Hoeveelheden op de markt

Discussie in 'Overig archief' gestart door Iniminiminiemo, 6 Oktober 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iniminiminiemo

Iniminiminiemo Forumbeginner

De eikels stonden heel hoog, rond de 3500, maar die prijs is nu gezakt door iemand die extreem grote aanbiedingen maakt. Misschien is het beter om net als bij de mest het aantal boomvruchten en gewassen ook een limit te geven, 1000 stuks maximaal bijvoorbeeld.

Edit: Afbeelding verwijderd omdat daar namen op staan.

Laatste bewerkt: 6 Oktober 2018
    Borkie, HofvanDromen en -matthias1952- vinden dit leuk.
  2. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

heb liever een min prijs
    ik heb trouwens op mijn markt wel eens 50 of meer aanbiedingen gehad van 1 stuks gewas en fruit

Borkie vindt dit leuk.
  3. copyshasta

copyshasta Grote forummeester

Daar gaan vele hooglevel dik betalende farmers het niet mee eens worden,

-tonio76-, Borkie, Sintra98 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. Iniminiminiemo

Iniminiminiemo Forumbeginner

Mee eens, dat is ook heel vervelend. Maar die kan je dan nog wegkopen en de markt weer opruimen. Dat je minimaal 100 stuks gewas zou moeten aanbieden vind ik ook logischer. Wie minder dan 100 wilt kopen kan dat in de zaadhandel doen. Mag van mij allebei worden aangepast, min en max.

-tonio76-, Borkie en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  5. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Copy dat heeft niks met dik betalende te maken ...Je kan ook door jaren te spelen veel voorraden hebben of alleen voor 1 ding gaan ..

ben der ook niet voor dat er een limiet op zou komen ..
    0ok de 1 stuks mag van mij blijven ...euh euh door ervaringen met blut zijn enzo :wuerg:xD

Wilde er nog even bij zeggen , dat ik het niet zo leuk vind zo ene plaatje ...
    Zou zelf niet prettig vinden mijn Boerderij /naam zo op het forum te zien ...
    Maar goed das mijn dingetje 8)

6. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ineminimo, dat zijn vaak handelaren, die de prijs drukken. Vervolgens kopen ze op, (slaan ze op) of zetten ze weer voor een hogere prijs in de markt. de winst is in vele malen, marginaal te noemen.
    Btw aan het zakken van de prijs zijn veel spelers zelf ook schuldig aan, door mee te gaan in het dumpen van goederen, producten voor een bodemprijs.

Soms is het beter om even een afwachtende houding aan te nemen, niet maar gelijk willen cashen. Met gelijk willen cashen speelt men de handelaren enkel in de kaart en knip.

Lastig voor de welwillende spelers, weinig aan te doen. Tenzij er sprake is van dubbelaccounts, robots e.d.

-tonio76-, boerin5260, Borkie en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

dat er wat met de markt mag gebeuren is alleen maar goed
    weet je op mijn markt wordt ik soms gek
    zet ik iets neer net onder de laagste prijs
    nog geen 10 min later 10 aan biedingen er weer onder en ook flink goedkoper

-tonio76-, Borkie en harm-jan70 vinden dit leuk.
  8. harm-jan70

Exact wat ik bedoel, Het is dan handig om eens op de namen van spelers te letten. Wat ik al schreef, zolang spelers er op blijven inspelen, blijft het probleem bestaan.
    Gelukkig zijn er altijd weer momenten, dat er een event of andere zaken spelen, die de markt weer aan doen trekken. Het is een kwestie van de markt in de gaten houden, weten wat de gemiddelde prijs van iets is.

-tonio76-, boerin5260, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. copyshasta

copyshasta Grote forummeester

Van die gemiddelde prijs op je markt bestaat een pagina ( mag de naam niet noemen ) die dat voor je berekend met grafiek en al terugwerkend per week, per 2 weken, per maand of tot 16 juli 2013,

10. Leo.netten

Leo.netten Teller

Ik vind eerlijk gezegd dat de markt geen beperkingen van aantallen moet kennen. Ik handel zelf alleen in boomvruchten ( een 15 tal ) daar hou ik de prijs van in de gaten. IK vind de aanbiedingen van 1 stuks wel vervelend maar die kan ik weg kopen er word ook veel mee gemanipuleerd om de prijs te drukken. En met 3,5 miljard aan BD is het ook niet zo spannend meer.

11. harm-jan70

Eens! De 3 miljard heb ik nog niet gehaald. de 2 wel. Dat is voorlopig genoeg om winst te maken te maken, en vooral om de manipulatieve spelers dwars te zitten. xD

In en verkopen is duurder dan met eigen producten werken op de markt. En de winst is vaak marginaal bij opkoop en verkoop. 90% van wat ik op de markt zet is van eigen bodem. De overige 10% is wat ik zelf opkoop, (Vaak juist om de prijs wat op te voeren). o.o.k de eentjes tot alles onder de 10 aanbiedingen.

