Fout BoerenRad

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 3 Juli 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Naar aanleiding van deze tekst, wil ik toch nog wel even reageren.:music:

    "Hallo boerinnen en boeren,

    Door vakanties bij BP in combinatie met thuiswerken vanwege Corona krijgen wij slechts beperkt informatie per mail over live-bugs en problemen.

    Via mondelinge contacten achterhaalden wij dat er gedurende enige tijd een foute prijs zat in het gratis boerenrad: de roze Hamsterstal was daar te winnen voor de levelgroep die verbonden is met het basislevel van de Hamster. (Zoals wij lang geleden al eens uitlegden, de prijzen in het boerenrad zijn in groepen verbonden aan het level van de speler en de pool waaruit de te winnen prijzen getrokken worden hangt samen met de basislevels van bomen, stallen en werkplaatsen).

    De roze Hamsterstal had helemaal niet in het gratis rad mogen zitten, en de komende drie maanden ook nog niet in het partyrad. Helaas heeft een programmeur een verkeerde vlag gehangen aan deze stal waardoor die in het gratis rad terecht kwam.
    En pas nadat dit ontdekt werd (door spelers natuurlijk) kon deze fout hersteld worden.

    Hoewel iedereen wel op zijn/haar klompen kon aanvoelen dat het een bug moest zijn dat deze stal in het rad zat tijdens een event waarbij deze tegen grote inspanning te verdienen was, hebben diverse spelers, voornamelijk in het buitenland, zich niet onbetuigd gelaten deze stal zo vaak mogelijk te winnen in het rad.
    Volgens de regels is dat het exploiteren van een bug en dat is niet toegestaan.

    Het is nu dus afwachten -en er zal zeker pas een besluit vallen in de loop van volgende week- welke actie GameDesign hierop gaat nemen.
    Wellicht worden de door de bug gewonnen stallen terug-geruild voor groene tickets. Maar het kan ook zijn dat men besluit het deze keer zo te laten. Daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen.

    De bug is aan het begin van de middag opgelost, de roze Hamsterstal is terug in zijn hok.

    Onze excuses voor de late melding en voor het ongemak.

    Jullie Farmerama Team "
    ...................................................................................................................


    Natuurlijk kunnen jullie wel zeggen, dat jullie het lang geleden al hebben uitgelegd hoe het Boerenrad in elkaar steekt ... Ik heb dat dus nooit geweten en ik denk meerdere met mij.

    Ik vind het trouwens een hele rare en oneerlijke manier ook, om in een beperkte groep aan levels, mooie prijzen of stallen te hangen. In welke groep valt Hofje dan ...??? Met de eeuwige GELE werkstallen die ik draai....

    0ok de opmerking dat wij wel op onze boerenklompen konden aanvoelen dat het niet klopte met die Roze Hamster in het gewone rad. Ben ik het niet eens.
    Hoezo en hoe moeten wij dat weten ?? BP heeft weleens vaker zomaar veranderingen doorgevoerd, die niet gemeld worden van tevoren.
    En om dan zomaar te stellen dat er door vele misbruik van gemaakt is. Vind ik een te harde benaming. Juist omdat het zo,n moeilijk event was, was het fijn voor sommigen om op die manier dan toch die Roze Hamster te kunnen bemachtigen.

    Ik hoop dat het met de eventuele omruil wel goed gaat ... Ik en mijn andere boerderij hebben de Roze Hamster wel met het fokevent gehaald ...Hou me hart al vast ...Als ik dat zo mag zeggen :oops:
     
    Laatste bewerkt: 3 Juli 2020
    owl., venus261256 en Sintra98 vinden dit leuk.
  2. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Die je via het event hebt gehaald kunnen ze niet afnemen want dat heb je via normale
    weg gehaald.
    Vind zeker wel dat diegene die hem in het rad heeft gedraaid , niet afgenomen mag
    worden.Niet iedereen is zo slim om te denken dat het een bug is.
    Als er spelers zijn die er meerdere heeft gehaald , vind ik zeker dat ze er 1 moeten
    kunnen houden , omdat ze dachten van hebt hem gewonnen en zijn niet verder gegaan
    met de qeust.Is dan heel oneerlijk om hem van de week nog af te nemen omdat ze
    nu de qeust misschien niet meer halen.
    Voor die er meerdere hadden alleen de groene draaien terug geven lijkt me ook wel
    erg summier.Verder is het zo dat er veel speler dachten van hij is te winnen in het
    groene rad en hebben hun draaien er aan verspilt voor niks.
    Mag echt wel goede oplossing voor komen.
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  3. [jeanet]

