Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door joke0987, 21 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. joke0987

joke0987 Grote forummeester

Ik was, na de opmerking in de FAQ "Ons is verzekerd dat de droprate hoog wordt afgesteld om het aantal benodigde drops ook echt te kunnen verwerven." toch redelijk optimistisch. Als ik nu kijk dat ik qua roet en plantjes nog gemakkelijk de laatste 20 stuks gereedschap kan maken maar hopeloos vastloop op het vergrootglas ben ik toch redelijk teleurgesteld. Ik zie echt geen verschil met andere events met dropitems. Jammer!

Janelco vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik denk dat daar ook het probleem van veel spelers zit. Naar aanleiding van die opmerking in de FAQ ging iedereen er vanuit dat het eenvoudiger zou zijn. Ik denk dat die opmerking in de FAQ is gezet omdat er 5000 roet nodig waren, een aantal wat normaal nooit mogelijk is. Dit is vervolgens verlaagd naar 35. Waardoor iedereen nu roet over heeft. De droprate staat dus wel hoog afgesteld, maar dan vooral voor het roet, om met moeite net 5000 roet bijelkaar te kunnen krijgen.
    Ik heb nog lang geen 1500 roet over, dus ik ben blij dat ondanks het vele roet wat we krijgen, het benodigde aantal toch flink is verlaagd.

Wanneer je nog even doorgaat met eventgewas maken, kun je het eventgewas inleveren voor supervoer en daarmee fokken. Het liefst vandaag tijdens de babyboom. Iedere fok schijnt een vergrootglas op te leveren.

3. Leo.netten

Leo.netten Teller

Als er had gestaan het event is makkelijk te halen was er niet zoveel commentaar geweest op het forum.
    Dan had het event ook als gemiddeld of moeilijk geklasseerd moeten worden nu willen sommige hun verdiende sv niet besteden.
    Ik zie het opmaken van je verdiende sv niet als een nadeel je krijgt er toch fokdieren voor terug.

farmermikkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  4. fairie

fairie Commandant van het forum

Ik ga het ook niet redden als ik het sv zou gebruiken wat ik met dit event tot nu toe vrij kan spelen. Dan zou ik op dit moment aan een aantal komen van 75 detective gereedschap. Om er nog 25 te halen binnen 1 dag gaat zonder extra's in te zetten niet lukken. (Ik heb nu 65 detective gereedschap staan). Ik heb nu dus 3 keuzes. Extra's inzetten voor de gewassen om meer sv vrij te kunnen spelen, meer sv gebruiken dan dat ik met dit event vrij speel (dan zou mijn voorraad gelijk op zijn) of het laten voor wat het is en dan of geen bonenstaakrij of een incomplete bonenstaakrij. Ga er over nadenken wat ik ermee ga doen.

5. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Voor mij is het opmaken van het verdiende SV een enorm nadeel. Ik zou geen dier meer overhouden, al mijn SV op moeten maken en dan zou ik nog een gerede kans lopen dat ik die wolkenrij alsnog niet haal. Ik vind het verder niet erg hoor, ik speel pas een paar maanden en dan kan het nou eenmaal nog niet altijd feest zijn. En morgen heb ik 1000 SV op de teller, dat zijn ook leuke dingen voor de mensen.

Maar als ik zie wat voor capriolen de meer ervaren spelers uit hebben moeten halen om dit event te halen, met veredelde anjers en witte onschuld en bergen SM en comfortvelden, dan bekruipt me toch echt het idee dat BP de zaken iets mooier heeft voorgesteld dan ze waren.

-matthias1952-, mamiagk en boerin5260 vinden dit leuk.
  6. joke0987

Tja, wat zal ik daarop nou zeggen? Alweer? Of what's new? Of belofte maakt schuld?

Eventgewas inleveren voor supervoer? Hoe werkt dat? Mijn molen herkent dat niet.

Laatste bewerkt: 21 Januari 2018
  7. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

In het eventscherm heb je een "kaaswiel" voor SV.
    • Kamers met een Kaaswiel kun je tijdens het event na een wachttijd opnieuw oogsten. En deze wachttijd kun je voor 200 Powder puff plant ook nog eens afkopen om de beloning nog vaker binnen te halen.

8. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Kun je gewoon in het eventscherm doen, bij het betreffende kaaswiel. Daar staat een groen icoontje met '200' erbij en daarmee koop je de wachttijd voor het wiel af (als je 200 eventgewas hebt dus).

9. joke0987

Da's mooi ... dank jullie wel.

10. Opa-luhu8

Opa-luhu8 Forumleerling

Level 113, best veel online om te oogsten en zaaien en dan nog 10 detectivegereedschappen te kort (lees: 10 x 11 = 110 dropitems!).
    Het moet toch niet zo zijn dat je alleen maar alles kunt halen als je manden koopt? De lol raakt er voor mij af zo.

monique700 vindt dit leuk.
  11. Opa-luhu8

Opa-luhu8 Forumleerling

Ik las ergens anders op het forum dat een fok ook een vergrootglas oplevert, en dit werkt inderdaad. Dus mocht je nog vergrootglazen willen ...

12. klakje

klakje Oudgediende

Er zijn ook verschillende mensen die lange gewassen hebben gezet voor meer vergrootglas. Ik heb alleen eventgewas gezet, wel met wac. Leverde 60 supervoer per keer op. Zet je die om in fokken (als je genoeg dieren hebt ) levert dat per keer 30 extra vergrootglas op

13. Slimmekip

Slimmekip Forumleerling

Wie, o wie kan er nog een vergootglas missen. Ik heb er nog 4 nodig, dan heb ik met heel veel pijn en moeite dit event gehaald. Kan er nog 2 weggeven.