Groot verschil in levelen hoe kan dat?

Discussie in 'Help archief' gestart door -Belora-, 24 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Belora-

-Belora- Forum-ambassadeur

Gisteren kreeg ik een duifje van een niet-Nederlandse buur, die zich o.a. verbaast over dat sommige spelers die net zo lang spelen als wij (bijna vanaf het begin) of zelfs veel en veel korter, al level 200 hebben bereikt. Tevens sprak ze haar verbazing uit over dat wij nog steeds geen kuikens hebben gekregen en anderen die korter spelen wel.

Hier over nadenkende verbaast het mij eigenlijk ook wel, deze dingen. Hebben jullie enig idee hoe het kan dat sommige spelers al level 200 hebben kunnen bereiken (hoe doen ze dat?) en waarom er zo'n willekeur is in het kuikengebeuren? Schijnt dat je door kuikens ook sneller kunt levelen door kadootjes of zo...? Iemand enig idee? Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden...

omaatje75 en zeij001 vinden dit leuk.
  2. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

Belora, met geld is er veel te koop ;)

3. Vitani94

Vitani94 Forum-expert

Geld, slim planten en oogsten, een enorme Farmerama verslaving en op andere manieren slim spelen (zoals ambachten inzetten) helpen een heel eind. Zeker als je deze factoren combineert.
    Ik plant/oogst zo'n 3 of 4 keer op een dag (een beetje afhankelijk van hoe vaak ik tijd heb op een dag) en in het weekend vaak iets vaker, maar ik speel dan ook niet om snel te levelen maar gewoon voor de lol en om quests te halen :) .

4. nicolle73

nicolle73 Levende forumlegende

een hele tijd kon je sid kopen zo vaak als je wilde en die tijd telde op. dus ze hadden weken al dan niet maanden dubbele ep. dit hebben ze nog niet zo lang geleden veranderd. was een foutje;)

5. -Belora-

Ik speel elke dag en ik heb net level 96 gehaald. En ik speel ook met geld en ook slim, dus ik kan me echt niet voorstellen dat iemand meer dan het dubbele level haalt in dezelfde tijd. Dat van Sid wist ik niet, dat zou wel een deel verklaren.

Maar hoe het nou met die kuikens zit......

6. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

2 jaar terug konden de spelers met de hoogste levels die het meest actief waren, zich het snelst hadden opgegeven en de meeste vrienden in hun vriendenlijst hadden staan, mentor worden. Ik weet niet wanneer je begonnen bent, maar blijkbaar hoorde je daar net niet bij.
    Ik ben september 2010 begonnen en zit halverwege level 97 zonder dat ik er ooit een cent ingestopt heb.
    Dus je bent of later begonnen, of speelt minder slim of besteed minder tijd aan het spel.

Er zijn spelers die een keer met het oogstfeest in de top staan, er zijn er die er jaarlijks in staan. En daar dus de extra's van hebben als de sterren en gouden bananen. Er zijn spelers die maandelijks knechten kopen en daarnaast nog wel eens een tientje uitgeven, er zijn spelers die standaard 100 euro per maand voor het spel uittrekken. Het zou me niet verbazen als de 3 topspelers die in level 200 zitten er maandelijks nog meer aan uitgeven. En dus inderdaad iedere maand met de mega-ep dag sid dubbel op bezoek hebben.
    Er zitten nog maar 3 spelers wereldwijd op level 200, en ik heb geen idee waarom je denkt dat die spelers misschien wel veel en veel korter spelen. De namen in de top10 wisselen nog wel eens een beetje, maar de namen van de wereldwijde top100 zijn niet bekend, dus weet je ook niet hoelang ze al bij een subtop horen.

snietje1 vindt dit leuk.
  7. theav71

theav71 Levende forumlegende

Hoeveel ep haal jij dan gemiddeld per dag? Degene die zo snel gaan redden dit niet met alleen de velden en zullen ook ambachtsproducten kopen/maken om sneller te levelen.

Als mentor kan je dus ook nog een draakje krijgen (zelfde als met renzo) dat scheelt ook weer 20% ep per 10 uur.

8. Leo.netten

Leo.netten Teller

IN het topic top 1000 geeft SjamanGanja de nr 1 van de top 1000 op blad 23 onderstaande uitleg (die in het zwart).
    Deze aantallen ep en tep zijn te verhogen met de siertuin en schateiland sieritems (koop) neer te zetten die veel ep en/of tep geven.
    De mensen in level 200 zullen er dus wel veel geld ingestoken hebben wat hun goed recht is.Ik heb 6 uiltjes en 6 kraaien 1 draak en
    1 nachtmerrie gebruik altijd lentekrans en paasjam en heb dan 825.386 ep en 325.000 tep zonder ambachts producten per 24 uur.

hallo
    ik gebruikte idd in begin veel de timers
    maar sinds die mammout-bomen oogst ik 2 x per dag
    of er moet 1 event zijn :)
    huis dieren kan ik elke 12 uur oogsten, waar geen mammout-bomen staan heb ik xxl bomen
    zo haal ik gemiddeld:
    1.454.316 EP<--- gister
    1.500.366 EP<--- gemiddeld deze week
    1.375.204 EP <---gemiddeld zolang ik speel (dacht ik) dat is van de farm.

