Geen beeld

Discussie in 'Help archief' gestart door -Coco1968-, 21 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik was net aan het spelen. Vervolgens liep de markt vast, daarna werd ik spontaan uitgelogd.
    Ik kom wel weer op het startscherm, kan daar inloggen, maar vervolgens houd ik een wit beeld. Ik speel op een ipad, geen idee hoe ik daar de flash kan legen, maar dit ging ook wel erg plotseling.
    Zijn er meer spelers met dit probleem?
    Op de onderste balk komt dus wel mijn naam en id, en ik kan ook op een andere naam inloggen, maar ik krijg geen beeld.
    Alsof dus de flashplayer het begeven heeft, maar ik weet niet of het probleem bij mij, bij Puffin of bij Farmerama zit.

Een kwartier lang blijven proberen heeft succes gehad.

Laatste bewerkt: 21 Oktober 2014
  2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

De iPad ondersteunt geen flashplayer.

Om die reden gebruik je de Puffinbrowser, die een bijzondere service verleent, namelijk het uitvoeren van de Flashplayer op hun server. Tegenwoordig heel duur 'in de cloud' genoemd.

Dat betekent dat elke keer als je via Puffin inlogt er op hun server CPU-tijd en schijfruimte aan je wordt toegewezen. o_Ok toestaan van de flashcookie heeft tot gevolg dat je schijfruimte betrekt op de Puffin-server.
    Zodra je uitlogt wordt al die informatie gewist (je staakt namelijk gebruik van de Flashplayer) en als je opnieuw inlogt dan wordt nieuwe ruimte en CPU-tijd aan je toegewezen.
    Daarom is het niet nodig en zelfs niet mogelijk om de flashcache te legen. Dat proces wordt automatisch door de Puffinserver uitgevoerd.

Het proces voor je spel omvat dus twee stappen: eerst verbinding met de Puffinserver die CPU-tijd en schijfruimte voor je moet regelen, en dan via Puffin (servers staan in de VS) verbinding met BP en jouw account.

Als het druk is op de puffinserver dan krijg je weinig CPU-tijd en voor een groot spel als Farmerama kan dat tot gevolg hebben dat de opbouw van je scherm blijft hangen.
    In het settingsmenu van Puffin kun je "Show Network Speed" aanzetten, je krijgt dan rechtsonder de upload en download snelheid naar de Puffinserver te zien.

Normaal zal dat in Kb/s staan en dan is er een goede verbinding en weinig drukte.
    Als dit echter zakt naar enkele b/s dan is de Puffinserver druk bezet en kun je beter later nog eens proberen.

(Je ziet de netwerksnelheid trouwens niet als je de Theatermode gebruikt. Deze is wel sneller bij gewoon gebruik van de Flashplayer omdat je geen extra informatie buiten je spelscherm heen en weer stuurt, maar als je lijkt te hangen even naar gewone mode teruggaan).

Ik hoop dit je vraag afdoende beantwoordt.

3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ja, geweldig. Bedankt. Net als de FAQ over spelen op tablet. Handige tips uitgehaald al gebruikte ik zelf al ruim een jaar regelmatig een tablet.
    Bedankt, kan dit draadje wel gesloten worden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.