima.
    Maar voorlopig maar even niet verkopen want palmbomen groeien niet zo heel snel
    en de XXL is nu eenmaal zeldzaam.
    Ik ga er met de onderzeeër over een tijdje naar toe varen en hou je op de hoogte of er nog een aantal te krijgen zijn.
    Fijne dag allemaal, :) tot zondag bij het kampvuur.

Cornelly52, OkkieTrooy, 123Pien en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Joho, feestje zondagavondxD Eindelijk weer een feestje...... kampvuur, vaatje, mixjes, hapjes en een heleboel gezelligheid. Ik ben er klaar voor.
    'k Ben zo benieuwd naar de verhalen.:music:;)
    Gezellig dat we Floris in ons midden hebben. Het zal je maar gebeuren dat je, je harnas niet meer uitkunt:wuerg: Blij dat hij nu weer bevrijdt is en niet meer als een sardientje in een blikje zit. :p

Cornelly52, 123Pien, sanne22334 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Hij is zeker erg opgelucht. Maar moet wel heel erg wennen. Hij is erg blond, dus zal nu erg moeten opletten om niet te verbranden. o_Ok gaf het harnas wel een gevoel van veiligheid. Het is ook heel vreemd om niet meer zoveel kracht te hoeven zetten bij het lopen.

We zullen erg veel aan hem kunnen hebben voor onze expeditie. Hij is erg aardig (en ziet er ook nog eens goed uit). En verder kunnen zijn vaardigheden als stuntman ook erg nuttig zijn.

123Pien, sanne22334, Sintra98 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

hoi hoi, back in town......hoelaat begint het kampvuurfeesjeeeee...:p

8. Sintra98

Hallo allemaal,
    Ik heb alvast wat op de BBQ gelegd voor vanavond bij het kampvuur :inlove:

Cornelly52, 123Pien, pandarum12 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Gezellig, Ik kom eraan. Eerst Floris nog opsnorren.

123Pien, pandarum12, sanne22334 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. -mikmak-

Sintra, het water loopt me in de mond..:p

Cornelly52, 123Pien, pandarum12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Ok daar ben ik dan. Kostte wat tijd om Floris te vinden. Hij vindt het heerlijk om buiten te zijn, te wandelen ed.
    Heb hem echter weer terug geholpen in zijn harnas omdat ik jullie wil laten zien hoe het werkt.
    Wie komen er allemaal?

Kan het niet laat maken dus dan maar zo de geschiedenis van Floris. Hij is dus stuntman in ridderfilms. Hij heeft oa gewerkt in de film van zijn naamgenoot Floris.

Zijn laatste film was Ivanhoe. Er is een ongeluk geweest waarbij hij op zijn hoofd is gevallen. De volgende dag was hij verdwenen. Hi was al in zijn harnas geholpen.

Het volgende dat we weten is dat hij door ons gevonden werd. Geen idee hoe hij dat gedaan heeft.

Hij dacht echter nog steeds dat hij in film van Ivanhoe speelde en vandaar dat hij in eerste instantie zei dat hij Ivanhoe was en op queste moest. Omdat wij niet naar verwachting reageerden, realisserde hij dat hij niet meer op de filmset was. En vertelde zijn eigen naam Floris. Dit was voor ons verwarrend omdat er ook een ridderserie Floris is.

Wat zijn harnas betreft.
    daar werd hij altijd in- en uit geholpen. Door de ijzeren handschoenen kun je zelf dat net doen. De vingers kunnen niet ver genoeg buigen. o_Ok is hij waarschijnlijk nat geworden want het harnas was behoorlijk roestig. Samen met de ezels en bevers hebben we echter het harnas kunnen openmaken. Er zat onder andere een sluiting op zijn rug. Daar kan hij natuurlijk zelf niet bij.