    [jeanet] Regelmatige auteur

    o_O harmen jan ook weer terug
     
    Sintra98, gelderblom en -matthias1952- vinden dit leuk.
  4. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Wie is dat:(
     
  5. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Toen ik in level 220 zat heb ik meerdere roze stallen gedraaid dus zo raar vond ik een roze hamster niet. Vond het wel jammer dat ik al hoger zat en in mijn rad vooral oranje ezels zitten. Maar aan de andere kant kom ik wel af en toe eens een roze werkstal tegen in het partyrad. Die kosten normaal ook dure fokdieren of veel supervoer als je ze zelf moet kweken. Maar waarom is niet gelijk woensdag de "bug" opgelost, hier heeft ook een speler toen al melding er van op het forum gemaakt. Bij andere bugs die BP geld kost wordt dit ook gelijk gedaan. Nu heb ik zelf geen roze hamster gedraaid dus heb er geen profijt van maar zou het niet eerlijk vinden van BP als ze de spelers de roze hamsters weer afnemen.
     
    Sintra98, Roos en HofvanDromen vinden dit leuk.
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hoewel ik al op drie vingers na had kunnen tellen dat dit een foutje was vind ik niet dat BP die 'gewonnen' hamsters nu af moet nemen. De spelers kunnen er tenslotte niets aan doen dat iemand bij BP op het verkeerde knopje drukt, en het gemak waarmee er maar uit gegaan wordt van kwade opzet vind ik best stuitend. Niet iedereen heeft nou eenmaal zoveel verstand van gameplay als de BA's hier, ik weet heel erg zeker dat verreweg de meeste spelers alleen maar hebben gedacht 'oh leuk, een roze hamster, daar ga ik eens lekker voor draaien!'

    Ik heb er zelf trouwens ook voor gedraaid, al wist ik best dat het een bug was. Maar ik ben ook maar een mens hoor. Moeten ze bij BP maar beter opletten denk ik dan.

    En wat Venus zegt: gisteren al wemelde het hier (en vast op buitenlandse forums ook) van de juichberichten over roze hamsters gewonnen aan het gewone rad. Dus men had er best iets eerder op kunnen reageren, en corona is geen excuus want al die berichten stonden gewoon op het forum en die kon men gewoon thuis lezen, in complete quarantaine als men dat verkoos.
     
    Laatste bewerkt: 3 Juli 2020
    Sintra98 en Selvi51 vinden dit leuk.
  7. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ik heb gisteren (donderdag) ook een roze hamster uit het rad gehaald. Niet aan gedacht dat het een foutje was er zitten wel vaker roze stallen in. Zal hem morgen weer omwisselen voor de oranje. Mocht hij omgeruild worden ben ik in ieder geval geen voer kwijt. En dan maar zien wat BP gaat beslissen.
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  8. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Spelers die nooit uit de kistjes draaien halen en nu 10duizend keer draaien?

    Als gezegd in de OA, ik wist nergens van tot einde van de middag. Dus een melding naar BP maken of een OA met waarschuwing de bug niet te misbruiken kon niet eerder.

    Er wordt niet uitgegaan van kwade opzet bij alle spelers, dat is de interpretatie van enkele spelers hier.
    Maar we hebben vele jaren ervaring met bugs en exploiteren van bugs. En jammer als de spelers te goede trouw daar dan ook onder lijden, maar als we exploiteren van bugs niet bestrijden, dan is het hek van de dam.
    Belangrijk aspect is echter dat slechts een paar procent van de spelers de kans hadden deze actie te ondernemen, bij verreweg het merendeel stond de roze Hamsterstal niet in hun rad. Afgewogen moet worden hoe eerlijk dat is en hoeveel verstoring op het spel dat kan geven.
    (Het gaat niet om geld, het gaat om de balans in het spel).

    Overigens, er wordt volgende week pas naar de situatie gekeken en dan pas wordt besloten of en hoe er wordt gereageerd. Kan dus ook zijn dat 1 stal behouden uit het rad mag, of dat er helemaal niks wordt gedaan.

    Het vermoeden bestaat wel dat spelers die tientallen roze Hamsters uit het rad hebben gedaan daarmee hopen hun positie bij het ruil-event te verbeteren, gebaseerd op hun eerdere gedrag.

