goede investering

Discussie in 'Help archief' gestart door No-Apologies, 11 Augustus 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. No-Apologies

    No-Apologies Gevorderde

    ik wist al dat als je goud geld wilt verdienen met fokken dan ga ja failliet. een gouden kip op de markt kopen is nog altijd veel goedkoper dan 4 roze kopen en die te fokken..

    maar... mij was geleerd dat WAC een goede investering was, dit was het eerste waar ik voor sparen moest
    nou heb ik alleen maar gekeken naar de prijzen van de standaard chutney die ik nodig ben om WAC te kunnen maken.
    alleen daarvoor betaal ik al net zoveel als dat ik gewoon WAC van de markt koop.

    dus WAC maken kost me meer BD dan gewoon kopen als ik alles op de markt haal.

    is iedereen het er nog steeds over eens dat WAC de beste investering is of kan ik mijn TG beter ergens anders aan uitgeven?
     
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik zou die WAC toch vrijspelen voor TG. De prijzen op de markt veranderen nogal eens. En zonder WAC kan je geen events halen.
    En wat zou je anders voor je TG kopen? Stallen of bomen die je ook met een ruilevent kunt krijgen? Of mysterieuze stekjes of stallen, die je ook bij events kunt verdienen, en waar meestal toch weinig goeds uit komt?
    Houd goed in de gaten wanneer er een aanbieding is, dan kan je het recept voor de helft van de TG kopen.
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  3. No-Apologies

    No-Apologies Gevorderde

    ok fijn antwoord...
    ik vroeg het me af... en natuurlijk. als ik alle benodigdheden koop in het winkeltje dan kan ik het goedkoop maken he.

    met andere woorden WAC vandaag de dag ook de beste koop begrijp ik hieruit (mijn informatie stamt nog uit 5 jaar geleden ofzo)

    kan iemand me vertellen wat WAC kost in de aanbieding??? dan kan ik nu mssn al andere dingen kopen voor de overige TG's
     
  4. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Volgens mij is het tijdens de Groothandel uitverkoop met 50% korting te koop:music: de laatste was in juni... Dit event komt niet zo heel vaak voorbij, dus hou de aankondingen in de gaten. Kan het mis hebben, hoor!
    https://board-nl.farmerama.com/threads/groothandel-uitverkoop.36941/
     
  5. kian2003

    kian2003 Gelegenheidsauteur

    Er is winst te maken in WAC maar dan zal je het zelf moeten zaaien of via de winkel de planten halen en niet via de markt. Markt is sowieso overpriced. Sla in de winkel is 1 BD p.s, sla op de markt is rustig 199 p.s. o_Ok is het belangrijk om te kijken naar events, ik had blijkbaar 10k mango's tijdens het boerderijklusjes event en heb daar dikke winst mee gepakt, normaal verkoopt een mango niet voor meer dan 5k p.s. ik verkocht makkelijk bundels van 25 mango voor 125k
     
  6. dulcepontes

    dulcepontes Actieve auteur

    ook in de kistjes kan je geluk hebben en wac vinden. ik koop nooit geen wac. maak het ingeval van nood altijd zelf.
    de spullen haal ik uit mijn opslag en maak dan zoveel als ik denk nodig te hebben.
     
    kian2003 vindt dit leuk.
  7. No-Apologies

    No-Apologies Gevorderde

    tja ik weet wel hoe ik het dan doen ga tegen die tijd... of de benodigdheden zelf kweken als ik aan het werk ben of slaap.
    en sowieso alles zelf kopen van de groothandel.

    maar iemand een idee wat de normale prijs is in TG voor WAC?
    dus zonder korting!
     
  8. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    https://board-nl.farmerama.com/threads/ambachten-jammaker.7603/
    even naar beneden scrollen ( recept voor WAC staat in level 4 )
     
  9. No-Apologies

    No-Apologies Gevorderde

    oohh 199 TG... super...
    ik heb nu 484 TG.

    wat is verstandig om te doen met de overige TG's??
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  10. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Sparen en op de bank zetten dan krijg je rente.xD
    Grapje, kijken wat je graag wilt hebben of doorsparen, dat is voor iedereen anders.
    In het begin kocht ik extra huisdieren als die in de aanbieding kwamen, maar tegenwoordig koop ik nog al eens een menagerie of fabriek of arboretum erbij , maar zoals ik zeg je gaat voor wat jij interessant vind.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    WAC kunnen maken is sowieso wel handig, voor de events. Nou krijg ik uit de kistjes tegenwoordig ruimschoots voldoende WAC om het altijd aan te kunnen hebben staan, maar als je er een paar jaar uit bent geweest is dat misschien wat lastiger.
     
  12. No-Apologies

    No-Apologies Gevorderde

    hahahaha op de bank zetten.
    hoeveel menagerie kan je op je velden zetten dan??? meer dan 1??? dat is wel interessant dan. huisdieren heb ik nooit echt gesnapt waar die goed voor zijn, die doen alleen maar EP's toch?

    oh en kakelot... ik ben wel helemaal opnieuw begonnen met een nieuw account hoor.. keb al behoorlijk wat standaard questen achter de rug
     
  13. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Er kunnen 5 pakhuizen van 1 soort op een veld.
    Huisdieren kunnen wel een leuke bonus geven https://board-nl.farmerama.com/threads/huisdiereieren-en-de-huisdieren.21698/
     
  14. No-Apologies

    No-Apologies Gevorderde

    thx... ik zal er eens rondneuzen


    ik heb even rondgekeken.
    nou heb ik eigenlijk nog 2 vragen hierover.

    1. waar kan ik de huisdieren vinden? (en dus de aanbiedingen ervan)

    2. als ik de menagerie koop van mijn TG's kan ik em dan ook meteen al gebruiken?? of moet ik daarvoor eerst de rune vrijspelen (magnifieke menagerie)?
     
    Laatste bewerkt: 12 Augustus 2023
  15. kian2003

    kian2003 Gelegenheidsauteur

    huisdieren zijn te verkrijgen in de winkel. Dit is wel een beperkt aanbod en er zijn niet veel goede boost/rewards van ze. Soms zijn er ook tijdelijke huisdieren die je kan aanschaffen voor tg maar die zijn er al een tijdje niet meer voor wat ik zie. Een menagerie kan je op meerdere manieren krijgen en de boom is er een van. Kan ze ook kopen met tgs namelijk
     
  16. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Er is inderdaad een beperkt aantal te koop in de winkel en af en toe komt er een aanbieding langs van oude of nieuwe huisdieren

    De pakhuizen, nu spreek ik over alle, kan je als je die hebt meteen voor een deel gebruiken. Het andere deel kan je open maken door middel van een quest in de coöperatie
    https://board-nl.farmerama.com/threads/pakhuizen.21736/
     
  17. No-Apologies

    No-Apologies Gevorderde

    oohh ok. dank jullie voor deze waardevolle informatie.. dan ga ik me niet blind staren op de huisdiertjes en ga ik eerst voor de menagerie, die geven me tenslotte meer winst dan een bepaald huisdiertje die heel mssn komt.

    Menagerie kost 299TGk... zijn die soms ook in de aanbieding of zijn dat altijd vaste prijzen?
     
  18. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dat zijn vaste prijzen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.