Laatste bewerkt: 30 Augustus 2015
    Cornelly52, 123Pien, pandarum12 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

Gisteravond ineens het huis vol bezoek, dus ik moest even een ander feestje organiserenxD. Helaas even geen tijd voor de farm.
    Poeh, wat een belevenissen voor Floris. Het zal je maar gebeuren:wuerg:. Wel fijn voor hem dat hij nu weet wie hij is. En ook dat hij zijn geheugen weer terug heeft. Ze zullen op de filmset ook wel geschrokken zijn dat hij ineens weg was. Het is inderdaad een raadsel hoe hij als ridder op ons eiland verzeild is geraakt. Hij moet op de veerboot toch een opvallende verschijning zijn geweest. Ik ben blij dat hij er is en ik hoop dat hij ons wil helpen met alle raadsels die nog niet opgelost zijn.

Cornelly52, fairie, 123Pien en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Wie van jullie heeft de papegaai gezien. Hij blijkt al een paar dagen weg te zijn:wuerg:. Ik dacht dat hij bij Jack was en Jack dacht dat hij bij.mij was. Hij is ineens spoorloos verdwenen. We hebben het hele eiland al afgezocht maar niets gevonden. Hij kan overal wel zitten, maar geen idee waar:cry:

Sintra98, sanne22334, Cornelly52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Ik had begrepen dat hij de laatste tijd erg stil was. Is er wat aan de hand met onze papagaai? Heimwee mogelijk? Hebben we teveel druk op hem uitgeoefend?

pandarum12, sanne22334, Cornelly52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. 123Pien

123Pien Forum freak

Hallo allemaal.............oh wat jammer dat ik de BBQ heb gemist...:cry:
    Nou ja, volgende keer beter.

Wel leuk om het verhaal van de ridder nu te kennen....! :D

De papegaai is terecht.
    Die kwam vanochtend geheel verwilderd en met enkele veren minder dan voorheen, aanvliegen.
    Het beestje is ergens van geschrokken en roept allerlei onsamenhangende dingen.... kan er nog geen touw aan vastknopen.

Jack is ge-appt; hij komt zijn beschermeling vanavond nog halen.
    Ik ben benieuwd of de papegaai iets gaat vertellen, als hij weer een beetje bekomen is.....

pandarum12, sanne22334, Cornelly52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Hi Pien, fijn dat hij terecht is. Maar is hij ons niet in de maling aan het nemen? Papagaaien zijn slimme vogels. Of is hij ergens van geschrokken?

pandarum12, 123Pien, sanne22334 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. -mikmak-

uhh..sorry..:(..hoor net van de bezempjes dat ze de papagaai helemaal gek gemaakt hebben....als hij ergens rustig zat,
    vlogen ze plotseling om hem heen om te laten schrikken.....pubers hé....heb een hartig woordje met ze gesproken want als
    de heksen dit horen, dan hebben we een probleem hé....:oops:..dat heb ik ze dus heel duidelijk gemaakt en denk wel dat
    ze de ernst er van inzien......Carlijntje..kun je morgen even helpen?

pandarum12, 123Pien, sanne22334 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

O, gelukkig dat de papegaai er weer is.:D Ik ben toch wel erg gehecht geraakt aan het beesie :inlove:. Ik ben benieuwd of er echt iets gebeurt is of dat het inderdaad alleen komt door de vrolijke streken van de bezempjes. Het is waar dat papegaaien heel slim zijn. Je zou toch zeggen dat hij slim genoeg is om een stelletje puber-bezems te slim af te zijn:wuerg:.
    Jack en Pandarum zullen de papegaai nu goed verzorgen en dan maar afwachten of er nog wat zinnigs uit zijn snavel komtxD

pandarum12, 123Pien, Sintra98 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Sintra98

Zeg mikmak vertel eens eerlijk ............ heb jij dat vroeger ook wel eens gedaan?

pandarum12, OkkieTrooy, sanne22334 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. -mikmak-

:oops:..:p..( tuurluk maar ik zou niet weggehaald worden door de heksenorde)

Laatste bewerkt: 1 September 2015
    pandarum12, OkkieTrooy, Sintra98 en 2 anderen vinden dit leuk.