Kletstopic Koraalrif

Discussie in 'Geruchten & speculaasjes' gestart door Het Orakel, 17 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik denk dat ze wel in de wellnes bij Fairie aan het werk kunnen daar is vast veel te doen voor de bezempjes,
    omdat de bouwvakkers daar (nog) niet klaar zijn.

-Nigelle-, 123Pien, -mikmak- en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Carlijn99

Carlijn99 Forumkenner

[​IMG]alle 4 weeer blij... en ik natuurlijk oook:D..
    is weer een rede voor een feestje mikmak is terug en kan kennis maken met de ridder...

123Pien, Sintra98, pandarum12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Heb een beetje moeite met zijn naam. Ik dacht dat hij Ivanhoe heette maar hij had het over een kameraad die Sindala heet.
    Maar dan zou de ridder toch Floris heten?

Wie kan licht in de duisternis werpen.

123Pien, pandarum12 en fairie vinden dit leuk.
  4. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Sindala is een goede vriend van Floris. Floris is een leeftijdsgenoot van Ivanhoe. Ivanhoe is Engels, Floris is Nederlands. Laten we het er gewoon op houden dat ze allemaal bevriend zijn/waren met elkaar;).
    We kunnen de ridder gewoon nog eens vragen naar zijn naam en misschien dat hij toch iets kan vertellen van zijn verleden?

Carlijn99, 123Pien en fairie vinden dit leuk.
  5. 123Pien

123Pien Forum freak

Ja, en als dat niet werkt, mag die ridder een weekje met Jack mee op de Black Pearl (hij hoeft niet op zijn schouder te gaan zitten), als onze vriend de papegaai klaar is met zijn therapie....xD. Misschien dat Jack ook ridders aan het praten kan krijgen...? ;)

Laatste nieuws over de papegaai:
    Jack denkt dat hij "een verleden" heeft. Bij bepaalde geluiden wordt hij erg angstig en 1 keer werd het beest woedend.
    Hij heeft een half uur met zijn vleugels wijd over de reling van het schip geparadeerd, alsmaar roepend: "afblijven...........is van mij.............afblijven ...is van mij..."
    Uiteindelijk kalmeerde hij en kroop terug op Jacks schouder.

pandarum12, fairie en Carlijn99 vinden dit leuk.
  6. Carlijn99

Carlijn99 Forumkenner

OOOOOO ik kon vanmiddag mijn ogen niet geloven...[​IMG] ik was heel even bij mij aapjes in haaiepakjes. en dit was wat er uit het water sprong.o_O het moet toch niet gekker worden.

123Pien, -mikmak-, pandarum12 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  7. Saskia66

Saskia66 Gelegenheidsauteur

Ik heb wat koraal gevonden........ :)

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Brandkoraal, zeeanemoon, steen koraal, koraal zon

.....en plantjes.........

Mermaids Hair, Feenmoos, Papageienblatt, water ster

.... en plankton......

Scampi, Krevettchen, krill, Ringel larve

... en zelfs dieren! :D

[​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG]
    Octopus, clownfish, zeepaardjes, schildpad

De tekst is vertaald met Google. Ik denk dat sommige benamingen ietsje anders zullen luiden.

123Pien, fairie, dirkadriaan61 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

LEUK, het ziet er naar uit dat het rif toch langzaamaan dichterbij komt.

123Pien, pandarum12, fairie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. Sintra98

Zie hierover mijn posting #669 in dit draadje, het is al een tijd geleden maar daar heb ik ze allemaal vertaald.
    De schildpad is er vandaag dus bij gekomen.:inlove:
    De clownvis hebben we dus ook al dat is de 2e vis van de vissenfok

-Nigelle-, pandarum12, fairie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. 123Pien

123Pien Forum freak

Wow Carlijn...........dat is inderdaad behoorlijk heftig.
    Is die koe tam? Want dan zou ik haar meenemen naar Baha. Kunnen we wel gebruiken.
    Lekkere melk en (slag)room voor de ontbijtjes en de drankjes (koffie met slagroom is een prima drankje...;))
    En ze speelt zo leuk met die dofijn....een schatje hoor.
    We houden haar!!! :D

Daxter1966, sanne22334, pandarum12 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Sintra98

Hier nog even het plaatje met de cattegorieën.
    Van de onderste rij zijn er dus 2 in het spel op dit moment
    Er zijn ook nog 6 schatten op te duiken zie posting 675 (P34) van dit draaadje

-Nigelle-, sanne22334, pandarum12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Maar goed dat Hoss geen paarden ter beschikking wilde stellen. We hebben nu een paar pogingen gedaan met ringsteken terwijl we te voet waren. Dat bleek nog verdraaid lastig. Met paarden erbij zouden er alleen maar ongelukken van gekomen zijn.
    De lansen die gemaakt waren door de bevers waren gemaakt met de lans van de ridder als voorbeeld. Die is echter bedoeld om met een paard te gebruiken. Bovendien zijn wij niet zo getraind als de ridder. Dus veel te veel te zwaar. We kregen de lans niet hoog genoeg en in balans. Alleen de wolven fluisteraar kon er mee overweg. Hij was erg goed. Maar ja hij heeft dan ook een mooi getraind lijf.

We zijn nu bezig om de lansen korter te maken. Ben benieuwd of het dan wel lukt.

En als we er genoeg van hebben komt er een demonstratie van de ridder.

sanne22334, pandarum12, fairie en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. 123Pien

123Pien Forum freak

Nou Okkie, succes gewenst! Het zal nog een hele kluif worden.
    Dat ringsteken is inderdaad niet gemakkelijk.

