Globale Chat

Discussie in 'Van users voor users' gestart door Farm_F.A.Q, 23 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. tina9091

tina9091 Forum freak

goeiemorgen allemaal

2. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

hoi hoi. fijne dag iedereen. bijna weekend

3. tina9091

tina9091 Forum freak

druk weekend hier: morgen naar batibouw

4. -matthias1952-

hoi Tina. ik hoop dat je daar wat inspiratie kan op doen voor je nieuwe huis.
    mij lijkt het te veel om alles in 1 keer zo op je af te laten komen.

5. tina9091

tina9091 Forum freak

goeiemorgen allemaal
    we hebben alvast een goed idee gekregen wat we willen doen ivm warm water en verwarming. dus dat is al wat.
    en afvalwater is ook al geweten hoe of wat. dus daar beginnen we mee.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  6. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Wel fijn als dat dingen zijn die je nu nog kan aanpassen in je nieuwe huis Tina. Is het nieuwbouw, of zijn het oplossingen, waarvoor je niet hele muren/vloeren moet openbreken? Krijg je een soort herbruik systeem voor afvalwater, dat b.v. douchewater later nog gebruikt kan worden voor wc spoelen, of is het huis niet aangesloten op een rioleringssysteem en heb je dan zoiets als een septictank nodig?

7. tina9091

tina9091 Forum freak

goeiemorgen allemaal, herbruik van water wordt hier niet gedaan, er komt een septische put, er is aansluiting op het rioleringsnet, en het is deels verbouwing, deels nieuwbouw. het is een heel stuk opbouw en nog een heel klein beetje afbraak.

8. Sanham

Dat klinkt als heel veel werk Tina, maar dan kan je het wel helemaal naar je zin maken!
    Wij hebben 1,5 jaar geleden de hele benedenverdieping verbouwd. 3 weken in een bouwput geleefd, was blij toen het klaar was.
    Nu moeten de badkamer en het toilet beiden nog gedaan worden. Maar merk dat ik het zit uit te stellen, omdat ik geen in heb in de puinhoop :oops:. Badkamer kan helaas echt niet lang meer wachten, is meer dan 15 jaar oud met bijbehorende gebreken. Doucheslang staat op scheuren. Rubberranden van douchebak zijn slecht en/of niet meer schoon te krijgen. Kastdeurtje begint bij een scharnier te scheuren, e.d. Alles nu nog los aanpakken is alleen maar extra geld uitgeven, dus dat is ook zonde.
    Zal dus eerst de badkamer worden en dan het toilet, want in de badkamer zit ook een toilet dus dan zit ik in ieder geval niet zonder ;)

9. tina9091

tina9091 Forum freak

goeiemorgen allemaal dat is handig sanham :)
    wij gaan eerst verbouwen, alle puinhoop weg en dan pas verhuizen.
    dan moeten we als we er wonen alleen nog maar afwerken

10. -matthias1952-

goed plan Tina. puinhopen zijn helemaal niet leuk. heb ik gezien bij m'n schoonbroer. meer dan 5 jaar verbouwen terwijl ze er al woonden. niets voor mij. (wij hebben beneden de vloeren vernieuwd maar dat was binnen de week klaar)

11. Sanham

Wij wonen nu 13 jaar in dit huis, zijn vlak na de geboorte van de jongste hierheen verhuisd. Was toen instapklaar, wat met 2 kleine kinderen (2 jaar en de ander 3 maanden) erg fijn was. Badkamer, keuken, e.d. waren toen pas zo'n 2-3 jaar oud en overal lag laminaat. Was dus een behangetje en een likje verf en toen konden we erin.
    Dat houdt alleen in dat alles nu dus 1 voor 1 toch wel een keertje aan de beurt is. Voordeel is wel dat we na al die jaren precies weten wat we willen. Ben nu dus ook heel blij met hoe de keuken en woonkamer er nu uitzien.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  12. -matthias1952-

wij wonen 40 jaar in onze nieuwbouw. 6 jaar geleden nieuwe vloeren beneden gelegd. dit jaar zijn het nieuwe ramen in living en keuken. maar dat gaat ook niet zo'n puinhoop geven. wel minder stookkosten omdat het glas tegenwoordig veel beter is dan het dubbel glas van 40 jaar geleden. ook komen er elektrische rolluiken (geen tochtkastjes meer) en alles wordt beter geïsoleerd.

13. tina9091

tina9091 Forum freak

ppff iedereen is aan het verbouwen precies.
    ik proef het stof al :p

14. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

hoi tina

wij niet hoor al moet wel alles een likje verf hebben

15. tina9091

tina9091 Forum freak

dat is al veel minder stoffig gelderblom :D

16. gelderblom

ja zeker maar het hards nodig is de werft de tegels zijn goed gezakt

17. -matthias1952-

oesje. blom. geen stof voor het verven? het wrijven en wassen vóór het verven... daar heb ik ook ooit veel stof bij gegeten.
    (oesje is een film hier in BE super hoor! ja, als je van slappe humor houdt. )

18. gelderblom

hoi wij schuren we moeten verven met nat schuurpapier geen stof

19. tina9091

tina9091 Forum freak

allemaal wilde plannen dus.
    slaapwel allemaal

20. tina9091

tina9091 Forum freak

goeiemorgen allemaal