De eentjes op kopen, daarna ineens heel laag gaan zitten, zodat de manipulatieve spelers op gaan kopen is ook leuk. Vooral als ze bv meer als 7 aanbiedingen hebben staan, of meer. Weghalen kan, en bij 10 biedingen zitten ze klem, maar ja dat kost hun BD... Ik heb er geen probleem mee, daar ik geen in en verkoper ben. Dus niet afhankelijk ben van de winst tussen opkopen en verkopen.

Daarna ga ik weer onder hun, en op mijn eigen prijs zitten.

12. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Heb ook een hele poos wel eens goedkoop ingekocht en dan weer duur verkocht... maar kost idd veel tijd en opbrengst is niet altijd voldoende.
    Tijd ontbreekt mij tegenwoordig en de markt is het laatste jaar enorm veranderd qua prijzen. Ik boer gewoon ouderwets, dus zelf zaaien en oogsten... investeren en opbrengsten zelf gebruiken:p Ben geen superrijke boer, maar de 100 miljoen zit ik toch wel vaak op of duik er soms net even onderxD
    Tipje HJ! ipv o.o.k kun je ook 0ok tikken;)

13. wendyferwerda

wendyferwerda Forumleerling

Ik vind het wel prettig als de prijzen wat lager zijn/worden. Ik heb heel veel bomen en stallen niet omdat ik de queeste niet kan halen, om af en toe wat in te kunnen leveren moet ik het kopen. Ik zit hierdoor permanent onder de 500.000 bd, fokdieren of producten kopen kan ik dus wel vergeten. Zeker als boeren het opkopen om het zelf duurder op de markt te zetten. Ik zit in level 97 en ga door de hoge prijzen steeds verder achterlopen op alles wat nieuw in het spel komt, sla events (gedeeltelijk) over en door het eeuwige zaaien en oogsten (meestal handmatig) sla ik soms ook een dag of een paar dagen over. Dan heb ik er even de (hooi-)balen van.

-tonio76- vindt dit leuk.
  14. fairie

fairie Commandant van het forum

Je kan tijdens ruilevents ook aan missende bomen en stallen komen via andere spelers. Er wordt ook genoeg weggegeven waar niets voor terug gevraagd wordt. Meestal zijn dit dan de dingen die al wat langer in het spel zitten. Voor de nieuwere dingen wordt er wel wat voor teruggevraagd. Dat hangt dan van die speler af wat die ervoor terugvraagt. Dan kan dan bijvoorbeeld ook een nieuwere stal of boom zijn die diegene nog niet heeft maar kan bijvoorbeeld ook een missende sieritem zijn of een ambachtsproduct. Ik zou zeggen ga daar eens kijken als het er weer is en doe een oproepje met de dingen die je nog mist.

-tonio76- en wendyferwerda vinden dit leuk.
  15. wendyferwerda

wendyferwerda Forumleerling

Dat gaat een lange lijst worden.... ;)

-tonio76- vindt dit leuk.
  16. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Laat je daardoor vooral niet weerhouden. Ik vond het zelf nogal genant om met mijn enorme lijst op de proppen te komen, maar medeforummers dwongen me zo ongeveer hem in het ruiltopic te zetten en toen het event klaar was was er nog maar een heel kort lijstje over :inlove: .

Wat je ook nog kunt doen is eens kijken in oudere quests, daar wil ook nog wel eens een antieke raadselboom of mysteriestal in zitten. Op die manier heb ik laatst nog een tweede hanenhok opgelopen, heel fijn was dat.

17. fairie

fairie Commandant van het forum

Zoals Kakelot al zei, dat maakt niet uit. Er zijn genoeg spelers die anderen helpen. Ik heb een paar keer geen tijd gehad maar zal kijken om er de volgende keer weer bij te zijn. Ik heb genoeg wat ik weg kan geven.

18. -tonio76-

-tonio76- Forum prof

:D joepie eindelijk weer iemand die wil winkelen in mijn overvolle schuurtje
    1) lijstje stallen gewone farm
    2) lijstje stallen bahama
    3) lijstje bomen gewone farm
    4) lijstje bomen bahama
    klop gerust aan als er nog iets gemist word kan altijd kijken hoeveel ik er kan missen, of roep gewoon als er een ruil event is in een topic dat je een bepaalde boom mis
    afgelopen ruilevent heb ik iemand blij kunnen maken met abrikoosboom en een kastanjeboom die bijna niet meer te verkrijgen zijn :D

vinc05, Leo.netten, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.