Maar........de aanhouder wint! ;)

Daxter1966, sanne22334, pandarum12 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Heb je geen zin om mee te doen? Oefenen voor de middeleeuwse spelen. Het is trouwens echt lachen. We hebben de lansen ingekort maar dat hebben we niet echt professioneel gedaan. Ze zijn nu niet helemaal recht.
    Voor de meesten van ons maakt dat niet uit omdat we ook met een rechte lans niet kunnen mikken in de ring. Wolvenfluisteraar en ridder ergeren zich echter nogal aan zichzelf omdat ze nu vrij vaak missen.

Vind ik grappig. Volgens mij hebben ze het gevoel af te gaan. Een ego-ding. De ridder vond het al helemaal niet leuk dat de fluisteraar het meteen zo goed deed.

15. pandarum12

pandarum12 Forum-analist

Misschien kunnen we de ring groter maken want als het voor de ridder en de fluisteraar het al moeilijk is, is het voor ons helemaal om te huilen:cry:;)

Daxter1966, fairie en sanne22334 vinden dit leuk.
  16. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Het is alleen maar moeilijk voor die twee omdat de lansen krom zijn en ze gefrustreerd raakten. Dat krijg je als 2 mannen elkaar de loef willen afsteken. De ridder had niet verwacht dat de nieuweling het zo goed zou doen. En eer is een groot ding bij ridders. Maar ja fluisteraar begrijpt dat niet helemaal en begon hem te plagen. En toen ontstond er een competitie waar ego's op het spel stonden en men dus bij elke misser gefrustreerd raakte.

Voor hun heel vervelend maar wij hebben het uitestekend naar ons zin in gehad. Veel heimelijk plezier om de jongetjes.

Voor het midderleeuwse feest, laat ik goede lansen maken in de beverwerkplaats en een iets grotere ring.

En nu maar eens verder met het middeleeuwse feest. Ik had gebraden ganzen beloofd maar had me niet gerealiseerd dat we die niet op onze farm hebben. Heb ze wel bij een ander spel, dus die moet ik invoeren. Er zit al een varken in de oven. Die krijgt later nog een appel in zijn bek. De vaten wijn en bier zijn er al. Nu nog grote pullen regelen. En wat stoofschotels. En van die lange lage tafels met banken ernaast. Die komen ook uit de beverwerkplaats. Dan kunnen we gaan aanliggen aan het banket. Dan nog fakkelhouders in de standaarden in de muur plaatsen en fakkels regelen.

Zijn er nog gasten die we kunnen uitnodigen (uiteraard tegen betaling?). Heb namelijk wel erg veel voedsel geregeld.

O en natuurlijk voor muziek en ander vertier zorgen.

Druk, druk, druk.....

Daxter1966, fairie en pandarum12 vinden dit leuk.
  17. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

Druk, maar ook erg leuk;).Ik heb zo veel zin in dat middeleeuwse feest. Ik zie mijzelf al in zo'n lange sierlijke jurk. Ik zal van te voren nog maar even naar de kapper gaan om mijn haar mooi te laten opsteken. Dan ben ik erhelemaal klaar voor. :inlove:

Maar voor die tijd kom ik jou helpen Okkie, Ik zal lange tafellakens laten maken (heb alleen nog geen picknick kleden weverij:cry:). Ze zijn al besteld en ik hoop dat ze met de trein meekomen.xD Daarna zal ik helpen met grote schalen fruit te maken. Kan ik verder nog wat doen? Uiteindelijk moet jij ook een beetje uitgerust zijn op het feest:p

Daxter1966, fairie, pandarum12 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

O zekers erg leuk. Ik weet nog niet wat ik aan zal doen. Denk eraan om als nar te gaan of als minstreel. Ik zou met Hoss een duo kunnen vormen. Hij is erg groot en breed en ik klein en iel (alleen in dit verhaal niet in RL daar ben ik juist groot en breed). We zouden zo'n anderhalve cent duo kunnen spelen. Beetje geinen en dan afsluiten met wat dansmoves en dan overgaan in een menuet. Een soort van lijndansen maar dan middeleeuws. Heb ik alleen iemand nodig die harp, luit of vedel kan spelen? Weet jij of er iemand in onze groep is die gitaar speelt dan is het volgens mij vrij makkelijk om over te gaan op de luit.

Heel fijn dat je wllt helpen. Zou je bij je bestelling tafellakens ook nog servetten kunnen bestellen. Van die hele grote. Er wordt bij zo'n diner namelijk meestal nogal veel met saus en vet geknoeid. En als je dan verder kunt helpen met alles klaar zetten, dan ben ik helemaal blij.

Sintra98, fairie en pandarum12 vinden dit leuk.
  19. Sintra98

Hoi Okkie zijn die lansen niet recht te maken?
    Het lijkt me vrij gemakkelijk als je ze heet stookt in het vuur, zijn ze wel recht te buigen:D

-Nigelle-, fairie, OkkieTrooy en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  20. sanne22334

sanne22334 Forum-commissaris

Mijn zus speelt harp. Ik kan haar wel vragen voor een paar mooie harpstukken. Ze houdt enorm van geschiedenis dus dat zal wel goed komen:inlove:.
    Servetten bestel ik ook nog even, dan kunnen ze gelijk met de trein meekomen;).

Daxter1966, Sintra98, fairie en 1 ander persoon vinden dit leuk.