556.184 BEP <--- gister
    608.260 BEP <--- gemiddeld deze week
    358.466 BEP <--- gemiddeld zo lang ik speel (dacht ik) dat is van de bahama's

ik zet elke 12 uur 6kraaaie 6uilen 2draken 1nacht-merrie en wolkenrij 25% bahama bomen planten aan voor ik ga oogsten
    daarbij elke 48uur die kastanje koning en die bomen + uit de wolkenrij :p
    daarbij doe ik annanas paasjam en lentekrans aan en eet 1 pinkie-pie-pie :p kan ik er 2 x mee oogsten :D

daar bij hou ik nog veel vrije tijd over voor te handelen op de markt
    koopjes af struimen en weer verkopen ;)

heel veel plezier en suc6 iedereen
    ja jullie kunnen dat ook :p

SjamanGanja
    farm 111 bahama's 294 Boompunten 6850
    start datum 12 april 2012

Laatste bewerkt: 25 Maart 2015
    Sintra98 vindt dit leuk.
  9. -Coco1968-

En dan hebben we het dus over level 111 en 2 jaar later begonnen dan de oudste groep hier op het forum.
    Toen ik in september 2010 begon hoorde harm-jan70 tot de wereldwijde top10 met toen al meer dan 1 miljoen ep op de teller. Hoeveel miljoen of welk level in de 80 weet ik niet meer. Harm-jan was het zat om er zoveel tijd en geld in te stoppen, maar als SjamanGanja zijn spel op 12 april 2012 had overgenomen in plaats van met niets te beginnen, had hij vermoedelijk ook dicht bij level 200 gezeten.

10. -Belora-

Bedankt voor de info :)
    HJ is een buur en is idd niet zo hoog in level, zit rond mijn level.
    En aan veel van de info voldoe ik ook (hoewel ik geen 100 euro per maand erin steek).
    En Coco ik zat bij die groep, maar helaas geen kuikens, dus daarom verbaast het me ook.
    Ik ga eens kijken hoeveel ep ik haal per dag en wat nog beter kan, maar nog steeds ben ik niet overtuigd dat 100 levels verschil met deze info mogelijk is, dan moeten ze er idd heeeeeeeeel veel geld insteken. En/pof dat kuikensysteem geeft wel heel veel (oneerlijke) voordelen.

11. theav71

Maar wanneer ben je eigenlijk begonnen en welk level zit je?

12. -Coco1968-

SjamanGanja is dus ook geen mentor, omdat hij op dat moment nog niet bij de hoogste levels hoorde. En je daarna toch flink vooruit gespeeld. Het gaat dus niet om de kuikenschool. Als HJ al 5 jaar je buur is, zul je gemerkt hebben dat hij een tijd flink op je voorgelopen heeft, en je hem daarna ingehaald hebt. Ik kan me wel voorstellen dat iemand die 80 levels op mij voorloopt als ik begin, er daarna iedere maand het nodige geld in blijft stoppen, verder op mij uitloopt. Dus nu meer dan 80 levels op mij voorloopt.

13. -Dobbertje-

-Dobbertje- Forummeester

Kleine aanvulling, na level 100 behaald te hebben , hoef je nog maar 25 milj ep per level te halen, daarom zijn de laatste 3 levels het zwaarst, ik moet nu ruim boven de 70 milj ep halen voor level 98, dan kan iemand die de 100 al gepasseerd is er 3 doen.
    tja..en dat gaat sneller.

14. -Belora-

Oh dat is boeiend, dus boven de 100 gaat het makkelijker :)
    Ik ben level 96 en speel op 3 maanden na vanaf het begin van het spel.

15. theav71

Tussen level 100 en level 200 zit dan toch nog 2500 miljoen, dan stelt de iets meer dan 600 miljoen die je nodig hebt tot level 100 niet veel voor.

16. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Hallo SjamanGanja bedankt voor de uitleg.
    Ik ga dus tussen de vents door ook meer met bomen werken bedankt voor de tip

17. theav71

Je zal dan ongeveer net zo lang als mij spelen en ik ben dus toch al flink wat miljoenen verder. Heb je alle huisdieren? Wat heb je op je siertuin staan? Ik heb op de siertuin bijvoorbeeld alleen items staan die ik elke 10 uur kan oogsten en die minimaal 250ep opleveren. Laat daar evengoed ook wel ep liggen omdat ik eigenlijk beter om de 12 uur kan oogsten met alle huisdieren, nu oogst ik de 2e keer op een dag zonder kraaien. Ik gebruik tegenwoordig ook elke dag paasjam en lentekrans. leveren aan het woonhuis doe ik niet, scheelt ook aardig wat ep en de wolkenrijen oogst ik ook niet op tijd. Zou dus meer ep op een dag kunnen hebben.

18. -Belora-

Ik haal de meeste event helaas niet doordat ik veel werkte, maar dat het zo veel scheelt, schrik ik toch wel van. Zo te zien gebruik ik alle tips. Waarvoor dank! Dit draadje mag dicht.

19. enk52

enk52 Levende forumlegende

Op verzoek topicstarter gesloten​

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.