Fout in berekening..

Discussie in 'Help archief' gestart door |-|ans, 28 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. |-|ans

|-|ans Forummeester

Reeds eerder heb ik eens gemeld dat je na het oogsten van stallen soms weer een stal terugziet in de "klaar om te oogsten" situatie. Met het bijbehorende rode bordje erbij. Wanneer je dan opnieuw oogst, uitmest, voert en water geeft lijkt alles weer in orde. De aantallen worden automatisch gecorrigeerd en het heeft dus, als het goed is, geen neveneffect.

Echter.. wanneer je mestvoorraad groter is dan de maximale grootte van je berg dan wordt de mest die je uit de stal haalt niet bijgeteld bij je voorraad (die immers al boven het maximale aantal was) maar wél bij de correctie hiervan afgetrokken zodat je voorraad zonder te gebruiken afneemt. Dit is natuurlijk wel heel merkwaardig..

-Coco1968- en Boer.Piet vinden dit leuk.
  2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Misschien begrijp ik het niet goed en dan gaarne met screenshots verduidelijken.
    Als er na het vullen van een een stal of fokstal zonder tijdverloop een 'stal klaar' waarschuwingsbordje met een speentje verschijnt dan is er niets geboekt. Voor zover ik zie is het een grafisch probleem omdat het boeken wel al is doorgegeven aan de display maar er niks werd geboekt of verwerkt,
    Bij de volgende automatische verversing wordt dan die stal voorzien van het speentjesbord zonder enige actie.

Aangezien er geen goederen bij of afgeboekt worden kan volgens mij ook de mesthoop niet worden beinvloed.
    Als het anders is meld ik dat graag, maar ik kan het in testen niet tevoorschijn halen dus er moet wel een uitgebreid verslag met screenshots bij.

3. |-|ans

|-|ans Forummeester

Daar ik geen afbeeldingen / scrrenshots kan invoegen zonder gebruik te gaan maken van sites op internet zodat ik dan weer middels die link naar een eigen afbeelding moet verwijzen zie ik daar maar vanaf.

4. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik let meestal wel op dat ik de mesthoop niet te vol heb, maar bij mij wordt de ep eerst ook gewoon bijgeboekt. Soms zet ik een nieuwe stal op uit de inventaris, bij het plaatsen van de volgende stal verschijnt een fopspeen bij de eerste, en als ik die oogst, mest, voer en water geef gaat er ondertussen een ep blokje onder de ep balk verschijnen met de ep van de stal. Omdat ik echt niet voor en na iedere boeking mijn totaal ga controleren, ga ik ervan uit dat ik wel zal krijgen waar ik recht op heb, en dat een dergelijk teveel ook wel wordt weggeboekt.
    Maar misschien dat je het probleem van J-Jans toch gewoon kunt geloven en door kunt geven. Programmeurs moeten kunnen zien hoe het is geprogrammeerd.
    Ik oogst vaak 40 stallen achter elkaar met de hand, en als ik een speentje zie verschijnen bij een stal die ik net heb gedaan, laat ik die meestal met rust tot ik de rest van de stallen heb gehad. Bij de volgende verversing is de speen dan meestal wel weer weg. Maar als je dus gelijk reageert op zo'n stal, wordt het eerst weergegeven als een bijboeking, die er dan vervolgens dus ook af gaat. Het probleem van J-Jans komt bij mij dus logisch over.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.