Het wisselkantoor

Discussie in 'Overig archief' gestart door tholeda, 14 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tholeda

tholeda Forumleerling

Het idee is, om een wisselkantoor in te voeren, waar farmmunten, sterretjes en gouden bananen onderling gewisseld kunnen worden tegen een koers van 1:2. Daarnaast zouden deze 3 genoemde tegen een koers van bijvoorbeeld 5:1 of 8:1 gewisseld kunnen worden tegen een tulpengulden.

2. miekekoning

miekekoning Veteraan

Ik snap waar dit idee vandaan komt maar ik weet vrij zeker dat dit er niet gaat komen.

Dit heeft meerdere redenen die ik zal benoemen.

- Dit ontwricht het spel veel te veel. Er zijn veel spelers die van alles wat je noemt ruim voldoende hebben. Als je gaat wisselen heb je veel te snel alles in het spel wat je kan krijgen. Dit haalt de uitdaging uit het spel.
    Bovendien zet het de hele marktwerking op zijn kop. Er zal veel meer aanbod komen in het spel en veel minder aftrek.
    De markt is voor vele een leuk en belangrijk onderdeel van het spel.

- BP is een commercieel bedrijf. Het is goed mogelijk om het spel gratis te spelen. Wil je sneller of meer halen uit het spel kun je ervoor kiezen om geld en/of tg uit te geven.
    Door jouw idee zal er op den duur veel minder uitgegeven gaan worden. Immers kun je gratis TG verdienen maar ook fokken voor farmmunten wordt minder interessant. Soms is er ook een aanbieding voor gouden bananen dat zal dan ook stil te komen liggen.

Het is nu eenmaal zo dat er veel geld in het spel gestoken wordt door BP en het is belangrijk dat er voldoende gekocht wordt door spelers. Zonder betalende spelers geen werkend en vernieuwend spel.

Leo.netten vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.