    Ik zou de stal gewoon op het veld laten staan hoor. Er zal zeker tevoren een aankondiging komen als het terughalen van de stallen aan de orde is, en dat is dan niet binnen enkele uren geregeld.
     
    hendrika73 vindt dit leuk.
  9. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Dank je Ron , voor de uitleg.
    Heb hem zelf verdient met de qeust en een hoop anderen ook, maar zullen
    ook mensen zijn geweest die hem draaiden in het rad.
    Als die hun wordt afgenomen , vindt ik dat niet redelijk.
    Omdat ze op dat moment zijn gestopt met de qeust.
    Maar we zullen het gaan afwachten.
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  10. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier ook een roze hamsterkooi gedraaid aan het rad en in eerste instantie dacht ik dat het een gele was
    Ik was nu van plan om de laatste opdracht niet te doen omdat ik nu een roze hamsterkooi hebt en de wolkenrij flut is en de sier-items meer opbrengen op het huisdierenveld

    (ik heb trouwens met 490 keer fokken nog niet de totale gevraagde 2,5 miljoen bd aan tegenwaarde)
     
  11. catootje65

    catootje65 Junior expert

    Ik vind dit wel een hele kwalijke zaak, is dit hoe Farmerama gespeeld wordt??? Die kans op wordt dus door BP bepaald. Is dat dan ook zo bij de bonusdraaien??
     
  12. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Omdat mijn dochter account een roze hamsterverblijf aan het rad draaide heb ik hier ook heel wat keren aan het rad gedraaid (helaas geen roze verblijf) om er een extra te winnen.
    En nee ik dacht niet van het is een bug, dit is toch de raarste boerderij die er is wordt er altijd verteld.
    Vanmorgen wel een roze kippenstal aan het rad gewonnen, dan denk ik toch ook niet o is dit wel goed.
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Die roze kip is al zo oud als de weg naar Rome, die roze hamster is zo nieuw dat het introductie-event nog niet eens afgelopen is.

    Maar goed, ik snap best dat niet iedereen zich dat meteen realiseert. En er is wel een verschil tussen de hobbyspeler die denkt 'oh leuk, een roze hamster in het rad' en de professionele speler-zonder-leven die tienduizend keer aan het rad gaat zitten draaien om bij het volgende ruilevent goeie sier te kunnen maken met veertig roze hamsters. In de terugkoppeling worden beide categorieën op één hoop gegooid en dat stoort me een beetje.
     
    Roos vindt dit leuk.
  14. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    De bug dat je de hoogste haai kreeg ipv de hoogste hamster was ook snel opgelost. Ron heeft de berichten niet gelezen hier op het forum dat spelers roze hamsterstallen konden draaien aan het rad, maar lijkt mij toch vreemd dat collega`s van hem dat ook niet hebben gedaan (op Duits Forum werd er woensdag ook al uitgebreid over gesproken). Misschien gingen die ook niet van een bug uit. Ik zelf trouwens ook niet, zoals ik al zei in level 220 kon ik in het verleden ook veel roze stallen draaien aan het rad. Heb helemaal er niet bij nagedacht van dit is een nieuwe stal van klopt dit wel. Bij BP gebeuren er weleens vaker vreemde dingen. Naar mijn idee hadden ze het dus al sneller op kunnen lossen.
     
    Roos vindt dit leuk.
  15. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik heb helemaal geen tienduizend draaien nu opeens gedaan voor die bug waar ik snel van wilde profiteren. Ik dacht gewoon heel naïef "wat leuk, zal wel niet zo makkelijk gaan, maar m'n draaien opmaken (de gewone 99 max) kan tenslotte geen kwaad"
    Ik vond het wel een leuke actie eigenlijk.

    Ik heb wel gewoon gefokt, gewoon voor de lol. En ik heb m'n draaien opgemaakt, puur voor de gok. Nooit met de opzet om er eens even lekker van te profiteren. Ik vind het zelfs kwalijk dat iemand een fout maakt en vervolgens gewone spelers als profiteurs worden neergezet die gecorrigeerd moeten worden. Het zou wel eens kunnen zijn dat het over-overgrote deel helemaal niet tig roze hamsters uit het rad hebben geprobeerd te halen.

    Ik heb helemaal niets op mijn klompen voelen aankomen. En dat komt niet omdat ik geen klompen heb. Prima klompen. Niets mis mee. Niet eens gedacht aan profiteren of profiteurs.
     
    kakelot69 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Volgende keer zal ik net als de buren niets uitleggen en niets verklaren, aangezien dat toch maar negatief wordt opgevat.
    Het verandert niks aan de werkelijkheid die bij BP wordt waargenomen door onderzoek naar de situatie.

    Maar volgende keer zal ook onze OA alleen melden dat een bug bij de roze hamsterstal in het rad is opgelost.
    En de OA een week later over welke actie wordt ondernomen omdat er noodzakelijk wat hersteld moet worden. Want ook dat zal dan gebeuren, de werkelijkheid verandert niet.
     
    LucieSchreurs, -doppie- en vanDijk1970 vinden dit leuk.
  17. Roos

    Roos Forum-hertog

    Misschien ligt het aan de toon..
    "Volgende keer zal ik niets uitleggen en niets verklaren". Dan gebeurt dus nogmaals dat er een paar iets doen (in dit geval klagen) en dat daar dan voor iedereen maatregelen voor genomen worden.

    Als er alleen maar positieve reacties mogen komen, dan kan er zelfs geen enkel event meer starten...

    Ik word echt een beetje akelig van zo'n "volgende keer...". Soort dreiging ofzo. Terwijl ik me al gestraft voelde voor iets dat niet mijn fout is.
     
  18. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik reageer op de negatieve stemming in dit draadje.
    Hoewel nergens iemand persoonlijk als profiteur wordt genoemd, integendeel, ik leg uit dat er profiteurs zijn maar ook spelers die te goeder trouw waren, is de ene na de andere reactie dat men bedankt om voor profiteur uitgemaakt te worden.

    Dat dat uiteindelijk niet uitmaakt als (let op: àls) volgende week besloten wordt om alle roze hamsterstallen gewonnen in het rad terug te halen, omdat de algemene voorwaarden duidelijk zijn en dat al sinds het begin van het spel wordt toegepast.
    BP zal, nu en in de toekomst, bewaken dat profiteurs geen kans krijgen. En net als in het verleden zullen ook spelers die per ongeluk hebben meegelift met een bug de kans lopen dat de actie ongedaan gemaakt wordt.

    De suggestie dat op dit forum alleen positieve reacties worden toegelaten is oneerlijk en onwaar. Juist het Nederlandstalig forum heeft alle jaren ruimte gegeven aan terechte en onterechte kritiek.
    Maar ík ben het forum niet, ik word hier ook niet de kop van Jut.

    Dus ja, als uitleg half of niet gelezen wordt, en/of (bewust) negatief geïnterpreteerd, dan houd ik op met uitleggen. Dat is geen dreigement, en evenmin een straf. Dat is de logische consequentie. En dan doe ik wat de buren ook doen, heel stil zijn om maar geen boze spelers te krijgen.
     
    vanDijk1970 vindt dit leuk.
  19. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Ik ambieer absoluut niet de om mod te worden en ik neem ze ook niet bescherming, maar wat mij al langer (ook bij andere topic's dus) op valt is dat spelers die level (laat ik gemakshalve) 200 of hoger noemen steeds vaker problemen die zich met grote regelmaat voor doen (bij welk spel 'zouden jullie zich klagers' niet) een nieuwe topic starten en daarin de mods/BP onder vuur nemen omdat jullie zich benadeeld voelen. En nee ik neem het bij deze niet op voor de mods.

    Zoals wel gezegd door verschillende mods: de meeste mods hebben op die problemen GEEN INVLOED.

    En wees eens blij met wat je (spelers vanaf level 200) aan stallen/werkplaatsen/bomen en/of sieritems (zo nodig met upgrade) heb. Sommige spelers die bv. net zijn begonnen dromen om de stallen/bomen/werkplaatsen en/of sieritems die jullie hebben, maar niks is jullie goed genoeg.

    Ik zal wel weer een stormvloed van kritiek over me heen krijgen, maar kijk vooral eens naar jullie reactie's (ook in het verleden.) En voor diegene die zich niet aangesproken voelt over de dingen en mij een standje te kunnen geven, heb ik maar 2 woorden over: JAMMER DAN (en de rest van de tekst laat ik voor jullie in het on gewissen.)
     
    Sintra98, RoelofAnton en Arvonvan vinden dit leuk.
  20. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik had ook kunnen klagen dat ik heel veel supervoer en hamsters had uitgegeven om aan een roze hamsterstal te komen en het niet eerlijk zou vinden dat iemand hem aan het rad draaide voor maar een gratis draai. Maar weet van spelers die hem draaide dat ze er zo blij mee waren en die gun ik hem echt.

    Maar Ron heeft gelijk als hij de volgende keer alleen meld dat de bug is verholpen en dat door BP later word bepaald wat gedaan word met wat door de bug is misgegaan. Dat is meer dan genoeg informatie en in dit geval had het boze reacties van spelers gescheeld die dit niet als bug hebben ervaren.
     
    Sintra98 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.